Zużycie oleju Premacy Diesel

Postprzez malkolm » 10 sty 2010, 02:02

sonsieno raczej wątpię, nigdy jeszcze z takimi objawami w czasie mrozu się nie spotkałem, a jestem kierowcą już od 11 lat.
sprawdź inter cooler może turbina przepuszcza oliwę od układu dolotowego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez googieman » 10 sty 2010, 10:23

Witam.
Moja M6 CiTD bierze ok 300 ml na 10 tys km, także nieźle jest :) Autko ma 180 tys przebiegu i wlewm mu Dexelie 5W30
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2007, 19:17
Posty: 59
Skąd: Starachowice/Kraków
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.

Postprzez radekko » 10 sty 2010, 16:57

Moja podobnie jak u malkolma- wymiana oleju co 10 000km, zalane do poziomu max i do kolejnej wymiany schodzi w okolice minimum, nie musze uzupelniac. Olej to Mobil 1 10w40 dla turbo diesla.
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez krzych » 10 sty 2010, 18:36

DITD i nie tylko...

Skoro "i nie tylko" to moja "oddaje" olej :D Chce ktos? ;) hyhy
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez wojtek71 » 10 sty 2010, 22:59

jeżdzę na castrolu 10w40.bez dolewek od wymiany do wymiany.jedynie dolałem setkę po trasie do monachium.
Początkujący
 
Od: 10 sty 2010, 11:26
Posty: 13
Skąd: Dzikowiec
Auto: mazda Premacy 2,0ditd.2000r.

Postprzez Maciek 251 » 11 sty 2010, 10:12

sonsieno napisał(a):"Silnik do remontu" to chyba trochę na wyrost powiedziane. Może to przez zimę i duże mrozy to większe spalanie oleju...

Tak jak zostało wyżej napisane – nie jest to normalny obiaw ale nie musi od razu oznaczać uszkodzenia silnika, powiem na swoim przyładzie – moja też tyle brała, po przeczytaniu kliku tematów na forum postawiłem na podkładki pod wtryskiwaczami, wymieniłem je i zużycie oleju spadło z około 2,5 l na 10 tyś. km do 0,2 l.... odkręć korek od wlewu oleju na pracującym silniku i zobacz czy nie masz przedmuchów – jak masz to podkładki do wymiany, a co do mrozu to codziennie dojeżdzam do pracy wcześnie rano z miasteczka u nodnóża Bieszczad gdzie mrozy często sięgają -20 st. tej zimy i wcale nie powoduje to zwiększonego zużycia oleju.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2006, 18:54
Posty: 248 (0/1)
Skąd: Rzeszów/Dynów
Auto: M6 2,0 CiTD 136PS Exclusive'04

Postprzez Grzyby » 11 sty 2010, 10:25

Maciek 251 napisał(a):mrozy często sięgają -20 st. tej zimy i wcale nie powoduje to zwiększonego zużycia oleju

dokładnie, nie ma to żadnego wpływu
Bardziej obstawiałbym brak tych samych warunków pomiarowych. Ewentualnie jeśli ubywa to sprawdzenie przedmuchów/wymiana podkładek.

A u mnie od wymiany do wymiany (co 10kkm) poziom oleju jest na max.
Przebieg ponad 200kkm, olej Dexelia 5W30
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Waluś » 11 sty 2010, 11:15

sonsieno napisał(a):rozmawaiałem wczoraj z mechanikiem, powiedział że to normalne że diesle spalają olej

zmień mechanika.
Ja po 13 tys nie zauważyłem ubytku. Jak zalałem stan przy wymianie tak po 13 tys od kwietnia nadal mam ten sam stan :P (Ditd RF4F)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Autko » 11 sty 2010, 12:38

Witam!

Mi po raz pierwszy zdazylo sie zrobic dolewke (trzecia tura oleju za mojej kadencji ;) jakies 300ml na przejechane jakies 5-6kkm od wymiany. Wczesniej jak nalano w warsztacie tak do wymiany na bgnecie poziom nawet nie drgnal (polowa pomiedzy pomiedzy kreseczkami). Przy drugiej wymianie taki stan byl nawet po 12kkm, bo niestety troche przecoagnelem wymiane... Tylko mi troche cieknie uszczelka od rozrzadu bo od tej strony silnik mam "wilgotny" ;)

Reasumujac- biorac pod uwage moje skromne doswiadczenie to DiTD nie bierze oleju wogole lub sladowe ilosci jak ktos depnie mocniej czy cos...
If youre gonna DIE, DIE with your boots on!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 11:43
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez pawelnd » 11 sty 2010, 18:33

a wiec dzisiaj odebralem auto od mechanika, stwierdził, ze olej wydmuchalo bo odma byla zatkana ( prawdopodobnie dostala sie wilgoc i zamarzla), zalal olejem 10W40 i na moje ucho pracuje bardziej kulturnie niz na ELFie SRX 5W30 :) Teraz regularnie bede sprawdzal stan i zobaczymy czy sytuacja sie nie powtórzy. Czy jesli odma byla zapchana to tez bedzie silnie dmuchalo z wlewu oleju, bo u mnie tak bylo ??
Początkujący
 
Od: 3 lip 2009, 14:23
Posty: 17
Auto: 323f 2.0 DiTD BJ `00 RF2A

Postprzez wojtek71 » 12 sty 2010, 22:41

mam jeszcze pytanie. jak sprowadziłem premackę2.0ditd 90km z austrii była kartka serwisu z wymiany ale nie było jaki olej był wlany.ja wlałem castrola magnateka 10w40.chciałbym przejść na schela helicsa.mam przebieg160tyś w dużym stopniu autentyczny gdyż auto było kupione od osoby prywatnej.czy teraz mogę wlać pełny syntetyk.w polsce zrobiłem dwie wymiany.proszę o radę.pozdrawiam premackowiczów.
Początkujący
 
Od: 10 sty 2010, 11:26
Posty: 13
Skąd: Dzikowiec
Auto: mazda Premacy 2,0ditd.2000r.

Postprzez Yard » 12 sty 2010, 23:21

wojtek71 napisał(a):czy teraz mogę wlać pełny syntetyk.

im zrobisz to szybciej tym lepiej dla samochodu i pośrednio dla ciebie. :)
Ostatnio edytowano 20 sty 2010, 15:51 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez wojtek71 » 13 sty 2010, 17:31

dzięki Yard.mam jeszcze problem z podświetleniem radia a dokładnie przycisków zmiany stacji.123456.góra swieci.
Początkujący
 
Od: 10 sty 2010, 11:26
Posty: 13
Skąd: Dzikowiec
Auto: mazda Premacy 2,0ditd.2000r.

Postprzez Bandzbuch » 20 sty 2010, 11:58

Wczytywalem sie w ten temat i od miesiaca obiecywalem sobie ze wreszcie musze sprawdzic ile moja Premacy 2.0 DiTD 2001r wypiła oleju. Wymiane robiłem przy 161 tys km a obecnie mam 168 tys km.

Na bagnecie max wiec wnioskuje ze totalnie 0 apetytu na Lotosa 10W 40.

Zdziwiłem się strasznie ale i tak samo sie ciesze ze nie jezdze autem z autozlomu po liftingu i drobnych poprawkach.
Początkujący
 
Od: 10 cze 2009, 11:02
Posty: 9
Auto: Premacy 2.0 DiTD 101KM 2001r

Postprzez Yard » 20 sty 2010, 15:53

Bandzbuch napisał(a):Na bagnecie max wiec wnioskuje ze totalnie 0 apetytu na Lotosa 10W 40.
Potwierdza to prawdę, że ważne jest pilnowanie okresów wymiany oleju i jego parametrów, a marka jest sprawą mniej istotną.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez tulu33 » 20 sty 2010, 16:21

panowie zmieniłem olej z castrola 10w50 na syntetyk mobil 5w50 rewelka i dzięki Yard za porade
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 23:26
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Huta Czechy,Trąbki,Garwolin
Auto: Mazda Premacy ditd 2002,MAZDA 5 1,8 2008

Postprzez jurekG8 » 20 sty 2010, 17:35

Midland 10W-40, na liczniku 170 tys,od wymiany 8500tys zero ubytku.W poprzednich samochodach (skoda Fabia benz. i Scenic on.) też Midland i od wymiany do wymiany.
W 100% zgadzam się z Yard-em
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 08:06
Posty: 74
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2001przed lift.

Postprzez say » 20 sty 2010, 21:27

jurekG8 napisał(a):Midland 10W-40
Dodam tylko od siebie, że w przypadku tej marki jest to pełen syntetyk, co oznacza, że mógłbyś spokojnie zalać 5W-40, silnikowi byłoby znacznie łatwiej...zwłaszcza w takie mrozy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Yard » 20 sty 2010, 22:08

W Motorze 2/2010 był artykuł "10 wątpliwych prawd w motoryzacji" M.in. pisali o olejach syntetycznych.
Jak się okazuje w butelkach z napisem "olej syntetyczny" otrzymujemy produkt pochodzenia mineralnego. Od 1999 roku jest to zgodne z prawem, kiedy to amerykański sąd rozwiązując spór miedzy Mobilem i Castrolem orzekł, że dozwolone jest nazywanie wysokorafinowanych olejów mineralnych syntetycznymi. Stąd hasła: hydrosyntetyk, technologia syntetyczna. Są też takie firmy, które stosują po prostu nazwę syntetyk.
Prawdziwymi olejami syntetycznymi są tylko oleje będące mieszaniną PAO (polialfaolefin), bądź estrów. Czyli związków otrzymywanych na drodze syntez. Oleje te z racji bardzo kosztownej technologi produkcji są dość drogie.
Warto nadmienić również, że oleje półsyntetyczne w rzeczywistości to oleje mineralne z nie wielkim dodatkiem "syntetyku".
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Marek61 » 20 sty 2010, 22:24

Ciekawy temat Yard poruszyłeś.Ja jeżdzę stale na Dexelii i kiedyś wiedziony ogromna ciekawością ,wyszukałem gdzieś głeboko w necie informacje o produkcji tego oleju.To ,że jest hydrosyntetykiem to wiemy wszyscy ,ale właśnie chyba Dexelia jest najbardziej zaawansowanym technologicznie produktem mineralnym koncernu Total (Elf).
Podobnie ma sie chyba sprawa z najnowszymi Elfami.?
Tak więc właśnie nazwa syntetyk to w pewnym sensie tylko nazwa świadcząca moze raczej o zaawansowaniu technologicznego procesu produkcji oleju.
Panie Boże. Dziękuję Ci za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice międzystopniowe, turbosprężarki z łożyskami kuIkowymi i tytanowe sprężyny zaworu.
Amen.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 12:23
Posty: 156 (0/2)
Skąd: Białystok / Fox Mountain
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy