metaliczne dzwonienie na zimnym silniku 2.0 DITD (raczej nie zawory)

Postprzez Wrobcio » 29 sie 2010, 13:23

Być może olej jest gęstszy i nie ma jeszcze optymalnych właściwości.
Najlepiej sprawdź vacuum w ten sposób: trzymając obroty kiedy słychać chrobotanie depnij szybko kilka albo kilkanaście razy na hamulec. Jeśli to pompa hałasuje, chrobotanie powinno ustać.
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 15:55
Posty: 105
Skąd: Lębork / Gdańsk
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 02'

Postprzez Gribok » 28 wrz 2010, 20:23

Witam
metaliczne dzwonienie na zimnym silniku 2.0 DITD mam dokladnie ten sam efekt znalazles przyczyne?
Prosze o pomoc
Rafal
Gribok
 

Postprzez Steve » 29 wrz 2010, 10:33

Jaksa napisał(a):Jaksa napisał(a):Ja mysle ze to paski klinowe sa na smietnik....

Jaksa napisał(a):
magicadm napisał(a):daję 50 na 50
Masz jeszcze publicznosc lub telefon do przyjaciela <lol>

Tu mówi Publicznosc i jako taka glosuje na paski klinowe i Jakse.
Tez tak kiedys mialem. Stuka tylko na zimnym silniku i tylko przy chlodniejszej temperaturze.
Sluchajac, ciezko sie domyslic, ze to paski. Jak by alternator lub cos innego grzechotalo.
Lekko pokrop woda paski jak bedziesz mial taki objaw – zniknie to paski na 100%.
Uwaga : paski firm trzecich potrafia byc o 1 mm szersze niz oryginaly.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Riki » 29 wrz 2010, 16:00

Steve napisał(a):Uwaga : paski firm trzecich potrafia byc o 1 mm szersze niz oryginaly.


........albo i więcej ;) i to nawet firm drugich :D co czasem kończy się obcieraniem o osłonę nierządu :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez freshbratek » 29 wrz 2010, 18:09

http://w629.wrzuta.pl/film/7NGVFYp83uU/mov00966 – chodzi o taki chrobot ??

podobny temat jest juz w 323 bj – tam także nie rozwiązano problemu ;/
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Steve » 30 wrz 2010, 09:45

Na tym filmie to pasek jak jasna ch.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Riki » 30 wrz 2010, 19:15

Jak paski to tylko BANDO – polecam. Conti i spółka średnio zdają egzamin – głównie teraz kiedy jest chłodniej. Ja sprzedaję kpl. (2szt) za 60PLNów....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Latino » 13 lis 2010, 12:34

Cześć,

Czy udało Ci się wyjaśnić sprawę klekotania? U mnie wczoraj coś się musiało stać, bo nagle pojawiło się takie metaliczne klekotanie z okolicy paska rozrządu. Silnik w madzi zawsze głośno klekotał ale tej wczorajszy hałas jest niepokojący, zaczęły trochę również falować obroty na jałowym.

Pozdrawiam

Piotr
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2007, 20:28
Posty: 4
Skąd: Lodz/Warszawa
Auto: Mazda 323 BJ DITD '98

Postprzez acidman » 15 kwi 2011, 12:19

U mnie też coś szura/dzwoni tudzież hałasuje, ale po rozgrzaniu silnika efekt dźwiekowy nie znika.:)
Wymieniłem rozrząd (komplet), pompę wody i obydwa paski klinowe. I nic. Bez zmian. A odgłosy są zggodne z obrotami slnika, ale czasem zanikają na chwilę a potem znowu sie pojawiają. Już sam nie wiem gdzie tego szukać, ze stetoskopem patrzyłem i coś jakby spod pokrywy zaworów ale wierzyć mi sie nie chce że to wałek rozrządu i wyżarte krzywki, bo wtedy odgłosy by nie zanikały. Z drugiej strony zawory nie były regulowane więc może to to? Spotkał się ktos z podobna sytuacją?
Pozdrawiam!
--== N I G H T E T E R N A L ==--
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lut 2011, 00:09
Posty: 5
Skąd: Leszno
Auto: Premacy 2,0 DITD 2002

Postprzez darek74 » 13 maja 2011, 19:30

Witam po przerwie.
Dźwięk dochodzący z pompy vacum zmobilizował mnie do jej rozebrania. Po wymianie łożyska ( bo miało luz) i zamontowaniu pompy CISZA jak makiem zasiał. Im szybciej dojdzie do wymiany tym lepiej i mniej będzie potem do naprawy a podgłaszanie radia zostawmy dla tych co mają dużo kasy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2010, 10:19
Posty: 62
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Premacy 2004r. DITD

Postprzez Mr.Jabu » 14 maja 2011, 22:52

To podaj nam tu jak możesz symbol tego łożyska i ewentualne koszty wymiany bo tych dzwoniących pomp jest chyba dosyć sporo.
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2010, 22:36
Posty: 40
Skąd: Kleryków
Auto: Premacy 2001 DiTD 74Kw

Postprzez say » 15 maja 2011, 07:43

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez darek74 » 15 maja 2011, 19:56

Link jaki podał say jest doby ja nie dawałem żadnej podkładki tylko obróciłem łopatki o 180st. Łożysko włożyłem 6005 bo plastikowe uszczelnienia boczne są bardziej szczelniejsze i cichsze niż 6005Z. Wymiana ok 1godz. samemu dasz radę. Przy okazji zalałem orginał olej Mazdy cena ok.150zł/5l. 5W-30 Dexelia na Allegro.
( wymieniłem rozrząd, żeby wykręcić pompę trzeba się troszkę namęczyć ale dałem radę ustawiamy na znakach i oki. Helmut tego nie zrobił przy 90tyś. a jest już130tyś. przy okazji wyczyściłem zawór EGR było w nim dużo sadzy)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2010, 10:19
Posty: 62
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Premacy 2004r. DITD

Postprzez Szifers » 10 cze 2011, 12:45

say napisał(a):Mam coś podobnego od niemal 80 tyś. km.


Nadal borykasz się z tym problemem (dźwięku niewiadomego pochodzenia)?
Ja mam taki dźwięk i trudno mi go zdiagnozować. Przypuszczałem, że to pompa Vacum lecz na postoju jak dodaje gazu to jej nie słychać natomiast podczas jazdy pod 2100obr słychać grzechotanie, drganie jakby blachy na turbo czy może śrubki miksowanej przej mikser (jak to ktoś określił MZ-tki). Z wnętrza wydaje mi się, że jest to gdzieś w okolicach turbo, lub kata. Lecz nie jestem do końca pewien.
Dźwięk występuje tylko jak dodaje gazu od wspomnianych obrotów i zwiększa swoja częstotliwość wraz ze wzrostem prędkości obrotowej.
Jakieś pomysły?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2008, 12:01
Posty: 92
Skąd: Wrocław, Psie Pole
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2000r

Postprzez darek74 » 10 cze 2011, 18:03

Szifers napisał(a):Nadal borykasz się z tym problemem (dźwięku niewiadomego pochodzenia)?


Szifers jak już napisałem troszkę wcześniej moja chodzi jak ta lala cichuteńko. Więc, objawy które napisałeś to nic innego cię nie czeka jak naprawa pompy vacum. U mnie wystarczyło wymienić łożysko, bardziej zaniedbana pompa wymaga większego nakładu finansowego z wymianą włącznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2010, 10:19
Posty: 62
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Premacy 2004r. DITD

Postprzez Szifers » 11 cze 2011, 15:16

darek74 Przy jakim przebiegu wymieniałeś wspomniane łożysko? Gdzie można go dostać.
Ja obecnie mam przejechane 200tys.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2008, 12:01
Posty: 92
Skąd: Wrocław, Psie Pole
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2000r

Postprzez darek74 » 11 cze 2011, 22:01

Wymianę robiłem jakoś w maju tego roku z przebiegiem ok.130tyś. A łożysko dostaniesz na każdej składnicy maszyn rolniczych lub w sklepie z częściami, cena to ok.10zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2010, 10:19
Posty: 62
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Premacy 2004r. DITD

Postprzez Szifers » 13 cze 2011, 07:01

Łatwo da się wybić to łożysko? Czy trzeba prasę. Niestety nie dysponuje niczym specjalistycznym najbardziej chciałbym to zrobić chałupniczo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2008, 12:01
Posty: 92
Skąd: Wrocław, Psie Pole
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2000r

Postprzez Don Gregorio » 26 cze 2011, 18:39

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez Sebaloz » 26 cze 2011, 23:26

Don Gregorio napisał(a):Ja znalazłem dwa ale nie wiem które jest ok
http://allegro.pl/6005-llu-ntn-25x47x12 ... 70284.html
http://allegro.pl/6005-zz-ntn-25x47x12- ... 85488.html
Które lepsze?

darek74 napisał(a):Łożysko włożyłem 6005 bo plastikowe uszczelnienia boczne są bardziej szczelniejsze i cichsze niż 6005Z.


Generalnie oznaczenia uszczelnień przy łożysku:
– z/zz (jedno/dwustronne) – blaszki
– rs/2rs (jedno/dwustronne) – plastik

Wyciągnij stare i kup takie samo wtedy będzie ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 23:08
Posty: 74
Skąd: Tychy/Ornontowice
Auto: 626GW DiTD '00 101KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy