Kopci po wycięciu dpf--u
Strona 1 z 1
Proszę o pomoc. Posiadam M 5 2.0 D . Po wycięciu dpf obficie kopci na siwo ale tylko przy odpalaniu. Zaczynam się zastanawiać czy ten mój mechanik czegoś nie schrzanił. Z tym kopceniem wydaje mi się, że jakby olej spływał do kolektora. Może ktoś z was miał teki problem i mógł mi pomóc w tej sprawie.
Ostatnio edytowano 30 lip 2015, 18:50 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: ortografia
Powód: ortografia
- Od: 2 sty 2015, 11:41
- Posty: 6
Kolejny co wyrżnął DPF, zapłacił jak za zboże, zamiast naprawić przyczynę, czyli silnik. No to jeszcze teraz dopłaci za naprawę silnika. Albo co gorsza, będzie jeździć kopcącym i trującym innych, trupem. Eh.
Pozdor Myjk
Nic nie schrzanił, dymek przez kilkanaście sekund po odpaleniu jest normalny. No chyba że masz chmurę dymu, wtedy bym się zaczął martwić
Mam dpf off i egr off jedyna różnica to dymek na samym początku potem już nie widać żadnej różnicy w zadymieniu.
Mam dpf off i egr off jedyna różnica to dymek na samym początku potem już nie widać żadnej różnicy w zadymieniu.
smile – tak, jak się później okazało winny był przepływomierz, nie jestem fanem usuwania filtra mimo że wg mnie nie jest to cudowny lek na całe zło a racja zwolenników i przeciwników takiego rozwiązania jest na pewno trochę bardziej po środku.
1. auta z dpf spala więcej oleju napędowego (wyższa emisja CO2)
2. normy emisji cząstek stałych podawane przez producentów aut ni jak mają się do rzeczywistości (nikt nie sprawdza emisji w trakcie wypalania filtra gdzie normy są przekraczane wielokrotnie)
3. żywotność filtra jest ograniczona, olej z racji dopalania filtra niejednokrotnie wymaga częstszej wymiany a to już nie jest ekologiczne.
4. auto bez dpf jest mocniejsze- sprawdziłem.
Inna sprawa to fakt że niektóre silniki benzynowe przekraczają emisję cząstek stałych – a tych nikt nie kontroluje. Jak napisał tygodnik Auto Świat w artykule "Wielka ściema z normami emisji spalin ", "BMW 116i z silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem emisja szczególnie niebezpiecznych, najdrobniejszych cząstek stałych przekracza niemal 7-krotnie normę Euro 5 obowiązującą wówczas dla diesli, a Golf 1.2 TSI przekraczał normę 3,5 raza."
Kiedyś przeczytałem że spaliny z samochodów w Krakowie to ok 10 % z całego zanieczyszczenia powietrza, 80 % zanieczyszczeń powoduje to co wydobywa się z Krakowskich kominów. Rząd może wdrażać kolejne normy emisji spalin kosztem kierowców, zamykać centra miast dla diesli ale nie spowoduje to że problem smogu w Krakowie i w innych Polskich miastach zniknie.
Filtr dpf dobrze spełnia swoją funkcję (redukują ilość szkodliwej dla zdrowia człowieka sadzy) i z tego co wiem to jeśli silnik jest w pełni sprawny i auto nie jeździ tylko i wyłącznie bo zakorkowanym mieście to taki filtr może służyć bardzo długo bez problemów nawet przy dużym przebiegu auta rzędu 200-300 tyś km. Dlatego nie warto pochopnie podejmować decyzji o usunięciu go.
Myślę że jeżeli szukamy auta do jazdy po mieście to auto z silnikiem diesla nie jest dobrym wyborem- oszczędność na paliwie będzie znikoma a narażamy się na koszty wynikające z "ekologi".
Swoim osobistym wywodem trochę odbiegłem od tematu.
"Obficie" dla każdego znaczy coś innego Foto podeślij najlepiej, każdy oceni.
1. auta z dpf spala więcej oleju napędowego (wyższa emisja CO2)
2. normy emisji cząstek stałych podawane przez producentów aut ni jak mają się do rzeczywistości (nikt nie sprawdza emisji w trakcie wypalania filtra gdzie normy są przekraczane wielokrotnie)
3. żywotność filtra jest ograniczona, olej z racji dopalania filtra niejednokrotnie wymaga częstszej wymiany a to już nie jest ekologiczne.
4. auto bez dpf jest mocniejsze- sprawdziłem.
Inna sprawa to fakt że niektóre silniki benzynowe przekraczają emisję cząstek stałych – a tych nikt nie kontroluje. Jak napisał tygodnik Auto Świat w artykule "Wielka ściema z normami emisji spalin ", "BMW 116i z silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem emisja szczególnie niebezpiecznych, najdrobniejszych cząstek stałych przekracza niemal 7-krotnie normę Euro 5 obowiązującą wówczas dla diesli, a Golf 1.2 TSI przekraczał normę 3,5 raza."
Kiedyś przeczytałem że spaliny z samochodów w Krakowie to ok 10 % z całego zanieczyszczenia powietrza, 80 % zanieczyszczeń powoduje to co wydobywa się z Krakowskich kominów. Rząd może wdrażać kolejne normy emisji spalin kosztem kierowców, zamykać centra miast dla diesli ale nie spowoduje to że problem smogu w Krakowie i w innych Polskich miastach zniknie.
Filtr dpf dobrze spełnia swoją funkcję (redukują ilość szkodliwej dla zdrowia człowieka sadzy) i z tego co wiem to jeśli silnik jest w pełni sprawny i auto nie jeździ tylko i wyłącznie bo zakorkowanym mieście to taki filtr może służyć bardzo długo bez problemów nawet przy dużym przebiegu auta rzędu 200-300 tyś km. Dlatego nie warto pochopnie podejmować decyzji o usunięciu go.
Myślę że jeżeli szukamy auta do jazdy po mieście to auto z silnikiem diesla nie jest dobrym wyborem- oszczędność na paliwie będzie znikoma a narażamy się na koszty wynikające z "ekologi".
Swoim osobistym wywodem trochę odbiegłem od tematu.
maciek3342 napisał(a):
Po wycięciu dpf obficie kopci na siwo
"Obficie" dla każdego znaczy coś innego Foto podeślij najlepiej, każdy oceni.
ja filtr wywaliłem 3lata temu i nie mam żadnego problemu a kopcenie na zimnym silniku znikome na ciepłym żadne gość który to robił powiedział że mazdy nie kopcą po wycięciu dla mnie same plusy mogłem to zrobić od razu po zakupie
- Od: 31 paź 2012, 13:51
- Posty: 10
- Auto: MAZDA 5 CD DPF 110KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość