wypadanie zapłonu
Strona 1 z 1
mam problem z kontrolką silnika po odczytaniu pokazuje sie informacja wypadanie zapłonu wymieniłem swiece dalej sie pokazuje.Ma ktos jakis pomysł co nastepnie sprawdzac .
-
marek t
U mnie było podobnie, co jakiś czas błąd wywalało zwłaszcza jak silnik był ciepły i nieobciążony, pomiar sprężania wykazał problem na jednym z cylindrów. Winowajcą okazały się luzy na zaworach, a w zasadzie ich brak. Jestem szczęśliwy że nie skończyło się rozbieraniem całego silnika.
- Od: 20 wrz 2012, 11:50
- Posty: 20
- Skąd: Korsze (W-M)
- Auto: Mazda Premacy 2003 1.8 100KM PB/LPG (VSI PRINS)
Najszybszą metodą eliminacji poszczególnych przyczyn wypadania zapłonów (jeżeli mamy 100% sprawne świece) to podmiana wtryskiwaczy miejscami. Jeżeli będzie nadal na tym samym tłoku/tłokach wyskakiwał zapłon a ciśnienie w układzie chłodzenia nie budzi zastrzeżeń (w przeciwnym wypadku dmuchnięta uszczelka między tymi dwoma cylindrami) no to albo regulacja luzów zaworowych albo brak prawidłowego sprężania ale aby go stwierdzić i tak trzeba najpierw dokonać regulacji luzów.
Miałem podobny przypadek w Yarisce: też diagnozę ktoś strzelił że pierścienie popękane. Okazało się że zbyt ciasno pracował cały rozrząd i niestety ponadpalało gniazda zaworowe. Nie obeszło się bez demontażu głowicy (docieranie gniazd + zaworów) i regulacja luzów po złożeniu. Silnik już 5ty rok po tym zabiegu bezawaryjnie pracuje nie biorąc grama oleju na 10 tyś km.
Miałem podobny przypadek w Yarisce: też diagnozę ktoś strzelił że pierścienie popękane. Okazało się że zbyt ciasno pracował cały rozrząd i niestety ponadpalało gniazda zaworowe. Nie obeszło się bez demontażu głowicy (docieranie gniazd + zaworów) i regulacja luzów po złożeniu. Silnik już 5ty rok po tym zabiegu bezawaryjnie pracuje nie biorąc grama oleju na 10 tyś km.
Witam
U mnie wypadło P0302 i P0300
Dziś na benzynie, po odpaleniu check zaczął migać a potem zapalił się na stałe.
Żadnych szarpnięć, chociaż w niedzielę jak leciałem na autostradzie przy 150 było jedno szarpnięcie...
ale tylko raz.
Zastanawia mnie przyczyna, świece nowe, zawory po regulacji...
zostały przewody i cewki
szukałem czyszczenia egr... ale nie mogę tego tematu namierzyć.
Może ktoś miał podobne 2 błędy.
U mnie wypadło P0302 i P0300
Dziś na benzynie, po odpaleniu check zaczął migać a potem zapalił się na stałe.
Żadnych szarpnięć, chociaż w niedzielę jak leciałem na autostradzie przy 150 było jedno szarpnięcie...
ale tylko raz.
Zastanawia mnie przyczyna, świece nowe, zawory po regulacji...
zostały przewody i cewki
szukałem czyszczenia egr... ale nie mogę tego tematu namierzyć.
Może ktoś miał podobne 2 błędy.
EGR może być odpowiedzialny za tryby awaryjne, spadek mocy, zamulenie silnika albo całkowita odmowę jazdy jak to ma miejsce w najnowszych dieslach ale nie może być przyczyną wypadania zapłonów bo nie ma na nie najmniejszego wpływu.
Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu ale dręczy mnie to samo czyli wypadanie zapłonów P0300.
Co do wypadania zapłonów wymieniłem świece na denso i przewody NGK na nowe do tego w cewkach wyczyściłem elementy styku na pozostałe dwa gary. jednak po ok 100km wywaliło znów Wypadanie.
Ręce mi opadają. Co do wypadania zapłonów objawia się to nierównomierną pracą silnika szarpaniem i trybem awaryjnym max 60km/h odkryłem jednak że wystarczy zgasić auto i odpalić ponownie jedzie jak talala.
Z elementów które zamierzam jeszcze wymienić jest filtr paliwa a co dalej ktoś pisał jeszcze o kompresji i regulacji zaworów. Może jakieś propozycje?
Co do wypadania zapłonów wymieniłem świece na denso i przewody NGK na nowe do tego w cewkach wyczyściłem elementy styku na pozostałe dwa gary. jednak po ok 100km wywaliło znów Wypadanie.
Ręce mi opadają. Co do wypadania zapłonów objawia się to nierównomierną pracą silnika szarpaniem i trybem awaryjnym max 60km/h odkryłem jednak że wystarczy zgasić auto i odpalić ponownie jedzie jak talala.
Z elementów które zamierzam jeszcze wymienić jest filtr paliwa a co dalej ktoś pisał jeszcze o kompresji i regulacji zaworów. Może jakieś propozycje?
- Od: 12 gru 2014, 19:19
- Posty: 4
- Auto: mazda premacy 1.8 01/02
"Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu ale dręczy mnie to samo czyli wypadanie zapłonów P0300
Ręce mi opadają. Co do wypadania zapłonów objawia się to nierównomierną pracą silnika szarpaniem i trybem awaryjnym max 60km/h "
Witam
mam to samo, zrobiłem regulacje luzów zaworowych i po 100 km znowu wróciło, dodam ze auto na gazie
Ręce mi opadają. Co do wypadania zapłonów objawia się to nierównomierną pracą silnika szarpaniem i trybem awaryjnym max 60km/h "
Witam
mam to samo, zrobiłem regulacje luzów zaworowych i po 100 km znowu wróciło, dodam ze auto na gazie
- Od: 30 sty 2016, 14:05
- Posty: 5
- Auto: mazda premacy
1.8 74 KW
2001
ile kosztuje taki czujnik i wymiana , p.s. jade jeszcze do mechanika na reklamacje regulacji luzów bo on mi to zdiagnozowal ze to napewno to bedzie i dawał gwarancje na 45000 km...jak widac po 100 km padło...
Dopisano 30 sty 2016, 19:22:
1. sprawdzenie luzu zaworowego – 120zl
(podparte 8 wydechow, 2 ssące)
2. 10 płytek regulacyjnych x20zl – 200zl
3. regulacja luzu zaworowego – 250zl
4. uszczelka pokrywy – 54zl
5. wymiana uszczelki pokrywy – 30zl
6. odtłuszczacz – 20zl
------------------------------
razem 674zl !!!!
Jade na reklamacje bo usterka jak byla tak jest i cos mi tu nie pasuje ze przepłaciłem(regulacja 250zl, wymiana uszczelki 30zl, odtłuszczacz 20zl). Czy za to powinien skasowac??
Dopisano 30 sty 2016, 19:22:
1. sprawdzenie luzu zaworowego – 120zl
(podparte 8 wydechow, 2 ssące)
2. 10 płytek regulacyjnych x20zl – 200zl
3. regulacja luzu zaworowego – 250zl
4. uszczelka pokrywy – 54zl
5. wymiana uszczelki pokrywy – 30zl
6. odtłuszczacz – 20zl
------------------------------
razem 674zl !!!!
Jade na reklamacje bo usterka jak byla tak jest i cos mi tu nie pasuje ze przepłaciłem(regulacja 250zl, wymiana uszczelki 30zl, odtłuszczacz 20zl). Czy za to powinien skasowac??
- Od: 30 sty 2016, 14:05
- Posty: 5
- Auto: mazda premacy
1.8 74 KW
2001
tyle dałem (26zł więcej) za dorobienie prowadnic zaworowych, wymianę niektórych przylgni zaworowych, docieranie zaworów, planowanie i właśnie regulację luzu. bardzo drogo. za kapkę nitra na szmatę 20zł? dał chociaż resztę w butelce?
dalej mam problem z autem.... Robiłem regulacje luzów, instalacja zapłonowa w porzadku-świece, kable, kompresja dobra na każdym 13 tak samo, wyczyścilem wtryskiwacze, z plynem chlodniczym tez sprawdzalem......i znowu bład sie pojawil silnika....jak jechałem na 5 biegu zaczal tracic moc i pokazał sie bład, zapewne to samo co ostatnio czyli przypadkowe wypadanie zapłonów. 10 sekund to trwało i moc wróciła ale bład pozostał. Potrzebuje pomocy w diagnozie...nie wiem co dalej robić już i tak dużo kasy włożyłem i jestem tak naprawde w punkcie wyjścia
Pomóżcie proszę...
Dopisano 3 lut 2016, 00:13:
a moze to zawór egr ?
dodam ze robilem odczyt błędów rok temu jak mi sie pojawila kontrolka ale zadnych objawow nie bylo to mi pokazało:
p0102 przeplywom. po. masowy lub obj. sygnał za mały
p0300 różne cylindry rozpoznano wypadanie zapłonów
p01631 napięcie ładowania prądnicy zakłócenia działania
Czy one sie jakoś ze sobą nie łączą???
Pomóżcie proszę...
Dopisano 3 lut 2016, 00:13:
a moze to zawór egr ?
dodam ze robilem odczyt błędów rok temu jak mi sie pojawila kontrolka ale zadnych objawow nie bylo to mi pokazało:
p0102 przeplywom. po. masowy lub obj. sygnał za mały
p0300 różne cylindry rozpoznano wypadanie zapłonów
p01631 napięcie ładowania prądnicy zakłócenia działania
Czy one sie jakoś ze sobą nie łączą???
- Od: 30 sty 2016, 14:05
- Posty: 5
- Auto: mazda premacy
1.8 74 KW
2001
miałem też wypadanie zapłonów co prawda na kompie nie sprawdzałem błędów ale okazało się że na 3 cylindrze iskierka szalała wymiana kabli i świec na nowe i po kłopocie
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Witam ponownie ja walczę z tym już ponad rok... Jedno co zauważyłem to madzia nie lubi deszczu ani wilgotnego powietrza... kiedy świeci słońce lub inaczej jest sucho nic się nie dzieje, jak tylko zaczyna padać lub rośnie wilgotność powietrza madzia dostaje szału a dzisiaj już przeszła wszystkie pojęcia na 20 km przejechane wypadło około 15 w trybie awaryjnym lub inaczej ograniczonej mocy niby jedzie ale nie na wszystkich garach i warczy jak traktor...
odczytałem dzisiaj zamrożone ramki jedna nic mi one nie mówią...może jest ktoś kto potrafi je w logiczny sposób zinterpretować i przetłumaczy i na język normalny.
pierwsze zdjęcie jest z 21.02 a drugie z 18.02 oba z błędu P0300
Świece wymienione
kable również
filtr paliwa z którym walczyłem też,
katalizator gdyż stary się rozleciał,
ciśnienie na garach ok,
sondy sprawdzone,
co jeszcze można zrobić oprócz sprzedaży ...? gdyby to było moje auto a nie kobiety już dawno by zmieniała właściciela. ...
Zdjęcia proszę wstawiać jako załączniki, wówczas nie znikną.
odczytałem dzisiaj zamrożone ramki jedna nic mi one nie mówią...może jest ktoś kto potrafi je w logiczny sposób zinterpretować i przetłumaczy i na język normalny.
pierwsze zdjęcie jest z 21.02 a drugie z 18.02 oba z błędu P0300
Świece wymienione
kable również
filtr paliwa z którym walczyłem też,
katalizator gdyż stary się rozleciał,
ciśnienie na garach ok,
sondy sprawdzone,
co jeszcze można zrobić oprócz sprzedaży ...? gdyby to było moje auto a nie kobiety już dawno by zmieniała właściciela. ...
Zdjęcia proszę wstawiać jako załączniki, wówczas nie znikną.
Ostatnio edytowano 21 lut 2016, 09:48 przez Yard, łącznie edytowano 3 razy
Powód: zdjęcia źle wstawione
Powód: zdjęcia źle wstawione
- Od: 12 gru 2014, 19:19
- Posty: 4
- Auto: mazda premacy 1.8 01/02
Jeśli chodzi o cewki to były zamieniane miejscami. Błąd jest taki sam nawet te zdjęcia były robione po zamianie cewek. Do tego zamieniałem wtryski też błąd ten sam... Cewki czyściłem co prawda nie jakimiś wytrawiaczami .... spróbuje jeszcze tych wytrawiaczy i innych specyfików o których pisze kolega Piasek...
- Od: 12 gru 2014, 19:19
- Posty: 4
- Auto: mazda premacy 1.8 01/02
Koledzy!
Zanim zaczniecie inwestycje w świece, przewody, cewki, wtryskiwacze i inne to skontrolujcie luzy zaworowe.
Ja miałem wypadanie zapłonów, nierówną pracę na jałowym, szarpanie, brak mocy – regulacja luzów rozwiązała wszystkie problemy.
Pozdrawiam
Zanim zaczniecie inwestycje w świece, przewody, cewki, wtryskiwacze i inne to skontrolujcie luzy zaworowe.
Ja miałem wypadanie zapłonów, nierówną pracę na jałowym, szarpanie, brak mocy – regulacja luzów rozwiązała wszystkie problemy.
Pozdrawiam
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość