nagły brak mocy...zamarzła ropa ?
No to widzę , że nie tylko mnie załatwił mróz dzisiejszej nocy ;/ mi tak samo nie chciała odpalić męczyłem ją ale to nic nie dało padł aku rozrusznikiem kręciła ładnie ale odpalić nie dało rady :( jadę po filtr paliwa i wymienić i po ogrzewam przewody jakąś farelką może coś pomoże ;/ ahh ta zima ...
endless niektóre modele mają ale wtedy do filtra dochodzą dwie kostki, ta od dołu to jest od odstojnika.
mazdę nawet bez podgrzewania paliwa można łatwo odpalić na takim mrozie, ja robię tak: na noc do domu biorę w kanistrze 10 litrów paliwa, rano wstawiam to do miski z wrzątkiem i podgrzewam porządnie, wlewam do zbiornika z 10 minut przed odpaleniem. a zaraz przed biorę wiadro gorącej wody i dwie szmaty, jedną po namoczeniu kładę na filtrze a drugą na rozdzielaczu pompy i na przewodach stamtąd wychodzących. i tak co minutkę na nowo namaczam szmaty w gorącej wodzie i ogrzewam te miejsca. nie ma możliwości aby odmówiła posłuszeństwa, aha trzeba to zrobić nim spróbujesz pierwszy raz ją odpalić, jak w ropie wytrąci się parafina to już nic to nie pomoże.
ps. odradzam na zimę używanie filtrów knechta, nasze mazdy nie mają pompki w zbiorniku a ropa się robi gęsta i pompa ma problem z zassaniem paliwa przez gęsty filtr, na zimę najlepszy zamiennik.
mazdę nawet bez podgrzewania paliwa można łatwo odpalić na takim mrozie, ja robię tak: na noc do domu biorę w kanistrze 10 litrów paliwa, rano wstawiam to do miski z wrzątkiem i podgrzewam porządnie, wlewam do zbiornika z 10 minut przed odpaleniem. a zaraz przed biorę wiadro gorącej wody i dwie szmaty, jedną po namoczeniu kładę na filtrze a drugą na rozdzielaczu pompy i na przewodach stamtąd wychodzących. i tak co minutkę na nowo namaczam szmaty w gorącej wodzie i ogrzewam te miejsca. nie ma możliwości aby odmówiła posłuszeństwa, aha trzeba to zrobić nim spróbujesz pierwszy raz ją odpalić, jak w ropie wytrąci się parafina to już nic to nie pomoże.
ps. odradzam na zimę używanie filtrów knechta, nasze mazdy nie mają pompki w zbiorniku a ropa się robi gęsta i pompa ma problem z zassaniem paliwa przez gęsty filtr, na zimę najlepszy zamiennik.
Dzisiaj wykręciłem całą obudowę filtra powietrza ale zaznaczam, że go nie odkręcałem. Wziąłem do domu do ciepłego i wylałem wszystko co było w środku, następnie założyłem całość ale to nic nie dało auto nadal "kicha". Czy to oznacza, że jednak trzeba ten filtr wymienić? Mam problem z odkręceniem obudowy czy najpierw trzeba odkręcić ten plastikowy odstojnik z dołu? Czy do odkręcenia filtra trzeba mieć jakiś specjalny klucz? Wszyscy mówią, że filtry Knechta są dobre a dlaczego miałyby nie sprawdzać się zimom a zamienniki tak?
- Od: 20 lut 2009, 08:55
- Posty: 99
- Skąd: Zawiercie
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD 2000 r.
Ja sobie poradziłem bez wymiany filtra wziąłem farelkę i zagrzałem nią filtr paliwa naładowałem akumulator na max i wziąłem się za odpalanie . Kręciłem rozrusznikiem około 30-40 sekund i wciskałem pedał gazu i Madzia odżyła . Spróbuj tak jak ja a jak będziesz kręcił rozrusznikiem i słyszał taki dziwny odgłos to dawaj gazu do dechy i kręć a po około 10 sekundach przestań kręcić , może u Ciebie tak też odpali powodzenia
endless napisał(a):Wszyscy mówią, że filtry Knechta są dobre a dlaczego miałyby nie sprawdzać się zimom a zamienniki tak?
ponieważ zamienniki są że tak powiem rzadsze i gęstej ropie łatwiej się przez niego przelać
Jedna rzecz mnie tylko zastanawia skoro wziąłem filtr do domu zagrzałem go i wylałem wszystko ze środka a to nie pomogło to czy wymiana na nowy coś zmieni? Na tym filtrze do -10 silnik chodzi normalnie dopiero poniżej są takie problemy
- Od: 20 lut 2009, 08:55
- Posty: 99
- Skąd: Zawiercie
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD 2000 r.
Na stacjach BP jest do kupienia black arrow skydd'a. Polecam.
- Od: 23 lis 2008, 17:52
- Posty: 93
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F 2.0 DITD 101KM
radekko napisał(a):Na stacjach BP jest do kupienia black arrow skydd'a. Polecam.
Używam aktualnie, ale dzisiaj i tak były problemy. Odpala bez problemu,ale w trasie są problemy z mocą dzisiaj ledwo do domu dotarłem (-18) Dziwne...
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
- Od: 14 sty 2008, 20:09
- Posty: 123
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J
Panowie – zajrzyjcie tutaj
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=85743
To co prawda o M6 ale u Was podejrzewam jest nie lepiej.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=85743
To co prawda o M6 ale u Was podejrzewam jest nie lepiej.
Panowie napiszcie jakie macie filtry paliwa w swoich samochodach. Ja z moją M6 mam takie same problemy, przed zimą wymieniałem filtr paliwa – oczywiście Knecht KC 100, wszystko było ok do pierwszych morozów w grudniu bądź listopadzie – 18C i samochód stoi. odpalił dopiero jak było -6 C- po kilku dniach. Pomyślałem mój błąd bo pewnie jeszcze letnie paliwo, nie dodałem uszlachetniaczy... Wymieniłem filtr paliwa – oczywiście taki sam Knecht. jeździłem miesiąć i znów wczoraj ścisnął mróz – 15C i samochód nie odpalił. teraz już poczytałem forum i zmieniłem filtr na Foltrona – ma całkiem inną budowę wnętrza. Jeśli chodzi o knechta filtr był czyściutki bez żadnych brudów z paliwa, tylko.... cały filtr był zamarznięty – i to było przyczyną – skorupa z lodu po oby stronach tej gąbki w filtrze. Po zamontowaniu Filtrona Mazda odpaliła od razu – rozgrzewała się około 30 min. pojechałem w trasę – zaczeła się troche krztusić – 16 C – powrót na stację i trzeba było zastosować terapię wstrząsową – 3 litry benzyny – i ropa do pełna – przejechałem całą trasę 300 km -przy mrozie – 18C – 19C i żadnego problemu. Wniosek – podgrzewacz do filtra paliwa i inny filtr niż Knecht.
- Od: 11 mar 2008, 21:25
- Posty: 7
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 6 CiTD 89kW
Fakt – zapomniałem o tym istotnym elemencie, z którym najwidoczniej nie radzą sobie obecne na rynku koncerny naftowe – paliwo – to nie jest normalne, żeby paliwo zamarzło już przy -15 C – od razu mówię, że zalane paliwo było Statoil GOLD + STP z antyżelem – najwidoczniej i te uszlachetniacze sobie z takimi mrozami nie radzą
- Od: 11 mar 2008, 21:25
- Posty: 7
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 6 CiTD 89kW
a pod pompowałeś sobie paliwo do filtra powinien być taki guzik i tym pod pompować albo jest Jeszce jeden sposób o którym mi ktoś mówił żeby po włożeniu filtra jak jest możliwość zalać go czysta ropa zagrzana do pokojowej temp.
To poczytaj wątek który polecił kolega z forum Grzyby http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=85743 może akurat to coś Ci pomoże
malkolm napisał(a):ps. odradzam na zimę używanie filtrów knechta, nasze mazdy nie mają pompki w zbiorniku a ropa się robi gęsta i pompa ma problem z zassaniem paliwa przez gęsty filtr, na zimę najlepszy zamiennik.
Podpisuję się pod tym co napisałeś... mam taki fajny filtr na zimę... foto poniżej... były szopki na Knechcie (już miałbym 3 filtr w tą zimę) więc teraz jest inny i pali na dotyk i nie ma problemu że stanie za 15min jazdy..
ale... już w planach jest większy filtr z nową podstawą. Ja nie mam podgrzewacza daje to Wam coś?
To mam teraz na próbę mniej więcej taki i na razie się sprawdza:
P.S
Dziś rano dla próby bo nie musiałem ich używać
Hyundai 2.5TD – na dotyk – to pali lepiej niż GD w lato aa i nie dolewałem nic do baku.. do tego to nagrzewanie – bajka w zimę.
VW 2.5TDI- zapalił, jeździ ale trzeba czasem pokręcić z 5sekund.
Mazda na Knechcie miała humory. Na wyżej pokazanym filtrze JAK NA RAZIE jest OK.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości