Witam wszystkich.
Postanowiłem przy okazji czyszczenia mojego zaworu SPV zrobić fotorelacje i podzielić się z wami poradami.
UWAGA ! WSZYSTKIEGO DOKONUJESZ TYLKO NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ!!!
Wykręcamy zawór SPV kluczem nasadowym 38 i wyjmujemy z głowicy pompy wraz gniazdem.
Odkręcamy górę zaworu kluczem 14, jednocześnie trzymając cały zawór kluczem np.francuzem
Wyjmujemy z zaworka cewkę wraz z rdzeniem
Za pomocą np.małego płaskiego śrubokręcika rozwieramy blaszkę w 4 miejscach tak aby można było wyjąć tłoczek(ja użyłem najmniejszy śrubokręcik płaski zegarmistrzowski)
Tutaj po odgięciu
Wyjmujemy tłoczek
Rozbieramy tłoczek na elementy
Myjemy wszystko w myjce ultradźwiękowej ( ja myłem wszystko wodą z mydłem prócz cewki!!! później ponownie wszystko umyłem w ON)
Tłoczek ma kanalik musi być dobrze wymyty i drożny
W korpusie są małe dziurki i kanaliku muszą być dobrze umyte i drożne (można po umyciu przedmuchać sprężonym powietrzem)
Cewke myłem tylko w ON i zanurzyłem tylko od dołu do uszczelki oring zaznaczony czerwoną strzałką. Element zaznaczony na dole strzałką ma się swobodnie ruszać w cewce.
Po umyciu wszystkiego składamy tłoczek i ruszamy naciskając mocno do środka (ma się tak zakmnąć aby dziurka w tłoczku była zasłonięta przez tłoczek ) wszystko ma chodzić bez zacięć.
Wsadzamy tłoczek do korpusa i zaciskamy z powrotem 4 miejsca , ja zaciskałem szczypcami
Składamy cały zaworek do kupy.
Sprawdzamy czy tłoczek tyka po podaniu napięcia 12V na cewkę ( po podaniu napięcia cewka ma nie buczyć!! tylko tłoczek tykać)
Zawór wyczyszczony teraz trzeba go wkręcić z powrotem do pompy. Ja w gnieździe od spv wsadziłem do środka podkładkę miedzianą o wymiarach 12x16x1 ma pasować idealnie w tym dołku gniazda.
Na zdjęciu podkładka jest troszkę inna bo robiąc zdjęcie nie miałem poprawnej.
Podkładkę wsadzić najlepiej wtedy kiedy po wykręceniu i wkręceniu zaworu auto niechce zapalić. Podejrzewam że ciśnienie ucieka pomiędzy spv a gniazdem, wtedy najlepiej podkładke zastosować. Zawór SPV dokręciłem z wyczuciem nie z całej siły!!
Jeśli zawór działa elektrycznie to musi działać!!!
W wolnym czasie dam fotorelacje z regeneracji pompy wtryskowej.
Pozdrawiam wszystkich
Fotorelacja – Czyszczenie zaworu SPV
Strona 1 z 1
m.malina napisał(a):Jeśli zawór działa elektrycznie to musi działać!!!
Nieprawda.Obdaruję Cię kolego dwoma zaworami SPV,które działają elektrycznie,aczkolwiek nie potrafią zablokować ciśnienia tłoczenia pompy.Jeśli je zregenerujesz,to masz co sprzedać .Poza tym ryzyko grzebania w SPV istnieje i może zaowocować wprowadzeniem silnika na orbitalne obroty przy jednoczesnej zasłonie dymnej.
m.malina napisał(a):W wolnym czasie dam fotorelacje z regeneracji pompy wtryskowej.
viewtopic.php?f=426&t=129986&hilit=diabe%C5%82
tadziol napisał(a):Nieprawda.Obdaruję Cię kolego dwoma zaworami SPV,które działają elektrycznie,aczkolwiek nie potrafią zablokować ciśnienia tłoczenia pompy.Jeśli je zregenerujesz,to masz co sprzedać
Wiem Tadziol, mi chodzi o to że jest wpełni sprawny elektrycznie. Czyli cewka bedzie ok.
W twoich 2 zaworach cewka może być już nie wydajna to znaczy nie ma już takiej siły aby pchnąc ten grzybek ze sprężynką w środku. Wtedy zawór nie zamknie się szczelnie mimo ze mechanicznie wszystko będzie ok. Czy twój zawor tzn. Cewka w zaworze ma odpowiednią wartość rezystancji taką samą jak w poradniku? Czy cewka zaworu buczy po podaniu 12v? Jestem ciekawy co by było gdybyś zamienił sprężynke ze środka zaworu na taką samą w wymiarach lecz słabszą w nacisku . Wtedy może by się zamknął ale to by mogło być na krótką metę.
tadziol napisał(a):Poza tym ryzyko grzebania w SPV istnieje i może zaowocować wprowadzeniem silnika na orbitalne obroty przy jednoczesnej zasłonie dymnej.
Wiadomo. Ale w teori spv musiał by na starcie silnika zadziałać czyli zamknąć się szczelnie aby pompa wytworzyła b.duże ciśnienie do otwarcia wtryskiwacza i gdy silnik odpalił musiałby się maksymalnie otworzyć. Może się przyciąc w czasie pracy przy otwartym i tez obroty pójdą w górę.A tak wogóle to czy przy prawidłowo pracującym silniku jak odepnie się wtyczke od spv to silnik wchodzi na maks obroty? Bo mi się wydaje ze tak gdyż spv jest maks. otwarty w stanie spoczynku.Mam racje?
tadziol napisał(a):viewtopic.php?f=426&t=129986&hilit=diabe%C5%82
Widziałem twoja fotorelacje nawet z niej korzystałem przy regeneracji pompy ale tak sobie pomyślałem ze im więcej zdjęć z regeneracji tym lepiej
puding napisał(a):witam, mam małe pytanie? tak fajnie rozbieracie te zaworki i pompy wtryskowe łoł szacun. ale po co? coś wcześniej nie działało samochód nie palił? a po tej naprawie coś się zmieniło na +?
Dokładnie to samo miałem zapytać.
Rozbieramy w konkretnym celu czy tylko z nudów w wolnym czasie .
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
- Od: 16 lut 2009, 22:01
- Posty: 199
- Skąd: 3miasto
- Auto: V70 D5
tomxl napisał(a):Rozbieramy w konkretnym celu czy tylko z nudów w wolnym czasie .
Konkretnym.
Jak wam padnie pompa lub spv czego nie życzę wam, to wtedy tutaj zaglądniecie i jeśli naprawicie to będziecie się cieszyć jak dzieci że zaoszczędziliście np. 1200zł za zawór spv lub za regeneracje pompy ok. 1500zł do 3000zł.
U mnie to wyglądało tak że gdy kupiłem auto to po kupnie zauważyłem że mam w obwód czujnika temp. włączony rezystor aby autko zapalało. Komp myślał że silnik jest bardziej zimniejszy niż w realu i wymuszało to większą dawke do odpalenia inaczej nie odpali. Szkoda że poprzedni właściciel zrobił ten rezystor na stałe i ciągle jeździł na zwiększonej dawce. Na zewnątrz auta troszkę śmierdziało ropą w czasie pracy. Ja to przerobiłem tak że podłączyłem przekaźnik – styki rozłączały mi czujnik temp. a cewke przekaźnika podłączyłem pod rozrusznik. Wtedy w czasie włączania silnika kiedy rozrusznik kręcił rozłączał mi się czujnik a kiedy rozrusznik nie kręcił już to obwód czujnika się załączał. Jeździłem tak pół roku do momentu kiedy już wogóle nie zapalał. Zapalił tylko na zaciąg lub na plaka. I tak mogłem jeszcze jeździć 3dni aż auto gasło na jałowym.Musiałem delikatnie trzymać pedał przyspieszenia. Ale znalazłem też na to sposób. Odłączyłem wtyczkę przy pedale gazu od styku jałowego (2 kabelki) Silnik na jałowym nie gasł i obroty utrzymywały się około 850obr na min. Niestety po mocnym nagrzaniu silnika też już gasł. Poprostu pompa już nie trzymała ciśnienia a tym bardziej jak była ciepła bo zwieksza się nieszczelność pomiędzy tłokorozdzielaczem a głowicą pompy z racji tego iż stop głowicy się rozszerza gdy wyższa temperatura. Regeneracja u mnie wyszła za 280zł. Spv czyściłem przy okazji gdy pompa była już wyjęta. Brudny spv też robi problemy. Wszystko masz tutaj napisane na forum objawy padającej pompy czy spv.
A tak ogólnie. To wiecie ile u nas jest autek z silnikiem DITD które mają coś wpięte w obwód czujnika temperatury? Mnóstwo.....
Właściciel nawet niewie..... Dopiero jak pompa siada bardziej że już odpalić nie może i jakiś fachowiec zauważy dodatkowe kabelki to wtedy właściel się dowiaduje. Ogólnie prawie wszystkie te silniczki ściągane z zachodu mają taki myk zrobiony. U mnie przy czujniku temp. nic nie było żadnych kabelków. Poprzedni właściciel włączył w obwód czujnika rezystor przy wtyczce koło vacum pompy i zaizolował. Ciężko coś takiego zauważyć. Moim zdaniem Trzeba zawsze sprawdzać przy kupnie coś takiego bo może być sprytnie schowane i nawet po regeneracji pompy z takim rezystorkiem możesz jeździć U mnie rezystor miał rezystancje odpowiadającą przy temperaturze 0stopni celcjusza.
Sam jestem kolejnym przykładem silnika Ditd z obejściem na czujniku temp.
Problem z odpalaniem pojawił sie dość niespodziewanie , wg. mnie wpływ na to miało zatankowanie innego paliwa * wakacje w Belgii.
Auto dobrze odpala na zimnym ,ale na ciepłym jest już big problem ,bez oszukiwania czujnika temp.
Liczę sie z tym ,ze będe musiał zregenerować pompę .
Prawdopodobnie bede musiał podjechac do Tucholi ,bo tam mam najbliżej.
Koszt ? nawet do 1000 zł – takie informacje otrzymałem.
Problem z odpalaniem pojawił sie dość niespodziewanie , wg. mnie wpływ na to miało zatankowanie innego paliwa * wakacje w Belgii.
Auto dobrze odpala na zimnym ,ale na ciepłym jest już big problem ,bez oszukiwania czujnika temp.
Liczę sie z tym ,ze będe musiał zregenerować pompę .
Prawdopodobnie bede musiał podjechac do Tucholi ,bo tam mam najbliżej.
Koszt ? nawet do 1000 zł – takie informacje otrzymałem.
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
- Od: 16 lut 2009, 22:01
- Posty: 199
- Skąd: 3miasto
- Auto: V70 D5
tomxl napisał(a):Koszt ? nawet do 1000 zł – takie informacje otrzymałem
Rozbierz sam pompę i daj do tucholi tłokorozdzielacz z głowicą wtedy wyjdzie 280zł z wymianą oringa na śrubie trójkątnej w głowicy
Dopisano 20 mar 2014, 23:48:
tomxl napisał(a):Auto dobrze odpala na zimnym
To jeszcze nie tragednia , bo u mnie już na zimnym nie odpalał.
Możesz zastosować rezystor z przekaźnikiem lub przycisk rozłączający obwód.
Ale to tylko doraźnie na jakiś czas.
no właśnie jak coś boli to predzej czy pózniej trzeba oddać do specjalisty co skórę zedrze samo rozebranie pompy, wymycie i złożenie to jeszcze nie regeneracja. wszyscy coś tam dorabiają jakieś kabelki dodatkowe oporniki i inne cuda. a czy w naszym kraju nie ma kogoś co by po prostu umiał naprawić ditd? przez dwa lata się nie spotkałem niestety jak kogoś interesuje to opisany mój problem w TWARDA PRACA ZIMNEGO DITD. dodam że szanowani fachowcy na forum proponowali mi silnik wymienić a tu przyszla wiosna i wszystko wraca do normy, i o co w tym wszystkim chodzi?
m.malina napisał(a):Rozbierz sam pompę i daj do tucholi tłokorozdzielacz z głowicą wtedy wyjdzie 280zł z wymianą oringa na śrubie trójkątnej w głowicy
Pytanie jest tylko takie czy bez problemów uda mi sie zrobić to samemu , no i potem złożyć do kupy.
Wiele rzeczy potrafie zrobić przy aucie ,ale pompy jeszcze nigdy nie odkręcałem
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
- Od: 16 lut 2009, 22:01
- Posty: 199
- Skąd: 3miasto
- Auto: V70 D5
Na drugim foto przykrecales czy odkrecales' bo jak odkrecales, to klucz pokazuje ze jest to lewy gwint. A mam zamia rozkrecic ten zawor.Bo moze poprostu zalorzyles nieprawidlowo klucz ktory ma przytszymac.reszte...
- Od: 3 maja 2016, 21:03
- Posty: 4
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości