Mrugająca kontrolka DPF

Postprzez telek25 » 23 wrz 2014, 15:33

Witam, wyrzuciłem DPF i wszystko wróciło do normy. DPF był bardzo zabrudzony dużo popiołu z niego się wysypało może dlatego nie chciał się wypalić przez komputer. Teraz jeżdżę już prawie 2 miesiące i wszystko ok. Ja byłem zwolennikiem zostawienia ale jak nic nie pomagało to wyrzuciłem i jestem zadowolony i polecam wszystkim żałuje że tak długo czekałem.
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2014, 21:25
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0D 143KM

Postprzez smile » 5 paź 2014, 13:08

Nie lepiej było wymienić na nowy?! Jaki koszt usunięcia?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez telek25 » 27 paź 2014, 22:48

1000 zł
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2014, 21:25
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0D 143KM

Postprzez smile » 27 paź 2014, 22:52

no to za tyle można wymienić DPF na nowy!! :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez telek25 » 31 gru 2014, 09:10

smile napisał(a):no to za tyle można wymienić DPF na nowy!! :)

Ale u mnie problem znikł a po wymianie na nowy może powrócić.
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2014, 21:25
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0D 143KM

Postprzez smile » 31 gru 2014, 19:41

Problem się dopiero może ujawnić.. DPF był tylko skutkiem.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez marlad » 20 lut 2015, 01:10

Ta nieszczelnośc , lub inny problem o którym mówił smiale powoduje,że silnik zaczyna bardziej kopcić , czego nie zauważysz , ponieważ sadza odkłada się w DPF – zapychając go .

Dopisano 20 lut 2015, 01:12:

smile napisał(a):no to za tyle można wymienić DPF na nowy!! :)


Dobre !! – daj namiary na sprzedawcę oryginału z fabryczna gwarancją .
Oczywiście z fakturą

Dopisano 20 lut 2015, 01:19:

telek25 napisał(a):1000 zł


Jak dobrze poszukasz to znajdziesz dużo taniej
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez CZARODZIEJ.SZ » 29 gru 2015, 16:41

Witam. Ten sam przypadek dpf mruga z dnia na dzień .
CZARODZIEJ.SZ
 

Postprzez polana » 6 mar 2016, 18:51

A czy przypadkiem w tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=vM2vg_S3Zss nie jest zamieszczony patent na "chałupnicze" zresetowanie inspekcji olejowej w Maździe 5? Jeśli się mylę to poprawcie mnie
Początkujący
 
Od: 6 mar 2016, 17:59
Posty: 6 (0/1)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 5 CR 2006r, 2.0 143KM RF-7J

Postprzez hog » 24 cze 2016, 19:25

Witam,
Wczoraj robiłem trasę 800km, 80% autostrada 160+, obwodnicę wrocławia objechałem 130 na 6 biegu i wychodzi ze zapchałem dpf przy zjeździe z obwodnicy migająca kontrolka DPF i swiecącu CHECK.
Podpiołem kompa błędy
P2458 – czas regeneracji filtra
3 razy P242F- nie zdefiniowany
Co teraz???

Czy pomoże wypalanie przy użyciu Forscan???
Czy olej trzeba wymienić natychmiast po wymuszonym wypaleniu??

PS. mam też błąd P0104 ale to raczej przepływomierz albo dolot turbo nie pozwiązuje tego występował wcześniej
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 19:36
Posty: 68 (0/1)
Skąd: DE
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 110KM

Postprzez marlad » 25 cze 2016, 00:09

P0104 to kluczowa sprawa do usunięcia ponieważ to najprawdopodobniej spowodowało zapchanie się DPF. – po prostu silnik produkuje masę dymu – a Ty tego nie widzisz bo wyłapał to wszystko i zmagazynował DPF
Przepływka , szczelnosć dolotu – to podstawowe tematy.
sprawdź EGR ( jest to opcja – ale moze wisi )

Co do regeneracji to nie wypowiadam sie bo u mnie p242F najczęściej kończy sie tak ,że którys z Marianów( chirugrów) odbiera "poród" jak na załączonym obrazku ;)

Obrazek


powodzenia !!
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez hog » 26 cze 2016, 09:28

witam,
Forscan nic w tym wypadku nie zdziałał, Kogo możecie polecić do wypalenia albo wycięcia DPF
Białystok- Warszawa
Pozdrawiam
Hog
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 19:36
Posty: 68 (0/1)
Skąd: DE
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 110KM

Postprzez marlad » 26 cze 2016, 23:36

Gt4 Warszawa http://gt4serwis.pl/
i Elektronika Przasnysz https://www.facebook.com/ElektronikaPrzasnysz/

Dostarczam tym firmom rozwiazania z zakresu softu.

Jakby był,problem sie z nimi dogadać to daj znać .
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez hog » 27 cze 2016, 09:52

Dzięki termin umówiony.
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 19:36
Posty: 68 (0/1)
Skąd: DE
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 110KM

Postprzez hog » 28 cze 2016, 17:06

sadze ze udało się rozwiązać problem zapchanego DPF.
Proszę zęby ktoś zerknął bardziej doświadczony czy DPF funkcjonuje.
1. Miga DPF i świeci Check (spadek mocy tryb awaryjny)
PM-ACC 12,65 g/l
PM-ACC-DS 7,69g/l
PM-GEN 11,62g/l
Forscan nie idzie 2% i błąd

2. wyczyściłem EGR i przepustnicę
poszło wypalanie
PM-ACC 4,94 g/l
PM-ACC-DS 0,30g/l
PM-GEN 4,80 g/l
lepiej ale nie 0

3. wsiadłem w auto i 40 km na 2,5 tys
PM-ACC 0,40 g/l
PM-ACC-DS 1,91 g/l
PM-GEN 0,35 g/l

czy wszystko tu jest ok??

błąd p0104 możne i kopci i zapycha filtr i to przyczyna zawalenia, ale tym się zajmę jutro:)
Dzieki
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 19:36
Posty: 68 (0/1)
Skąd: DE
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 110KM

Postprzez lukakolo » 27 lip 2016, 16:42

Witam,
widzę że forum podzieliło się na tych, którzy uważają DPF za super wynalazek i że zapychanie filtra leży głownie po stronie właścicieli (sami jeszcze nie doświadczyli migających kontrolek i lawety do serwisu), uważają też że filtry trzeba ratować itp. , i na tych którym awaria się już przydarzyły- dostali wyroki (wymiana za klikanaście tys.złotych), i usunęli DPF. Ja nie stanę po stronie ani jednych ani drugich. Problem bez wątpienia jest inaczej wątek nie miał by tylu stron. Osobiście uważam, że największy problem DPF to to że ulega często zapchaniu bez jakiegokolwiek ostrzeżenia, no i to, że wymiana kosztuje tak dużo. Przytoczę swój przypadek:
Auto 10 lat, przebieg 125 tys, mam auto 1,5 roku,
Filtr zapchał mi się na autostradzie (wcześniej nie dawał żadnych oznak zapchania)
najpierw spadła moc, a dopiero potem zamrugał DPF, próba wypalenia podczas jazdy, powiodła się na 10 min, potem zapaliły się sławne kontrolki check engieen i DPF, auto przeszło w tryb serwisowy, na tym trybie przejechałem jeszcze 300 km (sorry ale musiałem zdążyć na mecz do Marsylii), potem zdecydowałem się na lawetę i serwis mazdy w Niemczech. Najlepsze wydarzyło się w mazdzie: blędy:
P2458
P242F
zadymienie 15g/l
wg "fachowców" z mazdy, komputer nie chciał zainicjować dopalania z powodu uszkodzenia wszystkich sond oraz wysokiego zadymienia. Zaproponowano mi wymianę DPF oraz sond za 5500 euro! Przerażony
zadecydowałem że auto pojedzie dalej, nad Wisłę, konkretnie do AutoJaksa- tam serwisuje auto. Jak zwykle nie zawiodłem się; podwójne dopalanie komputerowe, wymiana oleju i auto do odbioru za 550 zł!!!(po wcześniejszych testach zadymienia i próbie trasy) . Uratowało mnie auto trafiło na lawetę i nie dorżnąłem filtra.
Pozdrawiam wszystkich miłośników i morderców DPF
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2015, 23:53
Posty: 32 (1/0)
Skąd: Schaffhausen, Szwajcaria
Auto: Mazda 5, 2.0 CR, 143 KM, 2006
Fiat Scudo H1L2 140 Mjet, 2007

Postprzez iwi » 28 lip 2016, 11:24

lukakolo napisał(a):podwójne dopalanie komputerowe, wymiana oleju i auto do odbioru za 550 zł!!!(po wcześniejszych testach zadymienia i próbie trasy).

Powodzenia. Cieszę się, że udało Ci się naprawić, ale niestety muszę Cię zmartwić. To co zrobiłeś to tylko usunięcie objawów a nie przyczyny. Jeśli samo wyczyszczenie filtra zrobiłmechanik to komputer to sobie powinien sam zrobić na trasie. Poszukaj innej przyczyny, albo przygotuj się na następną wizytę w serwisie czy u AutoJaksa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez lukakolo » 28 lip 2016, 15:44

Powodzenia. Cieszę się, że udało Ci się naprawić, ale niestety muszę Cię zmartwić. To co zrobiłeś to tylko usunięcie objawów a nie przyczyny. Jeśli samo wyczyszczenie filtra zrobiłmechanik to komputer to sobie powinien sam zrobić na trasie. Poszukaj innej przyczyny, albo przygotuj się na następną wizytę w serwisie czy u AutoJaksa.[/quote]

Obyś nie był złym prorokiem <oczko> AutoJaksa szukali przyczny i nie znaleźli. Mam pewną teorię: Od 2 miesięcy mieszkam w Szwajcarii, i jeździłem praktycznie non stop krótkie odcinki na 3 biegu 50 km na godzinę (tutaj jest jakaś masakra z mandatami). Łudzę się że ten styl jazdy spowodował zadymienie. Teraz już bardziej dbam o wysokie obroty i na razie po przejechaniu 2500 km jest ok.
Czas pokaże, nie stresuje się, tutaj na miejscu mogę przebierać w mazdach 5 z benzynowymi silnikami, najwyżej szybko wymienie auto.
pzdr
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2015, 23:53
Posty: 32 (1/0)
Skąd: Schaffhausen, Szwajcaria
Auto: Mazda 5, 2.0 CR, 143 KM, 2006
Fiat Scudo H1L2 140 Mjet, 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy