Witam,
Opiszę po kroku przebieg wydarzeń i napraw bo to długa historia. Postaram się w miarę zwięźle i szczegółowo, wiem, że dla diagnosty każda wskazówka ma olbrzymie znaczenie.
Model: Mazda Premacy
Silnik: 2.0 benzyna
Rocznik 2002
Wersja: Sportive
Moc silnika: 97kW
1. Po zgaszeniu silnika usłyszałem gotowanie pod maską. W zbiorniczku wyrównawczym wrzało.
2. Mechanik dał głowicę do planowania. Przed założeniem kazałem się poinformować. Chciałem obejrzeć czy się błyszczy. Faktycznie została splanowana.
3. Nie odebrałem auta bo nie byłem zadowolony z efektu naprawy. Silnik na wolnych obrotach wariował, falowały obroty, gasł co jakiś czas, nie miał mocy, strasznie kopcił przy porannym odpalaniu.
4. Kolejny odbiór poprawił tyle, że auto nie gasło. Dalej pracował nierówno, palił 14l/100km. Nie kopcił bo głowica została ponownie ściągnięta, wymienione uszczelniacze zaworów, nowa uszczelka pod głowicę. Ponadto wymieniono pierścienie.
5. Poprawiło się to, że nie kopcił przy odpalaniu. Ale doszedł nowy problem. Klekotanie zaworów. Brzmi jak stary diesel.
6. Ten punkt streszczę. Po prostu po wizytach u kilku mechaników, którzy mi nie pomogli, problem falowania obrotów minął sam.
7. Pozostał problem klekoczących zaworów oraz podwyższonego spalania.
Moje pytanie brzmi:
Czy podwyższone spalanie należy kojarzyć z zaworami, czy jest to reperkusja problemu nierównych obrotów? Prawdopodobnie układ podciśnienia je wywoływał (z przypuszczeń mechaników).
Co mogę zrobić aby wyeliminować oba te problemy?
Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.
Zwiększone spalanie po planowaniu głowicy
Strona 1 z 1
A żebym to ja wiedział. Jak to sprawdzić?
- Od: 3 lut 2018, 12:13
- Posty: 6
- Auto: Mazda Premacy sportiv 2.0 benzyna. 97kW
poszukaj na forum w dziale premacy tam powinno być.Tak sobie myśle czy za mocno nie splanowali głowicy i teraz się rozrząd rozjechał.Jeśli masz regulację płytkową to należałoby sprawdzić luzy zaworowe.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Przeorałem forum jak zasugerowałeś. Nie znalazłem tematu wskazującego na związek planowania głowicy z klekotaniem zaworów i podwyższonym spalaniem. Jeden z wpisów dotyczył stukania zaworów po zatankowaniu kiepskiego paliwa i rozwiązaniu problemu po jego zlaniu i zastąpieniu lepszym. U mnie takie rozwiązanie się nie sprawdziło bo jeżdżę z tym klekotaniem już któryś tydzień i wlewałem najlepsze paliwa. Nie pomogło. To musi być coś innego. O luzach zaworowych nie znalazłem wzmianki.
- Od: 3 lut 2018, 12:13
- Posty: 6
- Auto: Mazda Premacy sportiv 2.0 benzyna. 97kW
Zalałem oleju do pełna i klekotanie przeszło. Teraz trochę czasu na sprawdzenie czy unormowało się spalanie.
- Od: 3 lut 2018, 12:13
- Posty: 6
- Auto: Mazda Premacy sportiv 2.0 benzyna. 97kW
No i o to mi chodziło.Jeśli w FSie są zawory regulowane płytkami lub szklankami(nie hla) to mocne splanowanie głowicy mogło spowodować takie objawy i teraz trzeba na nowo regulować zawory.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości