Za 3. wciśnięciem pedału znikają hamulce

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez piotrekwoj1 » 8 sie 2015, 20:17

Witam,
Otóż mam problem z moją 5, a mianowicie giną mi hamulce. Jest taki obiaw jakby za 3 wciśnięciem pedału gdzieś ginęły. Piszę tutaj o szybkim wciskaniu.
Ostatnio edytowano 16 sie 2015, 15:56 przez Yard, łącznie edytowano 2 razy
Powód: edycja postu... interpunkcja, temat
Początkujący
 
Od: 20 maja 2015, 09:09
Posty: 16
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 5 2007 2.0 143KM

Postprzez dzux » 9 sie 2015, 10:29

Może gdzieś zapowietrzone sprawdz stan płynu w zbiorniku
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 21:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez Wojtek » 9 sie 2015, 12:04

Pytanie kiedy był wymieniany płyn hamulcowy...
Do sprawdzenia szczelność układu i pompy hamulcowej...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez piotrekwoj1 » 9 sie 2015, 12:51

Witam posiadam to auto od kwietnia wiec ja płynu na pewno nie wymieniałem, a kiedy był wymieniany tego nie wiem. Układ szczelny nigdzie nie ma wycieków stan płynu dobry i nie maleje. Opiszę dokładniej wiec tak. Wsiadam jadę i muszę zahamować jak wcisnę pedał za pierwszym razem to jest ok hamulce brzytwa ale już jak tak np. w korku wcisnę z trzy razy pod rząd to już za trzecim muszę uważać aby w kogoś nie wjechać. Wygląda to tak że pedał staję się coraz twardszy aż praktycznie nie do wciśnięcia, lecz nawet przy takim twardym pedale hamulce delikatne ale są. Z jednej strony wygląda to na zapowietrzony układ a z drugiej na brak wspomagania hamulców. Dopiero po chwili hamulce wracają do pierwotnego stanu i znowu jest tak samo. Pompę vacum słychać i jak zdejmę wężyk od zasilania serwa hamulców to słychać że podciśnienie jest, co do jego wartości to może ktoś się orientuję ile ono powinno wynosić czy tak jak w innych autach -1bar czy inaczej. Ma może ktoś schemat podciśnienia tego auta? A może ktoś wie czy w tym aucie znajduję się akumulator podciśnienia?
pozdrawiam Piotr
Początkujący
 
Od: 20 maja 2015, 09:09
Posty: 16
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 5 2007 2.0 143KM

Postprzez Wojtek » 9 sie 2015, 13:06

A jak pompa ABS-u?
Gdzieś, coś przepuszcza...
Moze warto przepompować płyn na nowy? Nastepnie dobrze odpowietrzyć układ i obserwować...

ps. sprzęgło nie wpada?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez piotrekwoj1 » 9 sie 2015, 13:30

Właśnie nie nic ze sprzęgłem się nie dzieje, abs też w porządku nie przepuszcza działa prawidłowo oczywiście za pierwszym razem bo już za trzecim nie można docisnąć pedału aby koła stanęły w miejscu lub załączył się abs. Czuję że czeka mnie walka z wiatrakami ja to ok ale żona już nie pojeździ a auto potrzebne. Czeka mnie niedziela w garażu. :D

Dopisano 9 sie 2015, 21:39:

Witam panowie czy ktoś z was posiada mazdę 5 i miernik vacum byłbym wdzięczny za zmierzenie podciśnienia oraz jak zachowuje się podciśnienie po wciśnięciu pedału hamulca bo u mnie z 0.7 na wolnych po 1 wciśnięciu spada do 0.4 bara a po dwóch kolejnych prawie do zera wiec dlatego nie ma wspomagania hamulców. Będę wdzięczny za pomiary. Wystarczy ściągnąć wężyk z vacum ten od sterowania turbiny i tam podpiąć manometr.
Początkujący
 
Od: 20 maja 2015, 09:09
Posty: 16
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 5 2007 2.0 143KM

Postprzez Wojtek » 9 sie 2015, 20:50

Może pompa podciśnienia nie wyrabia? Tam nie powinno spadać podciśnienie... Pamiętaj, że pompa podciśnienia jest smarowana olejem za pomocą ostatniego kanału olejowego... Często zaciera się przez brak poprawnego smarowania...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez piotrekwoj1 » 10 sie 2015, 04:51

No właśnie może i pompa dlatego prosiłem żeby ktoś to potwierdził i zrobił pomiary, wydaje mi się że troszkę to napewno spada ponieważ serwo jest podłączone bez jakiegokolwieg akumulatora podciśnienia lecz też może być jakaś dziurka w serwo i dlatego tak dużo pobiera, muszę gdzieś dorwać mazdę i sam porównać. Może jest tutaj ktoś z Torunia i ma chwilę wolnego czasu.
Początkujący
 
Od: 20 maja 2015, 09:09
Posty: 16
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 5 2007 2.0 143KM

Postprzez Jaksa » 10 sie 2015, 08:52

Witam , masz kolego zapchana magistrale olejowa , opisywalem kiedys ten problem .... Pozdrawiam J
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez piotrekwoj1 » 10 sie 2015, 12:14

Czyli poszła pompa przez zapchaną magistralę , co dalej z tym zrobić. Z tego co wiem to wymiana podkładek, czyszczenie smoka i wymiana oleju była robiona w waszej firmie.

Dopisano 10 sie 2015, 20:33:

Witam ponownie pokusiłem się o wyciągnięcie i rozebranie pompy vacum. Z tego co mogę stwierdzić to to że w środku nie ma żadnych zarysowań czy czegokolwiek w tym stylu. Gładkie ścianki obudowy oraz płytek. Czy ktoś może powiedzieć w jakim czasie po odpaleniu samochodu vacum powinno osiągnąć pełne podciśnienie? Na chwilę obecną samochód stoi z podpiętym vacuometrem i zaciągniętym pełnym podciśnieniem, zobaczymy czy do jutra spadnie czy nie. Nie mam na podmianę pompy dlatego próbuję stwierdzić w inny sposób usterkę ponieważ nie chcę wyrzucać kasy w błoto. Nie neguję tutaj wypowiedzi kolegi Jaksa. Zostało chyba tylko kupić na podmiankę pompę. Pozdrawiam jak coś komuś wpadnie do głowy lub będzie uprzejmy zmierzyć vacum będę wdzięczny.
Początkujący
 
Od: 20 maja 2015, 09:09
Posty: 16
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 5 2007 2.0 143KM

Postprzez Jaksa » 11 sie 2015, 07:11

Wymiana uszczelek wtryskiwaczy jak i oczyszczenie sitka smoka olejowego jest podstawa w tych silnikach , magistrala zawsze moze sie zapchac , idac tym tropem czyszczenia wszystkiego w silniku trzeba by bylo rozbierac kazdy silnik do golego bloku nie sadze aby kazdy klient byl zainteresowany wydac sporo kasy na takie operacje . Pompy vacum generalnie nie psuja sie chyba ze auto ma 400 i wyzej tys km . Rozmawialem wczoraj z mechanikiem ktory dlubie w tym silniku , dostal pewne informacje ode mnie takze mam nadzieje ze da rade a pompe vacum raczej posiadam jak cos .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez piotrekwoj1 » 11 sie 2015, 08:16

Witam czy pompa od mazdy 6 pasuje do 5 z różnych silników np. czy z 110 pasuje do 143 lub 121 do 136.
Początkujący
 
Od: 20 maja 2015, 09:09
Posty: 16
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 5 2007 2.0 143KM

Postprzez Jaksa » 11 sie 2015, 09:04

Tak , pasuje od kazdej jednostki RF7J moc nie jest wazna
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Wojtek » 11 sie 2015, 09:33

piotrekwoj1 napisał(a):Na chwilę obecną samochód stoi z podpiętym vacuometrem i zaciągniętym pełnym podciśnieniem, zobaczymy czy do jutra spadnie czy nie.

Problemem nie jest wypracowanie podciśnienia, ale jego podtrzymanie (właśnie przy hamowaniu potrzebne)... Podmiana pompy może nie być lekarstwem... Trzeba sprawdzić jej smarowanie... czyli kanał olejowy...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez piotrekwoj1 » 11 sie 2015, 17:14

Witam rozebrałem ponownie auto wykręcając pompę vacum i sprawdzałem czy nie jest gdzieś zapchamy kanał ale wydaje mi się że nie ponieważ po odpaleniu auta bez pompy olej tryskał bardzo mocno z kanału środkowego. W kilka sekund wyrzucił dosyć dużo oleju ciężko powiedzieć jak z ciśnieniem tego oleju ale gdyby nie akumulator to strumień sięgnąłby wewnętrznego nadkola. Nawet nagrałem filmik ale usunąłem przypadkiem, jak uda mi się go odzyskać to go wrzucę do obejrzenia. Co teraz z tym fantem zrobić?

Dopisano 11 sie 2015, 21:44:

Witam po jeździe próbnej ok 5km okazało się że hamulce wróciły do stanu z przed awarii, najprawdopodobniej coś jednak musialo być w tym kanale olejowym i wypadło w czasie gdy leciał olej. Na chwile obecną jest ok. Pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 20 maja 2015, 09:09
Posty: 16
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 5 2007 2.0 143KM

Postprzez Wojtek » 11 sie 2015, 21:10

Oby to był już koniec przygód... Jak będzie OK, to wyczyść smoka i wymień olej... :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy