nagły brak mocy...zamarzła ropa ?

Postprzez Jasiu19 » 23 sty 2010, 11:19

No to widzę , że nie tylko mnie załatwił mróz dzisiejszej nocy ;/ mi tak samo nie chciała odpalić męczyłem ją ale to nic nie dało padł aku :( rozrusznikiem kręciła ładnie ale odpalić nie dało rady :(:( jadę po filtr paliwa i wymienić i po ogrzewam przewody jakąś farelką może coś pomoże ;/ ahh ta zima ...
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez malkolm » 23 sty 2010, 12:19

endless niektóre modele mają ale wtedy do filtra dochodzą dwie kostki, ta od dołu to jest od odstojnika.
mazdę nawet bez podgrzewania paliwa można łatwo odpalić na takim mrozie, ja robię tak: na noc do domu biorę w kanistrze 10 litrów paliwa, rano wstawiam to do miski z wrzątkiem i podgrzewam porządnie, wlewam do zbiornika z 10 minut przed odpaleniem. a zaraz przed biorę wiadro gorącej wody i dwie szmaty, jedną po namoczeniu kładę na filtrze a drugą na rozdzielaczu pompy i na przewodach stamtąd wychodzących. i tak co minutkę na nowo namaczam szmaty w gorącej wodzie i ogrzewam te miejsca. nie ma możliwości aby odmówiła posłuszeństwa, aha trzeba to zrobić nim spróbujesz pierwszy raz ją odpalić, jak w ropie wytrąci się parafina to już nic to nie pomoże.
ps. odradzam na zimę używanie filtrów knechta, nasze mazdy nie mają pompki w zbiorniku a ropa się robi gęsta i pompa ma problem z zassaniem paliwa przez gęsty filtr, na zimę najlepszy zamiennik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez endless » 23 sty 2010, 16:54

Dzisiaj wykręciłem całą obudowę filtra powietrza ale zaznaczam, że go nie odkręcałem. Wziąłem do domu do ciepłego i wylałem wszystko co było w środku, następnie założyłem całość ale to nic nie dało auto nadal "kicha". Czy to oznacza, że jednak trzeba ten filtr wymienić? Mam problem z odkręceniem obudowy czy najpierw trzeba odkręcić ten plastikowy odstojnik z dołu? Czy do odkręcenia filtra trzeba mieć jakiś specjalny klucz? Wszyscy mówią, że filtry Knechta są dobre a dlaczego miałyby nie sprawdzać się zimom a zamienniki tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 08:55
Posty: 99
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 2000 r.

Postprzez Jasiu19 » 23 sty 2010, 17:27

Ja sobie poradziłem bez wymiany filtra :D wziąłem farelkę i zagrzałem nią filtr paliwa naładowałem akumulator na max i wziąłem się za odpalanie :). Kręciłem rozrusznikiem około 30-40 sekund i wciskałem pedał gazu i Madzia odżyła :D. Spróbuj tak jak ja :) a jak będziesz kręcił rozrusznikiem i słyszał taki dziwny odgłos to dawaj gazu do dechy i kręć a po około 10 sekundach przestań kręcić , może u Ciebie tak też odpali :) powodzenia
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez endless » 23 sty 2010, 17:42

U mnie jest problem innej natury ba auto pali ale przerywa nawet po godzinnej "jeździe" (Ledwo dowlokłem się do domu)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 08:55
Posty: 99
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 2000 r.

Postprzez malkolm » 23 sty 2010, 18:13

endless napisał(a):Wszyscy mówią, że filtry Knechta są dobre a dlaczego miałyby nie sprawdzać się zimom a zamienniki tak?

ponieważ zamienniki są że tak powiem rzadsze i gęstej ropie łatwiej się przez niego przelać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez endless » 23 sty 2010, 18:17

Jedna rzecz mnie tylko zastanawia skoro wziąłem filtr do domu zagrzałem go i wylałem wszystko ze środka a to nie pomogło to czy wymiana na nowy coś zmieni? Na tym filtrze do -10 silnik chodzi normalnie dopiero poniżej są takie problemy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 08:55
Posty: 99
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 2000 r.

Postprzez radekko » 23 sty 2010, 18:18

Na stacjach BP jest do kupienia black arrow skydd'a. Polecam.
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez zoltrix » 23 sty 2010, 19:18

radekko napisał(a):Na stacjach BP jest do kupienia black arrow skydd'a. Polecam.

Używam aktualnie, ale dzisiaj i tak były problemy. Odpala bez problemu,ale w trasie są problemy z mocą dzisiaj ledwo do domu dotarłem (-18) Dziwne...
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez endless » 23 sty 2010, 19:22

Ja używałem Kleenflo i też nic nie dało
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 08:55
Posty: 99
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 2000 r.

Postprzez zoltrix » 23 sty 2010, 19:32

Ile arrow skydd'a wlewacie na bak? Tak jak piszą w instrukcji ok 50ml? Można zalać 100ml bez konsekwencji?
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez Grzyby » 23 sty 2010, 19:32

Panowie – zajrzyjcie tutaj
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=85743
To co prawda o M6 ale u Was podejrzewam jest nie lepiej.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez michalwil » 23 sty 2010, 20:58

Panowie napiszcie jakie macie filtry paliwa w swoich samochodach. Ja z moją M6 mam takie same problemy, przed zimą wymieniałem filtr paliwa – oczywiście Knecht KC 100, wszystko było ok do pierwszych morozów w grudniu bądź listopadzie – 18C i samochód stoi. odpalił dopiero jak było -6 C- po kilku dniach. Pomyślałem mój błąd bo pewnie jeszcze letnie paliwo, nie dodałem uszlachetniaczy... Wymieniłem filtr paliwa – oczywiście taki sam Knecht. jeździłem miesiąć i znów wczoraj ścisnął mróz – 15C i samochód nie odpalił. teraz już poczytałem forum i zmieniłem filtr na Foltrona – ma całkiem inną budowę wnętrza. Jeśli chodzi o knechta filtr był czyściutki bez żadnych brudów z paliwa, tylko.... cały filtr był zamarznięty – i to było przyczyną – skorupa z lodu po oby stronach tej gąbki w filtrze. Po zamontowaniu Filtrona Mazda odpaliła od razu – rozgrzewała się około 30 min. pojechałem w trasę – zaczeła się troche krztusić – 16 C – powrót na stację i trzeba było zastosować terapię wstrząsową – 3 litry benzyny – i ropa do pełna – przejechałem całą trasę 300 km -przy mrozie – 18C – 19C i żadnego problemu. Wniosek – podgrzewacz do filtra paliwa i inny filtr niż Knecht.
Początkujący
 
Od: 11 mar 2008, 21:25
Posty: 7
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 CiTD 89kW

Postprzez MarekW » 23 sty 2010, 21:09

Ja mam Knechta i dziś przy -16C bez problemu odpaliła (4 razy kręciłem trochę dłużej i zapaliła). Więc to nie problem filtru a ropy tak mi się wydaje ...
Zobaczymy jak będzie przy -21C :–)
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez michalwil » 23 sty 2010, 21:13

Fakt – zapomniałem o tym istotnym elemencie, z którym najwidoczniej nie radzą sobie obecne na rynku koncerny naftowe – paliwo – to nie jest normalne, żeby paliwo zamarzło już przy -15 C – od razu mówię, że zalane paliwo było Statoil GOLD + STP z antyżelem – najwidoczniej i te uszlachetniacze sobie z takimi mrozami nie radzą :(
Początkujący
 
Od: 11 mar 2008, 21:25
Posty: 7
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 CiTD 89kW

Postprzez endless » 23 sty 2010, 21:41

Ja wyjąłem dzisiaj swój filtr, włożyłem do ciepła, opróżniłem do sucha i założyłem, efekt taki sam jak przed wyjęciem filtra? Kompletnie żadnej poprawy gdzie jest problem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 08:55
Posty: 99
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 2000 r.

Postprzez Jasiu19 » 23 sty 2010, 23:24

a pod pompowałeś sobie paliwo do filtra ?? powinien być taki guzik i tym pod pompować albo jest Jeszce jeden sposób o którym mi ktoś mówił żeby po włożeniu filtra jak jest możliwość zalać go czysta ropa zagrzana do pokojowej temp.
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez endless » 24 sty 2010, 00:18

Tak. Przed samym odpaleniem po założeniu filtra pompowałem sporo, później również jak silnik pracował
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 08:55
Posty: 99
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 2000 r.

Postprzez Jasiu19 » 24 sty 2010, 00:25

To poczytaj wątek który polecił kolega z forum Grzyby http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=85743 może akurat to coś Ci pomoże
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez Riki » 24 sty 2010, 01:39

malkolm napisał(a):ps. odradzam na zimę używanie filtrów knechta, nasze mazdy nie mają pompki w zbiorniku a ropa się robi gęsta i pompa ma problem z zassaniem paliwa przez gęsty filtr, na zimę najlepszy zamiennik.


Podpisuję się pod tym co napisałeś... mam taki fajny filtr na zimę... foto poniżej... były szopki na Knechcie (już miałbym 3 filtr w tą zimę) więc teraz jest inny i pali na dotyk i nie ma problemu że stanie za 15min jazdy..
ale... już w planach jest większy filtr z nową podstawą. Ja nie mam podgrzewacza :| daje to Wam coś?

To mam teraz na próbę mniej więcej taki i na razie się sprawdza:
Obrazek

P.S
Dziś rano dla próby bo nie musiałem ich używać
Hyundai 2.5TD – na dotyk – to pali lepiej niż GD w lato <lol> aa i nie dolewałem nic do baku.. do tego to nagrzewanie – bajka w zimę.
VW 2.5TDI- zapalił, jeździ ale trzeba czasem pokręcić z 5sekund.
Mazda na Knechcie miała humory. Na wyżej pokazanym filtrze JAK NA RAZIE jest OK.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy