Silnik przerywa

Postprzez topik » 25 sty 2013, 11:55

MikeMikell napisał(a):Ponadto przy odpalaniu po całej nocy na mrozie (ok. -8 deg utrzymuje się temperatura na dworze) – pali bardzo ładnie, w pół obrotu, ale w pierwszej chwili obroty zatrzymują się na 1000-1100 rpm żeby po jakimś czasie spaść do okolicy 800 rpm – po wstępnym rozgrzaniu się silnika.


Witaj. To jest normalny objaw. Jak silnik jest zimny o obroty sa wyższe a w miare nagrzewania się silnika obroty spadają. Po rozgrzaniu obroty silnika na luzie powinny być wynosić 775 +– 25 obr/min. czyli u Ciebie są dobre. Wymieniłeś filtr paliwa? Jeździsz na dobrym paliwie? W czasie pracy silnika świeci się kontrolka świec żarowych? Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez MikeMikell » 25 sty 2013, 13:32

Wymieniłeś filtr paliwa? Jeździsz na dobrym paliwie? W czasie pracy silnika świeci się kontrolka świec żarowych? Pozdrawiam


1. Wymienione filtry paliwa, oleju, powietrza, wymieniony olej silnikowy na 5W40 jak się nie mylę (czyli abecadło po kupnie auta)
2. Kontrolka świec gaśnie po kilku sekundach, wtedy przekręcam zapłon i nie pokazuje się więcej.
3. Zatankowałem do pełna na Orlenie "tego lepszego" diesla.

Co sądzisz o innych objawach tj reakcja na pedał gazu i szybkim spadaniu obrotów po wysprzęgleniu?
Może ten typ tak po prostu ma? ;–)
MikeMikell
 

Postprzez McAron » 22 kwi 2013, 15:51

Witam,
Od niedawna (marzec 2013) mam Mazdę Premacy 2.0 DiTD. Następnego dnia po zakupie zauważyłem, że auto na zimnym silniku szarpie. Powyżej 1,5tys obrotów, nawet na zimnym jest OK. Na wszelki wypadek zmieniłem rozrząd (przyszła na niego pora przy przebiegu 189tys). Dodatkowo zmienione zostały filtry paliwa, oleju i sam olej (ELF 10W40).
Teraz kiedy się trochę ociepliło problem z szarpaniem nie zniknął a wręcz przeciwnie – szarpie nawet na rozgrzanym silniku i nawet przy 2 tys obrotów. Dodam że ostatnio zatankowałem Vervę myśląc że to może wina paliwa.
Czy macie jakieś pomysły co może być przyczyną tego szarpania?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2013, 15:41
Posty: 8
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD

Postprzez Yard » 22 kwi 2013, 16:01

Jak wygląda poduszka przy rozrządzie?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez McAron » 22 kwi 2013, 19:39

Jak wygląda poduszka przy rozrządzie?

Rozumiem że chodzi o poduszkę silnika.
Próbowałem to sprawdzić ale bez zdjęcia obudowy silnika chyba się nie da. Nawet telefonem nie sięgnąłem aby zrobić zdjęcie. Nie wiem nawet gdzie dokładnie szukać tej poduszki. Na co powinienem zwrócić uwagę? Sprawdzić czy nie jest zalana, luźna...?
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2013, 15:41
Posty: 8
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD

Postprzez Neonixos666 » 22 kwi 2013, 21:10

szarpanie raczej nie jest od zużytej poduszki a od zmęczonego/zabrudzonego zaworu SPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tomxl » 22 kwi 2013, 21:15

Neonixos666 napisał(a):szarpanie raczej nie jest od zużytej poduszki a od zmęczonego/zabrudzonego zaworu SPV


Święte słowa ,miałem też to kiedyś u Siebie ,faktycznie wina leży po stronie zaworu spv.
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez McAron » 22 kwi 2013, 21:35

SPV czy TCV? – bo różne opinie już czytałem. Pierwszy to wydatek rzędu 850zł a drugi 750zł. Nie chciał bym eksperymentować niepotrzebnie wydając kasę.
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2013, 15:41
Posty: 8
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD

Postprzez Neonixos666 » 22 kwi 2013, 22:05

TCV przeważnie cieknie, rzadko dochodzi do uszkodzenia, najczęściej to zabrudzenie sitka czy przetarte przewody. Auto klekocze lub dymi na siwo-biało

SPV to szarpania, nie wchodzenie na obroty, nie odpalanie, dymienie na wysokich obrotach czy też w skrajnych przypadkach nie schodzenie z obrotów.

W Twoim przypadku winny jest zapewne zawór SPV

Skąd jesteś? uzupełnij profil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez McAron » 22 kwi 2013, 22:16

Czy zawór ten da się jakoś domowymi sposobami wyczyścić? Na alledrogo są też takie używane z "gwarancją rozruchową" – może kupić taki i sprawdzić czy będzie jakaś poprawa. Czy odpuścić i kupić od razu nowy?

Profil uzupełniony :)
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2013, 15:41
Posty: 8
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD

Postprzez Neonixos666 » 22 kwi 2013, 22:42

ja bym na razie podmienił na jakiś pewny używany nawet od opla.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez robertlublin » 14 lis 2013, 22:31

W mojej Premacy też szarpało do momentu jak się nie rozgrzał. Mechanik polecił: dolewać olej Mixol do paliwa. Wlałem 200 ml na 30 litrów i jest OK. Doleję jeszcze 200 ml do tankowania i sądzę że będzie już OK. Podobno coś się zawiesza, nie wiem co i nie wnikam. Mixol do Trabanta :) i do Mazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2011, 20:44
Posty: 34
Skąd: Lublin
Auto: Premacy 2,0 Diesel 2000r.

Postprzez Neonixos666 » 14 lis 2013, 22:54

a wystarczy wyczyścić SPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez seba626 » 14 lis 2013, 23:30

smiejcie sie lub nie, ja juz dwa lata dolewam (tzw MIXOL) lepiej odpala i jakos delikatniej pracuje. wad jeszcze nie znam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez McAron » 31 lip 2014, 23:17

W końcu zabrałem się za moją Mazdę i jej szarpanie bo powróciło po zimie...
Dziwne bo gdy było poniżej 15 stopni C Mazda chodziła normalnie na zimnym czy rozgrzanym silniku.

W czerwcu wsadziłem w nią trochę kasy poprawiając zawieszenie, hamulce, zmieniając płyny i filtry.
W lipcu umówiłem się więc do pompiarza z Nadarzyna wychwalanego na wszystkich forach.
Zaczął od zaślepienia EGR – nic nie pomogło. Sprawdził napięcie pasków rozrządu – były OK. Zmienił zawór SCV i zadzwonił że auto jest do odbioru za jedyne 1100zł. Odebrałem Madzię tego samego dnia i od razu spróbowałem wymusić to szarpanie. Udało się już na drugim skrzyżowaniu ale było mniej odczuwalne więc pomyślałem, że ten typ już tak ma. Nie szarpał tak jak wcześniej i nawet utrzymywał obroty na poziomie 1800 na jałowym biegu (wcześniej obroty skakały jak bym rytmicznie wciskał i puszczał gaz).

Po przejechaniu 100km (ostatnie 30 na trasie szybkiego ruchu) zaczęła migać kontrolka od świec żarowych. Auto straciło moc, brak przyśpieszenia... Kiedy zgasiłem silnik i zapaliłem kontrolka gasła i mogłem jechać dalej ale po krótkim dystansie problem powracał.
Po powrocie z weekendu wstawiłem Mazdę z powrotem do warsztatu. Odczytano błąd P0216. Sprawdziłem go na forum gdy wracałem do domu. Ktoś miał identyczny przypadek i rozwiązaniem był uszkodzony czujnik położenia wału. Zadzwoniłem więc do magika i podzieliłem się swoim odkryciem. I tu popełniłem błąd gdyż potwierdziłem gdy zapytał czy wymieniamy czujnik. Jak się później okazało wymiana nic nie pomogła a za czujnik kosztował 620zł + 200zł wymiana i sprawdzenie rozrządu. Podobno magik mógł sprawdzić stary bez wymiany ale że "kazałem" wymieniać to wymienił...
Auto stało tam tydzień czasu przy okazji sprawdzili wiązkę kabli od komputera do czujnika położenia wału i zrobili jazdę próbną na paliwie z bańki. Bez żadnych rezultatów.

Dziś odebrałem samochód.
W efekcie wydałem prawie 2tys a auto dalej szarpie (ale nie tak intensywnie) i w dodatku ma problemy z mocą. Przy dzisiejszej jeździe zauważyłem że turbina przestaje się włączać przy rozgrzanym silniku i gdy utrzymuje obroty przez dłuższą chwilę na jednym poziomie (poniżej 2500-2700). Pomaga puszczenie gazu, odczekanie 2-3 sekund i przegazowanie.

Ponownie proszę o pomoc :(
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2013, 15:41
Posty: 8
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD

Postprzez kierownik » 19 sie 2014, 12:44

McAron napisał(a):i nawet utrzymywał obroty na poziomie 1800 na jałowym biegu

1800? ładnie...

McAron napisał(a):Odebrałem Madzię tego samego dnia i od razu spróbowałem wymusić to szarpanie. Udało się już na drugim skrzyżowaniu ale było mniej odczuwalne

i od razu trzeba było wrócić do mechanika po zwrot SPV i pieniędzy (a tak w ogóle to SPV mazdowski czy od Opla? ;) )

McAron napisał(a):Odczytano błąd P0216. Sprawdziłem go na forum gdy wracałem do domu. Ktoś miał identyczny przypadek i rozwiązaniem był uszkodzony czujnik położenia wału.

komuś pomogło to, a innemu coś innego – nie sugeruj się aż tak bardzo, równie dobrze może być problem z TCV

McAron napisał(a): Jak się później okazało wymiana nic nie pomogła a za czujnik kosztował 620zł + 200zł wymiana i sprawdzenie rozrządu. Podobno magik mógł sprawdzić stary bez wymiany ale że "kazałem" wymieniać to wymienił...

ale stare części od nich zabierasz? te niby niesprawne?

wg mnie najbardziej sensowna rada, to udać się kawałek dalej do sensownego mechanika i zrobić raz a dobrze. osobiście od tego typu rzeczy mogę śmiało polecić kolegę z forum – Tadziol z Katowic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez McAron » 24 sie 2014, 22:45

kierownik napisał(a):1800? ładnie...

Przed "naprawą" było tak że po dociśnięciu gazu na biegu jałowym do ok. 1800 obrotów te zaczynały skakać jak bym cyklicznie wciskał i puszczał pedał gazu.
kierownik napisał(a):ale stare części od nich zabierasz? te niby niesprawne?

Wszystkie nowe części podobno są oryginalne Denso – tak nawet kazałem napisać w uwagach na fakturze żeby mieć podkładkę. Stare oczywiście zabrałem.
Jakiś czas temu wstawiłem do nich samochód ponownie. Mieli podpiąć komputer od innego auta i jakiś sterownik pod filtrem powietrza. Po wymianie sterownika nic się nie poprawiło a komputer okazał się nie pasować do mojej Mazdy...
Dodatkowo kazałem im wyciągnąć blaszkę spod EGR skoro okazało się, że przerywanie silnika spowodowane było niesprawnym SCV.
Wróciłem do domu niesprawnym samochodem. Teraz okazało się że szarpanie powróciło. Zachowuje się tak samo jak przed "naprawą" + te zaniki mocy i wyższe spalanie :(
Więc to pewnie zapchany EGR a nie SCV!
Znalazłem też luźną opaskę na rurze dolotowej (tak nie powinien postępować warsztat z 30 letnim stażem!). Dodatkowo zauważyłem, że coś brzęczy na filtrze powietrza gdy poruszam kostką znajdującą się między silnikiem a akumulatorem (jutro może wstawię zdjęcie). Wydawało mi się że to przepływomierz więc go wymontowałem i przeczyściłem (miał sporo czarnego osadu). Niestety to też nie pomogło i dalej zapala się kontrolka a silnik traci moc. Poza tym zauważyłem większe spalanie, nie wydaje mi się żeby silnik wydawał jakieś inne dźwięki niż zwykle (chociaż ostatnio nie słyszałem nawet uszkodzonego łożyska <zawstydzony> ) i nie kopci, płynu w porządku.

Mam teraz sporo wydatków (drugie dziecko, dom) więc szkoda mi już kasy na nietrafione naprawy. Do Katowic trochę daleko więc poradźcie gdzie w okolicach Warszawy znajdę speca od Mazd.
Przed Nadarzynem będę już tylko przestrzegał...
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2013, 15:41
Posty: 8
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD

Postprzez tadziol » 25 sie 2014, 20:54

kierownik napisał(a):mogę śmiało polecić kolegę z forum – Tadziol z Katowic.

McAron napisał(a):Do Katowic trochę daleko

to może spróbujemy pomocy on-line ;)

McAron napisał(a):Zmienił zawór SCV i zadzwonił że auto jest do odbioru za jedyne 1100zł.

DITD nie posiada zaworu SCV.
posiada TCV – ten można kupić za ok.500 ,– oraz SPV – ten z kolei już za 1200.–

McAron napisał(a):Po przejechaniu 100km (ostatnie 30 na trasie szybkiego ruchu) zaczęła migać kontrolka od świec żarowych. Auto straciło moc, brak przyśpieszenia... Kiedy zgasiłem silnik i zapaliłem kontrolka gasła i mogłem jechać dalej ale po krótkim dystansie problem powracał.
McAron napisał(a):zauważyłem że turbina przestaje się włączać przy rozgrzanym silniku i gdy utrzymuje obroty przez dłuższą chwilę na jednym poziomie (poniżej 2500-2700). Pomaga puszczenie gazu, odczekanie 2-3 sekund i przegazowanie.

to tylko wskazuje na braki paliwa w pompie wtryskowej....
McAron napisał(a):Odczytano błąd P0216.

a ten kod to potwierdza.
sugeruję przedmuchanie sitka pompy w celu usunięcia ew.zanieczyszczeń metodą "w tył",czyli ściągamy wężyk doprowadzający paliwo do pompy,a kompresorem dmuchamy w np.otwór po wykręconym czujniku temp.paliwa.
jak masz ochotę to spróbuj sam,albo zasugeruj mechanikowi.daj znać o efektach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez McAron » 27 sie 2014, 00:11

Dzięki Tadziol za radę!
Dziś pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika, aby wypróbować Twoją metodę czyszczenia sitka.
Odkręciliśmy czujnik temperatury paliwa a potem wzięliśmy się za przewód doprowadzający. Z tym drugim było trochę problemu bo ciężko dostać się do gumowego wężyka. Odpięliśmy go dopiero w miejscu gdzie łączył się z drugim metalowym przewodem.
a3846180d05c.png


Polecam lekturę poradnika umieszczania zdjęć

Zaczęliśmy przedmuchiwanie gdy kompresor dobił do 8 atmosfer. Na początku prawie nie było czuć powietrza uchodzącego z wężyka ale uparcie tłoczyliśmy powietrze aż pojawiła się mgiełka ropy. Mimo to gdy przykładałem rękę do ujścia to nie było czuć tych 8 atmosfer.
Skręciliśmy wszystko do kupy i zacząłem testy. Cały układ był zapowietrzony więc były trudności z odpaleniem. Jak już odpalił i ustabilizowała się praca silnika kontrola znowu się zapaliła.
Wyjechałem jednak na jazdę próbną.
Przejechałem koło 10km i zauważyłem poprawę :)
Co prawda kontrolka dalej się zapala ale gaśnie już przy mocniejszym przyciśnięciu pedału gazu.
Trop jest chyba dobry tylko nie obejdzie się pewnie bez wymontowania sitek.
Dam znać jak mi się to uda.
Ostatnio edytowano 16 wrz 2014, 22:28 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zdjęcie
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2013, 15:41
Posty: 8
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD

Postprzez McAron » 16 wrz 2014, 22:15

Niestety problem z Madzią nie zniknął. Udało mi się wyciągnąć sito i okazało się że jest czyste.
Tadziol masz jeszcze jakieś pomysły co może być przyczyną spadku mocy?
Na czujniku temperatury który wykręcałem z pompy zauważyłem brązowy osad (jak po herbacie). Przyznam się że tankowałem mocno promocyjne paliwo na stacji samoobsługowej <glupek2> . Może to przez nie. Ostatnio dotankowałem do pełnego baku 20l z BP i wlałem dodatek do paliwa ale to nic nie pomagło. Chcę jeszcze zastosować Liqui Moll ale dopiero jak wypalę tą mieszankę która jest w baku.
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2013, 15:41
Posty: 8
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy