Kasowanie inspekcji olejowej – zrób to sam

Postprzez alchemyx » 5 maja 2014, 22:24

No i właśnie o to mi chodziło. Także nie będę nic kasował i zobaczymy :). Co do podkładek pod wtryski
to też dla mnie nowość i zwrócę na to uwagę przy następnej wymianie oleju. Czy wystarczy sprawdzić
czy nie buchają spaliny z korka oleju czy jednak zlecić mechanikowi demontaż pokrywy?
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 11:45
Posty: 76 (9/2)

Postprzez Wojtek » 5 maja 2014, 23:39

alchemyx napisał(a):zy wystarczy sprawdzić
czy nie buchają spaliny z korka oleju czy jednak zlecić mechanikowi demontaż pokrywy?

czytamy forum... nie wszystkie tematy w jednym watku
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez alchemyx » 6 maja 2014, 09:53

Masz rację, przepraszam. Co do FORscana to odpisali mi autorzy, że według nich
opcja "Reset Engine Oil Deterioration Learned Value" jest odpowiednikiem tego, co
jest opisane na stronie http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm w dziale
"How to reset after an oil change".
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 11:45
Posty: 76 (9/2)

Postprzez maxmark » 6 maja 2014, 15:09

szukam fachowców z Olsztyna celem wykasowania inspekcji ol. w mazda 5 2006 rok
maxmark
 

Postprzez Wojtek » 6 maja 2014, 16:40

czytałeś wątek?
Masz wszystko opisane... :P
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez alchemyx » 22 maja 2014, 09:49

W celach kronikarskich chciałem dać znać, że opcja Reset Oil Deterioration Level w ForScan kasuje inspekcję olejową (OIL_DIL jest równe 0) i jest równoważna metodzie polegającej na zwieraniu pinu do masy. Przynajmniej w mojej M5. Procedura zadziała tylko przy zgaszonym silniku (ale włączonym zapłonie).
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 11:45
Posty: 76 (9/2)

Postprzez eguter » 14 cze 2014, 13:13

Potwierdzam działanie procedury kasowania inspekcji z kabelka dla M3 z silnikiem RF7J. Należy zewrzeć z masą pin od szaro czerwonego kabelka. Reszta procedury jak wyżej
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 maja 2014, 12:16
Posty: 10
Skąd: Łochowo, Pruszkowo, Warszawo
Auto: M5 RF7J 143KM 08r

Postprzez Pepson » 15 cze 2014, 16:01

Witam wszystkich
ja mam taki problem kiedy proboje skasowac mrugajaca kontorlke PDF robiac krok po korku jak jest tu opisane kontorlka swiec zarowych mrugnie 5 razy wylacze i wlacze zaplon i nic sie nie dzieje. PDF wciaz mruga:/
moze ktos poradzi
Pozdrawiam
Pepson
 

Postprzez Wojtek » 15 cze 2014, 16:54

a skąd kolega wie, że to inspekcja olejowa?
Miganie kontrolki DPF oznacza różne rzeczy... Należy podłączyć sie pod komputer diagnostyczny
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Pepson » 15 cze 2014, 16:56

a tego to nie wiem
Dziekuje za odpowiedz i podpowiedz
Pepson
 

Postprzez caveman73 » 13 sie 2014, 18:00

Kasowanie inspekcji działa :). U mnie zielony magiczny pin pod maską zwarty z masą, stacyjka na on, 10 razy w szybkim tempie pedał gazu do podłogi (chociaż jak naciskałem 6 raz to kontrolka świec żarowych już zaczynała mrugać), mrugnęła 5 razy, zapłon off, odłączenie kabelka i już :)
Początkujący
 
Od: 22 cze 2014, 20:49
Posty: 13
Skąd: Lądek-Zdrój
Auto: MAZDA 5 2.0 143kM, 2007 brillantschwarz :)

Postprzez smile » 13 sie 2014, 22:06

bo wystarczy 5 razy ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez adam_m » 14 wrz 2014, 22:01

Witam wszystkich,

Zabrałem się w mojej 5-ce do zabawy z wiele razy wspominanym kabelkiem i opcjami wypal DPF / zresetuj inspekcję, a tu niespodzianka: brak złącza, do którego należy ów kabelek podłączyć! I to fabrycznie brak, wiązka przewodów w tych okolicach nie wygląda na kiedykolwiek ruszaną. Czy ktoś z forumowiczów się z takim przypadkiem spotkał? :)
Początkujący
 
Od: 9 mar 2014, 23:32
Posty: 5
Skąd: Piła
Auto: Mazda 5 CR 2.0D 143KM 2010

Postprzez jeziorek » 3 paź 2014, 18:13

Kup elm327, wykonaj prostą modyfikację i użyj forscan. Bardzo dobry program. Przy wymianie oleju warto wyzerować Maf, pompe wyryskową i skalibrować wtryski. Kiedyś będąc u Jaksy dowiedziałem się, że oni kasuja 4 elementy (nie powiedzieli jakie). Efekty uzyskane forscanem są lesze- silnik po takim zabiegu działa ròwno, a efekty utrzymują się długo.

Wysłane z mojego LG-P760 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez grzechx » 28 paź 2014, 22:36

Ktoś z was próbował zrobić kasowanie inspekcji w M5 po liftingu?
Próbuje w mojej m5 z końcowki 2008 roku ale bezskutecznie.
:/
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2014, 20:45
Posty: 38 (1/2)
Skąd: Libiąż
Auto: mazda 5, 2008r, diesel 2.0, 110 KM
mazda 3, 2004r, benzyna 2.0, 150 KM

Postprzez Myjk » 30 lip 2015, 16:54

http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm

Powyższy link już nie działa, wygrzebałem zatem inny i użyłem do kasowania inspekcji oraz kalibracji wtrysków:
http://www.cardiagnostics.be/-now/MAZDA ... DA%206.htm
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez dobrzyn22 » 31 lip 2015, 08:59

<spoko>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez buashken » 6 cze 2016, 22:33

Witam
chcę skasować inspekcję oleju, ale moja madzia po lifcie nie ma gniazda ani przy chłodnicy, ani w bezpiecznikach, ktoś wie, gdzie może się znajdować magiczny pin??

pacjent Mazda 5 2010 2,0 diesel 110KM
buashken
 

Postprzez rogaloo » 15 sie 2016, 08:02

Witam.
U mnie działało kasowanie inspekcji poprzez kabelek i magiczny pin.
Wykonywałem ten zabieg przez dwie wymiany oleju.
Teraz na trzeciej wymianie, nic się nie działo :|
Musiałem to zrobić w warsztacie pod komputerkiem.
Może wie ktoś, co może być przyczyną?
rogaloo
 

Postprzez robi » 20 lut 2017, 03:00

Witam
mam pytanie odnośnie Forscana i inspekcji olejowej. Używam wersji 2.3.7 beta w języku polskim od niedawna. W dziale funkcje serwisowe jest taka opcja *wyzeruj wartość zużycia oleju silnikowego*, czy to jest kasowanie inspekcji?
Czy ma znaczenie czy kontrolka DPF sie już pali czy można to skasować w każdym momencie tzn. gdy kontrolka jeszcze nie mruga?
Czy tak jak pisał kolega "jeziorek", przy inspekcji olejowej warto i trzeba a przede wszystkim można kasować inne parametry tj. *wyzeruj adaptacje czujnika MAF* i *wyzeruj adaptacje wtryskiwacz paliwa*– tak jest dosłownie przetłumaczone. Pytam bo wersja już jest inna (stan na luty 2017) ciągle modyfikowana i tak jak wyżej z błędami w tłumaczeniu i nie pasuje w 100% do wcześniejszych postów czasami.
I jeszcze jedno pytanie co oznaczają parametry OILCHG_DIS2 tj odległość od ostatniej wymiany oleju 2 – dlaczego wartość ta jest większa od OILCHG_DIS1. dodam że te dwie wartości są różne tj. OILCHG_DIS2 jest większe?
Początkujący
 
Od: 12 gru 2011, 18:17
Posty: 11
Auto: Mazda 5 Disel 2.0 110KM 2007r.
190.000km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy