Problem z odpalaniem i lekkie szarpanie podczas jazdy

Postprzez Buger » 23 mar 2013, 23:11

Witam

Jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy Premacy z silnikiem 2.0 DiTD o mocy 101 KM i coraz gorzej mi odpala na zimno. Początkowo kiepsko zapalała, ale podczas jednego kręcenia rozrusznikiem teraz dzieje się tak że kręcę raz i nic, kręcę drugi to już próbuje załapać ale nadal nie zaskakuje. Przy trzecim zaskakuje ale powoli aż w końcu wskoczy na obroty ale ciężko i głośno pracuje trzęsąc całym autem. Ponadto podczas jazdy ze stałą prędkością jak silnik jest już ciepły są odczuwalne małe szarpnięcia.

Jakiś czas temu miałem taki objaw że się świecił "Check Engine" i mój mechanik usunął tę usterkę poprzez naprawę jakiejś membrany przy kolektorze ssącym. Dziś jak zajrzałem pod maskę to zauważyłem że jest mokra od oleju membrana z boku kolektora, załączam poglądowe zdjęcie z lokalizacją.

Z góry dziękuję za pomoc.
Załączniki
13333865_1_644x461_silnik-mazda-626-323-premacy-20ditd-grodzisk-mazowiecki.jpg
Buger
 

Postprzez Neonixos666 » 24 mar 2013, 12:20

Buger napisał(a): membrany przy kolektorze ssącym


to od klapek, cieknie na wyjściu z kolektora, nie ma się co przejmować.

co do odpalania to obstawiam SPV

wkręca się na wszystkie obroty?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Buger » 24 mar 2013, 22:37

Jutro sprawdzę co do obrotów natomiast dziś na trasie jak mu depnąłem to nie dość że tak sobie się rozpędzał to do tego V max na piątce to 120 – 130 km/h mimo ze pedał w podłodze.

Czy ktoś mi może powiedzieć jakim kluczem to odkręcić ???
Buger
 

Postprzez Mateusz12610 » 25 mar 2013, 18:04

Tam gdzie Ci sie poci to radziłbym to uszczelnić, wężyki od paliwa

Sprawdziłbym B4B5

ale miałem podobną max prędkość przy uszkodzeniu pompy.

sprawdz spv,ale wydaje mi się,że jak by był uszkodzony to by całkiem nie zapalił za nic.....
Początkujący
 
Od: 14 sie 2011, 20:36
Posty: 26

Postprzez Buger » 25 mar 2013, 21:37

SPV wykręciłem i przedmuchałem, nie wiem co jeszcze mogę zrobić, on jest zaciśnięty więc chyba nie da się go rozebrać żeby dostać się do tłoczka który otwiera lub zamyka dopływ paliwa. O-ring który się znajduje w gnieździe zaworu dobrze uszczelnia.

Na niskich biegach wkręca się do 4000 obr/min. bez większego problemu.

Myślałem żeby wymienić elastyczne wężyk na zasilaniu z czarnego na przezroczysty żeby sprawdzić czy gdzieś pompa nie dostaje powietrza oraz na powrocie żeby sprawdzić czy sama pompa jest szczelna (po wstępnych oględzinach nie znalazłem wycieków na zewnątrz pompy).

Jak by ktoś miał jeszcze jakieś pomysły to będę dozgonnie wdzięczny :D

Dopisano 26 mar 2013, 11:39:

Dziś w drodze do pracy przegonilem mazdzinke i faktycznie idzie lepiej i nie szarpie i ma ducha nawet na piatym biegu, odpalil lepiej bo za pierwszym razem ale nadal na zimno ciezko chodzi.

Czy ktos ma moze opis zaworow pompy wtryskowej, tzn ktory za co odpowiada bo zastanawiam sie czy wszystkich nie powykrecac i nie przedmuchac ewentualnie wymienic oringi uszczelniajace.
Czy ma to sens ?
Buger
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy