Wibracje na biegu jałowym

Postprzez hollow » 20 paź 2016, 22:50

Zazwyczaj na biegu jałowym rozgrzany silnik w mojej Piątce ma wg obrotomierza ~750 obr/min. Od czasu do czasu jednak obroty biegu jałowego rozgrzanego silnika wynoszą ~850 obr/min. (zawsze tłumaczę to sobie dopalaniem zawartości DPF). Wtedy pojawia się problem z drganiem kabiny. Drgania są dość intensywne i bardzo nieprzyjemne. Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika słabną, by przy ~1500 obr/min. zaniknąć całkowicie. Drgania pojawiają się jedynie wtedy, gdy obroty rozgrzanego silnika na biegu jałowym bez wciskania pedału gazu są podwyższone – silnik pracuje pewnie w jakimś innym trybie. Po otwarciu maski przy wibracjach widać, że silnik kolebie się.

Podejrzewałem poduszki silnika albo dwumasę, ale żadna z tych przyczyn nie wydaje się być trafiona. Poduszki wg mechanika od Mazd ponoć "nie są pourywane", a silnik "chodzi jak zegarek". Zużyta dwumasa, jak czytam, powinna objawiać się przede wszystkim hałasami, szarpaniem przy przyspieszaniu na niskich obrotach i przy zmianie biegów, a nic z tych rzeczy się nie dzieje.

Pomóżcie!
Początkujący
 
Od: 19 lis 2012, 10:23
Posty: 12
Auto: Mazda 5 Sport/Top 2006r. 2.0 MZR-CD 143KM, 230 000 km

Postprzez kriskus » 21 paź 2016, 13:11

Wypalanie DPF na postoju faktycznie powoduje dodatkowe wibracje, dodatkowo przepustnica jest wtedy otwarta. Jednak po w miarę krótkim czasie to się wyłącza i ponownie uruchamia dopiero po ruszeniu.
Możesz też spróbować zrobić kalibrację wtryskiwaczy.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy