Zacinający się pedał gazu

Postprzez Cyprian1992 » 16 paź 2016, 22:12

Witam, od pewnego czasu po odpaleniu zacina się pedał gazu, pod naciskiem nie chce iść w duł, nie chce wciskać na chama żeby czegoś nie popsuć.
Jak już się odblokuje, to przy ruszaniu na parkingu, potrafi się przydławić i przygasnąć, wtedy muszę wcisnąć sprzęgło żeby nie zgasł.
Podejrzewam że to przepustnica, jednak nie znam się tak dobrze na mechanice pojazdu i chciał bym zaczerpnąć opinii bardziej doświadczonych osób. Dodatkowo podczas ruszania na światłach potrafi przygasnąć lub załączyć się tak zwany kangur, również podczas przyspieszania. Czasem jest tak że odpalę i wszystko działa jak powinno.
1. Co może być przyczyną?
2. Jak to naprawić?
Z góry dziękuję za ewentualne podpowiedzi i opinie.

Dodam jeszcze, że dziś w drodze do pracy, zauważyłem że jak stałem na światłach to obroty były na 900 wcześniej na 810 i falowaly w dół
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2014, 18:17
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE
Mazda Premacy
1,8 BP
101KM
2003r
Activ

Postprzez sebekle » 17 paź 2016, 16:33

szpraj do czyszczenia przepustnic, torx do odkręcenia IAC, imbus 2,5mm do ewentualnej regulacji IAC, krzyżakowy śrubokręt i zabawa na pół godziny gwarantowana. nie trzeba przepustnicy odkręcać moim zdaniem a to trochę przyspiesza pracę
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Cyprian1992 » 19 paź 2016, 00:08

gdzie znajduję się IAC czy robić to w trybie servise ?
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2014, 18:17
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE
Mazda Premacy
1,8 BP
101KM
2003r
Activ

Postprzez sebekle » 19 paź 2016, 16:37

IAC to taki elektrozawór na górze przepustnicy ze śrubką 2.5mm. zwany również krokowcem. a z tym trybem servisowym to nie wiem czy da się go włączyć nawet w tych rocznikach. ja robiłem bez
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Cyprian1992 » 19 paź 2016, 19:05

A powiedz mi jeszcze, to mam zdjąć tą plastikowa rurę od wlotu powietrza do silnika i tam napsikac tym preparatem?

Pisałem z telefonu
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2014, 18:17
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE
Mazda Premacy
1,8 BP
101KM
2003r
Activ

Postprzez sebekle » 19 paź 2016, 19:59

ja zdejmuję górę puszki od filtra i rurę do przepustnicy. stara szczoteczka do zębów i czyszczenie. można też jeszcze to IAC odkręcić i wypłukać. może być ciężko odpalić jak za dużo tam nalejesz ale odpalisz z wciśniętym gazem i wypali
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Cyprian1992 » 21 paź 2016, 23:29

Kurczę myślałem że zajmę się tym w sobotę, ale nie mam czasu, i zaglądałem pod maskę i nie widzę ślimaka od przepustnicy, widocznie bardziej schowany z tyłu silnika. w 626 był łatwiejszy dostęp, a w premacy silnik bardziej schowany w podszybiu ;/, mam nadzieję że uda mi się to zrobić.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2014, 18:17
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE
Mazda Premacy
1,8 BP
101KM
2003r
Activ

Postprzez Cyprian1992 » 31 paź 2016, 23:26

Przeczyściłem przepustnicę preparatem, zdjąłem wąż od filtra do przepustnicy, a on na elastycznej części w trzech częściach pęknięty, zaizolowałem odpowiednio, jutro jazda testowa. Dziś z powodów technicznych odwołana. mam nadzieję że wszystko ok . Po odpaleniu żadnych zadławień, jutro sprawdzę co i jak....
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2014, 18:17
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE
Mazda Premacy
1,8 BP
101KM
2003r
Activ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy