Jaki akumulator do Premacy? (DITD i PB)
Dzieki Panowie za wszystkie wyczerpujące odpowiedzi Yard ma racje, za bardzo sie doszukuje Moja zona to samo mi powiedziala W takim razie temat zamykam
- Od: 24 lis 2011, 18:26
- Posty: 23
- Skąd: Lubliniec
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD rok prod. 2002
Witam,
piszę tu pierwszy raz choć posiadam madzię już od półtora roku i mam w niej webasto. Kupiłem ją z akumulatorem 85Ah i do tej pory było ok. Ostatnio ako mi padło (okazało się że było suche w środku) więc dolałem wody demineralizowanej i ładowałem ok.10 godz. Poczym autko odpalało ale dla bezpieczeństwa po tygodniu podładowałem jeszcze kilkanaście godzin (ale było widać na prostowniku że jeszcze bierze prąd). Do tej pory odpala dobrze ale boję się, że nie przejdzie mrozów i czekać mnie będzie wymiana. I teraz nie wiem jakiego mam szukać akumulatora. Wszędzie mówią, że 60-64Ah wystarczy. Czy ten, który mam obecnie jest za duży jak na benzynę? Czy używając sporadycznie webasto mniejsze ako da radę? Z góry dzięki za odpowiedź.
piszę tu pierwszy raz choć posiadam madzię już od półtora roku i mam w niej webasto. Kupiłem ją z akumulatorem 85Ah i do tej pory było ok. Ostatnio ako mi padło (okazało się że było suche w środku) więc dolałem wody demineralizowanej i ładowałem ok.10 godz. Poczym autko odpalało ale dla bezpieczeństwa po tygodniu podładowałem jeszcze kilkanaście godzin (ale było widać na prostowniku że jeszcze bierze prąd). Do tej pory odpala dobrze ale boję się, że nie przejdzie mrozów i czekać mnie będzie wymiana. I teraz nie wiem jakiego mam szukać akumulatora. Wszędzie mówią, że 60-64Ah wystarczy. Czy ten, który mam obecnie jest za duży jak na benzynę? Czy używając sporadycznie webasto mniejsze ako da radę? Z góry dzięki za odpowiedź.
-
rafu75
A zobaczcie jakie aku przewiduje do Premacy firma Yuasa – 65D23L – 60/450 Ah.
Coś mnie się zdaje, że to jakieś 15 Ah za mało. Może w Japonii albo Francji dałby radę, ale w PL zimą mogą być problemy.
Myślę, że jeśli chodzi o Yuasa, absolutne minimum to:
75D26L (70/570 Ah),
a optymalny będzie aku, który Yuasa wsadza do VW:
57412 (75/650 Ah). Z wymiarów wychodzi, że powinien pasować.
Coś mnie się zdaje, że to jakieś 15 Ah za mało. Może w Japonii albo Francji dałby radę, ale w PL zimą mogą być problemy.
Myślę, że jeśli chodzi o Yuasa, absolutne minimum to:
75D26L (70/570 Ah),
a optymalny będzie aku, który Yuasa wsadza do VW:
57412 (75/650 Ah). Z wymiarów wychodzi, że powinien pasować.
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
To się zgadza. Tylko, że Panasonic 95D31L, który jeździ w mojej Madzi już od '99 r. jest trudno dostępny i drogi (ponad 400 zł). Zresztą tych modeli z '99 nie widziałem już na Necie od roku.
Mój aku ma teraz pod obciążeniem 10 V i dlatego zacząłem szukać jakiegoś zamiennika. Sądzę, że Yuasa, model 57412 (75/650 Ah), będzie akurat jako zamiennik (taki sam prąd rozruchowy). I jest tańszy o ponad 100 zł.
Ten polecany przez Yuasa, do poliftowj Premacy (75D26L 70/570Ah), wydaj mi się zbyt ryzykownym zakupem; nie wspominając o 65D23L – 60/450 Ah, którego Yuasa poleca do Premacy przedliftowej.
Mój aku ma teraz pod obciążeniem 10 V i dlatego zacząłem szukać jakiegoś zamiennika. Sądzę, że Yuasa, model 57412 (75/650 Ah), będzie akurat jako zamiennik (taki sam prąd rozruchowy). I jest tańszy o ponad 100 zł.
Ten polecany przez Yuasa, do poliftowj Premacy (75D26L 70/570Ah), wydaj mi się zbyt ryzykownym zakupem; nie wspominając o 65D23L – 60/450 Ah, którego Yuasa poleca do Premacy przedliftowej.
Ostatnio edytowano 20 gru 2012, 15:38 przez Enzoo, łącznie edytowano 1 raz
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Ciekawe.. To dokładnie połowa wymaganego prądu rozruchowego. Dziwne, teoretycznie nie powinien zapalić. Przy takim mrozie masz tylko połowę prądu w aku.
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Witam
A ja dziś kupiłem Bosch Silver 74 Ah 750A i jest niższy o prawie 5 cm, ale podłożyłem listewki ,dokręciłem i gra . Jak mi zaczęli pokazywać aku. tzw. japońskie bo były takiej wielkości jak mój oryginalny (bo jest 95D31L i drutem kolczastym pisana reszta) to jakoś nie bardzo byłem przekonany bo nazwy ich nigdy nie zasłyszane. Zresztą co tam, przy mojej jeżdzie po mieście będzie lepszy 74Ah niż te 95 Ah które się zapewne nie doładowywało. A tak na marginesie to zaskoczyło mnie te 95 Ah w oryginale w madzi i szacunek, że ponad 10 lat wytrzymał. Nowy nie da rady tak długo, ale oby jak najdłużej.
Pozdrawiam
A ja dziś kupiłem Bosch Silver 74 Ah 750A i jest niższy o prawie 5 cm, ale podłożyłem listewki ,dokręciłem i gra . Jak mi zaczęli pokazywać aku. tzw. japońskie bo były takiej wielkości jak mój oryginalny (bo jest 95D31L i drutem kolczastym pisana reszta) to jakoś nie bardzo byłem przekonany bo nazwy ich nigdy nie zasłyszane. Zresztą co tam, przy mojej jeżdzie po mieście będzie lepszy 74Ah niż te 95 Ah które się zapewne nie doładowywało. A tak na marginesie to zaskoczyło mnie te 95 Ah w oryginale w madzi i szacunek, że ponad 10 lat wytrzymał. Nowy nie da rady tak długo, ale oby jak najdłużej.
Pozdrawiam
- Od: 14 sie 2010, 11:37
- Posty: 22
- Skąd: Stargard Szczeciński
- Auto: Premacy 2,0 DITD , 2002 r. 7 osób
witam,
mnie również dosięgła niemoc akumulatora.
mój poczciwy Panasonic 95D31L nie dotrwał 10 urodzin – zabrakło mu kilka miesięcy
dziś, kierując się wpisem nikt7320, nabyłem Varte 74Ah 750A i mam nadzieję, że to dobry wybór.
jak narazie, co zauważyłem, to naprawdę spora różnica w 'kręceniu' – 750A robi swoje
mnie również dosięgła niemoc akumulatora.
mój poczciwy Panasonic 95D31L nie dotrwał 10 urodzin – zabrakło mu kilka miesięcy
dziś, kierując się wpisem nikt7320, nabyłem Varte 74Ah 750A i mam nadzieję, że to dobry wybór.
jak narazie, co zauważyłem, to naprawdę spora różnica w 'kręceniu' – 750A robi swoje
- Od: 13 sty 2011, 21:30
- Posty: 10
- Skąd: Śląsk
- Auto: MAZDA Premacy 2,0 DiTD '2003
Po siedmiu latach użytkowania samochodu (ile wcześniej był założony akumulator – nie wiem) bateria padła nagle bez wcześniejszych objawów. Ciekawostką jest to że był to akumulator z naklejkami mercedesa o rozmiarze 100Ah 860A. Założony nowy (po uzyskaniu informacji ilości wracających akumulatorów do naprawy na gwarancji) marka Perion 74Ah 750A (o ile dobrze pamiętam) – ekonomiczna linia Varty. Mam nadzieję, że nie tylko tanio (250zł) ale i skutecznie i trwale.
- Od: 20 kwi 2009, 21:45
- Posty: 59
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda Premacy 2000
2.0 TDI 66kW
w mojej 1,8 74kw założyłem 3 lata temu Centra Standard 55Ah 460A żadnych problemów tyle że trochę wymiarami się różni od fabrycznego
- Od: 6 gru 2011, 21:01
- Posty: 62
- Skąd: Gostyń
- Auto: Premacy 1,8 16 v 101 Km 99r
I chyba też na mnie przyszedł czas. Aku jeszcze trochę trzyma, jednak wystarczy 4 dni bez jazdy i kaplica (prostownik ładuje go w mniej niż 1h).
Aktualnie mam zamontowany 12V 50Ah 360A. Czytając wątek stwierdzam, że jednak jest za słaby (a mieszkam blisko granicy z Rosją
Myślałem, żeby zakupić 60 Ah / 390 A, myślicie, że będzie odpowiednie, czy szukać czegoś innego?
Aktualnie mam zamontowany 12V 50Ah 360A. Czytając wątek stwierdzam, że jednak jest za słaby (a mieszkam blisko granicy z Rosją
Myślałem, żeby zakupić 60 Ah / 390 A, myślicie, że będzie odpowiednie, czy szukać czegoś innego?
- Od: 20 wrz 2012, 11:50
- Posty: 20
- Skąd: Korsze (W-M)
- Auto: Mazda Premacy 2003 1.8 100KM PB/LPG (VSI PRINS)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości