Padający alternator?

Postprzez Joozwa » 30 sie 2015, 22:20

Witam
Przy ostatnich upałach sprawdzałem (na smartfonie przez Torque) podczas jazdy temperaturę chłodziwa w silniku i przy okazji stwierdziłem "falowanie" napięcia na alternatorze. Wahało się od 13,2 do 13,8 V. Po jakimś czasie napięcie spadło do 12,8 V co było niepokojące ale po 10-15 minutach wróciło do około 13,5 V i dalej falowało. Posprawdzałem aku na postoju, ma 12,7 V. Po uruchomieniu na zimno ładowanie jest książkowe 14,2 V ale po nagrzaniu silnika znowu spada na 13,5 V i faluje. W mieście przy gorączce raz jeszcze raz spadło na 12,8 V

Według mnie pada alternator (regler napięcia albo szczoty) i czeka go przegląd ale pytanie do mądrzejszych czy to definitywna diagnoza. Aku Yuasa jest nowy (kupiony jesienią). Nic nie piszczy w okolicach paska więc poślizgi też nie wchodzą w rachubę.

Druga sprawa to czy przy wyjęciu alternatora (lokalny warsztat chce 100 za wyjęcie i włożenie) sprawdzić coś jeszcze (rolki, napinacz) ?

Z góry dzięki za pomoc.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2014, 16:44
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 2007, 2,0 MZR-CD 143KM

Postprzez Wojtek » 30 sie 2015, 22:48

Sprawdź regulator napięcia...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Joozwa » 30 sie 2015, 23:20

Wojtek napisał(a):Sprawdź regulator napięcia...

Ten na alternatorze czy jest jeszcze coś innego?
Początkujący
 
Od: 10 mar 2014, 16:44
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 2007, 2,0 MZR-CD 143KM

Postprzez Wojtek » 30 sie 2015, 23:32

właśnie ten...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Joozwa » 30 sie 2015, 23:40

Wojtek napisał(a):właśnie ten...

Czyli diagnoza raczej poprawna – alternator do przeglądu.
Oddam specom żeby zrobili wszystko razem a oni już powinni wiedzieć co sprawdzić :D
Dzięki
Początkujący
 
Od: 10 mar 2014, 16:44
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 2007, 2,0 MZR-CD 143KM

Postprzez Wojtek » 31 sie 2015, 00:25

Daj znać później co tam się działo... :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Joozwa » 1 mar 2016, 16:43

Chwilę trwało zanim się zebrałem na opisanie wyników naprawy ale lepiej późno niż wcale :D
Alternator zrobiony na jesieni.
Wymieniony został regulator napięcia ze szczotkami i łożyska (na moją prośbę), spec elektryk powiedział że sprawdzał diody i są OK ale ja niestety nie mam pewności bo po wymianie miewałem jeszcze kilka razy spadek ładowania do 13,5-13,6V jak stałem w korkach i grzało się pod maską. Teraz kiedy na dworze temperatura jest niska ładowanie trzyma się zawsze powyżej 14V. Tak więc do czasu kolejnych upałów nie będę pewien czy się udało czy nie.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2014, 16:44
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 2007, 2,0 MZR-CD 143KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy