Jaki akumulator do Premacy? (DITD i PB)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Luki82 » 26 lis 2011, 16:04

Co myślicie o firmie banner? Czy ktoś z Was ma taki akumulator w DiTD?
Początkujący
 
Od: 28 maja 2005, 20:54
Posty: 14
Skąd: Wieluń
Auto: MAZDA PREMACY 2002 r DiTD

Postprzez Marianek » 27 lis 2011, 14:51

Luki82 napisał(a):Facet stwierdził, że ten panasonic nadal jest montowany w fabrykach m.in. w mazdach 6.

Sory za opóźnienie:( ale potwierdzam to co ci facet mowil ,siedzi panasonic w 6.
Pozdrawiam
Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez gawell2 » 29 lis 2011, 15:05

Luki82 Też brałem tego Bannera pod uwagę ale ostatecznie wygrał ten co go opisuje na 2str. Pozdrawiam. Nadmieniam że też mam DiTD.
Wszystkim którzy odpowiadają na moje pytania -czasami niezbyt mądre, dziękuje!
Początkujący
 
Od: 26 paź 2011, 15:28
Posty: 22
Auto: Magda sprzedana. Niestety mimo miłości- rdza, rdza, rdza. Aż głowa boli. Służyła bardzo dobrze ale już nigdy więcej. Wszystkim dziękuje i pozdrawiam.

Postprzez ThoMB » 29 lis 2011, 19:02

Ja kupiłem Vartę, wymiarami jest identyczna (różni się tylko długością). Nie było jeszcze super mrozów, ale póki co pali jak złoto.
Wydaje mi się, że oznaczenie 95D31L na naszych aku to ich typ, maksymalne jakie Panasonic produkował w tej budzie to 85Ah. Moja niemiecka instrukcja od auta podaje typowy 64Ah i 70Ah na zimne kraje.
Pozdrowionka!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 07:21
Posty: 42
Skąd: Jelcz-Laskowice / Wrocław
Auto: Premacy '02 DiTD 2.0 101KM 7-os

Postprzez gawell2 » 29 lis 2011, 19:50

Kolego ThoMB podaj jescze dane techniczne + wymiary oraz cene tego aku co kupiłeś, powinno to pomóc innym w podjeciu decyzji odnośnie przyszłego zakupu. :)
Wszystkim którzy odpowiadają na moje pytania -czasami niezbyt mądre, dziękuje!
Początkujący
 
Od: 26 paź 2011, 15:28
Posty: 22
Auto: Magda sprzedana. Niestety mimo miłości- rdza, rdza, rdza. Aż głowa boli. Służyła bardzo dobrze ale już nigdy więcej. Wszystkim dziękuje i pozdrawiam.

Postprzez Yard » 29 lis 2011, 20:01

ThoMB napisał(a):Wydaje mi się, że oznaczenie 95D31L na naszych aku to ich typ,

Dobrze się tobie wydaje. To typ wg Battery Association of Japan zgodnie z Japanese Industrial Standards

95 to pojemność (bez jednostki)
Wg pomiarów Japończyków daje to 80 Ah. Wg innych np. DIN, EN, IEC, SAE, ETN daje to 70 Ah lub 80 Ah lub 90 Ah. Każdy mierzy inaczej.

D to szerokość i wysokość w mm 173 x 204
31 to długość w cm
L oznacza, że minus z lewej strony
Ostatnio edytowano 29 lis 2011, 20:59 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez ThoMB » 29 lis 2011, 20:43

gawell2 napisał(a):Kolego ThoMB podaj jescze dane techniczne + wymiary oraz cene tego
aku co kupiłeś, powinno to pomóc innym w podjeciu decyzji odnośnie przyszłego zakupu. :)


Dane aku są podane w linku pod napisem Varta (jakby ktoś nie zauważył ;–) ) Cena, ja go kupiłem w sklepie we Wrocku za 309zł.
Pozdrowionka!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 07:21
Posty: 42
Skąd: Jelcz-Laskowice / Wrocław
Auto: Premacy '02 DiTD 2.0 101KM 7-os

Postprzez say » 25 gru 2011, 21:39

Dziś mój aku zawiódł (oryginał jeszcze). Wyjechałem z całą moją rodziną (nasza 4 + teście) do...rodzinki :D. Zero wcześniejszych symptomów. Koniec wizyty, wsiadamy i...leeeedwie kręci i bendiks odbija po chwili, kontrolki przygasają, kaput...nie odpali w taki sposób. Gdy już dotarliśmy do domu, sprawdziłem prąd postojowy (myślę sobie – może coś go rozładowuje dziwnie) i wzorowo, 30 mA. Klemy oczyszczone, nasmarowane wazeliną, teraz się ładuje...zobaczymy. Coś czuję, że moja kolej na wymianę, ma już niemal 9 lat :). Zaczynam szukać...

19 sty 2011 10:00 Edit:

Stało się...kompletnie zdechł, trup. Prąd rozruchowy 300, po ładowaniu nie da się odpalić. Na pokład zawitała VARTA
Kod: Zaznacz cały
Pojemność: 95 Ah
Prąd rozruchowy: 830 A
Napięcie: 12 V
Polaryzacja: Prawy plus
Długość: 306 mm
Szerokość: 173 mm
Wysokość: 225 mm

Obrazek
Ostatnio edytowano 23 sty 2012, 08:40 przez say, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nowy akumulator
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 07:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Aro66 » 24 sty 2012, 11:50

Potraktujcie to w kategorii "humor" hahaha
Obrazek
Taki aku był u mnie gdy kupiłem samochód w 2008r. i jak do tej pory, sam z siebie, nigdy nie zawiódł.
Marka akumulatora to Schneider

edit 31.01.2012r.
I się k..a nachwaliłem!!! Właśnie zdechł – sam z siebie :(

Wypośrodkowałem ze wszystkich Waszych postów w tym wątku ( za które duże dzięki) i wyszedł mi taki oto akumulator, który wylądował już na pokładzie.
Obrazek
Akumulator ZAP Plus (574 12);12V 74Ah 680A P (wymiary: 276 x 175 x 190)
GWARANCJA 24 mc; Cena 280PLN
aro66
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2008, 07:49
Posty: 25
Skąd: Lubaczów
Auto: Premacy 2,0 DiTD 2003r.
Peugeot 307 1,6 HDI 2004r.

Postprzez damage.inc » 5 lut 2012, 18:30

A czy przy ładowaniu prostownikiem, klemy należy odłączyć od akumulatora?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 22:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez Aro66 » 5 lut 2012, 20:28

damage.inc napisał(a):A czy przy ładowaniu prostownikiem, klemy należy odłączyć od akumulatora?

Patrz pkt 34
http://www.akumulatory.auto.pl/porady#34
aro66
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2008, 07:49
Posty: 25
Skąd: Lubaczów
Auto: Premacy 2,0 DiTD 2003r.
Peugeot 307 1,6 HDI 2004r.

Postprzez damage.inc » 6 lut 2012, 12:18

Zasięgnąłem info u kierownika ASO Gorzów.
Powiedział że nie ma potrzeby zdejmowania klem podczas ładowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 22:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez Enzoo » 6 lut 2012, 13:48

A miał ktoś może Toplę?, o taką:

http://www.motofakty.pl/artykul/test_akumulatorow.html

Muszę powoli myśleć o nowym aku., 13-ty rok już leci.
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2010, 13:06
Posty: 153 (4/0)
Skąd: Północna Wielkopolska
Auto: Premacy '00 RF2A 90 KM sprzedana :(
Premacy '05 FP 100 KM

Postprzez koss » 6 lut 2012, 14:11

say napisał(a):
Stało się...kompletnie zdechł, trup. Prąd rozruchowy 300, po ładowaniu nie da się odpalić. Na pokład zawitała VARTA


w mojej benie aku mial 170A i jeszcze odpalal silnik :) ale wymienilem profilaktycznie, nie chcialem sie pewnego pieknego dnia nieprzyjemnie zdziwić. teraz jest VARTA Blue Dynamic 60Ah 540A i po nocce przy -20 odpala po 2sek
 
Od: 29 gru 2010, 14:14
Posty: 66

Postprzez LukaSilesia » 29 paź 2012, 09:06

Otoz mam taki problem. Dzisiaj rano czekajac na parkingu az sie autko rozgrzeje, dodajac delikatnie gazu zaobserwowalem wieksze obroty dmuchawy i oswietlenie deski jasniej swiecilo :) Nie zebym jakos specjalnie mocno gaz wciskal, wystarczy ze leciutko musnalem pedal (wzrost obrotow o jakies 100 obr./min.) Czyzby szczotki w alternatorze do wymiany, czy to normalne?? Prosze o odpowiedzi czy moja dianoza jest trafna :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lis 2011, 17:26
Posty: 23
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD rok prod. 2002

Postprzez Yard » 29 paź 2012, 18:48

Normalna rzecz. Akumulator słabo naładowany i nie ma tyle prądu żeby obsłużyć wszystko. Jak dodasz gazu to zaczyna ładować alternator i już wszystko działa jak trzeba.

Samochód rozgrzewa się jadąć, a nie stojąc na parkingu do tego z powłączanymi odbiornikami prądu. Przestań tak robić, a nie będziesz miał "dziwnych" spostrzeżeń. :)
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Wojtek » 29 paź 2012, 19:27

Yard napisał(a):Akumulator słabo naładowany i nie ma tyle prądu żeby obsłużyć wszystko.

tez to podejrzewam... <oczy>

ps. kiedy (i czy) kolega serwisowal aku?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez LukaSilesia » 30 paź 2012, 18:09

Nie mam zwyczaju zeby wlaczac wszystkie odbiorniki na zimnym, ale od niedawna parkuje pod chmurka a ze swojego "starego" garazu nie zabralem jeszcze skrobaczki a szkoda mi było karty kredytowej :] A obroty wynosza jakies 800 obr./min. A akumulator ladowalem jak ja kupilem czyli na poczatku stycznia tego roku. Ale gdyby szczotki w alternatorze byly zjechane to pewnie zapalilaby sie kontrolka??? :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lis 2011, 17:26
Posty: 23
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD rok prod. 2002

Postprzez Yard » 30 paź 2012, 18:37

Oczywiste oczywistości :)

Wraz ze spadkiem temperatury otoczenia ( także elektrolitu ) obniża się pojemność elektryczna akumulatora.
Przedstawia się to w przybliżeniu następująco:
100 % pojemności w temperaturze +25 stopni C,
80 % pojemności w temperaturze 0 stopni C,
70 % pojemności w temperaturze -10 stopni C ,
60 % pojemności w temperaturze -25 stopni C .
Dla akumulatorów częściowo rozładowanych pojemności będą proporcjonalnie mniejsze.
Pobór energii jest zwiększony z powodu wymogu jazdy z włączonymi światłami drogowymi. Obniżenie temperatury powoduje również zastyganie oleju. W skrzyni korbowej i skrzyni biegów, wzrastają opory, jakie musi pokonać rozrusznik, rośnie prąd pobierany z akumulatora podczas rozruchu.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Wojtek » 30 paź 2012, 22:24

LukaSilesia napisał(a):obroty wynosza jakies 800 obr./min.

wiec wszystko OK ,

LukaSilesia napisał(a):akumulator ladowalem jak ja kupilem czyli na poczatku stycznia tego roku

aku powinien byc serwisowany minimum raz w roku... lecz uzytkujac auto na krotkich odcinkach np. w miescie po 5 km... mozna pomyslec o robieniu go dwa razy w roku...
sam przemysl jak jezdzisz i wybierz odpowiednie dzialanie ;)

seerwis aku:
– oczyscic
– sprawdzic stan elektrolitu
– uzupelnic poziom elektrolitu woda destylowana
– podladowac
– zakonserwowac klemy

LukaSilesia napisał(a):gdyby szczotki w alternatorze byly zjechane to pewnie zapalilaby sie kontrolka?

widze, ze znalazles odpowiedz... ;)

ps. nie ma co tutaj doszukiwac sie innych teorii...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy