Witam,
Czy wie ktoś jak zdemontować mieszek od biegów (gdzie podważyć gdzie jest zatrzask ....)??
Wymiana mieszka od biegów
Strona 1 z 1
Wie ktoś może jak się demontuje zaślepkę pod ręcznym? O takie ustrojstwo jak poniżej:
Nie mogę przez nią zdemontować tunelu, a nie chcę szarpać jej na siłę.
Nie mogę przez nią zdemontować tunelu, a nie chcę szarpać jej na siłę.
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Yard napisał(a):Z tego co pamiętam to tego się nie wycąga. Tunel jest przykręcony wkrętami po bokach.
Wyciąga wyciąga inaczej trudno bedzie zsdjąć tunel bo ręczny będzie wadził.
Wystarczy mocniej pociągnąć z wyczuciem i odchodzi.
- Od: 28 lut 2011, 00:03
- Posty: 32
- Skąd: Manchester
- Auto: Mazda 6 GY 143KM 2.0 2006r. FL
mviolsh napisał(a):Yard napisał(a):Z tego co pamiętam to tego się nie wycąga. Tunel jest przykręcony wkrętami po bokach.
Wyciąga wyciąga inaczej trudno bedzie zsdjąć tunel bo ręczny będzie wadził.
Wystarczy mocniej pociągnąć z wyczuciem i odchodzi.
Potwierdzam
To albo nie umiem z wyczuciem, albo mocniej.. Nie chciała, ale poszła. Wykombinowałem, że trzeba delikatnie rozpierać drugą ręką na zewnątrz, tak jak zaznaczyłem strzałkami na rys.
Ciągnąć oczywiście w górę od strony ręcznego.
I warto przy okazji przesmarować kulkę od drążka zmiany biegów. Pomaga – biegi nieco lżej wchodzą.
Ciągnąć oczywiście w górę od strony ręcznego.
I warto przy okazji przesmarować kulkę od drążka zmiany biegów. Pomaga – biegi nieco lżej wchodzą.
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
W mojej Madzi mieszek już wyglądał trochę niewyraźnie i postanowiłem go wymienić.
Przeglądałem oferty sklepów, ale nie było nic w podobnym kolorze, a i ceny takie jakieś :–)
Zakupiłem na ebayu skórzaną kurtkę za 8 euro (kolor szaro-niebieski) i wykonałem sam
Opiszę wymianę mieszka jak i dodaję kilka zdjęć do podglądu.
Potrzebujemy:
klucz płaski 8, śrubokręt +, malutki śrubokręt, nożyczki, nici, materiał na mieszek, najlepiej skórę, maszynę do szycia, klej(jakiś super ).
No to jedziemy:
1. W tunelu odkręcamy 6 śrub "8", po 3 szt. na stronę. Pomaga przesuwanie foteli na maxa do przodu
– lepszy dostęp. Foteli nie trzeba demontować.
2. Odkręcamy gałkę zmiany biegów
3. Zaślepkę dźwigni ręcznego podważamy małym śrubokrętem, zaczynając od dźwigni ręcznego.
Można lekko rozpierać tunel, pomaga:–) Pisał o tym Enzoo
4. Wypinamy wtyczkę włącznika TCS OFF. Znajduje się ona z lewej przedniej strony tunelu.
5. Wyciągamy tunel podnosząc i ciągnąc do tyłu. Uwaga na tapicerkę i plastiki kokpitu.
6. Od wewnętrznej strony tunelu odkręcamy 4 śrubki ramki mocującej mieszek.
7. Wyciągamy mieszek razem z ramką.
8. Z ramki ściągamy mieszek oraz z jego górnej części ściągamy kółko mocujące. Uwaga na zaczepy!
9. Stary mieszek rozcinamy po szwie.
10. Na nowym materiale odrysowujemy dokładnie mieszek. Do jednej z bocznych krawędzi dokładamy
1 cm na zakładkę!
11. Składamy wycięty materiał krawędziami do siebie i zszywamy w odstępie 0,5cm od rantu
(na lewej stronie)
12. Zszyty mieszek montujemy na ramce.
13. Od górnej wewnętrznej strony wklejamy kółko mocujące, wstępnie je oczyszczając.
14. Cały kompletny mieszek wraz z ramką montujemy w tunelu(od wewnętrznej strony), mocujemy 4 śrubkami.
15. Przed montażem tunelu w samochodzie smarujemy kulę zmiany drążka, biegi lepiej wchodzą.
16. Montujemy tunel w następujący sposób: podnosimy przód, celujemy dźwignię ręcznego, następnie celujemy dźwignię zmiany biegów w nowy mieszek i całość ciągniemy do tyłu.
17. Wpinamy wtyczkę TCS OFF (lewa przednia strona) i całość dociskamy do podłogi.
18. Delikatnie montujemy zaślepkę od ręcznego.
19. Przykręcamy 6 śrub po bokach i montujemy gałkę zmiany biegów.
GOTOWE
i idziemy na
Przeglądałem oferty sklepów, ale nie było nic w podobnym kolorze, a i ceny takie jakieś :–)
Zakupiłem na ebayu skórzaną kurtkę za 8 euro (kolor szaro-niebieski) i wykonałem sam
Opiszę wymianę mieszka jak i dodaję kilka zdjęć do podglądu.
Potrzebujemy:
klucz płaski 8, śrubokręt +, malutki śrubokręt, nożyczki, nici, materiał na mieszek, najlepiej skórę, maszynę do szycia, klej(jakiś super ).
No to jedziemy:
1. W tunelu odkręcamy 6 śrub "8", po 3 szt. na stronę. Pomaga przesuwanie foteli na maxa do przodu
– lepszy dostęp. Foteli nie trzeba demontować.
2. Odkręcamy gałkę zmiany biegów
3. Zaślepkę dźwigni ręcznego podważamy małym śrubokrętem, zaczynając od dźwigni ręcznego.
Można lekko rozpierać tunel, pomaga:–) Pisał o tym Enzoo
4. Wypinamy wtyczkę włącznika TCS OFF. Znajduje się ona z lewej przedniej strony tunelu.
5. Wyciągamy tunel podnosząc i ciągnąc do tyłu. Uwaga na tapicerkę i plastiki kokpitu.
6. Od wewnętrznej strony tunelu odkręcamy 4 śrubki ramki mocującej mieszek.
7. Wyciągamy mieszek razem z ramką.
8. Z ramki ściągamy mieszek oraz z jego górnej części ściągamy kółko mocujące. Uwaga na zaczepy!
9. Stary mieszek rozcinamy po szwie.
10. Na nowym materiale odrysowujemy dokładnie mieszek. Do jednej z bocznych krawędzi dokładamy
1 cm na zakładkę!
11. Składamy wycięty materiał krawędziami do siebie i zszywamy w odstępie 0,5cm od rantu
(na lewej stronie)
12. Zszyty mieszek montujemy na ramce.
13. Od górnej wewnętrznej strony wklejamy kółko mocujące, wstępnie je oczyszczając.
14. Cały kompletny mieszek wraz z ramką montujemy w tunelu(od wewnętrznej strony), mocujemy 4 śrubkami.
15. Przed montażem tunelu w samochodzie smarujemy kulę zmiany drążka, biegi lepiej wchodzą.
16. Montujemy tunel w następujący sposób: podnosimy przód, celujemy dźwignię ręcznego, następnie celujemy dźwignię zmiany biegów w nowy mieszek i całość ciągniemy do tyłu.
17. Wpinamy wtyczkę TCS OFF (lewa przednia strona) i całość dociskamy do podłogi.
18. Delikatnie montujemy zaślepkę od ręcznego.
19. Przykręcamy 6 śrub po bokach i montujemy gałkę zmiany biegów.
GOTOWE
i idziemy na
DonDaniello
Był Ford Fiesta 1,3 benzyna, 1993 r.prod, 60 KM
Był Opel Vectra B 2.0 DTI kombi, 1998 r. prod
Jest Mazda Premacy, 2.0 benzyna, 2002 r.prod, 131 KM
Był Ford Fiesta 1,3 benzyna, 1993 r.prod, 60 KM
Był Opel Vectra B 2.0 DTI kombi, 1998 r. prod
Jest Mazda Premacy, 2.0 benzyna, 2002 r.prod, 131 KM
Aby dobrze docisnąć mieszek do kółka z fabrycznego użyłem ścisku stolarskiego oraz 2 nasadek.
Na górę dopasowałem 19 aby ładnie docisnęło w rowek plastikowego kółeczka.
Do klejenia użyłem butaprenu – uwaga łatwo się umazać.
Przesmarować klejem skórę i poczekać z 10 min, żeby klej lekko zasechł i dobrze się wchłonął, a po 5 min nałożyłem klej na kółeczko. Poskładałem całość z nasadkami zacisnąłem i po 3 godzinach zdjąłem . klej wstępnie zasechł.
Tutaj kupiłem za 20zł + wysyłka:
http://allegro.pl/mieszek-oslona-skora- ... 04154.html
Na górę dopasowałem 19 aby ładnie docisnęło w rowek plastikowego kółeczka.
Do klejenia użyłem butaprenu – uwaga łatwo się umazać.
Przesmarować klejem skórę i poczekać z 10 min, żeby klej lekko zasechł i dobrze się wchłonął, a po 5 min nałożyłem klej na kółeczko. Poskładałem całość z nasadkami zacisnąłem i po 3 godzinach zdjąłem . klej wstępnie zasechł.
Tutaj kupiłem za 20zł + wysyłka:
http://allegro.pl/mieszek-oslona-skora- ... 04154.html
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości