Przepalający się bezpiecznik od świec żarowych
Strona 1 z 1
Witam,
Podczas uruchamiania zimnego silnika załącza się kontrolka świec żarowych (temat wielokrotnie poruszany) i po sprawdzeniu okazało się że przepalony jest bezpiecznik 40A od świec żarowych. Zakupiłem nowy i po zamontowaniu okazało się że odrazu się przepalił.
Skontrolowałem osobno poszczególne świece (na ciepłym silniku) i okazało się że przez każde z nich przepływa prąd około 9A co w sumie daje prąd 36A. Czy to nie za dużo
Nic dziwnego chyba że opornik 40A się przepala przy zimnym silniku. Co może być przyczyną, jakie natężenie znamionowe powinno przechodzić przez bezpiecznik przy rozruchu ? Skąd można załatwić schemat elektryczny (W stopce usera Gofnet do PREMACY jest tylko manual, czy schemat elektryczny lub serwisówka od innego modelu jest adekwatny )?? Chciałbym też sprawdzić przekaźnik ale nie wiem który to – domyślam się że w prawo od zielonego głównego ale nie wiem czy dobrze myślę ("Circuit or SPV"). Na logikę pomiędzy kablem dochodzącym do listwy od świec żarowych a przekaźnikiem powinno byc połączenie galwaniczne ale żadna nóżka po skontrolowaniu omomierzem nie ma z kablem połączenia.
Dla potwierdzenia sprawdziłem też błąd DTC i uzyskałem błąd 0380 co w jednym ze źródeł daje "Glow plug / Heater Circuit "A" Malfunction".
Czy możliwe jest że poprzedni właściciel wymienił wszystkie 4 świece na jakieś niedobre (o niewłaściwej charakterystyce)??
Czy macie jakieś sugestie , podpowiedzi
Z góry dzięki za odpoweidzi
PS. Czytałem regulamin i mam nadzieje że utworzyłem posta zgodnie z nim
Podczas uruchamiania zimnego silnika załącza się kontrolka świec żarowych (temat wielokrotnie poruszany) i po sprawdzeniu okazało się że przepalony jest bezpiecznik 40A od świec żarowych. Zakupiłem nowy i po zamontowaniu okazało się że odrazu się przepalił.
Skontrolowałem osobno poszczególne świece (na ciepłym silniku) i okazało się że przez każde z nich przepływa prąd około 9A co w sumie daje prąd 36A. Czy to nie za dużo
Nic dziwnego chyba że opornik 40A się przepala przy zimnym silniku. Co może być przyczyną, jakie natężenie znamionowe powinno przechodzić przez bezpiecznik przy rozruchu ? Skąd można załatwić schemat elektryczny (W stopce usera Gofnet do PREMACY jest tylko manual, czy schemat elektryczny lub serwisówka od innego modelu jest adekwatny )?? Chciałbym też sprawdzić przekaźnik ale nie wiem który to – domyślam się że w prawo od zielonego głównego ale nie wiem czy dobrze myślę ("Circuit or SPV"). Na logikę pomiędzy kablem dochodzącym do listwy od świec żarowych a przekaźnikiem powinno byc połączenie galwaniczne ale żadna nóżka po skontrolowaniu omomierzem nie ma z kablem połączenia.
Dla potwierdzenia sprawdziłem też błąd DTC i uzyskałem błąd 0380 co w jednym ze źródeł daje "Glow plug / Heater Circuit "A" Malfunction".
Czy możliwe jest że poprzedni właściciel wymienił wszystkie 4 świece na jakieś niedobre (o niewłaściwej charakterystyce)??
Czy macie jakieś sugestie , podpowiedzi
Z góry dzięki za odpoweidzi
PS. Czytałem regulamin i mam nadzieje że utworzyłem posta zgodnie z nim
Uzupełnij opis samochodu będzie nam łatwiej.
Błąd P0380
Obwód świec żarowych/podgrzewacza
Przekaźnik świec żarowych
Działanie
Przekaźnik świecy żarowej przełącza zasilanie do świec żarowych.
Specyfikacja
pojedynczy przekaźnik, zwierny.
opór cewki: 30 – 50 omów
Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z przekaźnika świecy żarowej i ECU.
Zlokalizować podłączenie do ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką(ami) złącza świecy żarowej i odpowiednią(imi) końcówką(ami) w złączu ECU, powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić podłączenia napięcia zasilania i uziemienia przekaźnika świec żarowych:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza przekaźnika świecy żarowej.
Zlokalizować podłączenie(a) napięcia zasilania. Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką(ami) złącza napięcia zasilania i ujemną końcówką akumulatora, powinno być ono równe napięciu z akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie i bezpiecznik. Zlokalizować podłączenie uziemienia. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora, powinien on być < 1 om.
Sprawdzić podłączenie do świec żarowych:
Wyjąć złącza z przekaźnika świecy żarowej i świec żarowych. Znaleźć podłączenia do świec żarowych. Zmierzyć opór pomiędzy odpowiednimi końcówkami złącza i końcówkami złączy świec żarowych. Powinny one być < 1 om.
Błąd P0380
Obwód świec żarowych/podgrzewacza
Przekaźnik świec żarowych
Działanie
Przekaźnik świecy żarowej przełącza zasilanie do świec żarowych.
Specyfikacja
pojedynczy przekaźnik, zwierny.
opór cewki: 30 – 50 omów
Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z przekaźnika świecy żarowej i ECU.
Zlokalizować podłączenie do ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką(ami) złącza świecy żarowej i odpowiednią(imi) końcówką(ami) w złączu ECU, powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić podłączenia napięcia zasilania i uziemienia przekaźnika świec żarowych:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza przekaźnika świecy żarowej.
Zlokalizować podłączenie(a) napięcia zasilania. Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką(ami) złącza napięcia zasilania i ujemną końcówką akumulatora, powinno być ono równe napięciu z akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie i bezpiecznik. Zlokalizować podłączenie uziemienia. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora, powinien on być < 1 om.
Sprawdzić podłączenie do świec żarowych:
Wyjąć złącza z przekaźnika świecy żarowej i świec żarowych. Znaleźć podłączenia do świec żarowych. Zmierzyć opór pomiędzy odpowiednimi końcówkami złącza i końcówkami złączy świec żarowych. Powinny one być < 1 om.
1. z tego co wiem, to nie istnieje manual do premacy – jest tylko do silnika RF-T czyli DiTD (jako suplement do GFki a w środku jest rozpisane na maskę BJ/CP)
2. Maska (to co pod maską) w premacy to to samo co w 323, więc trzeba się pytać posiadaczy 323, gdzie mają dany bezpiecznik, czujnik itp.
3. temat nie ma co wisieć w tym dziale – trzeba go "wystawić" na widok publiczny w dziale diesel (poproś moderatora działu o przerzucenie do działu diesel).
4. 36A dla wszystkich świec nie jest żadnym dziwnym pradem, w końcu, żeby rozgrzać do białości takie świece to trochę tej mocy trzeba wziąć.
5. nie wiem gdzie jest przekaźnik od świec żarowych w 323 ani w premacy.
2. Maska (to co pod maską) w premacy to to samo co w 323, więc trzeba się pytać posiadaczy 323, gdzie mają dany bezpiecznik, czujnik itp.
3. temat nie ma co wisieć w tym dziale – trzeba go "wystawić" na widok publiczny w dziale diesel (poproś moderatora działu o przerzucenie do działu diesel).
4. 36A dla wszystkich świec nie jest żadnym dziwnym pradem, w końcu, żeby rozgrzać do białości takie świece to trochę tej mocy trzeba wziąć.
5. nie wiem gdzie jest przekaźnik od świec żarowych w 323 ani w premacy.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam,
Dzięki chłopaki za pomoc. Jednym za kilka słów na gg czy na forum a innym za schemat.
Co do przekaźnika to znalazłem go dzięki schematowi z ruskiej strony (zaznaczony elipsą):
Na początku odłączyłem kabelek od listwy świec żarowych i następnie włożyłem dobry bezpiecznik. Jeżdziłem tak przez kilka dni. Kontrolka świec żarowych nie migała z czego wynika że błąd P0380 pojawił się z powodu przepalonego bezpiecznika, a raczej braku napięcia na roboczym styku przekaźnika co potwierdza teorię że PCM nie jest w stanie wykryć uszkodzenie świecy żarowej (no chyba że wywali bezpiecznik)
W mojej sytuacji przepalający sie bezpiecznik jest skutkiem zwarcia. Wszystkie świece wymontowałem i przez akumulator sprawdzałem czy się żarzą. Wszystkie są ok i wszystkie już nie oryginalne bo firmy HKT PZ-704 11V 6A.
W tej sytuacji możliwość zwarcia była możliwa tylko na drodze od łączenia kabla do świec żarowych.
Roziwązanie było (mam nadzieję że to jest to) zwarcie pomiędzy listwą świec żarowych a obudową silnika – izolacja w jednym miejscu była podtopiona i listwa opierał sie o żeberko obudowy silnika.Podłożyłem podkładki i teraz listwa jest troche wyżej nie opierając się o obudowę silnika.
Mam nadzieję że to jest powód zwarcia ale jutro przy starcie sie wszystko okaże.
PS Proszę o moderatora o przeniesienie do działu DIESEL.
Pozdrawiam
Marcin
Dzięki chłopaki za pomoc. Jednym za kilka słów na gg czy na forum a innym za schemat.
Co do przekaźnika to znalazłem go dzięki schematowi z ruskiej strony (zaznaczony elipsą):
Na początku odłączyłem kabelek od listwy świec żarowych i następnie włożyłem dobry bezpiecznik. Jeżdziłem tak przez kilka dni. Kontrolka świec żarowych nie migała z czego wynika że błąd P0380 pojawił się z powodu przepalonego bezpiecznika, a raczej braku napięcia na roboczym styku przekaźnika co potwierdza teorię że PCM nie jest w stanie wykryć uszkodzenie świecy żarowej (no chyba że wywali bezpiecznik)
W mojej sytuacji przepalający sie bezpiecznik jest skutkiem zwarcia. Wszystkie świece wymontowałem i przez akumulator sprawdzałem czy się żarzą. Wszystkie są ok i wszystkie już nie oryginalne bo firmy HKT PZ-704 11V 6A.
W tej sytuacji możliwość zwarcia była możliwa tylko na drodze od łączenia kabla do świec żarowych.
Roziwązanie było (mam nadzieję że to jest to) zwarcie pomiędzy listwą świec żarowych a obudową silnika – izolacja w jednym miejscu była podtopiona i listwa opierał sie o żeberko obudowy silnika.Podłożyłem podkładki i teraz listwa jest troche wyżej nie opierając się o obudowę silnika.
Mam nadzieję że to jest powód zwarcia ale jutro przy starcie sie wszystko okaże.
PS Proszę o moderatora o przeniesienie do działu DIESEL.
Pozdrawiam
Marcin
neut napisał(a):marcili witam mam pytanko który to jest bezpiecznik od świec żarowych bo ma ten sam problem z błędem PO380, a świece są nowe. z góry dziekuje i pozdrawiam
Sama puszka to tak jak na rysunku kilka postów wyżej – pozycja 6701
Sam bezpiecznik tak jak w instrukcji bądź jak na pokrywce od puszki bezpieczników – glow 40A – 3 od prawej.
jednak okazało się że to ten bezpiecznik, ale śmieszne jest to że niebył przepalomy, styki nie były zaśniedziałe tylko go wyjołem sprawdziłem czy przewodzi prąd i zamontowałem na swoje miejsce. Samochód pali za dotykiem ręki i wreszcie skończyła się gehenna migającej kontrolki świec żarowych
- Od: 14 lis 2008, 14:07
- Posty: 5
- Auto: mazda premacy 1999 diesel 90 k
Witam orientuje się ktoś jaki może być koszt przekaźnika świec żarowych do Mazda Premacy
dlaczego są dwie ceny czym się różnią te przekaźniki jaki mam kupić używane są po około 100zl czy od 323f 2.0 d 90koni będzie pasował
Dopisano 9 sty 2014, 22:21:
Panowie czy taki przekaźnik będzie pasował do mojej Mazdy Premacy 2.0 Ditd 1999r 90KM
Dopisano 9 sty 2014, 22:21:
http://allegro.pl/mazda-323-bj-przekazn ... tabsAnchor
Dopisano 9 sty 2014, 22:21:
Panowie czy taki przekaźnik będzie pasował do mojej Mazdy Premacy 2.0 Ditd 1999r 90KM
Dopisano 9 sty 2014, 22:21:
http://allegro.pl/mazda-323-bj-przekazn ... tabsAnchor
Do RF4F pasuje przekaźnik od Nissana Vanette 2.3D – mam taki założony
Do RF2A pasuje od KIA/Hyundai – na allegro po 40zł nowy
http://allegro.pl/przekaznik-swiec-zaro ... 01396.html
Do RF2A pasuje od KIA/Hyundai – na allegro po 40zł nowy
http://allegro.pl/przekaznik-swiec-zaro ... 01396.html
Panowie skad mam wiedziec jaki przekaznik jest u mnie bo na starym nic nie pisze jaki to model czy nr.
Dzis patrzylem u mnie jest oznaczenie na silniku RF2A czyli ten od KIA bedzie pasowal i bedzie chdzilo
Dzis zamontowalem przekaznik od Kia i jest wszystko w najlepszym porzadku kontrolka nie wyswietla zadnego blędu wielkie podziekoeania dla Neonixos666
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości