Kasowanie inspekcji olejowej – zrób to sam

Postprzez Yard » 13 wrz 2013, 19:17

Panowie Obrazek
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez lukasn81 » 16 wrz 2013, 21:10

Kondzinsan napisał(a):U mnie po odpaleniu samochodu nic się nie pali i nie miga. Po przejechaniu ok 1 km zapalają się kontrolki check engine, kontrola trakcji i mruga DPF.

Po wyłączenie śilnika kontrolki check i trakcji palą się dalej a DPF nie miga , nie swieci

Później zaczyna migac DPF znowu, ale nie zawsze.

Pytanie czy to jest nieskasowana inspekcja olejowa? Czy tak włąśnie to wygląda? Pytam bo użyli kontrolki DPF i do inspekcji i do sygnalizowanie zapchanego filtra DPF.


Witam
To ten schemat pojawiających się kontrolek to sygnał uszkodzenia sondy lambda w Madzi 6 2.0
Ja miałem ten sam problem jak opisujesz, ale mój super mechanik złota rączka nie od razu skreślił sondę tylko pomierzył wszystko i wszędzie, sprawdził stan przewodów elektrycznych itp.
I się okazało że przy sądzie gdzie jest kostka ktoś już kiedyś majstrował ;P i co korozja zjadła łączenie kabli i nie było właściwego sygnału do kompa, a komp pomyślał że to sonda lambda winna, więc wywalał check+kontrola trakcji i po chwili migający DPF. Złota rączka założył nowe mostki mocujące ( nie wolno lutować) i wszystko wróciło do normy i śmigam moją Madzią że ho ho. <spoko>
Do wszystkiego należny podchodzić z dystansem i spokojem pod warunkiem że ma się myślących mechaników a nie naciągaczy.
Pozdrawiam :D
lukasn81
 

Postprzez Wojtek » 16 wrz 2013, 21:25

lukasn81 napisał(a):Do wszystkiego należny podchodzić z dystansem i spokojem pod warunkiem że ma się myślących mechaników a nie naciągaczy.

i odczyta sie poprawnie bledy...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Pioteq25 » 18 wrz 2013, 01:01

Wojtek napisał(a):1. w Pb nie ma kasacji inspekcji olejowej
2. w ON jest...


w ON z DPF
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez bieski » 18 wrz 2013, 01:04

Mazda 5 nie miała chyba innego diesla niż ten z DPF.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez bacapl » 12 paź 2013, 18:34

Czy kasowanie inspekcji zależy od softu w aucie, bo już nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Próbowałem na różne sposoby i nic.
PS. Kalibracji wtryskiwaczy również nie udało mi się uruchomić
Początkujący
 
Od: 30 mar 2012, 18:16
Posty: 10
Auto: Mazda 6 GG 2.0D RF-7J
2006 143KM TopSport

Postprzez smile » 12 paź 2013, 18:50

Jest kilkadziesiąt błędów PCM-u, które nie pozwalają na wykonanie kasowania....... <nauka> <nauka>
PS. To nie zależy od softu....
Z czym masz problem? Dlaczego się uparłeś na tę inspekcję?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez bacapl » 12 paź 2013, 19:13

Posiadam tylko elm, wiem ze on wszystkiego nie pokazuje, ale błędów aktualnie nie mam – z tych co pokazuje elm. Kilka powodów jest dlaczego uparłem się na tą inspekcje.
Zbliża się wymiana oleju która sam chcę przeprowadzić, i nie chcę znowu mieć migającego DPF (poprzednio wymieniłem i nieskasowane inspekcji, ids'e, skasowali mi ją później za odpowiednią kwotę).
Po drugie chciałem przeprowadzić kalibrację wtrysków gdyż zdarza mi się ze czasami na zimny silniku szarpie.
Tam jest trochę więcej warunków do spełnienia aby włączyć tą procedurę, więc jak nie idzie inspekcja olejowa to co dopiero mogę marzyć o kalibracji.
Początkujący
 
Od: 30 mar 2012, 18:16
Posty: 10
Auto: Mazda 6 GG 2.0D RF-7J
2006 143KM TopSport

Postprzez lipek » 29 paź 2013, 12:27

welna27 napisał(a):http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=147259


czy ktoś się orientuje dlaczego takiego wątku nie ma/ gdzie został przeniesiony ?
wiem że jakiś czas temu ten link działał.

przy okazji: znalazłem na youtubie filmik z kasowania inspekcji w maździe 5 http://www.youtube.com/watch?v=vM2vg_S3Zss

przetestuję w najbliższym czasie i dam znać czy działa ta metoda
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2008, 09:38
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: 5CR 2.0 TDi 2008 143KM

Postprzez lipek » 29 paź 2013, 13:39

znalazłem jeszcze jeden filmik na youtube – lepszej jakości i dokładnie widać który kabelek przypiąć i gdzie

http://www.youtube.com/watch?v=vM2vg_S3Zss
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vM2vg_S3Zss[/youtube]
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2008, 09:38
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: 5CR 2.0 TDi 2008 143KM

Postprzez dobrzyn22 » 29 paź 2013, 20:04

lipek napisał(a): welna27 napisał(a):http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=147259



czy ktoś się orientuje dlaczego takiego wątku nie ma/ gdzie został przeniesiony ?
wiem że jakiś czas temu ten link działał.

a czego on miał dotyczć/ w którym miejscu się znajduje ??
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Yard » 29 paź 2013, 20:24

Dotyczył kasowania inspekcji olejowej i został dołączony.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez lipek » 8 lis 2013, 20:53

no i niestety wygląda na to że w mojej M5 nie działa kasowanie inspekcji. chyba że coś robię źle.
nawet słyszałem przekaźnik przy podłączaniu kabelka do minusa, ale dpf jak migał tak miga.
czy ktoś z silnikiem 143KM 2.0CD mógłby potwierdzić że u niego działa?
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2008, 09:38
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: 5CR 2.0 TDi 2008 143KM

Postprzez Wojtek » 8 lis 2013, 21:16

przeciez kasowanie inspekcji jest TYLKO w dieslach... <glupek2>

ps. Ta migajaca kontrola nie tylko oznacza potrzebe skasowania inspekcji... :P
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez lipek » 8 lis 2013, 21:43

na szczęście mam diesla ;)
i tutaj dobra wiadomość: dałem sobie kilka ostatnich szans przed wizytą w serwisie i udało się – trzeba naprawdę bardzo szybko wcisnąć ten gaz 10 razy (robiłem to po prostu za wolno).
potwierdzam więc (sam sobie) że w M5 143KM 2.0 2008 działa także kasowanie. zaraz zrobię kalibrację :)
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2008, 09:38
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: 5CR 2.0 TDi 2008 143KM

Postprzez martii » 18 sty 2014, 18:49

Dzisiaj wymieniłem olej . Spróbowałem wykasować inspekcję sposobem opisanym wyżej i udało się. Pin z zielonym kabelkiem podłączony do masy, stacyjka włączona, po pięciokrotnym szybkim wciśnięciu pedału gazu, 5 razy zamrugała kontrolka od świec żarowych i na koniec pyknięcie cewki. więc mogę potwierdzić , że sposób na kasowanie inspekcji działa.
Początkujący
 
Od: 22 lis 2013, 22:19
Posty: 21
Auto: MAZDA 5 , silnik 2.0 diesel 81kW, 2006rok

Postprzez alchemyx » 5 maja 2014, 21:13

Witajcie,

Mam w sumie dwa pytania:
– czy skasować inspekcję można za pomocą FORscan? Jest tam coś takiego jak "Reset Engine Oil Deterioration Learned Value" czyli po polsku "Skasuj wartość zużycia oleju silnikowego".
– czy jeśli inspekcja nie została skasowana przez mechanika, ale nie pojawia się jeszcze lampka DPF, a od wymiany oleju minęło już około 2 tys, to powinienem ją przeprowadzić?

Pozdrawiam
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 11:45
Posty: 76 (9/2)

Postprzez smile » 5 maja 2014, 21:56

Kasowanie inspekcji olejowej powinno się przeprowadzać tylko i wyłącznie w parze z wymianą oleju. To nie tylko "skasowanie przebiegu" ale także wartości paliwa w oleju. No chyba, że ktoś woli smarować swój silnik olejem napędowym. Ale wtedy niech przy najbliższej wymianie oleju zdejmie miskę i poszuka metalicznych opiłków.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez alchemyx » 5 maja 2014, 21:58

Dlatego tak jak napisałem – olej został wymieniony, ale mechanik nie skasował na pewno tej inspekcji. Od wymiany minęło około 1500 – 2000 km. W związku z tym pytałem czy powinienem ją skasować? Czy już zostawić i nic nie robić?

No i czy mogę to zrobić z Forscan?
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 11:45
Posty: 76 (9/2)

Postprzez smile » 5 maja 2014, 22:09

Gdyby to był mój samochód i mój silnik, to bym nic nie kasował. Jeździł aż kontrolka DPF zacznie mrugać, odczytał bym błędy, jeśli pojawi się P2459 wymienił olej i skasował inspekcję a później błędy. Nawet jeśli zacznie mrugać za tysiąc kilometrów, taka wymiana nie zaszkodzi a kosztować nie będzie więcej niż 150 zł. Aha, i stan podkładek pod wtryskami także należy sprawdzić przed wymianą oleju a nie po ;)
Nie wiem, co w tej chwili potrafi Forscan. Używam Mazdowego testera diagnostycznego.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy