Różne problemy z klimatyzacją.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez jakub_3d » 9 maja 2012, 13:06

Witam,

U mnie nie było czynnika i napełniłem w ASO Hondy Leszno i ... działało dwa dni :P Pojechałem ponownie i napełnili na swój koszt klimę (winny był niby zaworek za 7,68 zł). Jeździłem znów 3 dni i wczoraj włączyłem klimę, a tu lipa:( Znów nie chłodzi:( Czy ktoś ma jakiś pomysł??? Gdzie mogą być nieszczelności??? Jutro rana atakuję ich po raz trzeci :P
Mean Machine:P
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:59
Posty: 49 (0/1)
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V 94

Postprzez koss » 10 maja 2012, 15:31

u mnie też puszczają zaworki (kontrast to wykazał) ale w tempie 50% w pół roku. teraz czekam aż się znów chłodzenie pogorszy i będę wymieniał zawory przy nabiciu.

nabij z kontrastem UV bo inaczej to się nie dowiesz gdzie ci czynnik ucieka.
 
Od: 29 gru 2010, 15:14
Posty: 66

Postprzez jakub_3d » 11 maja 2012, 14:37

BINGO !!!

ASO Hondy stwierdziło po 4 napełnieniu układu, że jest dziura w chłodnicy klimy a wcześniej nie było :P NiSSENS – 470zł, robocizna i napełnianie na ich koszt :)

PS. Wcześniej nie znaleźli nieszczelności wcale:P Panu w serwisie było głupio;) Auto odbieram w poniedziałek, więc zobaczymy;)
Mean Machine:P
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:59
Posty: 49 (0/1)
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V 94

Postprzez Wojtek » 12 maja 2012, 00:39

ziomalb1 napisał(a):Wybieram się na długi urlop za granicę i klima by się przydała na trasie

po pierwsze...
kazdy zaklad klimatyzacji ma obowiazek sprawdzic szczelnosc ukladu zanim go nabije...
po drugie...
jezeli tego nie wykonal lub wykonal blednie, to kazde kolejne napelnianie klimy musi byc za darmo...

* – oczywiscie musimy zaplacic za naprawe wykrytej nieszczelnosci... lub oddac auto do innego warsztatu na wykonanie naprawy (uszczelnienia klimy)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez jakub_3d » 21 maja 2012, 13:35

Klima działa już i chłodzi aż miło :) – wina był po stronie dziury w chłodnicy:(
Mean Machine:P
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:59
Posty: 49 (0/1)
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V 94

Postprzez adsy » 9 cze 2012, 23:06

ziomalb1 napisał(a): proszę o pomoc w znalezieniu dobrego magika od klimy we Wrocławiu


Witam,

czy znalazł się już magik we Wrocławiu ? Też poszukuję. Ponad miesiąc temu byłem w Klima-Car (miałem zero czynnika, przez zimę 6 mies. nie włączałem klimy). Nabili mi do pełna. Po 5 tyg. znowu musiałem podjechać, klima chłodziła już ledwo. Spod schowka wydobywał się czasem dźwięk syczenia szczególnie przy włączaniu klimy. Dobili gaz i wyszło że połowa gazu (310 g) uciekła. Pokazali mi za pomocą lampy i okularów, że gaz wychodzi troszkę z chłodnicy i na łączeniu osuszacza i jakiegoś zaworu.
Nie chcę niepotrzebnie kupować nowej chłodnicy. Serwis oczywiście tak doradza i chce 500 + 200 + 80 zł (chłodnica NRF, robocizna, osuszacz). Ale młody chłopak z ich serwisu stwierdził, że to mikronieszczelność chłodnicy).

Może faktycznie chłodnice się po 12 latach nagle zużywają ?
Może wymiana samego osuszacza pomoże ?

Proszę o porady.
Pozdrawiam.
adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2009, 18:21
Posty: 71
Skąd: Wrocław
Auto: Premacy 1.9i, 114KM, 2000r.

Postprzez Wojtek » 9 cze 2012, 23:21

adsy napisał(a):Proszę o porady.

jezeli im nie wierzysz, to podjedz do innego zakladu napraw klimatyzacji i popros o sprawdzenie szczelnosci barwnikiem UV...
bedziesz mial jasnosc, gdzie ucieka czynnik i co trzeba wymienic...

i potwierdzisz...

adsy napisał(a):Pokazali mi za pomocą lampy i okularów, że gaz wychodzi troszkę z chłodnicy i na łączeniu osuszacza i jakiegoś zaworu.

prosze pamietaj, ze klima nie jest wieczna... i po tylu latach ma prawo cos walnac...

ps.
adsy napisał(a):miałem zero czynnika, przez zimę 6 mies. nie włączałem klimy

moze warto <nauka> nadrobic zaleglosci jak dziala klimatyzacja i jak ja uzywac ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez adsy » 11 cze 2012, 16:14

Dziękuję za szybką odpowiedź.

Wojtek napisał(a): jezeli im nie wierzysz, to podjedz do innego zakladu napraw klimatyzacji i popros o sprawdzenie szczelnosci barwnikiem UV...
bedziesz mial jasnosc, gdzie ucieka czynnik i co trzeba wymienic...


No właśnie 5 tyg. serwis ten wpuścił wraz z gazem środek flourescencyjny i smar a kilka dni temu (nie wiem czemu nie zrobili tego przy pierwszej wizycie) pokazali mi przy pomocy prom. UV, że gaz ulatnia się z chłodnicy (bliżej bocznej krawędzi chłodnicy) i na górnym łączeniu osuszacza. Jednak jeden z pracowników serwisu powiedział że to mikronieszczelność na chłodnicy. Natomiast właściciel serwisu tylko podsumował, że potrzeba wymienić chłodnicę.

Szkoda, że bez rozbierania jest słaby dostęp do chłodnicy. Ciężko ocenić. Tuż za grillem nie widać uszkodzeń na chłodnicy.

Wyglada na to, ze w tym roku kolejna naprawa w Premacy. A myślałem, ze są niezniszczalne. Teraz muszę szykować kwotę 800 zł (500 chłodnica, 200 robocizna, 80 osuszacz) <płacze>

Czy ktoś poleca jakieś tańsze chłodnice ? Np. Thermotec za 250 zl ? Bo NRF i HELLA są trochę drogie (500-600). Auto ma już 12 lat, więc niech chłodnica wytrzyma jeszcze ok. 4 lat.
Pozdrawiam.
adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2009, 18:21
Posty: 71
Skąd: Wrocław
Auto: Premacy 1.9i, 114KM, 2000r.

Postprzez adsy » 10 lip 2012, 16:28

jurekG8 napisał(a):Cześć
Mam pytanie: czy ktoś lutował chłodnicę klimatyzacji?,czy jest taka możliwość?
Piotr Raczkowski napisał(a):marasmuzyk tak ma być
m323m napisał(a):słychać taki trzask
to się załącza sprzęgło elektromagnetyczne przy sprężarce
na wolnych obrotach jak włączam klime to obroty ciut spadną ale zaraz podnoszą się do 700-750 i tak trzymają


ostatnio miałem wymieniany osuszacz (przez nieszczelność). Potem zauważyłem trzask przy włączaniu klimy. Słychać go z kabiny przy otwartym oknie. Wcześniej tego trzasku nigdy nie słyszałem. Ale trochę się uspokoiłem, jeśli to sprzęgło elelektromagnetyczne.
Pozdrawiam.
adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2009, 18:21
Posty: 71
Skąd: Wrocław
Auto: Premacy 1.9i, 114KM, 2000r.

Postprzez Johny Krk » 7 sie 2012, 10:39

Witam,

Jestem zupełnie zielony w temacie klimy i dlatego bardzo proszę o wyrozumiałość i poradę. Nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytania chociaż całkiem sporo grzebałem.

Mam problem z klimą. Po nabiciu czynnikiem układ się rozszczelnił. Przed nabijaniem został sprawdzony i wszystko było ok. Mechanik twierdzi, że to ze względu na fakt, że wcześniej klima była długo nieużywana. Rozszczelniła się dopiero po nabiciu czynnika. Serwis wycenił naprawę na grubą kasę i dlatego zacząłem kombinować.

Mechanik wypisał mi części, które są do wymiany i mamy tu:
-skraplacz
-chłodnica
-oringi

Wcześniej przez telefon mówił coś o parowniku.

I tu pojawia się kilka moich pytań:
1. Czy chłodnica i skraplacz to nie to samo?
2. Jak wygląda w Premacy parownik? (pod nazwą parownik widzę na allegro osuszcze, a powinno być chyba coś podobnego do chłodnicy).

Mechanik coś kręci i dlatego nie chce z nim o tym dyskutować- facet wyraźnie próbuje mnie naciągać. W innym serwisie chcą z kolei diagnozować wszystko na nowo po swojemu i też troszkę pieniędzy sobie za to zaśpiewali, dlatego postanowiłem zaciągnąć tutaj porady :)

Z góry dziękuje za odpowiedź.
Johny Krk
 

Postprzez Wojtek » 7 sie 2012, 10:42

niech nabija jeszczr raz... ale farba... wtedy mozna precyzyjnie sprawdzic, gdzie jest rozszczelnione...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Marianek » 7 sie 2012, 13:54

Johny Krk napisał(a):Po nabiciu czynnikiem układ się rozszczelnił.
Johny Krk napisał(a):Mechanik twierdzi, że to ze względu na fakt, że wcześniej klima była długo nieużywana

Spytaj jaka ilość czynnika wpuścił i czy razem z olejem czy bez,zbyt duża ilość mogla rozsadzi gdzieś układ.
Bez wstrzyknięcia barwnika tak jak Wojtek mówi (taki zielony fluorescencyjny płyn) nie da się stwierdzić który element przepuszcza.
Dopiero jak rozejdzie się po układzie i sprawdzeniu w ciemni (ciemnym pomieszczeniu) ultrafioletem widać.
Koszt to ponowne nabicie gazem + barwnik groszowa sprawa.
Czynnika powinno być 650g
Johny Krk napisał(a): Czy chłodnica i skraplacz to nie to samo?

Nie to są dwie osobne części, osuszacz zmienik około 60pln chłodnica grubo ponad 350pln zamiennik.
Warto w ciemni być samemu wtedy trudniej naciągnąć bo sam będziesz widział gdzie cieknie,tak samo przy nabijaniu żeby przypadkiem gdzieś bokiem trochę nie poleciało ;) .
Poczytaj również:
viewtopic.php?f=121&t=120164&hilit=schemat+klimatyzacji
tam tez masz schemat instalacji klimatyzacji z nr części.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Johny Krk » 7 sie 2012, 22:47

Dzięki za odpowiedź :)

Mechanik sprawdzał instalację przy pomocy UV i twierdzi, że właśnie te części są do wymiany. Po małej negocjacji ustaliliśmy, że wymieni części za znośne pieniądze i dobije do pełna na swój koszt pod warunkiem, że dostarcze mu części. On chciał mi wcisnać chłodnicę za ponad 1000zł, bo tylko taką znalazł w hurtowni. Gdyby auto było nowe to ok, ale moja mazda ma już niestety 12 lat i byłaby to dość spora inwestycja.

Przyznam, że nieco się pogubiłem w tych częściach, bo pod nazwą skraplacz znalazłem chłodnice i osuszacze. Jeszcze mocniej zafrasował mnie parownik ;)

Koniec końców wiem co mam kupić i przystępuję do działania :)

Pozdrawiam!
Johny Krk
 

Postprzez Sheol » 6 maja 2013, 16:09

Mam problem z klimatyzacją w premacy 1,8pb r2000. Po uruchomieniu działa przez ok 5min po czym przestaje działać i z okolic sprężarki dochodzi dźwięk terkotania jakby jakiś przekaźnik załączał i rozłączał w szybkim tempie. Zwiększenie obrotów nie zmienia tempa tego terkotania. Miał ktoś taki przypadek i czy to kosztowna naprawa?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

Sent from my HTC EVO 3D X515m using Tapatalk 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2012, 10:05
Posty: 132 (1/5)
Skąd: Warszawa-Ursus
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v r94 (była)
Mazda 6 GY 1,8 r2003
Mazda Premacy CP 1,8 r2000

Postprzez say » 6 maja 2013, 18:13

Zapewne czynnika brak. Trza podjechać do serwisu klimy i już...z max 250 złociszami w kieszeni i oby na tym się skończyło.

Tapnięte z N7000
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Sheol » 6 maja 2013, 18:31

Dzięki za odpowiedź.

Sent from my HTC EVO 3D X515m using Tapatalk 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2012, 10:05
Posty: 132 (1/5)
Skąd: Warszawa-Ursus
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v r94 (była)
Mazda 6 GY 1,8 r2003
Mazda Premacy CP 1,8 r2000

Postprzez rockman85 » 6 maja 2013, 19:07

A ja mam taki problem, że jak w trybie auto ustawiam na 15stopni to wiatraczek dmucha na maxa, ale nie słychać agregatu. I teraz pytanie-czy klima padnięta, czy wystarczy nabić. Auto kupiłem miesiąc temu, było zimno i nie miałem jak sprawdzić klimy, choć kupujący twierdził, że działa...

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 17:40
Posty: 57
Skąd: Żnin
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136km

Postprzez say » 6 maja 2013, 21:21

Co znaczy, że nie słychać agregatu? Przecież go nie słychać w ogóle tak naprawdę. Może chodzi Ci o to, że nie włącza się wentylator w czasie postoju na biegu jałowym? Co z powietrzem z nawiewów, jest zimne?

Tapnięte z N7000
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez rockman85 » 7 maja 2013, 07:13

say napisał(a):Może chodzi Ci o to, że nie włącza się wentylator w czasie postoju na biegu jałowym? Co z powietrzem z nawiewów, jest zimne?


Dokładnie o to mi chodzi-nie słychać nic na biegu jałowym-służbowo jeżdżę oplem combo i w nim podczas postoju na biegu jałowym słychać takie charakterystyczne buczenie co parę sekund, gdy klima działa. Powietrze z nawiewów leci ledwo chłodne...

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 17:40
Posty: 57
Skąd: Żnin
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136km

Postprzez say » 7 maja 2013, 08:50

Czyli brak czynnika. Od czego zacząć pisałem wyżej.

Tapnięte z N7000
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy