Różne problemy z klimatyzacją.
Panowie pytanie żeby nie zaczynać nowego tematu
Jaką metodę wybrać ? Myślałem żeby jechać do pierwszego lepszego zakładu ale kumpel ostatnio mi powiedział, żeby nie dawać do odgrzybiania komuś kto wtłacza jakąś pianę do instalacji bo on miał nieszczelną i ta piana ponoć zalała mu radio i jakąś elektronikę więc jak to odgrzybić ?
spotkałem się z tymi sprayami co się włącza w aucie i klime na obieg wewnętrzny tylko czy to warte wydatku i skuteczne ?
Jaką metodę wybrać ? Myślałem żeby jechać do pierwszego lepszego zakładu ale kumpel ostatnio mi powiedział, żeby nie dawać do odgrzybiania komuś kto wtłacza jakąś pianę do instalacji bo on miał nieszczelną i ta piana ponoć zalała mu radio i jakąś elektronikę więc jak to odgrzybić ?
spotkałem się z tymi sprayami co się włącza w aucie i klime na obieg wewnętrzny tylko czy to warte wydatku i skuteczne ?
- Od: 22 sty 2013, 17:10
- Posty: 31
witam żeby nie zaczynać nowego wątku
podpinam się pod istniejący
w mojej maździe miesiąc temu nabiłem klimę
dziś gdy zrobiłem optyczny przegląd zauważyłem w okolicach śrubki pod osuszaczem żółty olej pochodzący z sprężarki mam pytanie czy ta nieszczelność jest spowodowana o ringami jeżeli takowe są wewnątrz i czy to się regeneruje lub też osuszacz jest do wymiany.
mam zamiar podjechać na serwis około poniedziałku i nie chcę być bardzo nabity na koszty
pozdrawiam
podpinam się pod istniejący
w mojej maździe miesiąc temu nabiłem klimę
dziś gdy zrobiłem optyczny przegląd zauważyłem w okolicach śrubki pod osuszaczem żółty olej pochodzący z sprężarki mam pytanie czy ta nieszczelność jest spowodowana o ringami jeżeli takowe są wewnątrz i czy to się regeneruje lub też osuszacz jest do wymiany.
mam zamiar podjechać na serwis około poniedziałku i nie chcę być bardzo nabity na koszty
pozdrawiam
- Od: 28 kwi 2013, 08:21
- Posty: 7
- Auto: mazda 3 sedan
2.0 benzyna+gaz
2006 r
Ozonowanie jest chyba najskuteczniejszym sposobem na pozbycie się wszelkich zapachów i dezynfekcję klimatyzacji.
Kiedyś zbudowałem wydajny generator "wiatru jonowego" wytwarzający jony ujemne i ozon.
Miał być jednym z elementów całego systemu (urządzenia) poprawiającego "klimat w mieszkaniu".
Sprawdził się doskonale w samochodzie.
Tu jest demonstracja działania generatora z wykorzystaniem papierowego wiatraczka:
http://www.youtube.com/watch?v=FaMJJvUk7RM
A tu już gotowy, zmontowany moduł:
http://www.youtube.com/watch?v=pF0ELnHtUgU
Po kilkudziesięciu minutach pracy w kabinie samochodu, nawet odświeżacze powietrza są niewyczuwalne.
Kiedyś zbudowałem wydajny generator "wiatru jonowego" wytwarzający jony ujemne i ozon.
Miał być jednym z elementów całego systemu (urządzenia) poprawiającego "klimat w mieszkaniu".
Sprawdził się doskonale w samochodzie.
Tu jest demonstracja działania generatora z wykorzystaniem papierowego wiatraczka:
http://www.youtube.com/watch?v=FaMJJvUk7RM
A tu już gotowy, zmontowany moduł:
http://www.youtube.com/watch?v=pF0ELnHtUgU
Po kilkudziesięciu minutach pracy w kabinie samochodu, nawet odświeżacze powietrza są niewyczuwalne.
- Od: 12 cze 2011, 20:05
- Posty: 19
- Skąd: K-pol
- Auto: Mazda Premacy CP
Ja na szczęście jeszcze nie mam problemów, jednakże przymierzam się do zmiany radia (peiyng s wysuwanym ekranem) i z tego co widziałem na filmikach to po otwarciu ekranu prawie całkowicie zasłania on środkowy wlot powietrza. Czy ktoś ma zainstalowane coś podobnego? Czy to nie będzie blokowało nadmuchu? (Niby powietrze się jakoś zawsze przeciśnie, ale lubię jak mi dmucha chłodne powietrze w twarz w czasie jazdy)
- Od: 20 maja 2013, 10:43
- Posty: 12
Witam,
Mam dość dzisny problem z klimą. Kupiłem samochód z niedziałającą, pojechał nabić okazało się, że musiałem wymienić przewody i osuszacz, po czym nabili mi klimę. Klima dziła przez chwile po czym się wyłącza i po jakimś czasie znowu się włącza. I działa w sumie tylko jak jade, jak stoję np na światłach, to nie działa. Czy to może być spręzarka ? Powinienem kupić i wymienić? Czy to coś innego ?
Dzięki
Mam dość dzisny problem z klimą. Kupiłem samochód z niedziałającą, pojechał nabić okazało się, że musiałem wymienić przewody i osuszacz, po czym nabili mi klimę. Klima dziła przez chwile po czym się wyłącza i po jakimś czasie znowu się włącza. I działa w sumie tylko jak jade, jak stoję np na światłach, to nie działa. Czy to może być spręzarka ? Powinienem kupić i wymienić? Czy to coś innego ?
Dzięki
- Od: 18 wrz 2012, 21:26
- Posty: 24
- Auto: nie mam jeszcze
Witam szanownych forumowiczów. Posiadam Mazde Premacy 2002 2.0 tdt. Mój problem z klimą jest następujący. W swojej madzi mam klimatronic. Włączając przycisk AC klima się załącza jest ruch w obrotach ale niestety nie chłodzi. Nabijałem ją w kwietniu i przez jakiś czas chodziła. Niestety teraz nie chłodzi. Wiatraki załączają się prawidłowo ale brak chłodzenia. Proszę o poradę co może być przyczyną takiego zachowania. Jestem laikiem jeśli chodzi o naprawę samochodów. Pozdrawiam.
-
xmode101
Cześć,
Poradźcie coś bo nie wiadomo co robić.
Otóż po zimie zauważyłem, że klima nie działa. Przy okazji wymiany kół na letnie, sprawdzili mi w zakładzie szczelność układu. Okazało się, że jest nieszczelny. Jak zaczęło się robić ciepło to pojechałem rozprawić się z klimą i przy testach przy maszynie do klimy okazało się, że układ jest szczelny i wystarczy nabić czynnik. No fajnie – chłodno ale po trzech tygodniach czynnik uciekł. Dwa razy słyszałem coś dziwnego przy gaszeniu silnika -jakieś syczenie. Skojarzyłem sobie fakt gdy już klima nie działała. Ostatnio już dwa razy dopompowywałem czynnik, raz 200g drugi 300g no i jakoś działa ale staram się najpierw wyłączyć klimę a później gasić silnik. No ale wiadomo, że czasem się zapomni i czynnik fruuuu.
Szukałem informacji w necie no i podobno może to być wina sprężarki albo zaworu bezpieczeństwa gdzieś koło sprężarki. Może ma ktoś jakieś sugestie, doświadczenia z tym związane. Pomóżcie ludzie.
Poradźcie coś bo nie wiadomo co robić.
Otóż po zimie zauważyłem, że klima nie działa. Przy okazji wymiany kół na letnie, sprawdzili mi w zakładzie szczelność układu. Okazało się, że jest nieszczelny. Jak zaczęło się robić ciepło to pojechałem rozprawić się z klimą i przy testach przy maszynie do klimy okazało się, że układ jest szczelny i wystarczy nabić czynnik. No fajnie – chłodno ale po trzech tygodniach czynnik uciekł. Dwa razy słyszałem coś dziwnego przy gaszeniu silnika -jakieś syczenie. Skojarzyłem sobie fakt gdy już klima nie działała. Ostatnio już dwa razy dopompowywałem czynnik, raz 200g drugi 300g no i jakoś działa ale staram się najpierw wyłączyć klimę a później gasić silnik. No ale wiadomo, że czasem się zapomni i czynnik fruuuu.
Szukałem informacji w necie no i podobno może to być wina sprężarki albo zaworu bezpieczeństwa gdzieś koło sprężarki. Może ma ktoś jakieś sugestie, doświadczenia z tym związane. Pomóżcie ludzie.
- Od: 16 cze 2008, 23:30
- Posty: 17
- Skąd: Białystok
- Auto: Premacy 2.0 DiTD 7osób 2003
Ja mam pytanie odnośnie klimy. Miesiąc temu jeszcze normalnie działała, dzisiaj w ten skwar załączyłem klime i nic skok obrotów o jakieś 20 wentylator od klimy chodzi i słychać delikatne takie jak by syczenie po prawej stronie w kabinie. Wcześniej przy włączonej klimie słychać było takie jak by buczenie Podobne do lodówki.
Zamierzam jutro jechać do jakiegoś serwisu klimy.
Byłem, zobaczyłem, zapłaciłem, zaworki poszły od korków.
Wymienione oba i klima nabita, na razie jest super, najprawdopodobniej to jest to, na uv nie było widać nigdzie indziej.
Dzięki
Byłem, zobaczyłem, zapłaciłem, zaworki poszły od korków.
Wymienione oba i klima nabita, na razie jest super, najprawdopodobniej to jest to, na uv nie było widać nigdzie indziej.
Dzięki
Witam. Podepnę się do tematu a moja działa, dobrze chłodzi tylko po zdjęciu pasków ma luzy na kole nie wie co to myślę że łożyska. Słychać grzechotanie jak pracuje z paskami. Myślałem że to alternator ale po zdjęciu pasków na alternatorze nie czuć luzu. Pozdrawiam.
- Od: 14 wrz 2012, 18:17
- Posty: 7
- Auto: Premacy DITD 2.0 2001r CP
Witam,
Mam problem z klimatyzacją w Mazda 6 2003.
Przez 3 miesiące uciekło mi 300 gram czynnik.
Na załączonym zdjęciu w zaznaczonym miejscu (na czerwono) widać ślad barwnika (pod ultrafioletem).
Tam niby skapuje skroplona woda.
Mechanik powiedział że winne jest ta część zaznaczona na żółto (nie wiem nawet co to jest). Trzeba je wymienić i to kosztuje około 800 zł (niby koszt wysoki bo trzeba pół wnętrza samochodu rozebrać).
Proszę o radę. Co o tym sądzicie?
Mam problem z klimatyzacją w Mazda 6 2003.
Przez 3 miesiące uciekło mi 300 gram czynnik.
Na załączonym zdjęciu w zaznaczonym miejscu (na czerwono) widać ślad barwnika (pod ultrafioletem).
Tam niby skapuje skroplona woda.
Mechanik powiedział że winne jest ta część zaznaczona na żółto (nie wiem nawet co to jest). Trzeba je wymienić i to kosztuje około 800 zł (niby koszt wysoki bo trzeba pół wnętrza samochodu rozebrać).
Proszę o radę. Co o tym sądzicie?
- Od: 21 mar 2012, 10:17
- Posty: 41
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda 6 2.0 141KM Exclusive Hatchback 2003
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości