Filtr cząstek stałych DPF
1, 2
A proszę, akurat sam sobie przypominałem tę wiedzę – jestem na etapie kupna Mazdy 6 GY z DPF.. i po prześwietleniu rynku to mało która ma jeszcze DPF z tych co oglądałem lub byłem zainteresowany
Chyba znalazłem!!!
Odpowiedzialne za zapłon paliwa do wypalania DPF-u są świece żarowe. Są to świece trójfazowe, które podnoszą temperaturę w komorze spalania i temperaturę spalin. Co więcej, przy dłuższym hamowaniu silnikiem, na przykład podczas zjazdu z górskich wzniesień następuje wychładzanie ścianek komór spalania spowodowane odcięciem wtrysku paliwa i brakiem zapłonów. Dzięki pracy świec żarowych efekt ten jest niwelowany, dzięki czemu ułatwiają powrót do procesu spalania po przywróceniu wtrysku paliwa.
Odpowiedzialne za zapłon paliwa do wypalania DPF-u są świece żarowe. Są to świece trójfazowe, które podnoszą temperaturę w komorze spalania i temperaturę spalin. Co więcej, przy dłuższym hamowaniu silnikiem, na przykład podczas zjazdu z górskich wzniesień następuje wychładzanie ścianek komór spalania spowodowane odcięciem wtrysku paliwa i brakiem zapłonów. Dzięki pracy świec żarowych efekt ten jest niwelowany, dzięki czemu ułatwiają powrót do procesu spalania po przywróceniu wtrysku paliwa.
Z opisu i ze zdjęcia wyglądają jak świece od 1,6( PSA ) producenta BERU a nie od 2,0 MZR-CD ale co ja się tam znam... W Mazdzie 3 miałem przypadek, że Pani przez braki mocy została nakłoniona do wycięcia DPF-u.. a wystarczyło żarowe wymienić ale to dotyczyło tylko 1,6
Na pewno nie jestem takim fachowcem jak kolega a zdjęcie zapodałem jako przykład w celu zobrazowania przedmiotu bo świec żarowych od Mazdy nigdy nie widziałem (i pewnie nie wszyscy posiadacze Mazd widzieli) a tym bardziej nie miałem w rękach. Nie napisałem,że to są właśnie "te" świece. Najważniejsze dla mnie jest to, że znalazłem odpowiedz na moje pytanie, niemniej jednak dziękuję za wszelkie uwagi a zwłaszcza te krytyczne bo właśnie takie uczą, że czasem lepiej w ogóle nie zabierać głosu. Pozdrawiam
Witam,
Z tego co wyczytałem to... " zadaniem świec dwufazowych jest wyłącznie ułatwienie rozruchu i gdy silnik zaczyna pracować, automatycznie wyłączają się. Natomiast świece trójfazowe stosowane są w nowoczesnych dieslach i mogą zostać uruchomione w dowolnym momencie, nawet podczas jazdy – zawsze wtedy, gdy istnieje potrzeba dopasowania temperatury pracy silnika. Jest to szczególnie ważne podczas wypalania sadzy z filtra cząstek stałych, kiedy trzeba podnieść temperaturę w komorze spalania."
http://bezpiecznapodroz.org/swiece-zaro ... iagnostyka
Z tego co wyczytałem to... " zadaniem świec dwufazowych jest wyłącznie ułatwienie rozruchu i gdy silnik zaczyna pracować, automatycznie wyłączają się. Natomiast świece trójfazowe stosowane są w nowoczesnych dieslach i mogą zostać uruchomione w dowolnym momencie, nawet podczas jazdy – zawsze wtedy, gdy istnieje potrzeba dopasowania temperatury pracy silnika. Jest to szczególnie ważne podczas wypalania sadzy z filtra cząstek stałych, kiedy trzeba podnieść temperaturę w komorze spalania."
http://bezpiecznapodroz.org/swiece-zaro ... iagnostyka
Ten post został usunięty
przez chmielu_KL 14 lip 2018, 11:07.
Powiedzcie mi, czy 2000rpm to za mało na poprawne wypalenie filtra? Odkąd mam ten samochód na autostradach trzymałem 150kmh. Ale jako, że auto używane w pracy postanowiłem tak nie gonić i próbując zaoszczędzić trochę na paliwie doszedłem do wniosku, że nie będę przekraczał 120kmh co na 6 daje jakieś 2100 obrotów. No i już dwa razy miałem kontrolke dpf a wcześniej nie zdarzyło mi się ani razu...
Co ile wypala Ci się filtr?
Co 100-150km. Podobno normalka po jednej z dawniejszych aktualizacji softu. Zobaczę za 3tyg znowu co będzie jadąc wolniej bo mi się trasa do stolicy szykuje (a Mazdą bo pakowność vana będzie potrzebna na ciekawy fant do Alfy ) a na krajowej 1 raczej się nie poszaleje.
Krzemol napisał(a):Powiedzcie mi, czy 2000rpm to za mało na poprawne wypalenie filtra? ... ..
Mi 2000 rpm na wypalenie nie wystarczało, gdy miałem problemy z wtryskiwaczem. Jeden nie pracował i przez to nie mogłem wytworzyć odpowiedniej temperatury do wypalania.
Teraz gdy obserwuję przy pomocy ForScan'a, to wypala mi się nawet przy mniejszej liczbie obrotów. W tej chwili wypala mi się podczas jazdy w mieście co około 100 km, a na autostradzie potrafię przejechać nawet 250 km między wypalaniami. Na początku roku wymieniłem EGR i zrobiono mi czyszczenie chemiczne DPF. EGR miałem tak zawalony, że auto nie dało rady podjechać pod lekkie wzniesienie – od razu gasło, bo zawór był niedomknięty, przez to też w ciągu kilku minut zawalił mi na ponad 15 g/l DPF i wg mechanika, do którego auto pojechało na lawecie nie dało się go wypalić serwisowo i wysłał filtr do czyszczenia. Przed czyszczeniem filtra i wymianą EGR, przepalał się na autostradzie i w mieście co około 70 do 150 km, w mieście było nawet trochę rzadziej niż przejeżdżając autostradę – nie wiem tylko, czy to było przez brudny EGR, czy przez brudny filtr DPF (samochód miał przebieg prawie 200 tys. km).
Wczoraj trasa i po 1500km znów DPF. Tym razem jednak z grubej rury – podjeżdżam na granicę i jednocześnie trakcja, check i mrugajacy DPF... Tryb awaryjny. Ostatnie kilometry były dosyć wolno (80-110kmh, w ogóle coś z procedurami musi być u mnie nie tak bo z 400km nie włączył wypalania – podejrzewam stary soft). Zjazd na parking i w tym momencie chciałbym zdementować plotki o tym, że w M5 nie działa wymuszona regeneracja DPF na postoju bez kompa . Odkryłem to przy okazji kasowania inspekcji. Ta sama zworka z masą, gaz dwa razy do oporu i włączamy wypalanie, odłączenie aku i Po pół godziny ruszyłem w dalszą drogę już bez przygód.
Witam
Czy wystarcza? Czy nie wystarcza? Odpowiedzi poszukajcie w instrukcji obsługi. Dla przykładu zgodnie z zaleceniem u mnie minimum 2000 i ponad 40 na godzinę. Podają czas wypalania przy zachowaniu tych parametrów 15 min. Jednak jest gwiazdka i piszą, że czas może ulec wahaniom. Pozwoliłem wtrącić do waszej dyskusji, bo podaliście bardzo krótkie przebiegi między wypaleniami. Mój wynalazek ekologiczny wypala, miasto ca 300-350km trasa 450-500km. Jednak mnie uczylono żeby w ogóle nie jeździć poniżej 2500 obrotów.
PZDR
Czy wystarcza? Czy nie wystarcza? Odpowiedzi poszukajcie w instrukcji obsługi. Dla przykładu zgodnie z zaleceniem u mnie minimum 2000 i ponad 40 na godzinę. Podają czas wypalania przy zachowaniu tych parametrów 15 min. Jednak jest gwiazdka i piszą, że czas może ulec wahaniom. Pozwoliłem wtrącić do waszej dyskusji, bo podaliście bardzo krótkie przebiegi między wypaleniami. Mój wynalazek ekologiczny wypala, miasto ca 300-350km trasa 450-500km. Jednak mnie uczylono żeby w ogóle nie jeździć poniżej 2500 obrotów.
PZDR
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości