Kalibracja wtrysków

Postprzez jeziorek » 10 maja 2013, 09:01

A czy ktoś próbował wykonać kalibrację wtrysków analogicznie jak w M6?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez jeziorek » 13 maja 2013, 22:30

Witam serdecznie,
udało mi się przeprowadzić kalibrację wtrysków M5. Okazuje się, ze jej uruchomienie jest identyczne jak w M6. Oto co trzeba zrobić

    1. Uruchamiamy silnik i czekamy, aż nagrzeje się (to jest ważne, na zimnym silniku kalibracja nie uda się. Wiem również, że ze względu na niską temperaturę paliwa może być również problem z wykonaniem kalibracji zimą)
    2. Odnajdujemy kostkę, tę samą, która służy do kasowania inspekcji olejowej. Jest tuż nad wentylatorem chłodnicy, Wyjmujemy zaślepkę kostki.
    3. Zgodnie z załączonymi zdjęciami podłączamy do górnego prawego pinu przewód (długość około 1 metr). Do tego pinu podłączony jest zielony przewód
    4.Drugim końcem przewodu dotykamy pięć razy do masy akumulatora (mamy na to 5 sekund) i odłączamy przewód od kostki.

    5. Kalibracja zostanie rozpoczęta – powinna zaświecić się dioda świec żarowych na desce rozdzielczej. Obroty silnia zaczną się zmieniać po około 2 minutach proces kalibracji skończy się, a dioda świec żarowych mignie 5 razy i zgaśnie.

Kalibrację udało mi się zrobić za drugim razem, za pierwszym dioda na desce rozdzielczej nie zapaliła się, choć obroty silnika wyraźnie się zmieniały, choć kultura pracy silnika i spalanie pokazywane przez komputer wskazywały, że wtryski zostały skalibrowane.
Miło posłuchać teraz pracy silnika, a i spalanie znacznie spadło.
Załączniki
kostka1.jpg
Przewód podłączamy do prawego górnego pina kostki
kostka2.jpg
Podłączony jest do niego zielony przewód
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez iwi » 13 maja 2013, 23:09

no to postęp.
Spróbuję może jutro na ciepłym silniku zrobić kalibrację.
A co jaki czas trzeba robić kalibrację?
Jeżeli odpalam silnik na zimnym (teraz +15stC) i silnik goni po obrotach to to może być wina kalibracji? Goni to przesadnie powiedziałem bo obroty stoją na obrotomierzu idealnie ale na słuch słychać że coś się zmienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez tor23 » 14 maja 2013, 15:07

U mnie nie zadziałało (zielony przewód z kostki z minusem akumulatora 5 razy w ciągu 5 sek).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 sty 2013, 23:53
Posty: 7
Auto: Mazda 5 CR 2.0 diesel 110 KM 2006 rok

Postprzez iwi » 14 maja 2013, 15:13

Zauważ że my mamy silniki 110KM, a kolega jeziorek 143KM.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez jeziorek » 14 maja 2013, 19:28

myslę ze wersja silnika nie ma tutaj znaczenia. Kalibracja powinna działać. Może zbyt wolno dotykałeś przewodem do masy. Czytałem opisy kalibracji w M6 i niektórzy również mają problem. 5 szybkich dotknięć do ujemnej klemy akumulatora. Myślę, że powinno zadziałać – spróbujcie.
Gdzieś czytałem, że terzeba wyłączyć klimę i wszystkie odbiorniki elektryczne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez stonoga » 15 maja 2013, 08:24

Czy nieudany proces kalibracji może spowodować że wtryski jeszcze bardziej się rozkalibrują.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 170 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez jeziorek » 15 maja 2013, 08:54

Myślę,. że nie. Warto poczytać temat dla M6. Generalnie po pierwszej próbie silnik zaczął zmieniać obroty, przyśpieszał obniżał, po czym wszystko ustało. Wiec czas na jazdę próbną – jak dla mnie rewelacja, to znaczy silnik zaczął chodzić o wiele równiej i lepiej. Po prostu sobie mruczał. Jednak nie dawało mi spokoju dlaczego kontrolki się nie zaświeciły, wiec ponowiłem kalibrację. Wszystko przebiegło według opisu.
Pamiętam jak kiedys byłem u Jaksy i wykonywał mi kalibrację, powiedział, że spróbuje, ale nie obiecuje. Była to zima i istniało duże pradopodobieństwo, że któryś warunek nie będzie spełniony. W oprogramowaniu diagnostycznym są trzy pola zdaje się – temperatura paliwa, powietrza na wlocie oraz silnika (być może za pierwszym razem u mnie nie były spełnione, ponieważ silnik nie pracował długo przed kalibracją). Jak robiłem ją u Jaksy, silnik pracował dobre 15 minut i wszystko się udało (mimo, że była zima).
Myślę, że nie ma obaw co do kalibracji. Czytałem, że nasze silniki czasami same wykonują kalibrację, jednak warunki ku temu ciężko spełnić, a i wiele osób przerywa ją mysląc, że coś się dzieje.
Uruchomienie tej procedury nie jest proste (pomimo, że mi się udało właściwie za pierwszym razem), jednak warto popróbować – zmieniać szybkość lub długość dotykania do minusowej klemy.
pozdrawiam
jzk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez tor23 » 16 maja 2013, 21:29

Ja więcej nie próbuję. Dziwnym zbiegiem okoliczności po moich próbach zaczęła migać kontrolka DPF. Pzepaliłem go na trasie raz – zgasła, kilka kilometrów i znowu się zapaliła. Pojechałem na komputer i okazało się, że były jakieś błędy. Ciśnie spalin w DPF pokazywało na 0. Nie znam się na tym, może to zbieg okoliczności. Jeszcze jedno: komputer pokazywał gęstość oleju 1663 (nie wiem jakiej jednostki), może olej do wymiany (przebieg 9500, stan 0.5 cm powyżej max).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 sty 2013, 23:53
Posty: 7
Auto: Mazda 5 CR 2.0 diesel 110 KM 2006 rok

Postprzez iwi » 17 maja 2013, 08:46

Jestem po kalibracji wtrysków.
Potwierdzam, że tym pinem prawym górnym (zielonym) dotknąłem 5x w czasie około 3 sekund do masy akumulatora na rozgrzanym silniku i zapalonym i rozpoczął proces kalibracji.
Jeszcze nie jeździłem nim, ale na wolnych obrotach silnik chodzi równo (pisałem wcześniej, że słyszałem jak jeździ po obrotach, a teraz wydaje się że chodzi równo) – zobaczę jeszcze na zimnym silniku bo tam było najgorzej.
Kalibracja trwa około minuty i zapala się wskaźnik świec żarowych. Potem przy końcu zaczyna mrugać, żeby po chwili wyłączyć się całkowicie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez maciu1922 » 12 lip 2013, 07:48

Witam,
Wczoraj przeprowadzałem kalibracje i mam takie pytanie:

ile razy powinien wskakiwać na obroty podczas kalibracji?

Myślałem, że powinien wskakiwać 4 razy... a u mnie robi to tylko 3. Czyżbym miał coś uszkodzonego?? Miał ktoś podobny problem lub wie jak to zjawisko wytłumaczyć?

Ogólnie to robiłem wszystko wg w/w instrukcji i samochód zaczął pracować pięknie, cichutko i z dźwiękiem miłym dla ucha – no w sumie jak po 100 tysiącach mojej eksploatacji pierwszy raz takie coś robiłem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 maja 2009, 19:57
Posty: 17
Skąd: okolice Poznania
Auto: Była:
M5'06 MZR-CD 110KM DPF
33zł/100km
Obecnie:
C3'10 1,6hdi 90KM
24zł/100km

Postprzez jeziorek » 14 lip 2013, 20:03

U mnie trzy razy obroty sie zmnienialy, w dziale m6 wiekszosc tez zauwaza trzykrotna zmiane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez robertel » 3 paź 2013, 11:42

Witam. Trochę odświeżę temat próbowałem dzisiaj wykalibrować wtryski, niestety 5 krotne (z różnymi częstotliwościami) przykładanie przewodu do masy nic nie daje (0 reakcji). Co może być tego powodem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 13:20
Posty: 31
Skąd: Sierpc
Auto: Mazda 5 2,0 110KM 2005

Postprzez maciu1922 » 3 paź 2013, 17:01

za niska temperatura zewnętrzna...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 maja 2009, 19:57
Posty: 17
Skąd: okolice Poznania
Auto: Była:
M5'06 MZR-CD 110KM DPF
33zł/100km
Obecnie:
C3'10 1,6hdi 90KM
24zł/100km

Postprzez robertel » 3 paź 2013, 19:46

A jeśli można wiedzieć to jaka ma być?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 13:20
Posty: 31
Skąd: Sierpc
Auto: Mazda 5 2,0 110KM 2005

Postprzez maciu1922 » 3 paź 2013, 21:42

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=410&t=153088&hilit=ciszej+w+dieslu+mazdy&start=60

ale jak przeczytasz cały temat, wówczas będziesz wiedział jak to wygląda.

Kilka dni temu po odebraniu wtrysków po czyszczeniu i sprawdzeniu silnik nie równo chodził i nie chciał się skalibrować. Zgasiłem silnik i odczekałem chwilkę (5-10min) po czym bez problemu kalibracja się wykonała (5 razy rysa co całej klemie minusowej i pięknie poszło).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 maja 2009, 19:57
Posty: 17
Skąd: okolice Poznania
Auto: Była:
M5'06 MZR-CD 110KM DPF
33zł/100km
Obecnie:
C3'10 1,6hdi 90KM
24zł/100km

Postprzez robertel » 3 paź 2013, 22:14

No to czekam az sie ociepli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 13:20
Posty: 31
Skąd: Sierpc
Auto: Mazda 5 2,0 110KM 2005

Postprzez robertel » 8 paź 2013, 14:35

Nic się nie dzieje, temp na zewnatrz 15 st. nie ma reakcji. Pewnie mam coś popsute.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 13:20
Posty: 31
Skąd: Sierpc
Auto: Mazda 5 2,0 110KM 2005

Postprzez stonoga » 22 paź 2013, 00:24

Może słabo masuje? Przeczyść słupek aku i spróbuj ponownie. Ja już po kalibracji. Po 15 min jazdy zgasiłem silnik odpaliłem i zgodnie z opisem wszystko przebiegało. Silnik mniej szarpie i jest bardziej elastyczny. Wcześniej na dwójce zdarzało się że go zdusiłem teraz mruczy czuć że mu dzieżko ale nie gaśnie. Oczywiście to tylko testy-staram się nie zamulać motoru.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 170 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez maciu1922 » 22 paź 2013, 20:27

dokładnie, weź porządnie – podczas masowania – przerysz kleme minusową 5 razy. Moja po kalibracji ma zawsze kilka konkretnych rys aż się błyszczy. Ostatnio po zalaniu bardzo felernego paliwa byłem zmuszony dać wtryskiwacze do czyszczenia i później przeprowadzałem kalibracje: na dworze było około 10stopni, wcześniej wykonałem jazdę około 20km – najpierw nie chciała się dokonać (gasła po pierwszym wzroście obrotów), ale po zgaszeniu silnika i odczekaniu około 10 minut przeszła bez problemu.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 maja 2009, 19:57
Posty: 17
Skąd: okolice Poznania
Auto: Była:
M5'06 MZR-CD 110KM DPF
33zł/100km
Obecnie:
C3'10 1,6hdi 90KM
24zł/100km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy