Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy
Strona 1 z 1
Montaż czujnika płynu spryskiwaczy. Mazda Premacy 2.0 DITD 2003r
Odkręcamy prawe nadkole i dostajemy się do zbiorniczka.
Widoczna kostka:
– dwa przewody czarne – masa
– przewód ciemno pomarańczowy z czarnym paskiem – od czujnika poziomu płynu – zielono żółty – prawdopodobnie od spryskiwaczy reflektorów
Aby zapaliła się ostrzegawcza kontrolka na tablicy zegarów należy połączyć ze sobą przewód ciemno pomarańczowy z czarnym paskiem z masą
Zdjęcie kostki z bliska
Czujnik poziomu płynu trochę niewyraźne zdjęcie. Czujnik kupiony na Allegro z Opla Vectry B
Czujnik działa na zasadzie pływaka. Jeśli zabranianie płynu w zbiorniku pływak opadnie i zewrze styki między masą (–) a przewodem do kontrolki ostrzegawczej
Wygląd zbiornika z pompkami
Wywiercony otwór na czujnik na odpowiednim poziomie zbiornika. Ważne aby nie był za wysoko i nie wskazywał ciągle braku płynu oraz nie za nisko. Żeby była mała rezerwa
A tak wygląda już zamontowany czujnik. Dodatkowo uszczelniłem go silikonem
Podsumowanie: Koszt całej instalacji 25zł. Czas instalacji ok. 1 godziny.
I można cieszyć się komfortem jazdy
BY SLYGAWRYS AND TULU33
Odkręcamy prawe nadkole i dostajemy się do zbiorniczka.
Widoczna kostka:
– dwa przewody czarne – masa
– przewód ciemno pomarańczowy z czarnym paskiem – od czujnika poziomu płynu – zielono żółty – prawdopodobnie od spryskiwaczy reflektorów
Aby zapaliła się ostrzegawcza kontrolka na tablicy zegarów należy połączyć ze sobą przewód ciemno pomarańczowy z czarnym paskiem z masą
Zdjęcie kostki z bliska
Czujnik poziomu płynu trochę niewyraźne zdjęcie. Czujnik kupiony na Allegro z Opla Vectry B
Czujnik działa na zasadzie pływaka. Jeśli zabranianie płynu w zbiorniku pływak opadnie i zewrze styki między masą (–) a przewodem do kontrolki ostrzegawczej
Wygląd zbiornika z pompkami
Wywiercony otwór na czujnik na odpowiednim poziomie zbiornika. Ważne aby nie był za wysoko i nie wskazywał ciągle braku płynu oraz nie za nisko. Żeby była mała rezerwa
A tak wygląda już zamontowany czujnik. Dodatkowo uszczelniłem go silikonem
Podsumowanie: Koszt całej instalacji 25zł. Czas instalacji ok. 1 godziny.
I można cieszyć się komfortem jazdy
BY SLYGAWRYS AND TULU33
Hmm dzisiaj chciałem z ciekawości zobaczyć (sprawdzić) działanie kontrolki braku płynu (mam zamiar zamontować czujnik tak jak kolega)– akurat mam rozebrany zderzak więc zmostkowałem czarny z pomarańczowym i niestety kontrolka się nie zapaliła. Żarówka sprawdzona, może macie jakieś pomysły? co może być powodem jej nieświecenia?
http://multirenowacja.pl/category/avel-skora
http://www.avel.pl
Profesjonalne środki do konserwacji, pielęgnacji i renowacji skóry oraz tekstyliów.
http://www.avel.pl
Profesjonalne środki do konserwacji, pielęgnacji i renowacji skóry oraz tekstyliów.
- Od: 8 lut 2008, 11:59
- Posty: 23
- Skąd: Stargard Szczeciński
- Auto: Premacy 2.0 DiTD '03
Tak – oczywiście
– nawet sprawdzałem bezpiecznik – chyba nr 15 (20A) od spryskiwaczy lamp – myślałem że może spalony – ale jest ok .... jutro zobaczę na gołym kablu – może styki wewnątrz wtyczki zaśniedziały tak, że nie było przewodzenia ... hmm
http://multirenowacja.pl/category/avel-skora
http://www.avel.pl
Profesjonalne środki do konserwacji, pielęgnacji i renowacji skóry oraz tekstyliów.
http://www.avel.pl
Profesjonalne środki do konserwacji, pielęgnacji i renowacji skóry oraz tekstyliów.
- Od: 8 lut 2008, 11:59
- Posty: 23
- Skąd: Stargard Szczeciński
- Auto: Premacy 2.0 DiTD '03
Wszystko OK – działa
– problemem było to, że czarne przewody u mnie nie są połączone z masą, albo przewodzenie jest kiepskie. Po połączeniu przewodu od czujnika bezpośrednio z masą kontrolka się zapaliła
– czekam więc tylko na zamówiony czujnik. Pozdrawiam serdecznie ...
http://multirenowacja.pl/category/avel-skora
http://www.avel.pl
Profesjonalne środki do konserwacji, pielęgnacji i renowacji skóry oraz tekstyliów.
http://www.avel.pl
Profesjonalne środki do konserwacji, pielęgnacji i renowacji skóry oraz tekstyliów.
- Od: 8 lut 2008, 11:59
- Posty: 23
- Skąd: Stargard Szczeciński
- Auto: Premacy 2.0 DiTD '03
Nawiązując do fotorelacji,ja u siebie otwór wykręciłem ok. 5-7mm niżej niż jest pokazane na zdjęciu.Rezerwa zapala się dokładnie wtedy gdy płynu jest 0.6 litra.Obliczyłem,że zbiornik ma pojemność ok.2.2 do 2.3litra.
Aha,i jeszcze jedna ważna sprawa,przed nałożeniem silikonu odtłuszczamy powierzchnie tylko i wyłącznie rozpuszczalnikiem NITRO
Żaden inny.
Aha,i jeszcze jedna ważna sprawa,przed nałożeniem silikonu odtłuszczamy powierzchnie tylko i wyłącznie rozpuszczalnikiem NITRO


- Od: 18 kwi 2004, 21:52
- Posty: 734
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon
Dziękuję za porady – na pewno skorzystam – może w weekend już będzie po robocie 
"Taka mała rzecz a cieszy" ...
"Taka mała rzecz a cieszy" ...
http://multirenowacja.pl/category/avel-skora
http://www.avel.pl
Profesjonalne środki do konserwacji, pielęgnacji i renowacji skóry oraz tekstyliów.
http://www.avel.pl
Profesjonalne środki do konserwacji, pielęgnacji i renowacji skóry oraz tekstyliów.
- Od: 8 lut 2008, 11:59
- Posty: 23
- Skąd: Stargard Szczeciński
- Auto: Premacy 2.0 DiTD '03
To i ja się pochwalę.
Też założyłem czujnik.
Mój był od Carismy za 20 zł. Kupiłem razem z wtyczką przez Allegro.
Montaż troszeczkę dłużej trwał, ale to kwestia wprawy.
Nie wiem jak w czujnikach Opla, ale w Carismie zwierał styki wówczas gdy pływak nie jest "zgięty" tylko "wyprostowany", dlatego czujnik musiałem umieścić niżej niż kolega Slygawrys.
Kontrolka zapala się gdy pozostaje około 0,7litra.
Wielkie dzięki dla Slygawrysa.
Też założyłem czujnik.
Mój był od Carismy za 20 zł. Kupiłem razem z wtyczką przez Allegro.
Montaż troszeczkę dłużej trwał, ale to kwestia wprawy.
Nie wiem jak w czujnikach Opla, ale w Carismie zwierał styki wówczas gdy pływak nie jest "zgięty" tylko "wyprostowany", dlatego czujnik musiałem umieścić niżej niż kolega Slygawrys.
Kontrolka zapala się gdy pozostaje około 0,7litra.
Wielkie dzięki dla Slygawrysa.
Ostatnio edytowano 29 sie 2015, 20:31 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: aktualizacja
Powód: aktualizacja
czy jak odłacze wtyczke od czujnika poziomu (swieci caly czas chyba uszkodzony) przestanie mi swiecic na desce??
- Od: 6 wrz 2009, 13:58
- Posty: 68
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG
Witam,
A ja pewny, że każda Premacy ma taką możliwość, zakupiłem czujnik i co się okazało nie mam tej kostki
tylko zasilanie pompek spryskiwaczy, także radzę sobie sprawdzić przed zakupem czujnika
Chyba że się poprowadzi samemu przewody do tablicy z kontrolką, ale to pewnie trochę zabawy.
A ja pewny, że każda Premacy ma taką możliwość, zakupiłem czujnik i co się okazało nie mam tej kostki
tylko zasilanie pompek spryskiwaczy, także radzę sobie sprawdzić przed zakupem czujnika
- Od: 12 wrz 2011, 20:03
- Posty: 6
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Premacy 2002 1.8 b
Za radą kolegów zakup czujnika (opel Atra II) koszt 25zł, 30 minutek zabawy przy madzi
i kontrolka poziomu płynu spryskiwaczy OŻYŁA
Pozdrawiam
-
cineku178
Także pokusiłem się o zamontowanie czujnik poziomu płynu spryskiwacza.
Czujnik pochodził z Vectry C. W komplecie była wtyczka czujnika wraz kawałkami przewodów. Były one nieco krótkie, tak więc dolutowałem dłuższe kawałki przewodów. Do oryginalnej wtyczki poziomu płynu pasują idealnie konektory o rozmiarze 1.5. Dobrze jest jest je zacisnąć za pomocą zaciskarki do konektorów.
Do wywiercenia otworu użyłem frezu do drewna. Czujnik wszedł na wcisk ale aby zapobiec przeciekom uszczelniłem go silikonem.
Czujnik pochodził z Vectry C. W komplecie była wtyczka czujnika wraz kawałkami przewodów. Były one nieco krótkie, tak więc dolutowałem dłuższe kawałki przewodów. Do oryginalnej wtyczki poziomu płynu pasują idealnie konektory o rozmiarze 1.5. Dobrze jest jest je zacisnąć za pomocą zaciskarki do konektorów.
Do wywiercenia otworu użyłem frezu do drewna. Czujnik wszedł na wcisk ale aby zapobiec przeciekom uszczelniłem go silikonem.
- Od: 27 wrz 2010, 17:58
- Posty: 219 (22/5)
- Auto: Mazda 3 BL '12
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość