Mazda 5 . Co wymienić po zakupie?

Postprzez raper54 » 26 wrz 2016, 21:11

Witam . Kupiłem mazde 5 2.0 143km 2005. Samochód kupiłem od Niemca ( sąsiad od cioci ) . Auto serwisowane w niemczech ciągle w serwisie bosch . Auto ma przebieg 195.000. Jeździ się fajnie . Jedynie przy starcie coś hałasu je. Panewki ? Dużo osób mi gadali że ten silnik jest felery i lepiej sprzedać . Jednak mamie się bardzo dobrze nim jeździ i nie chce nic innego . Nie można tam coś wymienić żeby pochodziło ? Panewki może coś innego ? Ogólnie pierwsza mazda i nie wiem na co trzeba zwracać uwagę . Co wymienić żeby nie mieć niespodzianek . Dodam że to wersja z DPF . Pozdrawiam i czekam na wskazówki .
raper54
 

Postprzez bax » 26 wrz 2016, 21:54

Wróżbitów na forum nie ma. :P
Podaj szczegóły, a najlepiej nagraj filmik.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2015, 22:42
Posty: 143 (0/5)
Skąd: Gorzów Wlkp.

Postprzez Damian68 » 27 wrz 2016, 17:35

Tak jak kolega napisał nagraj filmik to można coś ocenić a na razie to tylko wróżbita Maciej pomoże :D A co do wymiany to stosuj odpowiedni olej,wyczyść smok olejowy ważne !!! Ważne co było wymienione a tych informacji na razie od Ciebie nie ma więc do dzieła i opisz co ostatnio było wymienione, jaki olej ma obecnie itp itd. Auto felerne? Czasami to poprzedni właściciel był felerny i skąpił na auto <rotfl>
Pozdrawiam
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez raper54 » 28 wrz 2016, 04:27

Wiadomo sprawa ze wrozbitow nie ma . Jednak miałem na myśli felerne części . W mazdach się nie znam, ale np wiem, że w VW silnik 1.9 tdi o oznaczeniu BXE
Ma tureckie panewki i lepiej je wymienić, bo dużo użytkowników miało tak że się przekręcily i wychodziły bokiem. Po tym jak słyszałem źle opinie o silniku to też myślałem, że może jakieś części są felerne i warto wymienić . Co do dziwnego terkotania przy starcie jutro zrobię filmik .
raper54
 

Postprzez kriskus » 28 wrz 2016, 13:48

Jedynymi częściami, o których wymianie trzeba pamiętać (poza standardowymi sprawami typu rozrząd) są podkładki pod wtryskiwaczami, które w tych silnikach były wadliwe. Ich uszkodzenie doprowadzało do zanieczyszczenia oleju, zapchania smoka olejowego i w konsekwencji zniszczenia silnika. Polecam na przykład lekturę całego tematu:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=410&t=45789

Wymiana podkładek:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=128225

A kompendium wiedzy o silnikach diesla w maździe (u Ciebie RF7J) jest tu:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=65171
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez Damian68 » 28 wrz 2016, 16:38

Rzeczowo i na temat :D
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy