Problemy z odpalaniem

Postprzez indesign » 9 lis 2009, 22:22

Witam Forumowiczów.
Zwracam się do Was z prośbą o pomoc, bo choć przeczytałem już chyba wszystko na ich temat, to jednoznacznej odpowiedzi do dziś nie mam :( Ba, nawet śmiem sądzić, że mętlik teraz mam jeszcze większy, niż przed zagłębieniem się w te tematy.
A więc zacznę od początku...
Autko kupiłem ponad rok temu z przebiegiem ok. 170 k (wiadomo ile w tym prawdy?). Wrażenia z pierwszej jazdy miałem dość mieszane – niby jedzie, ale przesiadłem się z focusa i dynamika mazdy mocno mnie rozczarowała. Tłumaczyłem sobie to jednak masą auta, toporniejszą bryłą. Z czasem nauczyłem się jeździć nadrabiając te mankamenty techniką jazdy. Oczywiście szybsze wyprzedzanie na trasie wyłącznie na 4 biegu, jednak można znośnie z tym żyć. Około pół roku temu żona (to niby jej autko) jadąc na zakupy zauważyła problemy z odpalaniem po objechaniu paru sklepów. Magda nigdy nie odpalała "na kopa", ale po kilku machnięciach ruszała w największe mrozy. Coś zaczęło się dziać niedobrego, ja zacząłem nią jeździć do pracy (około 140 km dziennie) i pewnego razu po zatankowaniu na stacji w Poznaniu już z niej nie odjechałem. Akumulator wypompowałem do zera i odepchnąłem ją na parking. Osiem godzin później podjechałem z kolegą i kabelkami do rozruchu. Okazały się zbyteczne, bo odpaliła po trzech obrotach (aku doszło do siebie). Już wtedy wiedziałem że to jest problem z gorącym silnikiem. Jak ostygł, to odpalał. Wyłączenie go nawet na chwilkę w trasie i rozruch był niemożliwy. Z tym też nauczyłem się żyć – jeździłem tylko od punktu A do B i potem musiała być przerwa. Często robiłem trasy po kilkaset km (np do Niemiec) i jak już odpalił, to nie było z nim żadnych problemów. Wielkim ułatwieniem był sposób odpalania "na plaka" znaleziony tu, na naszym forum. Bez niego nie ruszałem się już nigdzie i często go używam. Mimo tych problemów spalanie jest bardzo dobre, na tych dojazdach do pracy (głównie trasa) spala średnio 5,2 – 5,4 (tyle co focus). Ostatnio problemy pojawiły się także po nocy, szczególnie gdy jest wilgotno. Wszystko wskazuje na problemy z zaworem SPV, ale stosunkowo mała moc jest także zastanawiająca. To może być także konająca pompa wtryskowa. Naczytałem tu wiele o nich, ale za co się zabrać? Mechanik wymieniający mi rozrząd niewiele miał pomysłów na te problemy, stwierdził, że pompa do regeneracji (ktoś wie jakie to koszty?), no ale przecież w ramach tej usługi SPV mi nie wymienią. Zakup nowego zaworu odstraszył mnie ceną (brrr), pewnie bym go przełknął, ale... co jeśli to jednak pompa? Ludzi którzy potrafiliby to zdiagnozować właściwie nigdzie w okolicy nie znalazłem (północna wlkp), a pomysłów garażowych mechaników mam już dość. Każdy chętny, ale na zasadzie "będziemy próbować". Oczywiście za moje pieniądze. Wie ktoś może do kogo uderzyć tak abym się finansowo nie pogrążył na tych diagnozach? Czytałem tu także o próbach czyszczenia na myjce ultradźwiękowej, ale czy komuś udało się to zrobić skutecznie? Tego niestety nie wiem... A może ktoś wstawiał zawór używany? Warto w to wejść? Jak widzicie mam wiele wątpliwości, a rady na to wszystko żadnej. Do pełnego obrazu muszę dodać jeszcze jedną sprawę – padła mi jedna świeca żarowa i kontrolka mi zaczęła mrugać. Wymieniłem świecę, ale było bez zmian. Podjechałem na komputer – błąd EGR. Reset błędu nie pomógł, podciśnienia na nim nie znalazłem, więc go zaślepiłem. Mruga sobie dalej, ale powiązałem fakty i raczej wygląda mi to na sygnalizację błędów z pompą/ zaworem. No i jeszcze jedno – autko nie kopci wcale (przynajmniej nic nie widać). Pomóżcie proszę, bo normalnie ręce mi już opadają...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2009, 20:08
Posty: 9
Skąd: Wlkp
Auto: Premacy 2,0 DiTD, 1999

Postprzez say » 11 lis 2009, 21:48

indesign, witam,

poprawiłem za Ciebie temat, który nie był sformułowany zgodnie z pkt. 4 Regulaminu pisania na forum.

Polecam na początek lekturę:
Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin
Praktyczny poradnik dla nowych Forumowiczów i nie tylko.

Proponuję użyć opcji szukaj wpisująć np."regeneracja pompy", "Mabi" itp. Objawy wskazują na konającą pompę, może zawór SPV. Gdy oddasz ją do Mabi, wymienią wszystko, łącznie z SPV ale kosz może sięgnąć nawet 6000 zł. Masz DITD i uważam, że tego typu pytania powinieneś zadawać w dziale Diesel i tam go przeniosę.


Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Yard » 13 lis 2009, 00:40

1. Samemu sprawdź błędy silnika. Zobacz jakie kody wymiga.
2. Możesz umówić się z Jaksą na weryfikację stanu samochodu. Napewno będzie rzetelna i wtedy zdecydujesz co dalej. Pomimo odległości warto pojechać.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez indesign » 28 lis 2009, 19:15

Troszkę czasu już minęło, ale nie spędziłem go bezproduktywnie. Dzięki pomocy xANDy`ego autko odwiedziło warsztat pana Maćka w Zaniemyślu. Czyszczenie dolotu, regulacja luzów zaworowych i kilka pomniejszych spraw doprowadziło do zwiększenia dynamiki jazdy. Nie są to jakieś rewolucyjne zmiany, ale tak na oko 10 – 15% mocy in plus. Jestem z tego zadowolony, bo każdy konik się liczy :) Przy okazji wyszły na jaw elementy które trzeba wymienić – łączniki stabilizatorów (już wymieniłem cały komplet i zapanowała cisza... no, tak prawie) oraz poduszka silnika (niebawem się za nią też zabiorę). Wcześniej zlewałem kondensat z filtru paliwa, ale dla pewności kupiłem nowy i dziś go wymieniłem. Efektem tych wszystkich operacji jest znaczne podniesienie komfortu jazdy, ale... główny problem pozostał :( Z odpalaniem ciepłego silnika jedna wielka kicha.
Zdaniem p. Maćka na 75% winien zawór SPV, pompa wykazuje objawy całkiem sprawnie działającej – obroty równiutkie, dynamika całkiem niezła... Oczywiście MABI stwierdziłaby że regeneracja jest konieczna i pewnie po tej operacji moje problemy skończyłyby się, ale... 6k za tą usługę to czyste zdzierstwo! Zresztą i tak ich nie mam, więc niech o mnie zapomną ;P Aha, dziś jeszcze rozgrzałem porządnie autko i sprawdzałem czy po odłączeniu czujnika temperatury (tego na bloku silnika) odpali na strzał. No ale nie odpalił, jest mu to bez różnicy. Może to i dobrze, bo to chyba oznacza, że nie kończy się głowiczka pompy (chyba że się mylę). W każdym razie nie tu tkwi problem. Wiele godzin już spędziłem na czytaniu wątków związanych z tym problemem, jednym pomogła regeneracja pompy, innym ustawienie kąta wtrysku, jeszcze inni pisali o wizytach u dobrego elektryka (co on robił to nie wiadomo). Najchętniej podmieniłbym całą pompę i gdyby to pomogło, to zawęziłbym pole poszukiwań. Tylko skąd ją wziąć? zakup używanej "w ciemno" mija się z celem, bo to wydatek najmniej 2k, a nie ma przecież pewności że to ona jest winna. Chętnie podmieniłbym sam SCV (wiem, że trzeba wtedy i tak kalibrować pompę, ale chodzi tylko o próbę), niestety też nie mam nikogo w zasięgu ręki z czymś takim. Nie wiem co dalej robić, Warszawa albo Wrocław to dość daleko aby jechać na diagnostykę, zresztą wątpię czy taka wyprawa może zamknąć się w jednym dniu, jeśli nie to znowu koszty, koszty... Macie może jakieś nowe sugestie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2009, 20:08
Posty: 9
Skąd: Wlkp
Auto: Premacy 2,0 DiTD, 1999

Postprzez indesign » 18 gru 2009, 20:17

No, to mój problem został rozwiązany :D
Udało mi się nabyć pompę po niedawnej regeneracji (z 3 miesięczną gwarancją) i po jej wymianie autko śmiga jak ta lala!
Żałuję tylko że nie miałem czasu na zabawę z podstawieniem zaworu SPV do mojej starej pompy, możliwe że więcej spraw wyjaśniłoby się. Dziś wiem tylko tyle, że stara pompa była sprawna, co potwierdzali mechanicy u których bywałem. Każdy z nich mówił, że silnik na niej "dobrze gada" i problemem jest właśnie SPV.
Na razie starą zalałem i czekam na chęci, może ją naprawię i zostawię awaryjnie, albo po prostu sprzedam (troszkę kasy już utopiłem w naprawy, więc każdy odzyskany grosz się liczy).
Dziękuję wszystkim za okazaną mi pomoc.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2009, 20:08
Posty: 9
Skąd: Wlkp
Auto: Premacy 2,0 DiTD, 1999

Postprzez Marek Płock » 18 gru 2009, 21:05

Witam
Wykorzystam sytuację i dołączę się do tematu z podobnym problemem.
Problem oczywiście z odpalenim madzi, ale u mnie objawy są inne:
Przy niskich temperaturach (tak od -4 stopni) przy odpaleniu silnik zapalał a potem znacznie spadały obroty (300-400 obr/min) i dopiero motor powoli się rozpędzał.
Przy dzisiejszych mrozach żeby odpalić po zaskoczeniu trzeba mu pomóc gazem. Po takim wieczornym odpaleniu stwierdziłem, że może trzeba przejechać kilka km żeby rozgrzać silnik podładować trochę akumulator – no i ledwo wróciłem: już na ciepłym silniku nagły spadek mocy i kilka razy zgasł – duże problemy z odpaleniem. Jak dowlokłem się pod dom silnik na wolnych obrotach pracowal jak nowy i żywo reagował na gaz.
Dodam że silnik po wymianie wszystkich filtrów, płynów i rozrządu w kwietniu, przebieg (teor.) 160 tys. km 2.0TD 90km, 2000rok
Pozdrawiam i proszę o pomoc
Marek
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 21:45
Posty: 59
Skąd: Płock
Auto: Mazda Premacy 2000
2.0 TDI 66kW

Postprzez indesign » 18 gru 2009, 21:10

Dziś to nie tylko Twój problem, zerknij choćby tu: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 89#1580089
Mnie to także spotkało... :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2009, 20:08
Posty: 9
Skąd: Wlkp
Auto: Premacy 2,0 DiTD, 1999

Postprzez Prezzi » 18 gru 2009, 21:17

to jak mechanicy potwierdzali, ze pompa jest ok to poco kupiles druga :D
moc tez wrocila ?
M2 08 1.3 86 KM – super autko miejsko damskie :D

M6 09 2.0 143 KM DPF :)
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2009, 12:39
Posty: 48
Skąd: Poznań
Auto: M6 GY 03r 121 KM –> 157 KM

Postprzez indesign » 18 gru 2009, 21:25

Tak jak pisałem – okazyjnie ją kupiłem. Zakup nowego zaworu wiązał się z czyszczeniem i kalibracją pompy, koszty z tym związane były rzędu 4tys. zł. Zwyciężyła kalkulacja finansowa – pompa z montażem wyszła 2300 zł. Moc była już na starej pompie, po regulacjach p. Maćka z Zaniemyśla (czyszczenie dolotu, regulacja zaworów i przywrócenie do życia turbiny), kłopoty miałem już tylko z odpalaniem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2009, 20:08
Posty: 9
Skąd: Wlkp
Auto: Premacy 2,0 DiTD, 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy