Mazda 5 ściąga na prawo

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Ortega Peru » 14 paź 2019, 09:43

Witam
Zapewne już dużo było pisane na ten temat ale nie mogę znaleźć konkretnego przypadku który byłby podobny do mojego
Problem polega w tym iż samochód bardzo ściąga na prawo, wręcz trzeba z nim walczyć
Przy ruszaniu z miejsca gdy nie trzymam kierownicy ( taki eksperyment) potrafi wykonać pełny skręt
Jeździ się bardzo źle tym samochodom
Zawieszenie z przodu bez luzu, wahacze zrobione
Tył tak samo, żadnych luzów
Byłem już w trzech warsztatach po kilka razy i wszystko jest ok według "operatorów" stanowiska do geometrii
Wydaje mi się że oni w ogóle nie wiedzą co robią
Ale pomijając kompetencję tych "operatorów"
Wcześniej samochód nie ściągał, jeździło się super.
Stało się to na raz i już tak zostało. Samochód nie był bity ani nie wjechałem nim w żadną dziurę.
Po prostu było dobrze i nagle zaczęła ściągać
Proszę bardzo o jakieś podpowiedzi
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 maja 2018, 16:15
Posty: 5
Auto: Mazda 5 MZR-CD
110 KM
2010 r

Postprzez arturg_ar » 15 paź 2019, 11:29

hej kolego....
Strasznie dziwna sprawa bo mam to samo... Jest nas DWÓCH więc....

Może nie jest aż tak uciążliwe... ale też na prawo jadę... przy ruszaniu i w ogóle w trasie
zawsze trzeba trzymać kierownice...
nauczyłem się z tym żyć!

robiłem tez dwa razy zbieżność (wszystko OK), a przed tym całe przednie zawieszenie sukcesywnie.
zero luzów, stuków, gumy zdrowe i łączniki

dwóch speców mówi że to OPONY... mogą mieć racje ale nie sprawdzę tego teraz bo mam wielosezony i wymianę na nówki planuje za rok przed zimą.

może ty sprawdzisz czy to od opon?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2013, 09:17
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Auto: Madzia 5, 2.0 Pb, 2006r.

Postprzez marekw272 » 15 paź 2019, 12:51

Witam panów. Miałem tak samo w swojej M5 z 200*r. Po wymianie zawieszenia ( sworznie tuleje) pojechałem na ustawienie geometrii. W pierwszym warsztacie gość mi spaprał robotę ponieważ wszystkie opony uległy ścięciu. Pojechałem do drugiego warsztatu w którym ponownie ustawiono mi geometrię przy czym istniało podejrzenie że gość ustawił mi geometrię na Diesla a u mnie jest benzyna więć może coć to ma do rzeczy. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 7 cze 2017, 20:27
Posty: 3
Auto: MAZDA 6 2008 2,5 170 PS

Postprzez Ortega Peru » 15 paź 2019, 20:06

Dzwoniłem dziś do gościa z Katowic co ponoć ogarnia ten temat
Powiedział że geometria na ostatnim miejscu chociaż tego nie wykluczył
Mnie to bardzo męczy ponieważ wczesniej naprawdę komfortowo się jeździło tym samochodem
Co do tych "flachowców" od geometrii komputerowej to uważam że jest znikomy procent którzy wiedzą co robią
Święci na zielono to heja a klient się buja potem z autem
Za radą tego pana wykonałem prosty pomiar poziomicą 2 metrową i o dziwo jeśli tył gdzie nic nie robili jest dobrze czyli zbieżne koła to przód jest rozbieżny dość sporo mimo że komputer pokazywał 0,10'
Jutro wyciągam lewy amor bo prawy już robiłem i sprawdzam łożysko na poduszce
Potem próba zamiana kół ale nie lewo na prawo tylko tył na przód
I jeszcze przekątna, tylko do tego nie wiem jak się zabrać
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 maja 2018, 16:15
Posty: 5
Auto: Mazda 5 MZR-CD
110 KM
2010 r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy