Spadek mocy, kłopoty z uruchomieniem...

Postprzez ksr » 16 mar 2013, 20:40

Witajcie.
Mam od 3 tyg Mazdę Premacy, kupiona od znajomego, który jeździł nią kilka lat w zasadzie bezawaryjnie.
Ponad tydzień temu zaczęła sporadycznie zapalać się na ułamek sekundy kontrolka świec i samochód tracił wtedy moc. Później zaczął wariować obrotomierz, co chwilę spadała strzałka do 0, po czym wracała "na miejsce" pokazując dobre obroty. Kilka dni temu coraz częściej kontrolka się zapalała i spadała moc wtedy (takie szarpnięcie). Jak był ciepły to szedł bez problemu, potem nawet na ciepłym silniku się to pojawiało coraz częściej. Przy rozruchu na zimno szybko gaśnie i znów kontrolka, tak że wczoraj próbując ją ruszyć rozładowałem niemal akumulator.
Na dzień dzisiejszy udało mi się ją dowlec do elektronika (Sikora na Zawiłej 61, Kraków), który sczytał błędy i napisał mi, że wyszło 1182, ale sprawdzam na liście błędów z tego forum i tam takiego nie widzę. Twierdzi, że coś z pompą, ale sam się nie podejmie naprawiania i odsyła mnie do innego specjalisty od pomp dieselowskich, gdzieś w Nowej Hucie.
Samochód stoi naście kilometrów od 'pompiarza', pewnie nie odpalę jej, więc będę musiał kogoś do pomocy by na krótko odpalić i jakoś dokulać się z gasnącym silnikiem dokądś.. chyba że jeżdżąc autem w takim stanie narażam go na większy defekt, to pewnie zostanie laweta?

Możecie mi coś podpowiedzieć, co mam dalej robić?
Początkujący
 
Od: 15 mar 2013, 15:01
Posty: 5
Auto: Mazda Premacy 2002 2.0 TD

Postprzez Neonixos666 » 16 mar 2013, 21:17

P1182 Fuel Shut Off Solenoid Malfunction

wszystko jasne nawala zawór FSO który odcina paliwo w pompie lub przewody od niego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 17 mar 2013, 15:05

Neonixos666 napisał(a):nawala zawór FSO który odcina paliwo w pompie
bardzo błędna diagnoza :(
Neonixos666 napisał(a):przewody od niego.
ta już nieco lepsza....

ksr napisał(a):Możecie mi coś podpowiedzieć, co mam dalej robić?
nakazać sprawdzenie instalacji/wiązki zasilającej zawór FSO.to ten w pompie wtryskowej od strony chłodnicy.
zalecam sprawdzenie na odcinku przekaźnik FSO->zawór FSO->PCM.szczególnej uwadze należy poddać miejsce obok pompy vaccum.
oto one:
Obrazek
zawór FSO to ten nad tabliczką znamionową:
Obrazek
sam zawór FSO jako cewka elektromagnetyczne nie podlega kontroli przez PCM.
P1182 to tylko efekt braku ciągłości obwodu FSO RELAY->FSO->PCM
<czytaj>
viewtopic.php?f=89&t=32429&p=477385&hilit=szakalaka#p477385
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 17 mar 2013, 20:55

Tadziol jak zwykle wyjaśnił o co chodzi <spoko>

czyli rozumiem że gdy zawór np. będzie zepsuty to komputer nie będzie o tym wiedział i nie wywali błędu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 17 mar 2013, 21:26

Neonixos666 napisał(a):gdy zawór np. będzie zepsuty to komputer nie będzie o tym wiedział i nie wywali błędu?

dokładnie tak. <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 17 mar 2013, 21:28

a to podstępny łachudra bo nie odpalanie może mieć przyczynę w wielu punktach :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez ksr » 17 mar 2013, 23:13

OK, jutro jadę do gościa z rana i odpalam mu forum z tym wątkiem i niech czyta – zobaczymy co wywalczymy :)
Natenczas dzięki i dam znać jak poszło. <spoko>
Początkujący
 
Od: 15 mar 2013, 15:01
Posty: 5
Auto: Mazda Premacy 2002 2.0 TD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy