Zakup używanego auta – Mazda5 CR (2005 – 2010)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez brencik » 21 cze 2015, 16:43

adiks76 napisał(a):czy można przerobić sam na gaz

Jak sam? W garazu?
adiks76 napisał(a):-czy ten silnik bierze olej

Nie wiem, nie widziałem go i nie jeżdziem autem z tym silnikiem co chcesz kupic, zapytaj obecnego wlascicela czy mu pali olej <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez Fred.X » 21 cze 2015, 17:38

adiks76 napisał(a):przy kupnie na co zwracać uwagę ?czy są miejsca które korodują etc
tylne nadkola
adiks76 napisał(a):-czy można przerobić sam na gaz i czy wymaga to specjalnej ochrony np regulacja zawórów etc , jezeli instalacja to czy ze smarowaniem czy bez

żadnej lubryfikacji !!! dobry instalator + dobre "klocki"
adiks76 napisał(a):-czy ten silnik bierze olej (poprzednia Toyota Avensis) brała ok 1 /1000 km

zależy , instrukcja podaje do 0,8l/1000 km ,mój spija 0,2 /1000km przy przebiegu 212 tys

adiks76 napisał(a):prosiłbym o podanie wszystkich za i przeciw.
nie ma przeciw :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez brencik » 21 cze 2015, 23:07

Fred.X napisał(a):nie ma przeciw :P

Są i to sporo.
Niewygodny fotel kierowcy, brak możliwości rozpięcia siatki bagażnika oddzielającej przestzreń pasażerską, "dziko" działające sprzęgło, zacinajcy sie wsteczny, dużo pali, głośny powyżej 3 tys obr – ogolnie słabe wytłumienie, niewygodny podłokietnik, tyle na gorąco z takich podstawowych braków
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez Fred.X » 22 cze 2015, 05:41

ale on pytał pewnie o instalację LPG <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez nemi » 22 cze 2015, 08:08

brencik napisał(a):Niewygodny fotel kierowcy, brak możliwości rozpięcia siatki bagażnika oddzielającej przestzreń pasażerską, "dziko" działające sprzęgło, zacinajcy sie wsteczny, dużo pali, głośny powyżej 3 tys obr – ogolnie słabe wytłumienie, niewygodny podłokietnik, tyle na gorąco z takich podstawowych braków

Z większością ciężko mi się zgodzić. Fotel kierowcy w moim odczuciu jest świetny i nie czuję zmęczenia, podłokietnik jest w sam raz dla mnie, sprzęgło działa zupełnie dobrze, ale rzeczywiście wymaga wprawy całkowicie płynna jazda. Wsteczny? Działa zupełnie tak samo jak w innych autach.
Spalanie (dla 1.8) 10-11+ w Warszawie, 8,3 przy 120 km/h, 7-7,5 przy spokojnej jeździe po zwykłych drogach w trasie. Wiatr zmienia niestety diametralnie spalanie :P.
Wytłumienie mogłoby być lepsze i siatka też by się przydała.

Gdybym miał kupować auto jeszcze raz, to na 90% zdecydowałbym się na ten sam model.

Branie oleju to duży problem w tych autach –> polecam lekturę działu Mazda5 i Mazda6. Remont to ok. 2.500 zł w niezależnym warsztacie.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Fred.X » 22 cze 2015, 16:59

U mnie następne auto : Mazda 5, C4 Grand Picasso , Pug 5008 , kolejnośc przypadkowa :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Damian68 » 22 cze 2015, 20:16

Qdłaty25 napisał(a):Witajcie.
Śmiać mi się chce, jak czytam te wypociny jednego czy drugiego redaktorka piszącego o mega awaryjnych dieslach w maździe! Wszystko zależy w jakim stanie się autko zakupiło. Jeżeli kupiło się przysłowiową "okazję" od Niemca co "płakał jak sprzedawał", albo "stała na dywanie w garażu", to można się spodziewać w najbliższym czasie jakiegoś dodatkowego wydatku. Według mnie, jeżeli będziesz pilnował elementów, które się najczęściej sypią w dieslowskich mazdach, to nie powinno być problemów. Oczywiście przebieg też jest ważny, bo zużycie materiałów to sprawa normalna i nie da się tego przeskoczyć (DPF, zawieszenie itp.)
Dziwne jest, że w Niemczech za porządną M5 z rocznika 2009 – 2010 w dieslu z przebiegiem do 120tkm trzeba zapłacić około 9 – 10 tyś. Euro, a u nas auta z takim przebiegiem kosztują już nawet 25 tyś zł. Pytanie skąd handlarze biorą te auta??? Niemcy też nie są głupi i jak mają coś dobrego, to cenę trzymają. No chyba, że chcą się pozbyć "jeżdżącego trupa", to wtedy można od nich okazyjnie coś kupić. Ale tego ostatniego zakupu nie polecam. Przemyślcie sobie to i przed dokonaniem wyboru swojego nowego nabytku proponuję sprawdzić ile podobne roczniki z tego modelu kosztują za zachodnią granicą. Jeżeli cena jest w Polsce podobna albo wyższa (dochodzi przecież marża handlarza), to wtedy można się zastanowić nad zakupem. W innym przypadku będzie to zakup o "podwyższonym ryzyku"
Takie jest moje zdanie, dlatego swoją "laleczkę" sprowadziłem sobie osobiście z niemieckiego serwisu i nie mogę powiedzieć, żeby to była okazja cenowa.
Pozdrawiam


Absolutnie się zgadzam.Samochód to nie osiołek, któremu damy jeść i idzie do przodu. Po zakupie mojej piątki zainwestowałem kilka tysięcy i teraz jeździ jak marzenie-odpukać-oby jak najdłużej. Mazdę 323f kupiłem za 7000 i teraz zainwestuję w nią 8000 pln. Chcę się nią cieszyć i mieć satysfakcję że będzie zachowana w super stanie <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez arturg_ar » 22 cze 2015, 21:44

Napisali o naszej Madzi... każdy sam oceni na ile jest to prawda papa

http://magazynauto.interia.pl/uzywane/o ... Id,1702040
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2013, 09:17
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Auto: Madzia 5, 2.0 Pb, 2006r.

Postprzez Fred.X » 22 cze 2015, 22:32

połowa to bzdury jakich mało , żadnego szumu nie mam , ząbkowanie opon występuje w przypadku większości aut posiadających wielowahacz z tyłu i regulację kąta i dotyczy to głównie opon kierunkowych , jak zwykle pismaki czy to na onecie, czy na interii , czy na WP nie mają bladego pojęcia o czym piszą , niepokojąco często wymieniamy amortyzatory <lol> <lol> <lol> <lol>

Dopisano 22 cze 2015, 22:34:

a i jeszcze jedno , zauważcie , że Motor od dłuższego czasu nie obsmarował żadnego wieśwagena <lol> , przypadek ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez lisutorun » 14 lip 2015, 22:38

Cześć

Planuje zakup Mazdy 5 benzyna, który silnik byłby lepszy do lpg 1.8 czy 2.0? Jazda głównie po mieście.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2015, 12:00
Posty: 5
Auto: Mazda 5 2.0 145km 2006

Postprzez Fred.X » 14 lip 2015, 23:10

zawsze 2.0 bedzie lepszy , różnica w spalaniu znikoma , za to w jeździe ogromna <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez SkyOfDream » 14 lip 2015, 23:11

hej tydzień temu kopiłem mazde 5 w benzynie 2.0 i szczerze powiem Ci ze moc jest na styk dla auta 1.8 za słaby nawet po miescie
Początkujący
 
Od: 7 lip 2015, 22:02
Posty: 7 (1/0)
Auto: Mazda 5
2.0 benzyna
2005

Postprzez daniel k » 26 sie 2015, 16:24

Witam serdecznie

Moi drodzy, co myślicie o Mazdzie z tym silnikiem? Jutro jade ja odebrać z autohouse i chciałbym wiedzieć, czy ktoś jeździ na takim silniku? Jakies problemy w eksploatacji? Wiem, ze ta Mazda ma filtr dpf, ale będzie sluzyla najczęściej na długie trasy i bardzo sporadycznie w miescie. Jestem ciekaw waszych opinii na temat tego silnika. Madzia jest z 2007 roku i ma przebieg 152 000 km.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
daniel k
 

Postprzez kriskus » 27 sie 2015, 21:38

Poszukaj dobrze na forum. Jest mnóstwo opinii, zarówno w wątkach o M5, jaki i o M3 oraz M6.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez hp1100 » 7 wrz 2015, 17:51

Witam,
Przymierzam się do zakupu piątki, dość prawdopodobne, że 2.0 z automatem. Jaki rodzaj (lub rodzaje) skrzyni automatycznych był montowany w tym modelu?
Pozdrawiam, Michał
hp1100
 

Postprzez st60 » 21 wrz 2015, 20:30

Witam wszystkich serdecznie:)

Jeżeli piszę w nieodpowiednim dziale to bardzo przepraszam i proszę o przeniesienie.
Przymierzam się do zakupu mazdy 5 i dużo czytam, martwi mnie rdza o której piszą w różnych artykułach.
Celuję w rocznik od 2006 ale na poliftąwą mnie nie stać:(
Auto będzie garażowane w ciepłym garażu, czy z tą rdzą jest aż tak zle?
Miałem kupić espace 4 z 2.0T niby fajne auto ale ten przód jakiś taki dziwoląg ;)
mazda o wiele bardziej mi się podoba.
proszę użytkowników tych aut o wypowiedzenie się.

Pozdrawiam
st60
 

Postprzez Wojtek » 21 wrz 2015, 20:57

Rdzę będą miały auta po przejściach...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kriskus » 24 wrz 2015, 11:17

Piątki nie mają dużych problemów z rdzą. Natomiast na pewno jest to inna klasa niż Espace – raczej auto porównywalne do Grand Scenika. Zastanów się ile miejsca potrzebujesz w środku.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez nemi » 24 wrz 2015, 20:01

Dokładnie – Mazda 5 to auto o wymiarach kompakta, jest też czteroosobowa!
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Velom » 20 paź 2015, 20:42

Interesuje mnie 5 – ka właśnie , bo premka jest wygodna i pojemna i ogólnie nie jest taka gabarytowo duża dodatkowo bezawaryjna. Jak jest z kosztami utrzymania i spalaniem ? Kusi mnie to auto choć jestem ja,żona i pies :D i ciągle się zastanawiam czy "autobus" mi potrzebny , bo 99% miasto .
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2013, 20:46
Posty: 27
Auto: Mazda Premacy Sportive 02' Zielona 2.0 131KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości

Moderator

Moderatorzy Moto