Prawidłowe przepalenie DPF

Postprzez Świder » 21 lut 2016, 23:27

Witam.

Więc tak – wszystko już wiem i podzielem siem.

Wskoczyłem na drogę szybkiego ruchu na 4biegu ustawiłem troszkę powyżej 25000 obrotów i włączyłem tempomat spalanie pokazywało od razu 8 l po chwili wzrosło do 8,9 potem spadło 5,8 i przez około 20 km tak skakało raz dłużej raz krócej 8,8 9,6 6,4 Po przejechaniu ponad 20 km uspokoiło się i cały czas już zostało na 5,6 5,2 l
Szkoda tylko,że nie ma kontrolki stanu zapełnienia dpfu lub kontrolki prawidłowego przepalenia dpfu.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 21 lip 2015, 07:35
Posty: 21
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 5 van 2.0 diesel

Postprzez Joozwa » 1 mar 2016, 15:54

Ja jeżdżąc w trasie (póki nie miałem Torque w telefonie) rozpoznawałem wypalanie dpf przez wzrost chwilowego spalania o około 1-1,5l/100km. Wypalanie trwa normalnie około 5 minut na 6-tum biegu z obrotami około 2200-2300.
Mając ELM-a i torque łatwo rozpoznać wypalanie przez przymykanie się przepustnicy (normalnie jest stale otwarta na 80%) i przez wzrost temperatury czujników DPF-a z 400-450 na 600-700 stopni.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2014, 16:44
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 2007, 2,0 MZR-CD 143KM

Postprzez stonoga » 2 mar 2016, 17:03

Jeszcze łatwiej jest obserwować wypalanie przez aplikacje Forscan na androida. W tym tyg. uaktualnili ja i jest polska wersja językowa.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 170 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy