Kopci po postoju gęstym dymem
1, 2
Witam od miesiąca jestem posiadaczem pięknej Madzi premacy 1.8 2000r.
sprawdziłem już całe forum i nie znalazłem.
Moje pytanie jest takie,a mianowicie kiedy z rana ide odpalić silnik to strasznie kopci na biało gęstym dymem jakoś przez minute auto już jakiś czas jest u mechanika i wymienił przepływomierz bo przerywał sprawdzał ciśnienie w silniku i jest ok nie ubywa płynów więc zagadka 100lecia dla nich no i dla mnie mimo że jestem mechanikiem może ktoś też miał taki problem?
sprawdziłem już całe forum i nie znalazłem.
Moje pytanie jest takie,a mianowicie kiedy z rana ide odpalić silnik to strasznie kopci na biało gęstym dymem jakoś przez minute auto już jakiś czas jest u mechanika i wymienił przepływomierz bo przerywał sprawdzał ciśnienie w silniku i jest ok nie ubywa płynów więc zagadka 100lecia dla nich no i dla mnie mimo że jestem mechanikiem może ktoś też miał taki problem?
Ostatnio edytowano 8 cze 2013, 19:42 przez Yard, łącznie edytowano 2 razy
Powód: temat
Powód: temat
- Od: 1 gru 2012, 14:48
- Posty: 21
- Auto: Mazda PREMACY 1.8 2000r benzyna pb/lpg
zwłaszcza jak poprzedniego dnia wieczorem zrobiło się np. 100 km trasy.
naturalny objaw po rozruchu zimnego silnika.zwiększona dawka paliwa trafiając częściowo do zimnego kolektora wydechowego i potem katalizatora powoduje taki dymek.nie ma co szukać przyczyny na siłę.
ozimek napisał(a):kiedy z rana ide odpalić silnik to strasznie kopci na biało gęstym dymem jakoś przez minute
naturalny objaw po rozruchu zimnego silnika.zwiększona dawka paliwa trafiając częściowo do zimnego kolektora wydechowego i potem katalizatora powoduje taki dymek.nie ma co szukać przyczyny na siłę.
Czyli co mam tak jezdzić ale aż mi wstyd pod blokiem go odpalać poprzednie auto mimo swojego wieku nic nie kopciło. To co tak to zostawić?
Dopisano 1 gru 2012, 22:47:
Może to wina paliwa bo tankuje 95bp a powinienem 98bp to te mendy na stacjach dolewają wody na to wychodzi, bo prawidłowo powinno sie w 99% spalać? Chyba.
Dopisano 1 gru 2012, 22:47:
Może to wina paliwa bo tankuje 95bp a powinienem 98bp to te mendy na stacjach dolewają wody na to wychodzi, bo prawidłowo powinno sie w 99% spalać? Chyba.
- Od: 1 gru 2012, 14:48
- Posty: 21
- Auto: Mazda PREMACY 1.8 2000r benzyna pb/lpg
ozimek napisał(a):Może to wina paliwa bo tankuje 95bp a powinienem 98bp to te mendy na stacjach dolewają wody na to wychodzi, bo prawidłowo powinno sie w 99% spalać?
przestan, prosze...
nagraj wideo i wrzuc na Youtube... bo z Twojej opowiesci wynika, ze zaslone dymna stawiasz
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Tak to wygląda jak zasłona dymna nagram jak odbiore od mechanika i zrobie zdjęcia.
9 grudnia 2012
Jest film proszę o rady tylko pewniaki bo już dużo przeżyłem przez Madzie
http://youtu.be/Y07gT5a6O9Q
9 grudnia 2012
Jest film proszę o rady tylko pewniaki bo już dużo przeżyłem przez Madzie
http://youtu.be/Y07gT5a6O9Q
Ostatnio edytowano 10 sty 2013, 21:12 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: łączenie postów
Powód: łączenie postów
- Od: 1 gru 2012, 14:48
- Posty: 21
- Auto: Mazda PREMACY 1.8 2000r benzyna pb/lpg
Nie ubywa płynu, niby akceptowalnie, ale jak przygazuje minimalnie, to normalnie mgły tyle, że nie jestem w stanie nagrać.
Dopisano 13 gru 2012, 21:53:
Dobra zakańczam swój temat dymienia poczekam do wiosny,lata zobaczymy czy tak samo będzie najwyżej wymienie pierścionki w ślepo pożyjemy zobaczymy Dzięki wszystkim za rady i spostrzerzenia najbardziej TEDZIOLOWI.
Dopisano 13 gru 2012, 21:53:
Dobra zakańczam swój temat dymienia poczekam do wiosny,lata zobaczymy czy tak samo będzie najwyżej wymienie pierścionki w ślepo pożyjemy zobaczymy Dzięki wszystkim za rady i spostrzerzenia najbardziej TEDZIOLOWI.
- Od: 1 gru 2012, 14:48
- Posty: 21
- Auto: Mazda PREMACY 1.8 2000r benzyna pb/lpg
Cześć kolego Ozimek. Powiem ci tak, ja przerabiałem ten problem i muszę cię zasmucić. Czeka cię remont silnika. Musisz wymienić pierścienie i oddać głowicę też do zrobienia. Koszt takiej naprawy około 3000tys. Można kupić używany wyjdzie trochę taniej ale jest duże ryzyko że też będzie szrot. Temat przerabiałem( katastrofa). Ja po remoncie jeżdżę 2 rok i jest ok. leję olej 5w30 elfa i nawet nie zaglądam na bagnet. A ci wszyscy mechanicy warsztatowi to w ogóle nie znają się na mazdach i wymyślają cuda. Pozdrawiam
- Od: 23 lut 2010, 23:13
- Posty: 26
- Skąd: Ostróda
- Auto: PREMACY 1.8b 114km 1999r.
Dzięki rafal75 tak też przypuszczałem z jednym mechanikiem a ty to
potwierdziłeś czyli pierścionki i co dokładnie w tej głowicy ? Będzie dużo łatwiej.
I jeszcze jedno pyt bo dzisiaj rano nie kopciła mi Madzia u ciebie tez tak było ze raz nie raz tak i to bardzo?
Wiedziałem że kobiety zmienne są ale że aż tak.
potwierdziłeś czyli pierścionki i co dokładnie w tej głowicy ? Będzie dużo łatwiej.
I jeszcze jedno pyt bo dzisiaj rano nie kopciła mi Madzia u ciebie tez tak było ze raz nie raz tak i to bardzo?
Wiedziałem że kobiety zmienne są ale że aż tak.
- Od: 1 gru 2012, 14:48
- Posty: 21
- Auto: Mazda PREMACY 1.8 2000r benzyna pb/lpg
ozimek napisał(a): dzisiaj rano nie kopciła mi Madzia
mam to samo zauwarzyłem że jak stoi silnikiem ciut wyżej to rano nie zakopci
ale nie mam zamiaru rozbierać silnika jeździ i dobrze
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
ozimek napisał(a): mechanik mówił że mam jezdzić może przestanie samo
na to nie ma co liczyć
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
siemanko.
powiem tak – miałem identyczny problem. kopciła jak głupia. myślałem że to uszczelniacze – po wymianie znowu to samo. przyszła kolej na pierścienie – i to była faktyczna przyczyna. teraz już chyba ponad rok i cisza..... olej 5w/40 mobil i śmigam. jakbyś potrzebował zaufanego mechanika, który od ok 6 lat serwisuje moje mazdy, to dam namiary jak jesteś z Ozimka
pozdro
powiem tak – miałem identyczny problem. kopciła jak głupia. myślałem że to uszczelniacze – po wymianie znowu to samo. przyszła kolej na pierścienie – i to była faktyczna przyczyna. teraz już chyba ponad rok i cisza..... olej 5w/40 mobil i śmigam. jakbyś potrzebował zaufanego mechanika, który od ok 6 lat serwisuje moje mazdy, to dam namiary jak jesteś z Ozimka
pozdro
- Od: 29 wrz 2007, 11:37
- Posty: 18
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda6. 2.0 benzynka, 2005 r. 147 kucyków, LPG=BRC
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości