DPF, a przyrost stanu oleju
1, 2
inspekcja skasowana błędów nie było ale mechanik był kumaty i stwierdził że to egr i miał racje. Zdemontował egr rozebrał i umył ultradźwiękowo i moc wróciła wydaje mi się że jest mocniejszy. EGR po prostu się zablokował.
- Od: 12 lut 2014, 21:25
- Posty: 47
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0D 143KM
To było do przewidzenia (i obym był złym prorokiem , ale to nie koniec twoich problemów)
1. Wyciąłeś DPF-a bo się "ony filter" zapychał (czyż nie?)
– zapychał się bo silnik "kopcił"
2. Usunąłeś skutek
– wyciąłeś DPF-a i sadza miała wylatać przez rurę
3. Coś mi się wydaje że EGR wcale nie odpowiada za "kopcenie"
– jest to zawór recyrkulacji spalin
– niektórzy go właśnie zaślepiają aby spaliny nie były przezeń cofane do cylindra
zamiast świeżego powietrza, bogatego w tlen
– dzięki temu można "zwiększyć moc"
– może tak właśnie zrobił twój "światły mechanik"
4. Czujniki na wydechu wyczuły nadmiar sadzy i innego szajsu w spalinach
– PCM otwarł na max. EGR aby dopalić jak najwięcej sadzy (ekologia, zadanie -nie dymić!!!)
– sprawny zawór EGR działał bardzo dobrze i się otworzył na max.
– waliło sadzą przez EGR-a do cylindrów i nie miałeś mocy
5. Usunąłeś skutek
– zaślepiono EGR-a, żeby sadza nie dostawała się do cylindrów
– teraz cały dym będzie wylatał przez wydech ...
6. Czy usunąłeś przyczynę?
– co teraz ulegnie "zatkaniu" ?
Ale co na to sondy lambda i ew. inne czujniki.
Co teraz zrobi twój PCM aby chronić środowisko ?
Czy nie mam racji ?
Dopisano sobota, 28 marca 2015, 20:16:
A dlaczego kopcić miałby twój motorek?
Trzeba szukać!
1. Sprawdził bym filtr powietrza i filtr paliwa
2. Czy turbina działa
3. Czy na dolocie powietrza nie ma dziury, przez którą to sprężone powietrze ulata zanim dotrze do cylindra
4. Wtryskiwacze i inne bardziej skomplikowane rzeczy jak pompa ciśnienia paliwa, to już nie na moją amatorską wiedzę.
Ale punkty 1-3 możesz zrobić sam i będziesz spał spokojniej.
Znalezienia przyczyny życzę
1. Wyciąłeś DPF-a bo się "ony filter" zapychał (czyż nie?)
– zapychał się bo silnik "kopcił"
2. Usunąłeś skutek
– wyciąłeś DPF-a i sadza miała wylatać przez rurę
3. Coś mi się wydaje że EGR wcale nie odpowiada za "kopcenie"
– jest to zawór recyrkulacji spalin
– niektórzy go właśnie zaślepiają aby spaliny nie były przezeń cofane do cylindra
zamiast świeżego powietrza, bogatego w tlen
– dzięki temu można "zwiększyć moc"
– może tak właśnie zrobił twój "światły mechanik"
4. Czujniki na wydechu wyczuły nadmiar sadzy i innego szajsu w spalinach
– PCM otwarł na max. EGR aby dopalić jak najwięcej sadzy (ekologia, zadanie -nie dymić!!!)
– sprawny zawór EGR działał bardzo dobrze i się otworzył na max.
– waliło sadzą przez EGR-a do cylindrów i nie miałeś mocy
5. Usunąłeś skutek
– zaślepiono EGR-a, żeby sadza nie dostawała się do cylindrów
– teraz cały dym będzie wylatał przez wydech ...
6. Czy usunąłeś przyczynę?
– co teraz ulegnie "zatkaniu" ?
Ale co na to sondy lambda i ew. inne czujniki.
Co teraz zrobi twój PCM aby chronić środowisko ?
Czy nie mam racji ?
Dopisano sobota, 28 marca 2015, 20:16:
A dlaczego kopcić miałby twój motorek?
Trzeba szukać!
1. Sprawdził bym filtr powietrza i filtr paliwa
2. Czy turbina działa
3. Czy na dolocie powietrza nie ma dziury, przez którą to sprężone powietrze ulata zanim dotrze do cylindra
4. Wtryskiwacze i inne bardziej skomplikowane rzeczy jak pompa ciśnienia paliwa, to już nie na moją amatorską wiedzę.
Ale punkty 1-3 możesz zrobić sam i będziesz spał spokojniej.
Znalezienia przyczyny życzę
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość