Mrugająca kontrolka DPF
Witam, wyrzuciłem DPF i wszystko wróciło do normy. DPF był bardzo zabrudzony dużo popiołu z niego się wysypało może dlatego nie chciał się wypalić przez komputer. Teraz jeżdżę już prawie 2 miesiące i wszystko ok. Ja byłem zwolennikiem zostawienia ale jak nic nie pomagało to wyrzuciłem i jestem zadowolony i polecam wszystkim żałuje że tak długo czekałem.
- Od: 12 lut 2014, 21:25
- Posty: 47
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0D 143KM
Ta nieszczelnośc , lub inny problem o którym mówił smiale powoduje,że silnik zaczyna bardziej kopcić , czego nie zauważysz , ponieważ sadza odkłada się w DPF – zapychając go .
Dopisano 20 lut 2015, 01:12:
Dobre – daj namiary na sprzedawcę oryginału z fabryczna gwarancją .
Oczywiście z fakturą
Dopisano 20 lut 2015, 01:19:
Jak dobrze poszukasz to znajdziesz dużo taniej
Dopisano 20 lut 2015, 01:12:
smile napisał(a):no to za tyle można wymienić DPF na nowy!!
Dobre – daj namiary na sprzedawcę oryginału z fabryczna gwarancją .
Oczywiście z fakturą
Dopisano 20 lut 2015, 01:19:
telek25 napisał(a):1000 zł
Jak dobrze poszukasz to znajdziesz dużo taniej
SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
A czy przypadkiem w tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=vM2vg_S3Zss nie jest zamieszczony patent na "chałupnicze" zresetowanie inspekcji olejowej w Maździe 5? Jeśli się mylę to poprawcie mnie
Witam,
Wczoraj robiłem trasę 800km, 80% autostrada 160+, obwodnicę wrocławia objechałem 130 na 6 biegu i wychodzi ze zapchałem dpf przy zjeździe z obwodnicy migająca kontrolka DPF i swiecącu CHECK.
Podpiołem kompa błędy
P2458 – czas regeneracji filtra
3 razy P242F- nie zdefiniowany
Co teraz???
Czy pomoże wypalanie przy użyciu Forscan???
Czy olej trzeba wymienić natychmiast po wymuszonym wypaleniu??
PS. mam też błąd P0104 ale to raczej przepływomierz albo dolot turbo nie pozwiązuje tego występował wcześniej
Wczoraj robiłem trasę 800km, 80% autostrada 160+, obwodnicę wrocławia objechałem 130 na 6 biegu i wychodzi ze zapchałem dpf przy zjeździe z obwodnicy migająca kontrolka DPF i swiecącu CHECK.
Podpiołem kompa błędy
P2458 – czas regeneracji filtra
3 razy P242F- nie zdefiniowany
Co teraz???
Czy pomoże wypalanie przy użyciu Forscan???
Czy olej trzeba wymienić natychmiast po wymuszonym wypaleniu??
PS. mam też błąd P0104 ale to raczej przepływomierz albo dolot turbo nie pozwiązuje tego występował wcześniej
P0104 to kluczowa sprawa do usunięcia ponieważ to najprawdopodobniej spowodowało zapchanie się DPF. – po prostu silnik produkuje masę dymu – a Ty tego nie widzisz bo wyłapał to wszystko i zmagazynował DPF
Przepływka , szczelnosć dolotu – to podstawowe tematy.
sprawdź EGR ( jest to opcja – ale moze wisi )
Co do regeneracji to nie wypowiadam sie bo u mnie p242F najczęściej kończy sie tak ,że którys z Marianów( chirugrów) odbiera "poród" jak na załączonym obrazku
powodzenia
Przepływka , szczelnosć dolotu – to podstawowe tematy.
sprawdź EGR ( jest to opcja – ale moze wisi )
Co do regeneracji to nie wypowiadam sie bo u mnie p242F najczęściej kończy sie tak ,że którys z Marianów( chirugrów) odbiera "poród" jak na załączonym obrazku
powodzenia
SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Gt4 Warszawa http://gt4serwis.pl/
i Elektronika Przasnysz https://www.facebook.com/ElektronikaPrzasnysz/
Dostarczam tym firmom rozwiazania z zakresu softu.
Jakby był,problem sie z nimi dogadać to daj znać .
i Elektronika Przasnysz https://www.facebook.com/ElektronikaPrzasnysz/
Dostarczam tym firmom rozwiazania z zakresu softu.
Jakby był,problem sie z nimi dogadać to daj znać .
SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
sadze ze udało się rozwiązać problem zapchanego DPF.
Proszę zęby ktoś zerknął bardziej doświadczony czy DPF funkcjonuje.
1. Miga DPF i świeci Check (spadek mocy tryb awaryjny)
PM-ACC 12,65 g/l
PM-ACC-DS 7,69g/l
PM-GEN 11,62g/l
Forscan nie idzie 2% i błąd
2. wyczyściłem EGR i przepustnicę
poszło wypalanie
PM-ACC 4,94 g/l
PM-ACC-DS 0,30g/l
PM-GEN 4,80 g/l
lepiej ale nie 0
3. wsiadłem w auto i 40 km na 2,5 tys
PM-ACC 0,40 g/l
PM-ACC-DS 1,91 g/l
PM-GEN 0,35 g/l
czy wszystko tu jest ok??
błąd p0104 możne i kopci i zapycha filtr i to przyczyna zawalenia, ale tym się zajmę jutro:)
Dzieki
Proszę zęby ktoś zerknął bardziej doświadczony czy DPF funkcjonuje.
1. Miga DPF i świeci Check (spadek mocy tryb awaryjny)
PM-ACC 12,65 g/l
PM-ACC-DS 7,69g/l
PM-GEN 11,62g/l
Forscan nie idzie 2% i błąd
2. wyczyściłem EGR i przepustnicę
poszło wypalanie
PM-ACC 4,94 g/l
PM-ACC-DS 0,30g/l
PM-GEN 4,80 g/l
lepiej ale nie 0
3. wsiadłem w auto i 40 km na 2,5 tys
PM-ACC 0,40 g/l
PM-ACC-DS 1,91 g/l
PM-GEN 0,35 g/l
czy wszystko tu jest ok??
błąd p0104 możne i kopci i zapycha filtr i to przyczyna zawalenia, ale tym się zajmę jutro:)
Dzieki
Witam,
widzę że forum podzieliło się na tych, którzy uważają DPF za super wynalazek i że zapychanie filtra leży głownie po stronie właścicieli (sami jeszcze nie doświadczyli migających kontrolek i lawety do serwisu), uważają też że filtry trzeba ratować itp. , i na tych którym awaria się już przydarzyły- dostali wyroki (wymiana za klikanaście tys.złotych), i usunęli DPF. Ja nie stanę po stronie ani jednych ani drugich. Problem bez wątpienia jest inaczej wątek nie miał by tylu stron. Osobiście uważam, że największy problem DPF to to że ulega często zapchaniu bez jakiegokolwiek ostrzeżenia, no i to, że wymiana kosztuje tak dużo. Przytoczę swój przypadek:
Auto 10 lat, przebieg 125 tys, mam auto 1,5 roku,
Filtr zapchał mi się na autostradzie (wcześniej nie dawał żadnych oznak zapchania)
najpierw spadła moc, a dopiero potem zamrugał DPF, próba wypalenia podczas jazdy, powiodła się na 10 min, potem zapaliły się sławne kontrolki check engieen i DPF, auto przeszło w tryb serwisowy, na tym trybie przejechałem jeszcze 300 km (sorry ale musiałem zdążyć na mecz do Marsylii), potem zdecydowałem się na lawetę i serwis mazdy w Niemczech. Najlepsze wydarzyło się w mazdzie: blędy:
P2458
P242F
zadymienie 15g/l
wg "fachowców" z mazdy, komputer nie chciał zainicjować dopalania z powodu uszkodzenia wszystkich sond oraz wysokiego zadymienia. Zaproponowano mi wymianę DPF oraz sond za 5500 euro! Przerażony
zadecydowałem że auto pojedzie dalej, nad Wisłę, konkretnie do AutoJaksa- tam serwisuje auto. Jak zwykle nie zawiodłem się; podwójne dopalanie komputerowe, wymiana oleju i auto do odbioru za 550 zł!!!(po wcześniejszych testach zadymienia i próbie trasy) . Uratowało mnie auto trafiło na lawetę i nie dorżnąłem filtra.
Pozdrawiam wszystkich miłośników i morderców DPF
widzę że forum podzieliło się na tych, którzy uważają DPF za super wynalazek i że zapychanie filtra leży głownie po stronie właścicieli (sami jeszcze nie doświadczyli migających kontrolek i lawety do serwisu), uważają też że filtry trzeba ratować itp. , i na tych którym awaria się już przydarzyły- dostali wyroki (wymiana za klikanaście tys.złotych), i usunęli DPF. Ja nie stanę po stronie ani jednych ani drugich. Problem bez wątpienia jest inaczej wątek nie miał by tylu stron. Osobiście uważam, że największy problem DPF to to że ulega często zapchaniu bez jakiegokolwiek ostrzeżenia, no i to, że wymiana kosztuje tak dużo. Przytoczę swój przypadek:
Auto 10 lat, przebieg 125 tys, mam auto 1,5 roku,
Filtr zapchał mi się na autostradzie (wcześniej nie dawał żadnych oznak zapchania)
najpierw spadła moc, a dopiero potem zamrugał DPF, próba wypalenia podczas jazdy, powiodła się na 10 min, potem zapaliły się sławne kontrolki check engieen i DPF, auto przeszło w tryb serwisowy, na tym trybie przejechałem jeszcze 300 km (sorry ale musiałem zdążyć na mecz do Marsylii), potem zdecydowałem się na lawetę i serwis mazdy w Niemczech. Najlepsze wydarzyło się w mazdzie: blędy:
P2458
P242F
zadymienie 15g/l
wg "fachowców" z mazdy, komputer nie chciał zainicjować dopalania z powodu uszkodzenia wszystkich sond oraz wysokiego zadymienia. Zaproponowano mi wymianę DPF oraz sond za 5500 euro! Przerażony
zadecydowałem że auto pojedzie dalej, nad Wisłę, konkretnie do AutoJaksa- tam serwisuje auto. Jak zwykle nie zawiodłem się; podwójne dopalanie komputerowe, wymiana oleju i auto do odbioru za 550 zł!!!(po wcześniejszych testach zadymienia i próbie trasy) . Uratowało mnie auto trafiło na lawetę i nie dorżnąłem filtra.
Pozdrawiam wszystkich miłośników i morderców DPF
lukakolo napisał(a):podwójne dopalanie komputerowe, wymiana oleju i auto do odbioru za 550 zł!!!(po wcześniejszych testach zadymienia i próbie trasy).
Powodzenia. Cieszę się, że udało Ci się naprawić, ale niestety muszę Cię zmartwić. To co zrobiłeś to tylko usunięcie objawów a nie przyczyny. Jeśli samo wyczyszczenie filtra zrobiłmechanik to komputer to sobie powinien sam zrobić na trasie. Poszukaj innej przyczyny, albo przygotuj się na następną wizytę w serwisie czy u AutoJaksa.
Powodzenia. Cieszę się, że udało Ci się naprawić, ale niestety muszę Cię zmartwić. To co zrobiłeś to tylko usunięcie objawów a nie przyczyny. Jeśli samo wyczyszczenie filtra zrobiłmechanik to komputer to sobie powinien sam zrobić na trasie. Poszukaj innej przyczyny, albo przygotuj się na następną wizytę w serwisie czy u AutoJaksa.[/quote]
Obyś nie był złym prorokiem AutoJaksa szukali przyczny i nie znaleźli. Mam pewną teorię: Od 2 miesięcy mieszkam w Szwajcarii, i jeździłem praktycznie non stop krótkie odcinki na 3 biegu 50 km na godzinę (tutaj jest jakaś masakra z mandatami). Łudzę się że ten styl jazdy spowodował zadymienie. Teraz już bardziej dbam o wysokie obroty i na razie po przejechaniu 2500 km jest ok.
Czas pokaże, nie stresuje się, tutaj na miejscu mogę przebierać w mazdach 5 z benzynowymi silnikami, najwyżej szybko wymienie auto.
pzdr
Obyś nie był złym prorokiem AutoJaksa szukali przyczny i nie znaleźli. Mam pewną teorię: Od 2 miesięcy mieszkam w Szwajcarii, i jeździłem praktycznie non stop krótkie odcinki na 3 biegu 50 km na godzinę (tutaj jest jakaś masakra z mandatami). Łudzę się że ten styl jazdy spowodował zadymienie. Teraz już bardziej dbam o wysokie obroty i na razie po przejechaniu 2500 km jest ok.
Czas pokaże, nie stresuje się, tutaj na miejscu mogę przebierać w mazdach 5 z benzynowymi silnikami, najwyżej szybko wymienie auto.
pzdr
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości