Problem ze spalaniem – wysokie wskazania komputera
1, 2
Witam, kupiłem 2 tygodnie temu mazde Premacy 1.8 benzyna 2001 rok. niby było wszystko ok, ale spalanie średnie komputer pokazuje mi na poziomie 15 litrow na 100 kilometrow jeżdżę na zimnym silniku trasy po mieśćie 3 kilometry w jedna i 3 w drugą plus wypady do sklepu itp. czy komputer świruję ? czego to może być wina ? myślę nad gazem, ale nie mam pojęcia czy to się opłaca skoro ma palić 17 litrow, zapożyczyłem się na ten samochód 9 tysięcy z ubezpieczeniem papierami itp ściągany z monachium, więc jak widać nie stać mnie na takie spalanie, ludzie mówili że oszczędny.
Jeszcze dziwnie wysokie obroty czasami mam jak auto nawet jest rozgrzane do połowy w skali to czasami jak depne sprzęgło to skacze na 2 tysiace i wraca zaraz na 900
dodatkowy problem, być może to coś wspólnego jak startuje z jedynki to albo pierw nic sie nie dzieje gdy wciskam delikatnie pedal gazu, albo jak troszke mocniej wcisne i poleci centymetr dalej to jest 2-2,5 tysiaca obrotow ( bardzo czuły)
Oczywiście patrzyłem na średnie spalanie , nie chwilowe mniej więcej pali mi 100 zł na tydzień, gdzie w poprzednim aucie przy takich trasach płaciłem 150 zł na miesiac
Prosze o pomoc.
Chyba wtopiłem masę pieniędzy
Jeszcze dziwnie wysokie obroty czasami mam jak auto nawet jest rozgrzane do połowy w skali to czasami jak depne sprzęgło to skacze na 2 tysiace i wraca zaraz na 900
dodatkowy problem, być może to coś wspólnego jak startuje z jedynki to albo pierw nic sie nie dzieje gdy wciskam delikatnie pedal gazu, albo jak troszke mocniej wcisne i poleci centymetr dalej to jest 2-2,5 tysiaca obrotow ( bardzo czuły)
Oczywiście patrzyłem na średnie spalanie , nie chwilowe mniej więcej pali mi 100 zł na tydzień, gdzie w poprzednim aucie przy takich trasach płaciłem 150 zł na miesiac
Prosze o pomoc.
Chyba wtopiłem masę pieniędzy
Ostatnio edytowano 3 gru 2013, 20:30 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: temat
Powód: temat
- Od: 3 gru 2013, 18:05
- Posty: 5
- Auto: Mazda Premacy 2001 1.8
A jakie jest faktycznie spalanie ? robisz dość krótkie odcinki na zimnym silniku wiec spalanie 10 litrów raczej spokojnie osiągnie , po pierwsze bym wymienił termostat i sprawdził filtry , świece itd.
Gaz raczej odpada bo nawet nie zdarzy się dobrze przełączyć a już będziesz gasił go .
Gaz raczej odpada bo nawet nie zdarzy się dobrze przełączyć a już będziesz gasił go .
silnik się nagrzewa stosunkowo szybko jak rusze to z 5 min, co do sprzęgła to nie wydaje mi się, a porównuję z mitsubishi carisma w sedanie która była cięższa od madzi i myslalem że 13 litrow gazu to bardzo dużo, gdzie szalałem nią niemiłosiernie dla porównania madzią jade jak babcia
dziwne rzeczy się dzieją jeszcze, jak jadę i zatrzymam się to zanim obroty spadną na biegu jałowym z 1.500 obr na okolo 600 musi minac dłuższa chwila jak by cos sie zacinało do tego jeszcze jak skręcam w lewo to szumi mi cos w [jakim?] kole w bembnie na bank, kolegaq podpowiada że to linka od ręcznego ... aż tyle niespodzianek sprawia mi mazda, gdzie sprawdzało mi ją 2 mechaników
dziwne rzeczy się dzieją jeszcze, jak jadę i zatrzymam się to zanim obroty spadną na biegu jałowym z 1.500 obr na okolo 600 musi minac dłuższa chwila jak by cos sie zacinało do tego jeszcze jak skręcam w lewo to szumi mi cos w [jakim?] kole w bembnie na bank, kolegaq podpowiada że to linka od ręcznego ... aż tyle niespodzianek sprawia mi mazda, gdzie sprawdzało mi ją 2 mechaników
- Od: 3 gru 2013, 18:05
- Posty: 5
- Auto: Mazda Premacy 2001 1.8
no ok, ale czego to może być przyczyna ? dzisiaj właśnie to zauważyłem że jak jade i się zatrzymam to jeszcze przez chwile zostaje 1.500 obrotow w ogole nawet na rozgrzanym silniku te obroty sa bardzo czesto wysokie jak na ssaniu 1500-2000 XD
Dopisano 4 gru 2013, 22:09:
ktoś coś jeszcze poradzi ?
Dopisano 4 gru 2013, 22:09:
ktoś coś jeszcze poradzi ?
- Od: 3 gru 2013, 18:05
- Posty: 5
- Auto: Mazda Premacy 2001 1.8
Odnośnie powolnego spadku obrotów – kiedyś miałem Corsę i podobny problem. Okazało się że miałem dziurę w układzie dolotowym. Zakleiłem szeroką taśmą i problem rozwiązałem.
Logicznie rzecz biorąc ... więcej powietrza = więcej paliwa. Może to w tym jest pies (!) pogrzebany?
Pozdro!
Marcin
Logicznie rzecz biorąc ... więcej powietrza = więcej paliwa. Może to w tym jest pies (!) pogrzebany?
Pozdro!
Marcin
Mistrz Polski Car Audio 2008 – ESPL 1 woofer. II Vicemistrz Polski Car Audio 2009 – dB Race Pro 3+ oraz dBL Unlimited – ale to już wszystko póki co czas przeszły.
- Od: 2 sty 2009, 18:34
- Posty: 57
- Skąd: Chojnów
- Auto: Mazda Premacy 2.0 16V Sportive 2002
jutro jade do mechanika bo sytuacja sie pogłębia niebezpiecznie, dzisiaj wystarczyło że wrzuciłem bieg a auto samo jechało 0 dodawania gazu XD obroty na 2,500 tysiaca czasami 1,500 niekiedy spadły na normala, ale wystarczyło że ruszyłem i sam się rozpędzał, tak czy siak, zanim to wszystko zaczęło się dziać to i tak palił za dużo bo 13 litrow przy b. oszczędnej jeździe, teraz pali 15,5 bo sam jeździ, kupiłem auto na wypasie
- Od: 3 gru 2013, 18:05
- Posty: 5
- Auto: Mazda Premacy 2001 1.8
Kupiłeś złom od handlarzyny....panie dziadek jeździł, a jak wjechałem do kraju to dziwki klaskały...tak tak. Pic na wodę.
Zrób z autem porządek, bo inaczej się nie wypłacisz, tylko zastanawia mnie jak ty to auto oglądałeś :–)
p.s. jedź w trasę i zobacz ile pali, bo takie odpalanie i gaszenie to nigdy nie będzie ekonomiczne.
Zrób z autem porządek, bo inaczej się nie wypłacisz, tylko zastanawia mnie jak ty to auto oglądałeś :–)
p.s. jedź w trasę i zobacz ile pali, bo takie odpalanie i gaszenie to nigdy nie będzie ekonomiczne.
- Od: 8 sie 2008, 16:48
- Posty: 118
- Skąd: Myślibórz
- Auto: Była – Mazda 626 GW 1,8 (90KM) 1998 r.
Jest – Mazda Premacy 2,0 (130KM) 2002 r.
Witam wszystkich podpinam sie do tego wątku ponieważ mam podobny problem moja madzia Premacy 1,8 spala 12-13 litrów benzynki i niewiem co jest grane jazda ekonomiczna a nawet bardzo nic nie pomaga swiece ,filtry ,olej powymieniane na kompie błędów brak obroty silnika oki czyli jakieś 700 nagrzewa sie bardzo szybko silniczek pracuje równo jedynie co mnie troche martwi to jak sie zagrzeje to jest troche mułowata albo inaczej jak chodzi na ssaniu to ciągnie lepiej niż jak jest ciepła pomóżcie może miał ktoś podobny problem
- Od: 24 lut 2014, 19:39
- Posty: 7
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda Premacy CP FP 1,8 B 2000r
Miro napisał(a):jak sie zagrzeje to jest troche mułowata albo inaczej jak chodzi na ssaniu to ciągnie lepiej niż jak jest ciepła
Ja bym pokombinował. Skoro słabnie jak się nagrzeje to wina leży po stronie temperatury. Sonda lambda, może przepływomierz, sprawdź czy nie masz popękanego węża między filtrem powietrza a przepustnicą bo też może brać lewe powietrze i namieszać.
Ja czyściłem przepustnicę i wymieniłem pękniętą uszczelkę która była pod nią. Efekt zadowalający. Silnik płynniej reaguje na moją nogę i jakby szybciej się zbiera. Choć z tym "zbieraniem się" to może być złudzenie.
Spalanie gazu przed czyszczeniem przepustnicy przy delikatniej jeździe(sporadycznie ) do 10L LPG A przy mojej jeździe gdzie nie schodzę poniżej 2,5tys obr do 12,5L LPG. Przy 180km/h 16L LPG. Ale to nie rakieta i trzeba wysoko kręcić żeby premacy jechała. I silnik 1.8 100km to baaaardzo mało jak dla mnie.
-
daniello001
Witam kogów.
Co do problemu ze spalaniem przez wysokie obroty biegu jałowego-proponuje jechac na ustawianie wolnych obrotów.Z pewnością byly problemy z gasnieciem silnika na biegu jałowym i zostały podkrecone obroty aby wyeliminowac problem ( tak było u mnie jak walczyłem z gasnącym autkiem)
Efekt był dokładnie taki jak opisuje kolega...tzn podczas jazdy na "luzie " bądz po zatrzymaniu sie , silnik długo zchodził z obrotów a efektem było podwyższone spalanie o około 30 procent.
Co do problemu ze spalaniem przez wysokie obroty biegu jałowego-proponuje jechac na ustawianie wolnych obrotów.Z pewnością byly problemy z gasnieciem silnika na biegu jałowym i zostały podkrecone obroty aby wyeliminowac problem ( tak było u mnie jak walczyłem z gasnącym autkiem)
Efekt był dokładnie taki jak opisuje kolega...tzn podczas jazdy na "luzie " bądz po zatrzymaniu sie , silnik długo zchodził z obrotów a efektem było podwyższone spalanie o około 30 procent.
- Od: 23 sie 2013, 11:53
- Posty: 13
- Skąd: Łódź
- Auto: Premacy 1.8 BP+LPG 2001r
zawsze można zmienić na większydaniello001 napisał(a):silnik 1.8 100km to baaaardzo mało jak dla mnie.
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Piotr Raczkowski napisał(a):zawsze można zmienić na większy
Wymiana silnika jest kosztowna a zmieniał na następne premacy z silnikiem 2.0 mi się nie opłaca. Za dużo w nie wsadziłem. A samochód jest za słabo wyciszony przez co powyżej 120km/h jazda staje się niekomfortowa Choć jakby była V6 to pewnie taką bym kupił, bo jej odgłos by mi nie przeszkadzał
-
daniello001
Witam..
Mam pytanko odnosnie wskazan komputera, a konkretnie interesuje mnie chwilowe spalanie. Ostatnio stwierdzilem, ze sprobuje jeden zbiornik przejechac ekonomicznie, trzymajac sie zasad ecodrivingu. Chwilowe spalanie bardzo mi pomaga w delikatnym operowaniu gazu. Zauwazylem jednak ze dzieje sie cos dziwnego, ale do rzeczy.
Jadac stala predkoscia np 90km/h (choc dzieje sie tak przy kazdej predkosci), chwilowe spalanie pokazuje np 6,2l/100km. Taka wartosci utrzymuje sie przez okolo 10-15 sekund po czym przeskakuje nagle na 10l, sekunde pozniej na 14l, kolejna sekunde pozniej 18l, kolejna sekunde pozniej na 22l i pojawiaja sie kreseczki i utrzymuja sie przez jakies 3-4 sekundy i z powrotem te np 6,2. I tak caly czas.
To samo tyczy sie dojezdzania do skrzyzowania i hamowania do zera. Staram sie hamowac silnikiem i na 3 biegu dusze do 1000obrotow i wtedy naciskam sprzeglo jadac te 15km/h. Dzieje sie to samo co w przykladzie powyzej z tym ze nawet czasem wskazania tak rosna nawet po zatrzymaniu auta.
Wytlumaczylem najlepiej jak potrafilem i mam nadzieje, ze zamiescilem niezbedne informacje do odpowiedzenia na interesujace mnie pytanie, dlaczego tak sie dzieje i czy jest to prawidlowe zachowanie komputera. Czy w waszych Mazdeczkach tez tak sie dzieje?
Jeszcze jedno pytanie teraz mi sie nasunelo. Czy mozna jakos "zresetowac" komputer, lub go jakos skalibrowac czy cos w tym stylu? Jezeli tak to czy moglo by to cos zmienic?
Prosze o odpowiedz i pozdrawiam.
Jarek.
Mam pytanko odnosnie wskazan komputera, a konkretnie interesuje mnie chwilowe spalanie. Ostatnio stwierdzilem, ze sprobuje jeden zbiornik przejechac ekonomicznie, trzymajac sie zasad ecodrivingu. Chwilowe spalanie bardzo mi pomaga w delikatnym operowaniu gazu. Zauwazylem jednak ze dzieje sie cos dziwnego, ale do rzeczy.
Jadac stala predkoscia np 90km/h (choc dzieje sie tak przy kazdej predkosci), chwilowe spalanie pokazuje np 6,2l/100km. Taka wartosci utrzymuje sie przez okolo 10-15 sekund po czym przeskakuje nagle na 10l, sekunde pozniej na 14l, kolejna sekunde pozniej 18l, kolejna sekunde pozniej na 22l i pojawiaja sie kreseczki i utrzymuja sie przez jakies 3-4 sekundy i z powrotem te np 6,2. I tak caly czas.
To samo tyczy sie dojezdzania do skrzyzowania i hamowania do zera. Staram sie hamowac silnikiem i na 3 biegu dusze do 1000obrotow i wtedy naciskam sprzeglo jadac te 15km/h. Dzieje sie to samo co w przykladzie powyzej z tym ze nawet czasem wskazania tak rosna nawet po zatrzymaniu auta.
Wytlumaczylem najlepiej jak potrafilem i mam nadzieje, ze zamiescilem niezbedne informacje do odpowiedzenia na interesujace mnie pytanie, dlaczego tak sie dzieje i czy jest to prawidlowe zachowanie komputera. Czy w waszych Mazdeczkach tez tak sie dzieje?
Jeszcze jedno pytanie teraz mi sie nasunelo. Czy mozna jakos "zresetowac" komputer, lub go jakos skalibrowac czy cos w tym stylu? Jezeli tak to czy moglo by to cos zmienic?
Prosze o odpowiedz i pozdrawiam.
Jarek.
-
jarek188
Dziwne zachowanie. U mnie takiego czegoś nie zauważyłem. A spalanie 16L mam przy przyspieszaniu (w zależności od biegu) lub przy 180km/h ale to chwilowe. Jak moja madzia wróci do moich rąk to dokładnie się przyjrzę lub nagram filmik jak to wygląda u mnie.
-
daniello001
Dzięki za odpowiedź.
Mi też się wydaje że to nie jest normalne zachowanie, ale nie wiem jak ten temat ugryźć... Może faktycznie nagram film i będzie wiadomo o co chodzi bo z samego opisu może ciężko to sobie wyobrazić. Rozumiem przy przyspieszeniu że spalanie wzrasta, to normalne, ale przy ciągłej jezdzie?! Nagram film i dam znać..
Pozdrawiam
Mi też się wydaje że to nie jest normalne zachowanie, ale nie wiem jak ten temat ugryźć... Może faktycznie nagram film i będzie wiadomo o co chodzi bo z samego opisu może ciężko to sobie wyobrazić. Rozumiem przy przyspieszeniu że spalanie wzrasta, to normalne, ale przy ciągłej jezdzie?! Nagram film i dam znać..
Pozdrawiam
-
jarek188
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość