Witam mam prośbę do użytkowników forscana. Czy ktoś kto posiada forscana i mazdę 5 z silnikiem 143KM może podejrzeć u siebie i napisać jakie program pokazuje korekty wtryskiwaczy?
Mam problem z mazdą i dlatego pytam . Powoli zaczynam się poddawać z naprawą.
Mazda odpala od strzała ale zaczyna poszarpywać i nierówna pracować do tego bardzo ciężko wejść jej na obroty. Praktycznie sama się nie radzi. Gdy jakimś cudem rozbujam ją do ok 2 tyś obrotów wtedy Mazda ożywa i wszystko wraca do normy anie nie zawsze niekiedy nic się nie zmienia i zostaje zamulona. Wymieniłem wtryski, pompę CR, zawór SCV, czujnik ciśnienia na listwie, zawór bezpieczeństwa na listwie, filtry. Nie ma żadnych błędów i praktycznie wszystkie parametry rzeczywiste są w normie. Czujnik ciśnienia doładowania sprawny, turbina nie zacina się, jest wysterowana prawidłowo, Przepływomierz pokazuje prawidłowy przepływ powietrza, temp. wszystkie w normie. W zbiorniku czyściutko, zasilenie z baki nic nie daje. Jak ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to poproszę bo już ani ja ani żaden mechanik który ją oglądał nie wie co jej dolega. Co do wtrysków to tu obstawiam 50/50 bo to nie ja osobiście je wymieniałem. Ciśnienie sprężania na każdym cylindrze po 28.
Znalazłem post na forum odnośnie korekcji i już się wyjaśniło, ale mam drugą prośbę o sprawdzenie parametru z forscana. MAF_C, MAF_CYL, MAF_C_DSD. Jest to przepływ powietrza na cylinder rzeczywisty i wymagany. Ja mam duże rozbierzności.
Pozdrawiam Piotrek.
Korekty wtryskiwaczy forscan
Strona 1 z 1
Witam kolego jestem z Torunia.
- Od: 20 maja 2015, 09:09
- Posty: 16
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 5 2007 2.0 143KM
WItam,
ja też mam różnice na wolnych obrotach pomiędzy wymaganym przepływem, a rzeczywistym. Różnica zwiększa się w momencie kiedy załączy się sprężarka AC. Niemniej, moja mazda nie ma problemów z pracą. Na wolnych obrotach lekko drży i to jedyny mój problem, no może nie jedyny.
Wątek odpowiedni, dlatego chciałbym dopytać o korekty wtryskiwaczy. Po wykonanej kalibracji korekty układają się w sposób prawidłowy, są różne na wszystkich wtryskiwaczach w granicach -50 +50. Po przejechaniu trasy na wolnych obrotach silnik sam przeprowadza dodatkową kalibrację ustawiając wszystkie w tryskiwacze w wartości ujemnje, z czego jeden dochodzi do -100, a większość ma niżej niż-50 (czyli -80, -70 itd.) .
WIem, że tak nie powinno być, dlatego chciałbym zapytać z czym może być to związane. Dodam kilka problemów które zaobserwowałem/mam:
– drżenie na niskich obrotach, kalibracja wtryskiwaczy pomaga i niweluje to
– wymieniona powyżej róznica w przepływie powietrza.
– Ostatnio doszedł problem z wypalaniem DPF. Po trasie 150 km dostałem błąd zbyt długiego wypalania filtra dpf. Jechałem na tempomacie. Domyślam się, że problemem mogą być tutaj dymienie powstałe w skutek procesu spalania, które zapycha dpf w czasie wypalania. Stąd moje pytanie odnośnie wtryskiwaczy i ich korekt. Dodam, że EGR został ostatnio przeczyszczony i zdecydowanie mniej auto pali. Był suchy, ale się lekko zacinał.
Będę wdzięczny za podpowiedź, bo poza sprawdzeniem poszczególnych wtryskiwaczy nie mam na moją M5 pomysłu.
jzk
ja też mam różnice na wolnych obrotach pomiędzy wymaganym przepływem, a rzeczywistym. Różnica zwiększa się w momencie kiedy załączy się sprężarka AC. Niemniej, moja mazda nie ma problemów z pracą. Na wolnych obrotach lekko drży i to jedyny mój problem, no może nie jedyny.
Wątek odpowiedni, dlatego chciałbym dopytać o korekty wtryskiwaczy. Po wykonanej kalibracji korekty układają się w sposób prawidłowy, są różne na wszystkich wtryskiwaczach w granicach -50 +50. Po przejechaniu trasy na wolnych obrotach silnik sam przeprowadza dodatkową kalibrację ustawiając wszystkie w tryskiwacze w wartości ujemnje, z czego jeden dochodzi do -100, a większość ma niżej niż-50 (czyli -80, -70 itd.) .
WIem, że tak nie powinno być, dlatego chciałbym zapytać z czym może być to związane. Dodam kilka problemów które zaobserwowałem/mam:
– drżenie na niskich obrotach, kalibracja wtryskiwaczy pomaga i niweluje to
– wymieniona powyżej róznica w przepływie powietrza.
– Ostatnio doszedł problem z wypalaniem DPF. Po trasie 150 km dostałem błąd zbyt długiego wypalania filtra dpf. Jechałem na tempomacie. Domyślam się, że problemem mogą być tutaj dymienie powstałe w skutek procesu spalania, które zapycha dpf w czasie wypalania. Stąd moje pytanie odnośnie wtryskiwaczy i ich korekt. Dodam, że EGR został ostatnio przeczyszczony i zdecydowanie mniej auto pali. Był suchy, ale się lekko zacinał.
Będę wdzięczny za podpowiedź, bo poza sprawdzeniem poszczególnych wtryskiwaczy nie mam na moją M5 pomysłu.
jzk
tadziol napisał(a):To wyglada na niedomkniety egr.
100% trafiona diagnoza. Dokładnie w tym samym dniu choć trochę wcześniej niż ten post udało się mi ją naprawić, bynajmniej jak do tej pory pracuje poprawnie. Zacięty był na pełnym otwarciu. Po wyczyszczeniu mazda ożyła. Sprawdzałem po naprawie ale przepływ powietrza rzeczywisty nie jest jeszcze taki sam jak wymagany, różni się od 100-200 mg. Dzięki za odpowiedzi i za pomoc. Pozdrawiam
- Od: 20 maja 2015, 09:09
- Posty: 16
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 5 2007 2.0 143KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość