problem z solenoidem PRC albo VICS
Strona 1 z 1
.witam wszystkich posiadam mazde premacy 2.0 ditd już od dawna borykam się z brakiem mocy na początku zauważyłem cieknący zawór tcv więc wymieniłem pompę wtryskowom ale to nic nie pomogło potem zaślepiłem zawór egr było lepiej przez jakieś 2 dni zniknął czarny dym a pojawił się biały tylko kiedy wchodzi na obroty powyżej 2000 ale znowu zamuliła więc sprawdziłem wszystkie przewody ciśnienia są ok. turbo nie ma luzów w intercoolerze było tylko pare kropel oleju ostatnio zauważyłem ze jedna gruszka przy kolektorze ssącym nie działa w sumie to przy sprawdzaniu napięcia zdażyło się ze zadziałała więc podpiołem wszystko i się przejechałem kiedy wróciłem znowu nie było napięcia nie wiem juz co mam sprawdzić co nią steruje sprawdzałem przewody też są ok.
- Od: 1 gru 2013, 13:14
- Posty: 12
- Skąd: UK
- Auto: Mazda Premacy 2.0 Ditd 2002
na na kolektorze to klapa gasząca. Po co wymieniałeś całą pompę skoro wystarczyło wymienić tylko TCV?
Kontrolka świec żarowych nie miga?
Kontrolka świec żarowych nie miga?
tak mruga pompe wymieniłem bo kiedy dzwoniłem do densowców to mi powiedzieli ze nie mogę wymieniać zaworów bo jest tam chip więc wymieniłem całą wtedy jeszcze nie czytałem forum teraz wiem ze nie ma problemu
Dopisano 3 gru 2013, 19:24:
i co z tą spiralą czego to wina ? prosze o pomoc jezeli wiesz ja juz nie mam sił do tego auta ciągle pompuje kase i nie ma rezultatów
Dopisano 3 gru 2013, 19:24:
i co z tą spiralą czego to wina ? prosze o pomoc jezeli wiesz ja juz nie mam sił do tego auta ciągle pompuje kase i nie ma rezultatów
- Od: 1 gru 2013, 13:14
- Posty: 12
- Skąd: UK
- Auto: Mazda Premacy 2.0 Ditd 2002
Jeszcze jedno, spirala zaczela migac po zaslepieniu egr, kiedy zresetuje kompa to nie miga. Spirala zaczyna migac po uplywie 3-4 dni. Diagnozowaqlem go pare razy ale nie ma pledow, tylko że mam z tym problem bo żaden tutejszy mechanik albo nie moze się polaczyc albo nie moze zdiagnozowac sensorow . Sory za pisownie ale pisze z kom. I nie mam polskich znakow
Dopisano 4 gru 2013, 11:54:
Yard
Prosze przyslij mi kogos kto cos wie.
Dopisano 4 gru 2013, 11:54:
Yard
Prosze przyslij mi kogos kto cos wie.
- Od: 1 gru 2013, 13:14
- Posty: 12
- Skąd: UK
- Auto: Mazda Premacy 2.0 Ditd 2002
jeśli miga jedynie od zaślepionego EGR to spoko. Metoda na odczytanie błędów jest na forum. Czy zauważyłeś głośną pracę silnika?
Neonixos666 napisał(a):jeśli miga jedynie od zaślepionego EGR to spoko. Metoda na odczytanie błędów jest na forum. Czy zauważyłeś głośną pracę silnika?
tak chodzi jak stary diesel
Dopisano 4 gru 2013, 18:26:
Metoda na odczytanie błędów jest na forum
narazie czekam az znowu zacznie migac , bo nie dawno go resetowałem , kiedy diagnozowałem na zworki , nie było błędów.
Dopisano 4 gru 2013, 18:27:
ale nie diagnozowałem kiedy kontrolka świec migała
Dopisano 4 gru 2013, 18:31:
Neonixos666
powiedz co myślisz . nie trzym mnie w nie wiedzy
- Od: 1 gru 2013, 13:14
- Posty: 12
- Skąd: UK
- Auto: Mazda Premacy 2.0 Ditd 2002
Podejrzewam brak sterowania kąta wtrysku, objawy to właśnie nie wkręcanie się na obroty oraz głośna klekoczące praca silnika, powodem mogą być przetarte przewody lub nie łączące wtyczki do zaworu TCV.
To tylko moje podejrzenia.
To tylko moje podejrzenia.
ok dzięki sprawdze , jeszcze powiedz jes jakaś możliwośc wymiany tych wtycze samodzielnie? bo jak na nie patrze ,to mi to wygląda na jeden stop.
Dopisano 6 gru 2013, 08:31:
A jeszcze tyle że moja mazda wchodzi na obroty, tylko że zaczycza wyc przy 2000, tak jakby chcia a nie mogla.
Dopisano 6 gru 2013, 08:31:
A jeszcze tyle że moja mazda wchodzi na obroty, tylko że zaczycza wyc przy 2000, tak jakby chcia a nie mogla.
- Od: 1 gru 2013, 13:14
- Posty: 12
- Skąd: UK
- Auto: Mazda Premacy 2.0 Ditd 2002
bonkooo napisał(a):moja mazda wchodzi na obroty, tylko że zaczycza wyc przy 2000, tak jakby chcia a nie mogla
Mam propozycję – nagraj to komórką, wrzuć na YT i wtedy będziemy mniej więcej wiedzieć o jaki rodzaj wycia chodzi.
Po drugie – zająć się należy TCV, bo to on steruje kątem wtrysku, jeśli puszcza – rozregulowywuje się cała pompa
Po trzecie – jak już będziesz miał znów kody błędów to nagraj je (oczywiście zworka w gnieździe diagnostycznym) i też wrzuć na YT.
Po czwarte – zakładam, że mówisz o RF4
Po piąte – czy kiedykolwiek miałeś sprawdzane luzy zaworowe – jeśli masz je bardzo źle ustawione to silnik tłucze gorzej jak ursus...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Ok. dzięki, jak to wszystko zrobie to dam znac.
Co z tym tcv? On już nie cieknie bo wymienilem go razem z pompom.
Zaworow nigdy nie sprawdzalem ale mam to w planach, jeszcze rraz dzięki i do uslyszenia.
Dopisano 6 gru 2013, 18:48:
xANDy
powiecdz mi jeszcze jezeli wiesz , co steruje tym PRC solenoid valve?
Co z tym tcv? On już nie cieknie bo wymienilem go razem z pompom.
Zaworow nigdy nie sprawdzalem ale mam to w planach, jeszcze rraz dzięki i do uslyszenia.
Dopisano 6 gru 2013, 18:48:
xANDy
powiecdz mi jeszcze jezeli wiesz , co steruje tym PRC solenoid valve?
- Od: 1 gru 2013, 13:14
- Posty: 12
- Skąd: UK
- Auto: Mazda Premacy 2.0 Ditd 2002
ogólnie problem ze sterowaniem TCV jest dość częsty, jest nawet temat o błędzie sterowania kąta wtrysku, a przyczyną najczęściej są przetarte przewody pod pompą vaccum lub w innym miejscu.
i nie wymieniaj nic na ślepo.
i nie wymieniaj nic na ślepo.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości