Światła do jazdy dziennej.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Yard » 23 sie 2013, 10:20

rafal75 napisał(a):Koledzy powiem wam jedno .Trzeba sobie zadać pytanie, czy to ma służyć temu, by zaoszczędzić parę groszy, czy bardziej dla bajeru. Bo w tamtym roku w czasopiśmie motor był przeprowadzony test świateł dziennych z którego wynika, że nie zaoszczędzimy w skali roku wielkich pieniędzy ,w teście wyszło około 50 zł na rok. Nr.20/2009.Jest też fajny artykuł w motorze w dziale porady /światła dzienne/nr.13-14/2010. Chyba, że wybierzecie opcję drugą fajny gadżet,bajer.Decyzja i tak należy do was.Ja osobiście nie zamontowałbym, szkoda pieniędzy.pozdrawiam i sorki za takie długie posty. :D

W Motorze nr 32-33/2013 jest znowu test pokazujący różnice w zużyciu paliwa przy używaniu świateł dziennych LED i mijania. Przy jazdach miejskich oszczędza się od 0,1 do 0,4 l/100 km poza miastem 0,03 – 0,17 l/ 100 km. Test przeprowadzono na 12 samochodach.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Enzoo » 23 sie 2013, 10:41

W moim przypadku sprzedaż halogenów sfinansowała instalację, a teraz oszczędzam na żarówkach. A tak naprawdę nie chodzi tu o wymierne korzyści, tylko o zachowanie zgodne z polską tradycją. Jeśli zaborca (czy rząd kolaborujący z lobby żarówkowym) coś nakazuje, to należy się temu przeciwstawić, tak jak np. Michał Drzymała.
Pozdrawiam
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2010, 13:06
Posty: 153 (4/0)
Skąd: Północna Wielkopolska
Auto: Premacy '00 RF2A 90 KM sprzedana :(
Premacy '05 FP 100 KM

Postprzez Yard » 23 sie 2013, 10:58

...a nie pomyślałeś, że właśnie oni kolaborują z lobby LEDowym i ty temu uległeś. :)
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Enzoo » 30 sie 2013, 20:32

A o tym kurcze nie pomyślałem.. Zresztą lobby LEDowe, to mogą być te same podmioty, co producenci halogenów. Nie trzeba za wiele, żeby człowiek zakręcić, a Warszawka i tak wyjdzie na swoje. Swoją drogą fajnie, że na forum Mazdy rozmawia się na argumenty, na innych forach bywa różnie.
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2010, 13:06
Posty: 153 (4/0)
Skąd: Północna Wielkopolska
Auto: Premacy '00 RF2A 90 KM sprzedana :(
Premacy '05 FP 100 KM

Postprzez shadowman83 » 3 lis 2013, 22:39

Enzoo napisał(a):VI. Mocujemy przekaźnik i podłączmy wg. rozpiski:
1. pod +12 V,
2. do lamp,
3. do świateł dziennych,
4. do masy (masa przekaźnika),
5. do masy (masa lamp).


Muszę przyznać że odwaliłeś kawał dobrej roboty i zainspirowałeś mnie tym pomysłem.
Również postanowiłem wykorzystać zewnętrzny przekaźnik, ponieważ jest bezpieczniej dla światełek.
Aczkolwiek sposób twoich połączeń chyba zawiera błąd lub masz jakiś inny przekaźnik bo u mnie nie działa

Mój sposób połączenia to:
pin 30 –> +12V po włączeniu zapłonu
pin 86 –> masa
pin 85 –> +12V ze świateł mijania
pin 87a –> wyjście 12V dla świateł dziennych

Przy okazji mam pytanie do Ciebie, czy ty też masz tak że po wyłączeniu zapłonu masz jeszcze przez około 5 sek. zasilanie na tym biało czerwonym przewodzie z którego wyciągnąłeś zasilanie 12V?
Fajnie to wygląda coś jak opcja comfort typu odprowadzenie właściciela (oświetlenie drogi).

Co prawda nie mam jeszcze zdjęcia z efektem gotowym jakoś w stanie ekscytacji zapomniałem zrobić, ale mam jedną fotkę z testów po zmontowaniu i podłączeniu próbnym.

Pozdrawiam forumowiczów
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 paź 2013, 18:49
Posty: 9 (0/1)
Skąd: śląskie
Auto: Aktualnie:
Mazda 626GF 2.0 115KM 2001r.
Było:
Mazda Premacy 2000 r.
Silnik 2.0 DITD 90KM

Postprzez Yard » 9 sty 2014, 22:11

Firma Osram wprowadziła do sprzedaży lampy łączące funkcje lamp do jazdy dziennej, przeciwmgłowych i doświetlających zakręty LEDriving Fog.

Obrazek

Opis
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Jey » 9 sty 2014, 23:29

Wszystko pięknie ładnie – czyt. nie musielibyśmy rezygnować z przeciwmgielnych, bo tu mamy 2w1, i z opisu wynika, że nawet ich średnica jest ok. czyli 90mm, ale...cena zestawu powala, na Allegro najtańszy zestaw aktualnie 990 zł <glupek2>
Tu przykładowy link: http://allegro.pl/osram-led-drl-fog-led ... 88642.html
Moja Mazda PREMACY SPORTIVEblack and white z dodatkiem orange
viewtopic.php?f=313&t=138901
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2012, 11:25
Posty: 232 (0/1)
Auto: Mazda PREMACY SPORTIVE CP 131KM, 2001

Postprzez Yard » 9 sty 2014, 23:46

Trzeba poczekać, żeby nie było już nowością. W sierpniu była 1570 zł.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Jey » 16 kwi 2014, 12:45

Ostatnio również i ja wyposażyłem swoją premacy w światła do jazdy dziennej, a dokładnie są to lampki firmy Magneti Marelli, model LPQ010 (średnica lamp 90 mm).

Obrazek

Postarałem się aby montaż ich był jak najmniej inwazyjny – wykorzystałem więc oryginalne mocowania świateł przeciwmgielnych, dorobiłem tylko obejmy z blachy aluminiowej do nowych lamp. Po kilkukrotnych przymiarkach i wycentrowaniu mocowania lamp do plastikowej zaślepki, ostatecznie efekt jest jak dla mnie zadowalający <jupi> Połączenia przewodów zrobiłem jak opisano w powyższych postach – lampy gasną już po załączeniu świateł postojowych. Parę fotek po montażu:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Lampki świecą jasnym białym światłem widocznym już z daleka – rzucają się w oczy <boje się>
Moja Mazda PREMACY SPORTIVEblack and white z dodatkiem orange
viewtopic.php?f=313&t=138901
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2012, 11:25
Posty: 232 (0/1)
Auto: Mazda PREMACY SPORTIVE CP 131KM, 2001

Postprzez marek10 » 16 kwi 2014, 12:56

Wygląda super :)
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2009, 08:20
Posty: 20 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: Premacy 2003 1.8 benz.101KM

Postprzez damage.inc » 6 maja 2014, 22:18

DLR trafiły na zderzak, długo zastanawiałem się czy warto, a jeśli tak to jakie i gdzie zamontować. Wybór padł na elastyczne, ponieważ ciężko coś dopasować do kształtu zderzaka – bo na zderzak trafiły – pomiędzy listwą w zderzaku i halogenami. Nie było łatwo zamontować, bo akurat w tym miejscu znajduje się element pasa przedniego do którego jest przykręcony zderzak. Plus po kluczyku pociągnąłem z puszki bezpieczników w kabinie, a dokładnie podpiąłem bypass pod bezpiecznik od tylnej wycieraczki. Podobny bypass chciałem podpiąć w skrzynce pod maską, aby mieć impuls włączania świateł postojowych, ale ostatecznie zrezygnowałem, ponieważ obudowa jest za nisko nad bezpiecznikami i nie zamykała się. Więc podpiąłem się pod kabel (zielony) od postojówki prawej, w zasadzie przy samej żarówce. Prawej dla tego, bo jest tam więcej miejsca. Plus po zapłonie w kabinie dlatego, bo nie chciałem podpinać się pod przekaźnik w skrzynce pod maską. Trzeba było odkręcić nadkole lewe, ale 20 minut w tą czy tamtą nie robi różnicy. A przewód pociągnąłem poprzez korek obok wiązki przewodów idących z kabiny pod maską. Korek nawierciłem, wsadziłem przewód i uszczelniłem.

Poniżej poglądowe zdjęcie DRL-ów, moje miały dość porządny przewód średnicy 3mm i złączki wodoszczelne. No i są pięcio diodowe.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 22:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez Enzoo » 29 kwi 2016, 17:37

shadowman83 napisał(a):
Muszę przyznać że odwaliłeś kawał dobrej roboty i zainspirowałeś mnie tym pomysłem.
Również postanowiłem wykorzystać zewnętrzny przekaźnik, ponieważ jest bezpieczniej dla światełek.
Aczkolwiek sposób twoich połączeń chyba zawiera błąd lub masz jakiś inny przekaźnik bo u mnie nie działa

Mój sposób połączenia to:
pin 30 –> +12V po włączeniu zapłonu
pin 86 –> masa
pin 85 –> +12V ze świateł mijania
pin 87a –> wyjście 12V dla świateł dziennych

Przy okazji mam pytanie do Ciebie, czy ty też masz tak że po wyłączeniu zapłonu masz jeszcze przez około 5 sek. zasilanie na tym biało czerwonym przewodzie z którego wyciągnąłeś zasilanie 12V?
Fajnie to wygląda coś jak opcja comfort typu odprowadzenie właściciela (oświetlenie drogi).

Co prawda nie mam jeszcze zdjęcia z efektem gotowym jakoś w stanie ekscytacji zapomniałem zrobić, ale mam jedną fotkę z testów po zmontowaniu i podłączeniu próbnym.

Pozdrawiam forumowiczów
Obrazek


Jak to mówią – lepiej późno niż wcale :)
A oto poprawiony opis podłączenia:

1. Wejście + 12V,
2. Wyjście + 12V do świateł dziennych (LED),
3. Sygnał (od świateł postojowych),
4. Masa przekaźnika,
5. Masa świateł dziennych (LED).

Co do "odprowadzania właściciela", to ma dokładnie tak, jak u Ciebie.
Jak za pierwszym razem podłączyłem LEDy pod akumulator to nie było tego efektu, ale znajomy elektryk wyciągnął, przy okazji jakieś naprawy, zasilanie z tego biało-czerwonego przewodu... i dzięki naszemu forum i Ty również możesz teraz skorzystać z opcji typu "comfort" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2010, 13:06
Posty: 153 (4/0)
Skąd: Północna Wielkopolska
Auto: Premacy '00 RF2A 90 KM sprzedana :(
Premacy '05 FP 100 KM

Postprzez _m_ » 30 mar 2018, 12:40

Miałem w swoim samochodzie zamontowane światła do jazdy dziennej firmy Hella 90mm
http://www.myhellalights.com/index.php/ ... m-led-drl/
niestety, jedna z lamp uległa uszkodzeniu już po gwarancji, biorąc pod uwagę, że komplet kosztował 200 jurków nie miałem ochoty drugi raz wydawać takich cebulionów. Oczywiście nie muszę pisać, że na prawdę światła świeciły rewelacyjnie, nie ja chińczyki czy inne ping pongi. Wahałem się długo jakie kupić. Zdecydowałem się na MAGNETI MARELLI LAQ010 90mm, uznałem, że kupując przez sieć nic nie ryzykuję cena 150zł), jak się nie spodoba to oddam.
Musze przyznać, że zarówno montaż jak i podłączenie trwało jakieś 40minut (w miejska starych lamp). Jestem zaskoczony skutecznością oświetlenia i z czystym sumieniem mogę te lampy polecić, świecą na prawdę dobrze! poniżej fotki hella nadal w zderzaku, magnety na rancie silnika, widać, że świecą porównywalnie, w rzeczywistości zdecydowanie lepiej niż na zdjęciach. Piszę to ponieważ trochę mi zeszło w poszukiwaniach odpowiednich lamp, w końcu znalazłem. Gdyby ktoś chciał coś wiedzieć bliżej zapraszam na prv.
Załączniki
IMG_20180329_171032.jpg
Początkujący
 
Od: 10 gru 2014, 20:32
Posty: 11 (2/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 5 2.3 166KM
niegdyś
Mazda 626 DiTD 110KM
Mazda 626 2.0 136KM

Postprzez jurand » 27 kwi 2018, 21:22

Mam dumkę nad czymś takim:
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-kieru ... 890fb38e2f
...lecz nie jestem pewien czy to będzie zgodne z przepisami <co?>
Nie żyje się po to aby pracować!
_____Pracuje się po to żeby żyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 21:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez krajes » 9 lip 2018, 08:00

Czy ktoś może wstawić fotki, gdzie podłączyć + po zapłonie?
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2008, 16:11
Posty: 32
Skąd: WARSZAWA
Auto: MAZDA Premacy 1.8 2002r.
LPG: STAG Qnext Plus + Barracuda + ACR01

Postprzez jurand » 9 lip 2018, 08:21

Strona 3 tego wątku. Ja mam podpięte w Xedzie bezpośrednio pod akumulator. Z bezpiecznikiem oczywiście!
Nie żyje się po to aby pracować!
_____Pracuje się po to żeby żyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 21:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez krajes » 9 lip 2018, 09:22

Bezpośrednio pod akumulator to nie jest plus po zapłonie. Potrzebuję łatwego w dostępie miejsca, gdzie pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka na zapłon.
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2008, 16:11
Posty: 32
Skąd: WARSZAWA
Auto: MAZDA Premacy 1.8 2002r.
LPG: STAG Qnext Plus + Barracuda + ACR01

Postprzez jurand » 12 sie 2018, 10:09

Teraz przeczytałem co sam napisałem! <glupek2>
Oczywiście z akumulatora idzie główne zasilanie do świateł a (+) po zapłonie tylko inicjuje przez dodatkowy przekaźnik (podobnie podpiąłem dachowe szperacze w ciężarowym Volvo ale z dodatkowym włącznikiem).
Ten (+) był pociągnięty ze skrzynki bezpieczników ale robił to poprzednik i nie pamiętam dokładnie pod który przewód było to podpięte. a Xeda już nie mam <płacze>
Teraz będę podpinał w Premacy to może fotki porobię i opiszę.
A będę podpinał kupiony zestaw z Alledrogo o którym wcześniej wspomniałem.
Ciekawe co na to diagnosta czy policjant i jak to będzie działać :|
Nie żyje się po to aby pracować!
_____Pracuje się po to żeby żyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 21:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez jurand » 15 sie 2018, 20:18

U siebie w Premacy też podpiąłem "po zapłonie" pod biało-czerwony przewód jak na focie ze str. 3 wątku ale ten przewód dochodzi mi do skrzynki ...od dołu! Więc trochę trudniej było.
Nie żyje się po to aby pracować!
_____Pracuje się po to żeby żyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 21:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez jurand » 16 sie 2018, 23:23

A w Premacy przedliftowej światła dzienne wyglądają tak...
Załączniki
IMG_4.jpg
IMG_5.jpg
IMG_6.jpg
Nie żyje się po to aby pracować!
_____Pracuje się po to żeby żyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 21:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy