Witajcie.
Mam od 3 tyg Mazdę Premacy, kupiona od znajomego, który jeździł nią kilka lat w zasadzie bezawaryjnie.
Ponad tydzień temu zaczęła sporadycznie zapalać się na ułamek sekundy kontrolka świec i samochód tracił wtedy moc. Później zaczął wariować obrotomierz, co chwilę spadała strzałka do 0, po czym wracała "na miejsce" pokazując dobre obroty. Kilka dni temu coraz częściej kontrolka się zapalała i spadała moc wtedy (takie szarpnięcie). Jak był ciepły to szedł bez problemu, potem nawet na ciepłym silniku się to pojawiało coraz częściej. Przy rozruchu na zimno szybko gaśnie i znów kontrolka, tak że wczoraj próbując ją ruszyć rozładowałem niemal akumulator.
Na dzień dzisiejszy udało mi się ją dowlec do elektronika (Sikora na Zawiłej 61, Kraków), który sczytał błędy i napisał mi, że wyszło 1182, ale sprawdzam na liście błędów z tego forum i tam takiego nie widzę. Twierdzi, że coś z pompą, ale sam się nie podejmie naprawiania i odsyła mnie do innego specjalisty od pomp dieselowskich, gdzieś w Nowej Hucie.
Samochód stoi naście kilometrów od 'pompiarza', pewnie nie odpalę jej, więc będę musiał kogoś do pomocy by na krótko odpalić i jakoś dokulać się z gasnącym silnikiem dokądś.. chyba że jeżdżąc autem w takim stanie narażam go na większy defekt, to pewnie zostanie laweta?
Możecie mi coś podpowiedzieć, co mam dalej robić?
Spadek mocy, kłopoty z uruchomieniem...
Strona 1 z 1
P1182 Fuel Shut Off Solenoid Malfunction
wszystko jasne nawala zawór FSO który odcina paliwo w pompie lub przewody od niego.
wszystko jasne nawala zawór FSO który odcina paliwo w pompie lub przewody od niego.
bardzo błędna diagnozaNeonixos666 napisał(a):nawala zawór FSO który odcina paliwo w pompie
ta już nieco lepsza....Neonixos666 napisał(a):przewody od niego.
nakazać sprawdzenie instalacji/wiązki zasilającej zawór FSO.to ten w pompie wtryskowej od strony chłodnicy.ksr napisał(a):Możecie mi coś podpowiedzieć, co mam dalej robić?
zalecam sprawdzenie na odcinku przekaźnik FSO->zawór FSO->PCM.szczególnej uwadze należy poddać miejsce obok pompy vaccum.
oto one:
zawór FSO to ten nad tabliczką znamionową:
sam zawór FSO jako cewka elektromagnetyczne nie podlega kontroli przez PCM.
P1182 to tylko efekt braku ciągłości obwodu FSO RELAY->FSO->PCM
viewtopic.php?f=89&t=32429&p=477385&hilit=szakalaka#p477385
Tadziol jak zwykle wyjaśnił o co chodzi
czyli rozumiem że gdy zawór np. będzie zepsuty to komputer nie będzie o tym wiedział i nie wywali błędu?
czyli rozumiem że gdy zawór np. będzie zepsuty to komputer nie będzie o tym wiedział i nie wywali błędu?
a to podstępny łachudra bo nie odpalanie może mieć przyczynę w wielu punktach
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości