Problem ze spalaniem – wysokie wskazania komputera

Postprzez ganikius » 3 gru 2013, 18:13

Witam, kupiłem 2 tygodnie temu mazde Premacy 1.8 benzyna 2001 rok. niby było wszystko ok, ale spalanie średnie komputer pokazuje mi na poziomie 15 litrow na 100 kilometrow <płacze> jeżdżę na zimnym silniku trasy po mieśćie 3 kilometry w jedna i 3 w drugą plus wypady do sklepu itp. czy komputer świruję ? czego to może być wina ? myślę nad gazem, ale nie mam pojęcia czy to się opłaca skoro ma palić 17 litrow, zapożyczyłem się na ten samochód 9 tysięcy z ubezpieczeniem papierami itp ściągany z monachium, więc jak widać nie stać mnie na takie spalanie, ludzie mówili że oszczędny.
Jeszcze dziwnie wysokie obroty czasami mam jak auto nawet jest rozgrzane do połowy w skali to czasami jak depne sprzęgło to skacze na 2 tysiace i wraca zaraz na 900

dodatkowy problem, być może to coś wspólnego jak startuje z jedynki to albo pierw nic sie nie dzieje gdy wciskam delikatnie pedal gazu, albo jak troszke mocniej wcisne i poleci centymetr dalej to jest 2-2,5 tysiaca obrotow ( bardzo czuły)
Oczywiście patrzyłem na średnie spalanie , nie chwilowe ;) mniej więcej pali mi 100 zł na tydzień, gdzie w poprzednim aucie przy takich trasach płaciłem 150 zł na miesiac
Prosze o pomoc.
Chyba wtopiłem masę pieniędzy
Ostatnio edytowano 3 gru 2013, 20:30 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: temat
Początkujący
 
Od: 3 gru 2013, 18:05
Posty: 5
Auto: Mazda Premacy 2001 1.8

Postprzez Speed » 3 gru 2013, 19:18

A jakie jest faktycznie spalanie ? robisz dość krótkie odcinki na zimnym silniku wiec spalanie 10 litrów raczej spokojnie osiągnie , po pierwsze bym wymienił termostat i sprawdził filtry , świece itd.
Gaz raczej odpada bo nawet nie zdarzy się dobrze przełączyć a już będziesz gasił go .
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez ganikius » 3 gru 2013, 19:29

kurcze nie lalem jeszcze pod korek i nie sprawdzalem tak, nie mialem tyle kasy, a jest 100 % pewnosci ze jak wymienie termostat i swiece to bedzie lepiej ?
Początkujący
 
Od: 3 gru 2013, 18:05
Posty: 5
Auto: Mazda Premacy 2001 1.8

Postprzez Speed » 3 gru 2013, 19:52

A jak szybko się silnik nagrzewa ? Oczywiście trzeba realne spalanie sprawdzić bo zaraz się okaże ze mniej pali :)
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez Yard » 3 gru 2013, 20:35

1. zrób test z zatankowaniem do pełna przynajmniej dwa razy
2. czy przypadkiem nie ślizga się sprzęgło?
3. nie wiadomo z czym porównujesz, kupiłeś "autobus", a nie małe miejskie auto z silnikiem 0,7 cm3
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez ganikius » 3 gru 2013, 21:33

silnik się nagrzewa stosunkowo szybko jak rusze to z 5 min, co do sprzęgła to nie wydaje mi się, a porównuję z mitsubishi carisma w sedanie która była cięższa od madzi i myslalem że 13 litrow gazu to bardzo dużo, gdzie szalałem nią niemiłosiernie dla porównania madzią jade jak babcia ;)
dziwne rzeczy się dzieją jeszcze, jak jadę i zatrzymam się to zanim obroty spadną na biegu jałowym z 1.500 obr na okolo 600 musi minac dłuższa chwila jak by cos sie zacinało do tego jeszcze jak skręcam w lewo to szumi mi cos w [jakim?] kole w bembnie na bank, kolegaq podpowiada że to linka od ręcznego ... <glupek2> aż tyle niespodzianek sprawia mi mazda, gdzie sprawdzało mi ją 2 mechaników <płacze>
Początkujący
 
Od: 3 gru 2013, 18:05
Posty: 5
Auto: Mazda Premacy 2001 1.8

Postprzez Yard » 3 gru 2013, 22:08

ganikius napisał(a):zanim obroty spadną na biegu jałowym z 1.500 obr na okolo 600 musi minac dłuższa chwila

dlatego tak pali
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez ganikius » 4 gru 2013, 00:59

no ok, ale czego to może być przyczyna ? dzisiaj właśnie to zauważyłem że jak jade i się zatrzymam to jeszcze przez chwile zostaje 1.500 obrotow w ogole nawet na rozgrzanym silniku te obroty sa bardzo czesto wysokie jak na ssaniu 1500-2000 XD

Dopisano 4 gru 2013, 22:09:

ktoś coś jeszcze poradzi ?
Początkujący
 
Od: 3 gru 2013, 18:05
Posty: 5
Auto: Mazda Premacy 2001 1.8

Postprzez niunius » 5 gru 2013, 16:35

Odnośnie powolnego spadku obrotów – kiedyś miałem Corsę i podobny problem. Okazało się że miałem dziurę w układzie dolotowym. Zakleiłem szeroką taśmą i problem rozwiązałem.

Logicznie rzecz biorąc ... więcej powietrza = więcej paliwa. Może to w tym jest pies (!) pogrzebany?

Pozdro!
Marcin
Mistrz Polski Car Audio 2008 – ESPL 1 woofer. II Vicemistrz Polski Car Audio 2009 – dB Race Pro 3+ oraz dBL Unlimited – ale to już wszystko póki co czas przeszły.
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2009, 18:34
Posty: 57
Skąd: Chojnów
Auto: Mazda Premacy 2.0 16V Sportive 2002

Postprzez ganikius » 5 gru 2013, 17:48

jutro jade do mechanika bo sytuacja sie pogłębia niebezpiecznie, dzisiaj wystarczyło że wrzuciłem bieg a auto samo jechało 0 dodawania gazu XD obroty na 2,500 tysiaca czasami 1,500 niekiedy spadły na normala, ale wystarczyło że ruszyłem i sam się rozpędzał, tak czy siak, zanim to wszystko zaczęło się dziać to i tak palił za dużo bo 13 litrow przy b. oszczędnej jeździe, teraz pali 15,5 bo sam jeździ, kupiłem auto na wypasie :P <glupek2>
Początkujący
 
Od: 3 gru 2013, 18:05
Posty: 5
Auto: Mazda Premacy 2001 1.8

Postprzez KiMCIO » 6 gru 2013, 20:39

Kupiłeś złom od handlarzyny....panie dziadek jeździł, a jak wjechałem do kraju to dziwki klaskały...tak tak. Pic na wodę.

Zrób z autem porządek, bo inaczej się nie wypłacisz, tylko zastanawia mnie jak ty to auto oglądałeś :–)

p.s. jedź w trasę i zobacz ile pali, bo takie odpalanie i gaszenie to nigdy nie będzie ekonomiczne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2008, 16:48
Posty: 118
Skąd: Myślibórz
Auto: Była – Mazda 626 GW 1,8 (90KM) 1998 r.
Jest – Mazda Premacy 2,0 (130KM) 2002 r.

Postprzez Miro » 27 lut 2014, 19:35

Witam wszystkich podpinam sie do tego wątku ponieważ mam podobny problem moja madzia Premacy 1,8 spala 12-13 litrów benzynki i niewiem co jest grane jazda ekonomiczna a nawet bardzo nic nie pomaga swiece ,filtry ,olej powymieniane na kompie błędów brak obroty silnika oki czyli jakieś 700 nagrzewa sie bardzo szybko silniczek pracuje równo jedynie co mnie troche martwi to jak sie zagrzeje to jest troche mułowata albo inaczej jak chodzi na ssaniu to ciągnie lepiej niż jak jest ciepła pomóżcie może miał ktoś podobny problem <płacze>
Początkujący
 
Od: 24 lut 2014, 19:39
Posty: 7
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda Premacy CP FP 1,8 B 2000r

Postprzez daniello001 » 11 kwi 2014, 12:32

Miro napisał(a):jak sie zagrzeje to jest troche mułowata albo inaczej jak chodzi na ssaniu to ciągnie lepiej niż jak jest ciepła

Ja bym pokombinował. Skoro słabnie jak się nagrzeje to wina leży po stronie temperatury. Sonda lambda, może przepływomierz, sprawdź czy nie masz popękanego węża między filtrem powietrza a przepustnicą bo też może brać lewe powietrze i namieszać.
Ja czyściłem przepustnicę i wymieniłem pękniętą uszczelkę która była pod nią. Efekt zadowalający. Silnik płynniej reaguje na moją nogę i jakby szybciej się zbiera. Choć z tym "zbieraniem się" to może być złudzenie.
Spalanie gazu przed czyszczeniem przepustnicy przy delikatniej jeździe(sporadycznie :P ) do 10L LPG A przy mojej jeździe gdzie nie schodzę poniżej 2,5tys obr do 12,5L LPG. Przy 180km/h 16L LPG. Ale to nie rakieta i trzeba wysoko kręcić żeby premacy jechała. I silnik 1.8 100km to baaaardzo mało jak dla mnie.
daniello001
 

Postprzez Jonaszek » 11 kwi 2014, 17:21

Witam kogów.
Co do problemu ze spalaniem przez wysokie obroty biegu jałowego-proponuje jechac na ustawianie wolnych obrotów.Z pewnością byly problemy z gasnieciem silnika na biegu jałowym i zostały podkrecone obroty aby wyeliminowac problem ( tak było u mnie jak walczyłem z gasnącym autkiem)
Efekt był dokładnie taki jak opisuje kolega...tzn podczas jazdy na "luzie " bądz po zatrzymaniu sie , silnik długo zchodził z obrotów a efektem było podwyższone spalanie o około 30 procent.
Początkujący
 
Od: 23 sie 2013, 11:53
Posty: 13
Skąd: Łódź
Auto: Premacy 1.8 BP+LPG 2001r

Postprzez Piotr Raczkowski » 13 kwi 2014, 17:27

daniello001 napisał(a):silnik 1.8 100km to baaaardzo mało jak dla mnie.
zawsze można zmienić na większy :)
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez daniello001 » 15 kwi 2014, 10:46

Piotr Raczkowski napisał(a):zawsze można zmienić na większy

Wymiana silnika jest kosztowna a zmieniał na następne premacy z silnikiem 2.0 mi się nie opłaca. Za dużo w nie wsadziłem. A samochód jest za słabo wyciszony przez co powyżej 120km/h jazda staje się niekomfortowa <głaszcze> Choć jakby była V6 <serduszka> to pewnie taką bym kupił, bo jej odgłos by mi nie przeszkadzał
daniello001
 

Postprzez jarek188 » 1 sie 2014, 22:39

Witam..
Mam pytanko odnosnie wskazan komputera, a konkretnie interesuje mnie chwilowe spalanie. Ostatnio stwierdzilem, ze sprobuje jeden zbiornik przejechac ekonomicznie, trzymajac sie zasad ecodrivingu. Chwilowe spalanie bardzo mi pomaga w delikatnym operowaniu gazu. Zauwazylem jednak ze dzieje sie cos dziwnego, ale do rzeczy.
Jadac stala predkoscia np 90km/h (choc dzieje sie tak przy kazdej predkosci), chwilowe spalanie pokazuje np 6,2l/100km. Taka wartosci utrzymuje sie przez okolo 10-15 sekund po czym przeskakuje nagle na 10l, sekunde pozniej na 14l, kolejna sekunde pozniej 18l, kolejna sekunde pozniej na 22l i pojawiaja sie kreseczki i utrzymuja sie przez jakies 3-4 sekundy i z powrotem te np 6,2. I tak caly czas.
To samo tyczy sie dojezdzania do skrzyzowania i hamowania do zera. Staram sie hamowac silnikiem i na 3 biegu dusze do 1000obrotow i wtedy naciskam sprzeglo jadac te 15km/h. Dzieje sie to samo co w przykladzie powyzej z tym ze nawet czasem wskazania tak rosna nawet po zatrzymaniu auta.
Wytlumaczylem najlepiej jak potrafilem i mam nadzieje, ze zamiescilem niezbedne informacje do odpowiedzenia na interesujace mnie pytanie, dlaczego tak sie dzieje i czy jest to prawidlowe zachowanie komputera. Czy w waszych Mazdeczkach tez tak sie dzieje?
Jeszcze jedno pytanie teraz mi sie nasunelo. Czy mozna jakos "zresetowac" komputer, lub go jakos skalibrowac czy cos w tym stylu? Jezeli tak to czy moglo by to cos zmienic?
Prosze o odpowiedz i pozdrawiam.
Jarek.
jarek188
 

Postprzez Yard » 1 sie 2014, 22:59

Proszę zgodnie z regulaminem oraz z szacunku dla czytających używać polskich znaków diakrytycznych
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez daniello001 » 4 sie 2014, 20:55

Dziwne zachowanie. U mnie takiego czegoś nie zauważyłem. A spalanie 16L mam przy przyspieszaniu (w zależności od biegu) lub przy 180km/h ale to chwilowe. Jak moja madzia wróci do moich rąk to dokładnie się przyjrzę lub nagram filmik jak to wygląda u mnie.
daniello001
 

Postprzez jarek188 » 5 sie 2014, 10:00

Dzięki za odpowiedź.
Mi też się wydaje że to nie jest normalne zachowanie, ale nie wiem jak ten temat ugryźć... Może faktycznie nagram film i będzie wiadomo o co chodzi bo z samego opisu może ciężko to sobie wyobrazić. Rozumiem przy przyspieszeniu że spalanie wzrasta, to normalne, ale przy ciągłej jezdzie?! Nagram film i dam znać..
Pozdrawiam
jarek188
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy