Brak mocy – barbarzyńskie usunięcie DPFa i kontrolek

Postprzez matusso » 16 lis 2014, 15:18

Przy okazji rozkręcenia licznika dowiedziałem się, czemu nie świeci mi błąd DPF i check engine
Auto kupiłem od Polaka w UK. Potem okazało się, że auto nie ma mocy i jest wywalony DPF mechanicznie, ale nie z komputera. LIcznik nic nie pokazywał. Myślałem, że oszukali na komputerze.
Jednak jak na zdjęciach widać, chłopaki pojechali po bandzie i wyrwali LED-y z płytki.

urwane ledy.JPG


Pozdrawiam sprzedawcę mazdy z Redditch koło Birmingham – ponoć Wojtek :)

ps. Panowie ułatwicie mi życie i podacie symbole tych żarówek led pod tempomat i do naprawy oświetlenia DPF i check engine i chyba kontrola trakcji... z góry dziękuje
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2014, 10:16
Posty: 15
Skąd: Dębica, Birmingham
Auto: Mazda 5 2.0 diesel, 2006r,

Postprzez Wojtek » 17 lis 2014, 11:12

Popatrz na maskownicę:

zegary diesel.JPG


Potrzebujesz diody np. PLCC-2 w kolorach: żółtych

Mogę je tobie również polutować...

Niestety podejrzewam, że masz większy problem... dlatego prosze cie abyś podjechał do kogoś na odczytanie błędów...
Chyba, że niedawno kupiłeś auto i wtedy idź do sądu o zatajenie usterek i oddaj auto i odbierz odszkodowanie...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez iwi » 17 lis 2014, 12:23

Tak samo nie ma diod KEY – czyżby bez IMO?

Ja mam licznik o oznaczeniu MEJ04-DS-10C i taki jest bez tempomatu
Wojtek podesłał licznik o oznaczeniu MEQ54-DS-10C – ten zawiera wszystko łącznie z tempomatem.
Poszukaj takiego licznika a sama wymiana jest prosta.
znalazłem na Alledrogo za 50zł – a nakładkę z KM/h weźmiesz sobie z Twojego starego

Potem do warsztatu na odczytanie błędów i usunięcie ich.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez matusso » 25 lis 2014, 10:18

Witam
Oto foto mojej maskownicy.

MEJ05-DS-10B
Nie mam KEY więc chyba nie ma ich być :)
Auto kupiłem we wrześniu a sprzedawca zniknął jak kamfora a auto kupiłem z ulicy :(
Telefonu już nie odbierał 5 minut po odejściu od auta.
A na komputerze z tego co pamiętam wyskoczyły mi błędy powiązane z dpf-em.
Na święta jadę autem do PL i już jestem umówiony z fachowcami.
Mam nadzieję, że dojadę chociaż wczoraj byłem w Manchesterze to ponad 300km zrobiłem i wróciłem.
Auto nie ma mocy jaką powinno i to jest jedyna rzecz, jaką można wyczuć w czasie jazdy. Mam nadzieję, że po wyczyszczeniu komputera z błędów powróci do normy.
Turbo ponoć działa :)
Załączniki
DSC_1550.JPG
Ostatnio edytowano 7 sty 2015, 16:22 przez matusso, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2014, 10:16
Posty: 15
Skąd: Dębica, Birmingham
Auto: Mazda 5 2.0 diesel, 2006r,

Postprzez Wojtek » 6 gru 2014, 07:16

Jak chcesz zmienić licznik, to szukaj o takim numerze:
Mazda5 manualna skrzynia z tempomatem
CC79-55-471D
dla aut z numerem VIN wiekszym od 130124

dla aut poniżej tego numeru jest taki:
CC79-55-471C
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez matusso » 2 sty 2015, 19:30

Witam
Kupiłem auto z mechanicznie usuniętym filtrem DPF. NIestety sprzedawca zaoszczędził na usunięciu DPF-a z komputera, a informacje o tym czyli kontrolki DPF, check engine i kontrola trakcji zostały wyrwane z płytki w liczniku. Po naprawie licznika zaświeciła się piękna choinka w czasie jazdy (mrugająca kontrolka DPF, świecące check engine i kontrola trakcji).
Dziś pojechałem do Leżajska do auto serwisu Adam Majcherczyk.
Pierwsze wyniki przed ruszaniem czegokolwiek były przerażające. Ukazuje wszystko tabela z wykresów po usunięciu DPFU z komputera i małym eco-tuningu.
Auto po całej operacji zmieniło się nie do poznania. Oczywiście wszystkie kontrolki zniknęły.
Załączniki
v-tuning-opis.jpg
Ostatnio edytowano 3 sty 2015, 12:54 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: temat
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2014, 10:16
Posty: 15
Skąd: Dębica, Birmingham
Auto: Mazda 5 2.0 diesel, 2006r,

Postprzez matusso » 7 sty 2015, 16:27

A oto pełny wykres po usunięciu dpf-a i eco-tuningu.
Wróciłem wczoraj do Anglii. 1950km, średnie spalanie 7,3l/100km, średnia prędkość: 120-130km/h.
Załączniki
v-tuning mazda 5.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2014, 10:16
Posty: 15
Skąd: Dębica, Birmingham
Auto: Mazda 5 2.0 diesel, 2006r,

Postprzez mietusek » 25 cze 2015, 14:16

No respekt!
Powodzenia w naprawach Mazda napewno ci to wynagrodzi. A tamtym barbarzyńcom dożywocie przy układaniu chodników. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 21 cze 2015, 23:27
Posty: 5
Skąd: Göppingen
Auto: Mazda 5 CR1 19R 2006 2.0 CiTD 143KM Exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy