Ściąganie na prawo podczas jazdy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez soter » 18 sty 2010, 15:22

Od 1,5 roku jestem użytkownikiem M5 2.0 CR 143 od samego początku mam pewien problem auto nawet na prostej drodze wykazuje tendencję to ściągania na prawą stronę.
Auto kupiłem nowe w salonie. Ja osobiście nie miałem żadnych przygód typu dzwon czy coś w tym rodzaju. Podczas przeglądów zgłaszam problem i : w jednym serwisie wykonano badanie geometrii, które wykazało że wszystko jest w normie ale jedne z parametrów jest na granicy i dobrze by to wyregulować niestety nie można gdyż producent nie przewidział że będzie taka potrzeba, podczas przeglądu w innym serwisie otrzymałem informację, że mam nierówne ciśnienie w oponach – niestety pompowanie nic nie pomogło. Problem oczywiście nie jest drastyczny i bez kłopotu można z nim żyć ale osobiście lubię kiedy w samochodzie wszystko działa jak należy . Czy ktoś miał podobny problem? Jeśli tak to jak sobie z tym poradził?
soter
 

Postprzez gorylla » 22 sty 2010, 12:01

soter napisał(a):dobrze by to wyregulować niestety nie można gdyż producent nie przewidział że będzie taka potrzeba


Nieprawda. Można to regulować, np. poprzez zmianę kąta ustawienia amortyzatorów. Dobry serwis może ci to zrobić.

A odnośnie ściągania to możesz sam nie wiedzieć, kiedy mogłeś się tego nabawić. Czasami wystarczy wjechać w dobrą dziurę, a można np. przygiąć wahacz.

W pełni cię rozumiem, bo ściąganie to znienawidzona przeze mnie dolegliwość. Nie pozwala na żaden relaks podczas jazdy, cały czas kierownica w łapach i kontra.

Mus zrobić pełną diagnostykę i dodatkowo dobre oględziny podzespołów, może coś jest podgięte. Do sprawdzenia oczywiście końcówki, drążki, wahacze, amorki, zbieżność, geometria osi z ustawieniem kątów pochylenia kół, pokusiłbym się nawet o sprawdzenie felg i opon i ponowne wyważenie kół, a dla świętego spokoju także geometrii całego zawieszenia (pomiar punktów- trochę kosztowne, ale jak nic nie pomoże to co Ci zostanie- nie daj Boże jeśli zawieszenie jest zwichrowane). Diabeł często tkwi w szczegółach. I nie bagatelizuj tego- jeśli ściąga, to znaczy, że jest jakaś usterka, którą trzeba zlokalizować i zlikwidować.

Sam mam problem z przeciekającym webasto i tak mnie to wkurza, że chyba będę musiał je serwisować. Tylko ja mam z nim mniejszy problem, jak doleję raz na jakiś czas trochę płynu chłodniczego, to nic mi się nie stanie. Ale jak miałbym cały czas walczyć z prowadzeniem auta, to zszedłbym na zawał.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez soter » 25 sty 2010, 12:11

dziękuję za dobrą radę niestety zrobiłem diagnostykę, oględziny podzespołów, w serwisie wykonano całą masę jakichś pomiarów i wygląda na to że ten "typ tak ma" zaproponowano mi ingerencję w zawieszenie i nawiercenie otworów dzięki, którym będzie istniała możliwość regulacji kąta pochylenia kół co podobno ma pomóc ... tylko coś mi to nie bardzo pasuje , a ponadto nie po to kupuję nowe auto aby potem na własną rękę i za własne pieniądze doprowadzać go do stanu używalności.
soter
 

Postprzez gorylla » 25 sty 2010, 15:10

No to faktycznie kiepsko.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez M5 » 25 sty 2010, 20:59

Nie ten typ tak ma...tylko zapewne ten egzemplarz. Może upadł im w transporcie kontener z samochodami...bo tylko to mi do głowy przychodzi...co by nie było auto nie jedzie tak jak trzeba.
Skoro parametr mieści się na pograniczu normy...to trzeba to podważyć...a ciężko będzie... bo trzeba udowodnić że producent zbyt optymistycznie określił parametr normy.

Generalnie Sprawa Precedensowa.

M5 :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez jarku007 » 26 sty 2010, 11:56

soter napisał(a):nawiercenie otworów dzięki, którym będzie istniała możliwość regulacji kąta pochylenia kół co podobno ma pomóc ... tylko coś mi to nie bardzo pasuje ,
<br>Mnie też coś to nie bardzo pasuje ... :] <br>M5 to przecież nie Łada ani duży Fiat żeby " dłubać " w niej w ten sposób .<br>
soter napisał(a):ten "typ tak ma"

Ten typ tak raczej nie ma !! !!<br>Pewnie że jest im ( czyt. ASO ) wygodniej mówiąc że TTTM .<br>Jeśli masz gwarancje to niech ASO szuka przyczyny do skutku .<br><br>Aczkolwiek przypominam sobie że jest post w dziale o M6 <br>gdzie jej właściciel uskarżał się właśnie na wyraźne ściąganie w nowym aucie .
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez grzehoo » 8 lut 2010, 20:16

Witam,

Ja mam to samo, regulowano mi dwukrotnie geometrię i zawsze wychodzi na to samo – wszystko jest idealnie, w dalszym ciągu ściąga. Dałem sobie spokój, bo zauważyłem, że w miejscach, gdzie droga jest lekko nachylona w prawo (większość sytuacji) to M5 ściąga na prawo, natomiast w miejscach gdzie droga jest nachylona w lewo (lekkie zakręty w lewo na przykład) to ściąga w lewo. Wydaje mi się jednak, że TTTM i już. Czy tylko my dwaj tak mamy?

pozdrawiam
--
grzehoo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2008, 21:38
Posty: 113
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2008

Postprzez SlawekMazda5 » 8 lut 2010, 21:36

Nie ma szans że TTTM... fakt nasze drogi czasami wymuszają ściąganie.... zauważyłem że częściej w prawo <co?> ale jadąc NORMALNĄ drogą o NORMALNEJ nawierzchni nie ma mowy o ściąganiu. Właśnie zrobiłem trasę z Niemiec – tam nie ściąga ani w lewo ani w prawo, mało tego opony mniej drażnią słuch – jest zdecydowanie ciszej – pokusiłem się nawet o kontrolowane hamowanie przy większej prędkości – Madzia pięknie wytracała prędkośc – a kierownica nawet nie drgnęła i o ściąganiu nie było mowy – także raczej w ściągających Madziach coś musiało się wydarzyc – oby to było coś z niewyważeniem koła albo nierównym ciśnieniu – gorzej jak była to jakaś dziura lub krawężnik <nie powiem>
[flash=][color=#FF0040]SlawekMazda5[/color][/flash]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:01
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 5 2.0 143 km TOP 2008

Postprzez grzehoo » 8 lut 2010, 22:10

Ja tak mam od nowości – od momentu wyjechania z salonu. Więc raczej nie jest to uszkodzenie nabyte przeze mnie w trakcie eksploatacji. Fakt, że w Niemczech tez zauważyłem, że ściaganie nie występuje. Ot, nasze drogi i czułość Madzi.
--
grzehoo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2008, 21:38
Posty: 113
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2008

Postprzez gorylla » 10 lut 2010, 14:04

Nie zgadzam się.

Osobiście miałem już kilka samochodów i wieloma jeździłem. Jeśli auto jest całkowicie OK, to nie ma prawa ściągać. Zdarzało mi się, że samochód ściągało i zawsze przyczyną tego była jakaś usterka (w Maruti dość często wybijały mi się sworznie wahaczy i wtedy zaczynało się ściąganie). Ojciec miał w Astrze uszkodzoną przednią sprężynę i też go ściągało. Notoryczne ściąganie w którąś stronę z pewnością jest objawem jakiejś usterki, z "podkoszeniem" nadwozia włącznie. To nie jest tak, że TTTM. Samochód ma jeździć prosto i tyle. Dodatkowo w nowych autach koła specjalnie są ustawiane delikatnie zbieżnie górą, aby auto niejako "samo trzymało" prosty kierunek.

Piszę "notoryczne" ściągnie, bo na nierównej drodze czy przy bocznym wietrze auto ma prawo delikatnie "biegać" w którąś stronę. Ale jak ściąga przy dobrej, równej nawierzchni i bezwietrznej pogodzie to jest to niewątpliwie jakiś defekt zawieszenia (czy nawet opon bądź felg).
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez wszyp » 29 kwi 2010, 22:51

Ten temat byl kiedys szeroko przedyskutowany na tym forum w dziale M6. Uzytkownik Jaksa (bardzo doswiadczony forumowicz – posiada warsztat Mazdy) wspominal cos o... zdaje sie ze mi swita nazwa... "rozprezaniu" zawieszenia i ponoc to dziala.
Mam 100% pewne auto, w UK sciaga mi na lewo, na kontynecie sciaga mi w prawo niewazne czy to obecna M6 czy wczesniejsze Seat Alhambra i Passat – zwykle kilkuletnie zadbane auta. Poszukajcie prosze watkow w dziale Mazdy6 – nie wyglada to na indywidaualne jednostki – cala rzesza uzytkownikow narzeka na te dolegliwosc. Ktos kiedys na ww. forum skwitowal to jednym zdaniem, (mniej wiecej): chcialo sie miec bardzo precyzyjny uklad kierowniczy to trzeba cierpiec. Ciekawostka: tego problemu nie zauwazylem w Hiszpanii w M6. Czyzby drogi nie byly tam pochylone czy juz przestalem juz na to zwracac uwage?

Pozdrawiam,
Waldek.
Początkujący
 
Od: 4 mar 2008, 01:03
Posty: 25
Auto: Mazda 6 2.0D 2003 TS2
Mazda 5 2.0i 2006 Sport

Postprzez jarku007 » 30 kwi 2010, 11:41

    Ostatnio wracałem autostradą A4 ze śląska i zauważyłem jedną bardzo niepokojącą rzecz .
    Mianowicie M5 jest bardzo podatna na silny boczny wiatr .Wpływ na ten stan rzeczy ma dość wąskie i wysokie nadwozie M5 , a co za tym idzie nie jest tak stabilna jak np. kombi/sedan M6
    Pocieszające jest to że większość vanów ma to samo , ale odkąd mam M5 to było pierwszy raz kiedy odczułem na własnej skórze "bardzo silny wiatr" na autostradzie ( +/– 130km/h ;) )
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez gorylla » 30 kwi 2010, 12:14

Akurat w M5 nie jest tak źle- ciesz się, że nie jeździłeś Fiatem Panda. To dopiero się kładzie na wietrze! :D

Po przesiadce z Pandy do M5 wiatr nie jest mi straszny. Troszkę czasami rzeczywiście dmuchnie, ale nie ma się co dziwić- w końcu do duża i wysoka buda- musi ją trochę zmiatać. Szczęście, że auto jest ciężkie, bo jak by było sporo lżejsze, to rzeczywiście mogły by być spore problemy przy bocznym wietrze. Ogólnie nie uważam, aby akurat M5 była jakoś szczególnie podatna na podmuchy boczne. Taki po prostu urok wysokich aut. Pozdr.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez jarku007 » 30 kwi 2010, 13:48

gorylla napisał(a):... Ogólnie nie uważam, aby akurat M5 była jakoś szczególnie podatna na podmuchy boczne...

    Generalnie zawsze uważałem iż M5 prowadzi się przy wysokich prędkościach na autostradzie "prawie" wzorowo .
    Ta sytuacja z wiatrem ( naprawdę był bardzo silny ) też tego nie zmieni ponieważ taki podmuch nie często się zdarza .
    Chciałem tylko zaznaczyć aby w podobnej sytuacji być czujnym by nie osiwieć w jednej chwili ;)
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez wszyp » 21 maja 2010, 21:35

[update] Wracajac do tematu sciagania:
Pare tygodni temu kupilem Mazde5 i... nic nie sciaga. Za chwile wsiadam w "stara" Mazde6, jade ta sama droga i... jak dawniej powoli zasysa do rowu. Obydwa te samochody maja zapewne inny uklad kierowniczy – znaczna roznica w promieniu skretu na korzysc M5, ale czyzby to oznaczalo ze jest mniej precyzyjny albo inaczej – "bardziej toporny" w M5? Obydwa samochody w pelni serwisowane a ASO Mazdy z pelna historia napraw. Sam nie wiem juz co o tym myslec.
Początkujący
 
Od: 4 mar 2008, 01:03
Posty: 25
Auto: Mazda 6 2.0D 2003 TS2
Mazda 5 2.0i 2006 Sport

Postprzez Seventh_Star » 22 maja 2010, 20:18

Tak dla przypomnienia – za ściąganie z toru jazdy odpowiada nierówny kąt pochylenia kół na jednej osi. Wystarczy różnica 0,5 stopnia i mamy tą "dolegliwość", choć sam parametr mieści się w granicach normy dla danego modelu samochodu np.-50' z tolerancją w zakresie +/-60'...
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:58
Posty: 106
Skąd: gdzieś w Pyrlandi
Auto: Premacy 1,8 '03
Tribute 2,3 '04

Postprzez MARJO » 11 wrz 2010, 18:20

WITAJCIE
miałem podobny przypadek, mianowicie moje poprzednie auto również ściągało w prawo. Nie było to bardzo mocne ściąganie, ale również irytujące. W moim przypadku przyczyną okazała się opona – i pomogła zwykła zamiama kół przedniej osi – z lewego na prawy. Po tym zabiegu ściąganie ustało.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 20 cze 2010, 19:14
Posty: 13
Auto: mazda 5 2011r. 2.0 benzyna DISI/150 KM I-STOP
exclusiv plus

Postprzez pawelwiktor15 » 18 cze 2012, 07:50

witam.
potrzebuje namiary na stacje diagnostyki geometrii zawieszenia w Londynie (najlepiej z rejonu SW :D )
wczoraj zauważyłem ze tylna opona jest wytarta po zewnetrznej stronie ale nie na całym okregu wiec myślę ze trzeba to jakoś sprawdzic. :|
samochód kupiłem miesiac temu wiec nie wiem co sie z nim działo wczesniej.
za 3 tygodnie jade z rodzinką do Polski samochodem na wakacje wiec musze to wcześniej naprawić.
z góry dzieki za podpowiedz :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2012, 12:21
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Londyn-Reszów
Auto: Mazda 5 Sport
2005r.
2.0 benzyna

Postprzez Wojtek » 18 cze 2012, 16:57

pawelwiktor15 napisał(a):potrzebuje namiary na stacje diagnostyki geometrii zawieszenia w Londynie (najlepiej z rejonu SW :D )

wyslalem PW do ciebie z namiarem...

pawelwiktor15 napisał(a):wczoraj zauważyłem ze tylna opona jest wytarta po zewnetrznej stronie ale nie na całym okregu wiec myślę ze trzeba to jakoś sprawdzic. :|

tez tak mysle, ze trzeba to sprawdzic...

daj znac juz po wizycie...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez pawelwiktor15 » 18 cze 2012, 22:00

oki dzięki.
jak naprawie to napisze co i jak ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2012, 12:21
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Londyn-Reszów
Auto: Mazda 5 Sport
2005r.
2.0 benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy