DPF, a przyrost stanu oleju

Postprzez telek25 » 28 mar 2015, 00:09

inspekcja skasowana błędów nie było ale mechanik był kumaty i stwierdził że to egr i miał racje. Zdemontował egr rozebrał i umył ultradźwiękowo i moc wróciła wydaje mi się że jest mocniejszy. EGR po prostu się zablokował.
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2014, 21:25
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0D 143KM

Postprzez Netto69 » 28 mar 2015, 20:05

To było do przewidzenia (i obym był złym prorokiem <nie powiem> , ale to nie koniec twoich problemów)

1. Wyciąłeś DPF-a bo się "ony filter" zapychał (czyż nie?)
– zapychał się bo silnik "kopcił"

2. Usunąłeś skutek
– wyciąłeś DPF-a i sadza miała wylatać przez rurę

3. Coś mi się wydaje że EGR wcale nie odpowiada za "kopcenie"
– jest to zawór recyrkulacji spalin
– niektórzy go właśnie zaślepiają aby spaliny nie były przezeń cofane do cylindra
zamiast świeżego powietrza, bogatego w tlen
– dzięki temu można "zwiększyć moc"
– może tak właśnie zrobił twój "światły mechanik" <lol>

4. Czujniki na wydechu wyczuły nadmiar sadzy i innego szajsu w spalinach
– PCM otwarł na max. EGR aby dopalić jak najwięcej sadzy (ekologia, zadanie -nie dymić!!!)
– sprawny zawór EGR działał bardzo dobrze i się otworzył na max.
– waliło sadzą przez EGR-a do cylindrów i nie miałeś mocy

5. Usunąłeś skutek
– zaślepiono EGR-a, żeby sadza nie dostawała się do cylindrów
– teraz cały dym będzie wylatał przez wydech ...

6. Czy usunąłeś przyczynę?
– co teraz ulegnie "zatkaniu" ?


Ale co na to sondy lambda i ew. inne czujniki.
Co teraz zrobi twój PCM aby chronić środowisko ?

Czy nie mam racji ?

Dopisano sobota, 28 marca 2015, 20:16:

A dlaczego kopcić miałby twój motorek?
Trzeba szukać!

1. Sprawdził bym filtr powietrza i filtr paliwa
2. Czy turbina działa
3. Czy na dolocie powietrza nie ma dziury, przez którą to sprężone powietrze ulata zanim dotrze do cylindra
4. Wtryskiwacze i inne bardziej skomplikowane rzeczy jak pompa ciśnienia paliwa, to już nie na moją amatorską wiedzę.

Ale punkty 1-3 możesz zrobić sam i będziesz spał spokojniej.

Znalezienia przyczyny życzę <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:35
Posty: 55 (0/1)
Skąd: dolnośląskie
Auto: Jest M6 GH kombi, 2.0D 140KM, 11/2008
Była 626 2,0 DiTD 110KM GW
2001, 298tys. km (b. zadowolony)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy