Świeci się kontrolka "samochodzik w poślizgu"

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez sdebek » 17 paź 2011, 20:33

Witam Kolegów, od jakiegoś czasu uważnie studiuję to forum, jednak dopiero teraz postanowiłem coś napisać – właśnie w temacie ww. kontrolki. Otóż po zapaleniu się tej kontrolki udałem się do elektronika. To co usłyszałem, trochę mnie przeraziło – błąd 1288 – uszkodzenie czujnika w pompie ABS. Sposób naprawy: zalecana wymiana pompy – bo w tym modelu czujnik znajduje się w środku pompy. O kosztach nowej pompy nie wspomnę, używana dosyć droga. Poszukałem trochę i okazało się, że jest warsztat, który regeneruje czujniki/pompy. Nie chcę, żeby zabrzmiało to jak reklama, ale umówiłem się na naprawę i cała operacja zajęła ok. 2 h (z wyjęciem i zamontowaniem pompy). Cała usługa (objęta 12-to miesięczną gwarancją) kosztowała mniej więcej tyle, ile używana pompa. Ze swej strony jestem bardzo zadowolony i zdecydowanie polecam ten sposób naprawy. Warsztat, który to robi, to Z.M. Serwis – resztę można sobie wygooglować.
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2011, 13:27
Posty: 2
Skąd: Grójec
Auto: Mazda 5 2.0 146KM

Postprzez xenon90 » 20 paź 2011, 18:02

To jak to nie jest wielka tajemnica to napisz ile cię to kosztowało...
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2009, 09:43
Posty: 111
Skąd: Lublin
Auto: mazda 5 2.0 benzyna

Postprzez sdebek » 22 paź 2011, 10:36

Oczywiście to nie tajemnica (zresztą znalazłem też podobny opis w wątku o TCS) – całkowity koszt 1200, w tym 800 regeneracja i 400 demontaż i montaż pompy. Wybrałem opcję kompleksowej usługi na miejscu w warsztacie (i bardzo się zdziwiłem jak schowana jest pompa w "piątce"). Najważniejsze było to, że odjechałem do domu zupełnie sprawnym autkiem.
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2011, 13:27
Posty: 2
Skąd: Grójec
Auto: Mazda 5 2.0 146KM

Postprzez xenon90 » 22 paź 2011, 21:25

czyli nic sie nie zmieniło...w tamtym roku tez kosztowało 800zl,oczywiście po przesłaniu pompy do nich.bez demontażu w firmie...a tak swoją drogą to i tak żadna inna pompa używana nie spasuje.zostaje tylko regeneracja lub zakup nowej nie zakodowanej...pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2009, 09:43
Posty: 111
Skąd: Lublin
Auto: mazda 5 2.0 benzyna

Postprzez brencik » 26 cze 2013, 13:59

Pytanko:
Czy po wymianie akumulatora (odłączenie) wcześniejsze błędy będą zapamiętana nadal i diagnostyka je odczyta czy idą w łeb?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy