Tylna wycieraczka nie działa.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez daniel20 » 12 lip 2009, 14:03

Witam wszytskich. od paru dni porostu przestała działać mi wycioeraczka tykna. Spryskiwacz działa a wycieraczka nie. Może silniczek padł. bezpieczniki całe. Miał ktoś pdobny problem???
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2008, 23:30
Posty: 46
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda Premacy Ditd

Postprzez zaq13qaz » 13 lip 2009, 16:09

Ojciec swoją Premacy kupił z już nie działającą wycieraczką tylną. Wystarczyło ją odkręcić, przeczyścić i nasmarować mechanizm.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 13 cze 2009, 16:39
Posty: 4
Skąd: Głogów
Auto: Mazda5 Top 2.0 MZR-CD 143KM 2006r.

Postprzez radzits » 30 kwi 2011, 20:04

Odświeżam temat. Moja wycieraczka nie chce się ruszyć, trzeba jej pomagać. W jaki sposób wyczyścić mechanizm, jak się do niego dostać w najprostszy sposób.
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2011, 08:01
Posty: 19
Skąd: Toruń
Auto: Premacy 1.8 Pb/LPG 2000r.

Postprzez Piotr Raczkowski » 1 maja 2011, 18:38

Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Szifers » 1 maja 2011, 18:41

Aby się dostać do wycieraczki należy:
otworzyć klapę, wyciągnąć dwa kołki montażowe z dołu osłony wewnętrznej drzwi
następnie ściągnąć osłonę plastikową drzwi delikatnie pamiętając o tym że trzeba odpiąć przewody od oświetlenia bagażnika. No i mamy bebechy widać przekładnie i silnik. Trzeba ją rozkręcić i dobrze nasmarować. Proponuję na krótko podłączyć silnik do zasilania (np gniazdko zapalniczki w bagażniku) w celu sprawdzenia czy działa silnik. Skręcamy w odwrotnej kolejności.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2008, 12:01
Posty: 92
Skąd: Wrocław, Psie Pole
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2000r

Postprzez olek-1977 » 3 wrz 2012, 19:27

Witam,
Otóż mam taki problem. posiadam Mazdę Premacy z 2002 r., i w tylniej wycieraczce mam spalony silniczek.
Czy ktoś wie jak odkręcić tą nakrętkę, oraz czy ten kamień powinien być wokół śruby?
Obrazek
. Jak wymienić silniczek? i czy lepiej zrobić to samemu a może pojechać do warsztatu?
olek-1977
 

Postprzez malzyk » 4 wrz 2012, 07:51

nakrętke odkręcałem zwykłym kluczem oczkowym, ale nie pamietam teraz rozmiaru... 27 ? Nie pamiętam... Potem zdejmujesz tapicerke, odpinasz wtyczke od światełka. Silnik podłączony jest jedną kostką i przykręcony chyba 3 srubami. Pamiętaj żeby dokładnie zapamiętać gdzie idzie jaka guma i w którym kierunku jest ustawiona (mowa o tych a'la podkładkach) bo potem będzie ci sie dostawać woda. generalnie demontarz prosty. Pamiętaj tez żeby nie zniszczyć wieloklina przy nakładaniu nowego ramiona.

A co do kamienia to nie kamien tylko utleniające sie aluminium. U mnie było ale tez dlatego że nie mam osłony tego elementu przy ramieniu wycieraczki. Generalnie nie powinno do zaszkodzić a jak chcesz być w 100% spokojny to oblej to wd40 (nie po szybie !!! ciezko zmyc) i powinno zejść. u mnie nakrętka troche stawiała oporu ale stara metoda- siła * gwałt i poszło ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 maja 2012, 20:19
Posty: 15
Skąd: Głubczyce
Auto: Premacy, 2.0 ditd, 66kw, 99r.

Postprzez stefan555 » 15 mar 2013, 18:14

Witam mam pytanie czy od innych modeli pasuje do premacy mechanizm tylnej wycieraczki ?
Ponieważ do premacy kosztuje na allegro w granicach 100-200 zł.
A do np. 323f ok. 20 zł.
Obrazek
Zbychu daj więcej tej szpachli :P Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2012, 22:00
Posty: 91
Skąd: Grudziadz
Auto: MAZDA PREMACY FP CP
1,8 benzyna
74kw, 100KM
2000r.

Postprzez VPM » 15 mar 2013, 18:44

zobacz zdjęcia na allegro od 323 raczej nie pasuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez stefan555 » 22 mar 2013, 20:23

Ok teraz takie pytanie czy mechanizm po lifcie 2003r. będzie 100% pasował do mazdy z 2000r. przed liftem ?
Czy ma to jakieś znaczenie ?

Po lifcie 03'
Obrazek
Obrazek

Przed liftem 99'
Obrazek
Zbychu daj więcej tej szpachli :P Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2012, 22:00
Posty: 91
Skąd: Grudziadz
Auto: MAZDA PREMACY FP CP
1,8 benzyna
74kw, 100KM
2000r.

Postprzez damage.inc » 22 mar 2013, 23:40

Wg EPC część z nr C10067450A oznaczona jako MOTOR występuje w każdej premacy od 1999 roku w górę. Więc powinna pasować.

Edit:
A co ciekawe wg tej strony:
http://www.teilehaber.de/wischermotor-hinten-323-bj-premacy-neu-id12851261.html

Jest to ta sama część która występuje w 323F pod nr B25H67450A
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez stefan555 » 23 mar 2013, 11:33

Bardzo Ci dziękuje :)
Wcześniej pytałem czy będzie pasował mechanizm od innego modelu.
Ale wydaje mi się ze chyba ta podstawa jest inna ponieważ ma 2 uchwyty do mocowania śrub, a w premacy 3, jest to pewnie kwestia odkręcenia śrubek i przykręcenia do starej podstawy.
Ale i tak nie ma co się w to bawić bo mechanizmy są w tej samej cenie. :(
Zbychu daj więcej tej szpachli :P Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2012, 22:00
Posty: 91
Skąd: Grudziadz
Auto: MAZDA PREMACY FP CP
1,8 benzyna
74kw, 100KM
2000r.

Postprzez kostasik » 30 kwi 2013, 11:41

Ja mam wszystkie oryginalne plastiki od osłony tej śruby "umieszczonej" w szybie a i tak syf się tam dostaje i wycieraczka chodzi bardzo różnie, tzn. co miesiąc ją smaruję prewencyjnie bo wyraźnie zwalnia.
Więc trzeba jej używać co jakiś czas i smarować jakimś dobrym środkiem.
WD40 itp starcza na krótko. Ja mam smar przekładniowy.

A ta śruba z amelinium jest nie do ruszenia już. Boję się że szyba się posypię jak ją jeszcze bardziej potraktuję po barbarzyńsku... <oczko>
Więc smaruję i użytkuję <oczko>
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2013, 08:55
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 323F BA '94 Z5
Premacy CP '01 FP
6 GY '06 LF
6 GH '08 LF
3 BN '16 PE

Postprzez kasztan » 23 sty 2015, 19:48

Potwierdzam, sposób działa. Wczoraj robiłem to u siebie. Podpowiem wszystko co i jak, jakby podsumuję i dodam coś od siebie. Co nam potrzebne
WD-40, klucz nasadowy 23, śrubokręt krzyżak, klucz nasadowy 10, miernik elektryczny, młotek, kombinerki, papier ścierny. Smar i przede wszystkim taki cieńki okrągły pilnik długości 20-30 cm a grubości właśnie śrubokręta.

Po pierwsze odkręcamy ramię wycieraczki, następnie trzeba spsikać WD-40 nakrętke rozmiar 23. Co do otwierania tylnej obudowy to tylko dwie spinki plastikowe od dołu i uwaga na kabelek do lampki. Jak troszkę rdza odda, odkręcamy nakrętkę. Następnie odpinamy prąd i odkręcamy 3 śrubki rozmiar 10. Jeśli duża nakrętka nie chce puścić a ramię się jeszcze obraca, być może da się je "wypukać" bez odkręcania jej. Jeśli jest zapieczona raczej nie próbowałbym ze względu na szybę.

Jak już mamy wszystko na wierzchu najlepiej podpiąć z powrotem silniczek do prądu i zobaczyć miernikiem czy tuż przed samym silniczkiem dochodzi prąd (włączamy zapłon i wycieraczkę na on, na tymczasowym prąd pojawia się i znika). Jeśli się pojawia to przewody mamy pewne.

Odkręcamy 6 śrub na krzyżaka i widzimy silnik, kółko, ramię i ośkę. Nic skomplikowanego. Wyciągamy kółko i ramię. Sprawdzamy prąd raz jeszcze, jeśli silnik się kręci, wszystko gra, jeśli nie, odkęcamy go i sprawdzamy szczotki. Jeśli są starte, potrzebujemy nowego silnika. Czasem są dobre (u mnie tak było) ale nie dolegają dobrze i trzeba je troszkę nagiąć do środka aby lepiej stykały. Jeśli mamy silniczek sprawny zajmujemy się ośką. Jeśli nie jesteśmy w stanie wyciągnąć jej lekko, potrzebny będzie młotek. Wkładamy ramię do ośki od drugiej strony i pukamy w nie aby ją troszkę rozruszać. Jak już się troszkę kręci od góry nakładamy nakrętkę od ramiona wycieraczki i wybijamy ją w dół. Jak gwint się schowa od strony zębatki zakładamy kombinerki i uderzamy w nie młotkiem aby wybić ośkę. Jak ją mamy na wierzchu to pilnikiem czyścimy ten "tunel" po którym ma się obracać a samą ośkę papierem ściernym. Ma mieć na tyle luzu żeby można było ją palcami włożyć i obracać (silniczek do najmocniejszych nie należy). Oczywiście smarujemy to wszystko smarem, aby metal nie tarł o metal i składamy wszystko do kupy. Przed zakręceniem obudowy (6 śrubek gwiazdek) warto sprawdzić pod prądem (na aucie, na wtyczce) czy silnik obraca ośką. Następnie trochę smaru na miejsca gdzie ramię dotyka zębatki ośki oraz na kółko i składamy do kupy. Pamiętajcie żeby pilnować gum, kolejność i kierunek, oraz żeby ramię założyć na wyłączonym tymczasowym używaniu jej.

Mam nadzieję że pomogłem.

Pozdrawiam :)
kasztan
 

Postprzez kubas » 11 mar 2015, 21:47

Witam,
dzisiaj naprawiałem tą wycieraczkę, w/g schematu KASZTANA, 1,5 godz. i zrobione. Największy problem miałem ze zdjęciem ramiona wycieraczki, mordowałem się 20 min. i nic, siedziała twardo i ani rusz. W końcu podjechałem do najbliższego warsztatu i poprosiłem o pomoc w zdjęciu ściągaczem. Zdjęli w 30 sekund. U mnie ten trzpień był mocno zapieczony, musiałem stukać młotkiem przez klocek drewniany i poszło :D
Później papierek, czyszczenie, smarowanie, montaż i śmiga jak nowa <jupi>
Jeszcze raz dzięki za poradnik.
pozdrawiam
kubas
 

Postprzez McMan » 12 mar 2015, 16:28

W razie jakby ktoś miał silniczek zabity na śmierć, to podpowiadam, że ten element pasuje z modelu 323 BJ. Należy tylko przełożyć sam silniczek z mechanizmem na stelaż/profil montażowy z Premacy – sprawdzone ;)

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2008, 11:34
Posty: 314 (1/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL
Nissan..

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy