Niebieski dym przy ruszaniu na rozgrzanym silniku

Postprzez andrewek » 10 kwi 2014, 10:33

Witam,

od jakiś 2 miesięcy zauważyłem że przy ruszaniu spod świateł na rozgrzanym trochę silniku (nawet nie całkowicie) zostawiam za sobą niebieski dym. Czasem mało a czasem ogromną chmurę.

– po odpaleniu silnika zimnego silnika nic nie kopci, chodzi równo
– ten dym pojawia się tylko przy obciążeniu tzn jak ruszam, jak stoję na światłach i gazuję to nic się nie pojawia
– pojawia się tylko jak silnik trochę się rozgrzeje
– pojawia się koło 1800-2000 obrotów, jak ruszam spokojnie nie przekraczając 1800 obrotów to nie dymi
– po dłuższym rozgrzaniu sinika, np jeździe autostradą problem znika, tzn potem pod światłami nic nie zostawiam za sobą
– olej nie znika a wprost przeciwnie przybywa oleju ...
– .... bo mam wrażenie że od tego czasu częściej uruchamia się dopalania DPFu. Obroty rosną na postoju, potem auto kopci nawet jak stoi ale na powiedzmy na szaro (to miałem wcześniej co jakiś czas) teraz prawie codziennie. Raz nawet zapaliła się kontrolka DPF po jeździe na autostradzie (wcześniej przez rok nie miałem problemu z tym). Udało się wypalić ten DPF normalnie jeżdżąc.
– jeszcze jeden objaw który zauważyłem – przy zimnym silniku przy przyśpieszaniu na dwójce z małymi obrotami (duże obciążenie) słychać stuki, a nawet określiłbym że walenie / łupanie. To znika dosłownie po chwili jak silnik się rozgrzeje. Nie wiem czy to ma związek.
– jak silnik jest rozgrzany i daje mu obciążenie to słychać delikatne brzęczenie, takie jakby szklanki się delikatnie obijały o siebie, ale to może tak być i może było wcześniej a nie zwracałem uwagi
– wymienione mam uszczelki pod wtryskami (w serwisie)
– teoretycznie sprawdzone turbo że coś tam puszcza olej ale mało i powinno być ok
– olej i filtr wymieniony, smok wyczyszczony
– moc silnika OK – jeździ b.dobrze, odpala zimny i ciepły bez żadnego problemu

Byłem w serwisie, ale pech chciał że wtedy akurat problemu nie było. Ten dym raz jest a raz go nie ma :(
Może coś doradzicie? EGR, wtryski, uszczelniacze zaworów a może jednak turbo? Boję się że zaraz zapcham DPF z którym przez rok i 12000 km nie miałem żadnych problemów.

Pozdr.
Andrzej
Początkujący
 
Od: 22 mar 2013, 15:55
Posty: 11
Auto: Mazda 5 2007 diesel 110KM

Postprzez M5 » 20 kwi 2014, 13:20

Problem jest we wtryskiwaczu. Jeden albo wiecej ma problem z dawkowaniem.

M5




Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez andrewek » 30 kwi 2014, 13:08

Dzięki. Byłem w serwisie po raz kolejny w międzyczasie i stwierdzili że robili korektę wtryskiwaczy i że jest z nimi wszystko OK bo przeszły korektę. Gdyby "lały" to nie przeszłyby korekty. Prawda to?
Początkujący
 
Od: 22 mar 2013, 15:55
Posty: 11
Auto: Mazda 5 2007 diesel 110KM

Postprzez andrewek » 30 maja 2014, 17:26

Dziś byłem u fachmanów od DPFów, FAPów itd i wg nich objawy wskazują na problem z DPFem. Podobno jest tak że pod obciążeniem filtr się wypala i dlatego kopic jak ruszam... Do tego coraz częściej kopci mi jak stoję na siwo i to na nie rozgrzanym silniku, obroty rosną wtedy wcześniej też.

Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? Wycinać ten DPF? Oleju w silniku przybyło mi po 2-3 tys km od połowy między L a F do połowy między F a X :–/
Początkujący
 
Od: 22 mar 2013, 15:55
Posty: 11
Auto: Mazda 5 2007 diesel 110KM

Postprzez Wojtek » 30 maja 2014, 18:43

andrewek napisał(a):Dziś byłem u fachmanów od DPFów, FAPów itd i wg nich objawy wskazują na problem z DPFem.

zmień fachowców...

andrewek napisał(a):Podobno jest tak że pod obciążeniem filtr się wypala i dlatego kopic jak ruszam...

bo to są brednie... kopci, bo masz (prawdopodobnie) za bogatą mieszankę... Niestety, aby to sprawdzić należy się podłączyć pod właściwy przyrząd pomiarowy... i odczytać błedy i różne wskazania...

andrewek napisał(a):coraz częściej kopci mi jak stoję na siwo i to na nie rozgrzanym silniku, obroty rosną wtedy wcześniej też.

na biało czy szaro? Jeżeli na biało, to możesz mieć nieszczelności i spalasz płyn chłodniczy...

andrewek napisał(a):Oleju w silniku przybyło mi po 2-3 tys km od połowy między L a F do połowy między F a X :–/

to również może wskazywać na lejące wtryski...

andrewek napisał(a):Wycinać ten DPF?

czyli usunąć chcesz skutek, nie przyczynę... i to bez zdiagnozowania problemu...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez andrewek » 3 cze 2014, 12:54

zmień fachowców...

Chętnie, tylko niech ktoś mi wskaże takich w Łodzi lub okolicach :(

bo to są brednie... kopci, bo masz (prawdopodobnie) za bogatą mieszankę... Niestety, aby to sprawdzić należy się podłączyć pod właściwy przyrząd pomiarowy... i odczytać błedy i różne wskazania...

Wczoraj w ASO robili mi korektę wtrysków, przeszła bez problemu więc raczej wtryski nie powinny lać, ale mają jeszcze dokładniej sprawdzać.

na biało czy szaro? Jeżeli na biało, to możesz mieć nieszczelności i spalasz płyn chłodniczy...

Na szaro. Płyn chłodniczy ok, nie ubywa nie przybywa, czysty, olej też czysty tylko coraz go więcej.

to również może wskazywać na lejące wtryski...

W ASO wczoraj upierali się jednak że to DPF się próbuje dopalić i sugerowali że po prostu za dużo po mieście jeżdżę (co tydzień robię jednak 100 km po trasie autostradą a w tygodniu 100 po mieście)

czyli usunąć chcesz skutek, nie przyczynę... i to bez zdiagnozowania problemu...

W ASO doradzili zmianę samochodu :|

Jednak jak podpięli samochód pod aktualizację PCM to wyszło im że coś jest do aktualizacji, ale też przy tym trzeba wymienić jakąś część. Mają się dowiedzieć co to takiego i czy może mieć wpływ na objawy które mam. Wcześniej wyczytałem że mazdy z tego okresu miały jakąś akcję serwisową i aktualizację PCMa – może to coś pomóc?

Szef serwisu w ASO upierał się też że jeżeli kopci na niebiesko przy ruszaniu to ewidentnie olej z turbiny . Ja już nie mam pojęcia co w końcu dolega tej piątce :(
Początkujący
 
Od: 22 mar 2013, 15:55
Posty: 11
Auto: Mazda 5 2007 diesel 110KM

Postprzez Wojtek » 3 cze 2014, 14:11

Aktualizacja oprogramowania znienia trochę sposób wypalania filtra DPF... następuję rzadziej i nie jest tak "od razu" przerywana itd... Poczytaj w wątkach o wypalaniu filtra na forum ;)
Lecz przy tej akcji nie było mowy o wymianie jakiejkolwiek dodatkowej części...

Jakiekolwiek dymienie auta wskazuje na niewłaściwą mieszankę paliwa z powietrzem... Jest paliwa za dużo... Nalezy się podłączyć pod "live data" i sprawdzić parametry mieszanki...

"Lejące wtryski" to nie jest tylko jedyny powód przysłowiowego kopcenia... Mogą być również nieszczelności w dolocie powietrza... dla przykładu nieszczelny IC, czy jakaś rurka...

Gdyby turbina była nieszczelna, to znikałby olej z silnika
andrewek napisał(a):– olej nie znika a wprost przeciwnie przybywa oleju ...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez andrewek » 23 cze 2014, 14:23

Okazuje się że ta wymiana części to wymiana ... bagnetu oleju :) Chodzi o zmianę położenia tych znaczników F i X. Ale serwis mazdy jakiś "centralny" z którym konsultował się "spec" z Łodzi nie zaleca tej aktualizacji w starszych samochodach, bo coś może się "spitolić" – bo parametry już nie te itd. I że na własne ryzyko mogą mi zrobić tą aktualizację za darmo ale nie gwarantują co będzie po ...

Tak więc nie bardzo wiem co robić. Poproszę ich żeby sprawdzili jeszcze może wszystko poza tym DPFem, wtryski, IC, EGR itd. żeby wykluczyć inne możliwości kopcenia.

Dodatkowo ostatnio spadła mi trochę moc silnika. Po jeździe przez chwilę z pedałem na maksa wdepniętym w podłogę po autostradzie (tak koło 170-180 km/h) potem spadła mi moc silnika. Ewidentnie wolniej się zbiera z niskich obrotów. Po dojechaniu do celu i ostygnięciu wydawało się że jest lepiej ale w drodze powrotnej znowu tak jakby moc spada – chyba po rozgrzaniu silnika. Wiecie może co to za przyczyna. Na chłodnym silniku (nie do końca rozgrzanym) mam wrażenie że jest OK, ale potem jakby zaczyna się dusić.

Pozdr.
Andrzej
Początkujący
 
Od: 22 mar 2013, 15:55
Posty: 11
Auto: Mazda 5 2007 diesel 110KM

Postprzez andrewek » 29 paź 2014, 14:49

ROZWIĄZANIE.
Dla potomnych może komuś się przyda. Problemy opisane przeze mnie w pierwszym poście powodował jednak DPF (mimo braku świecenie się kontrolek miałem kopcenie przy ruszaniu, kopcenie co jakiś czas na światłach, podwyższone obroty na postoju, przybieranie oleju – wymiana konieczna co 6-8 tys km.). Zdecydowałem się na usunięcie DPF + modyfikacja w sterowniku i wszystkie problemy jak ręką odjął. Brak kopcenia jakiegokolwiek (w tym na czarno), oleju nie przybywa. Do tego w moim odczuciu samochód ma więcej mocy, jest żwawszy i spadło spalanie, szczególnie po mieście. Nie depczę samochodu już do 3 tys za każdym razem bo też nie ma potrzeby dopalania tego filtra, więc mogę jeździć spokojniej.
Koszt wycięcia 800 pln – niemały (sterownik DENSO) , ale po trzech wymianach oleju które musiałem robić co 6-8 tys się zwraca.

Pytanie tylko, bez DPF jaki olej mogę lać do swojej Madzi? Do tej pory to było 5W-30 DPF Dextelia. Teraz można coś tańszego?

Pozdrawiam,
Andrzej
Początkujący
 
Od: 22 mar 2013, 15:55
Posty: 11
Auto: Mazda 5 2007 diesel 110KM

Postprzez Yard » 29 paź 2014, 22:02

andrewek napisał(a):Pytanie tylko, bez DPF jaki olej mogę lać do swojej Madzi? Do tej pory to było 5W-30 DPF Dextelia. Teraz można coś tańszego?

Pod warunkiem, że będzie to 5W-30.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy