Filtr cząstek stałych DPF

Postprzez smile » 5 maja 2018, 22:25

A proszę, akurat sam sobie przypominałem tę wiedzę – jestem na etapie kupna Mazdy 6 GY z DPF.. i po prześwietleniu rynku to mało która ma jeszcze DPF z tych co oglądałem lub byłem zainteresowany :|
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez jekr » 7 maja 2018, 20:13

Chyba znalazłem!!!
Odpowiedzialne za zapłon paliwa do wypalania DPF-u są świece żarowe. Są to świece trójfazowe, które podnoszą temperaturę w komorze spalania i temperaturę spalin. Co więcej, przy dłuższym hamowaniu silnikiem, na przykład podczas zjazdu z górskich wzniesień następuje wychładzanie ścianek komór spalania spowodowane odcięciem wtrysku paliwa i brakiem zapłonów. Dzięki pracy świec żarowych efekt ten jest niwelowany, dzięki czemu ułatwiają powrót do procesu spalania po przywróceniu wtrysku paliwa.
Załączniki
swiece.jpg
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2009, 18:52
Posty: 56 (0/1)
Skąd: Brzeg
Auto: mazda 5 2.0 CD DPF EXKLUSIVE 143 KM

Postprzez smile » 7 maja 2018, 23:07

Z opisu i ze zdjęcia wyglądają jak świece od 1,6( PSA ) producenta BERU a nie od 2,0 MZR-CD ale co ja się tam znam... ;) W Mazdzie 3 miałem przypadek, że Pani przez braki mocy została nakłoniona do wycięcia DPF-u.. a wystarczyło żarowe wymienić ale to dotyczyło tylko 1,6 :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez jekr » 8 maja 2018, 19:38

Na pewno nie jestem takim fachowcem jak kolega a zdjęcie zapodałem jako przykład w celu zobrazowania przedmiotu bo świec żarowych od Mazdy nigdy nie widziałem (i pewnie nie wszyscy posiadacze Mazd widzieli) a tym bardziej nie miałem w rękach. Nie napisałem,że to są właśnie "te" świece. Najważniejsze dla mnie jest to, że znalazłem odpowiedz na moje pytanie, niemniej jednak dziękuję za wszelkie uwagi a zwłaszcza te krytyczne bo właśnie takie uczą, że czasem lepiej w ogóle nie zabierać głosu. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2009, 18:52
Posty: 56 (0/1)
Skąd: Brzeg
Auto: mazda 5 2.0 CD DPF EXKLUSIVE 143 KM

Postprzez Brink » 20 maja 2018, 22:21

Witam!
Zapytam na poważnie, bo nie mam aż takiej wiedzy:
W jakim sensie trójfazowe ?
Pozdr.
Brink
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2017, 15:59
Posty: 40 (0/1)
Auto: Posiadam Mazdę 6 GY. Była: Mazda 626 GD, Citroen C5, BMW3, BMW5, Volvo 240 itd, itd

Postprzez jekr » 25 maja 2018, 19:36

Witam,
Z tego co wyczytałem to... " zadaniem świec dwufazowych jest wyłącznie ułatwienie rozruchu i gdy silnik zaczyna pracować, automatycznie wyłączają się. Natomiast świece trójfazowe stosowane są w nowoczesnych dieslach i mogą zostać uruchomione w dowolnym momencie, nawet podczas jazdy – zawsze wtedy, gdy istnieje potrzeba dopasowania temperatury pracy silnika. Jest to szczególnie ważne podczas wypalania sadzy z filtra cząstek stałych, kiedy trzeba podnieść temperaturę w komorze spalania." <nauka>
http://bezpiecznapodroz.org/swiece-zaro ... iagnostyka
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2009, 18:52
Posty: 56 (0/1)
Skąd: Brzeg
Auto: mazda 5 2.0 CD DPF EXKLUSIVE 143 KM

PostTen post został usunięty przez chmielu_KL 14 lip 2018, 10:07.

Postprzez Krzemol » 26 lip 2018, 06:31

Powiedzcie mi, czy 2000rpm to za mało na poprawne wypalenie filtra? Odkąd mam ten samochód na autostradach trzymałem 150kmh. Ale jako, że auto używane w pracy postanowiłem tak nie gonić i próbując zaoszczędzić trochę na paliwie doszedłem do wniosku, że nie będę przekraczał 120kmh co na 6 daje jakieś 2100 obrotów. No i już dwa razy miałem kontrolke dpf a wcześniej nie zdarzyło mi się ani razu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1558 (258/82)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 TI 2.4 175KM '05r
Mazda MX-5 NB 1.6 110KM '00r

Postprzez Neonixos666 » 26 lip 2018, 21:46

Co ile wypala Ci się filtr?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Krzemol » 26 lip 2018, 22:34

Co 100-150km. Podobno normalka po jednej z dawniejszych aktualizacji softu. Zobaczę za 3tyg znowu co będzie jadąc wolniej bo mi się trasa do stolicy szykuje (a Mazdą bo pakowność vana będzie potrzebna na ciekawy fant do Alfy :D) a na krajowej 1 raczej się nie poszaleje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1558 (258/82)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 TI 2.4 175KM '05r
Mazda MX-5 NB 1.6 110KM '00r

Postprzez chris77 » 27 lip 2018, 11:12

Krzemol napisał(a):Powiedzcie mi, czy 2000rpm to za mało na poprawne wypalenie filtra? ... ..

Mi 2000 rpm na wypalenie nie wystarczało, gdy miałem problemy z wtryskiwaczem. Jeden nie pracował i przez to nie mogłem wytworzyć odpowiedniej temperatury do wypalania.
Teraz gdy obserwuję przy pomocy ForScan'a, to wypala mi się nawet przy mniejszej liczbie obrotów. W tej chwili wypala mi się podczas jazdy w mieście co około 100 km, a na autostradzie potrafię przejechać nawet 250 km między wypalaniami. Na początku roku wymieniłem EGR i zrobiono mi czyszczenie chemiczne DPF. EGR miałem tak zawalony, że auto nie dało rady podjechać pod lekkie wzniesienie – od razu gasło, bo zawór był niedomknięty, przez to też w ciągu kilku minut zawalił mi na ponad 15 g/l DPF i wg mechanika, do którego auto pojechało na lawecie nie dało się go wypalić serwisowo i wysłał filtr do czyszczenia. Przed czyszczeniem filtra i wymianą EGR, przepalał się na autostradzie i w mieście co około 70 do 150 km, w mieście było nawet trochę rzadziej niż przejeżdżając autostradę – nie wiem tylko, czy to było przez brudny EGR, czy przez brudny filtr DPF (samochód miał przebieg prawie 200 tys. km).
Początkujący
 
Od: 16 lut 2018, 11:05
Posty: 12 (2/2)
Skąd: Mönchengladbach
Auto: Mazda 5 2008
Diesel 2.0 143 KM

PostTen post został usunięty przez Krzemol 27 lip 2018, 13:00.

Postprzez Krzemol » 3 sie 2018, 09:36

Wczoraj trasa i po 1500km znów DPF. Tym razem jednak z grubej rury – podjeżdżam na granicę i jednocześnie trakcja, check i mrugajacy DPF... Tryb awaryjny. Ostatnie kilometry były dosyć wolno (80-110kmh, w ogóle coś z procedurami musi być u mnie nie tak bo z 400km nie włączył wypalania – podejrzewam stary soft). Zjazd na parking i w tym momencie chciałbym zdementować plotki o tym, że w M5 nie działa wymuszona regeneracja DPF na postoju bez kompa :). Odkryłem to przy okazji kasowania inspekcji. Ta sama zworka z masą, gaz dwa razy do oporu i włączamy wypalanie, odłączenie aku i Po pół godziny ruszyłem w dalszą drogę już bez przygód.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1558 (258/82)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 TI 2.4 175KM '05r
Mazda MX-5 NB 1.6 110KM '00r

Postprzez Madziol » 11 paź 2018, 19:54

Witam
Czy wystarcza? Czy nie wystarcza? Odpowiedzi poszukajcie w instrukcji obsługi. Dla przykładu zgodnie z zaleceniem u mnie minimum 2000 i ponad 40 na godzinę. Podają czas wypalania przy zachowaniu tych parametrów 15 min. Jednak jest gwiazdka i piszą, że czas może ulec wahaniom. Pozwoliłem wtrącić do waszej dyskusji, bo podaliście bardzo krótkie przebiegi między wypaleniami. Mój wynalazek ekologiczny wypala, miasto ca 300-350km trasa 450-500km. Jednak mnie uczylono żeby w ogóle nie jeździć poniżej 2500 obrotów.
PZDR
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2014, 18:48
Posty: 230 (2/5)
Skąd: Łódź
Auto: M6 II 2,2D 185kM Poprzed M 626 GW 2.0 turbo DI 74kW 350tyś
Poprzed M 626 GD 2D 550tyś

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy