Wibracje między 50-80 km/h

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez szopen6 » 13 gru 2014, 18:12

Witam
mam problem podczas przyspieszania miedzy 50-80 km mazda wpada w wibracje poprzeczne potem jest już wszystko OK co może być przyczyną takich wibracji ????????
Ostatnio edytowano 14 lip 2015, 07:17 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: temat
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 09:51
Posty: 63
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 5 2.3 l USA 07+LPG

Postprzez kombi78 » 9 kwi 2015, 22:28

Może półoś wpada w wibracje. Kiedyś w dostawczaku padła mi podpora wału i w przedziale 40-50km/h nadwozie wpadało w rezonans.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lis 2014, 21:40
Posty: 25 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 5 (CR) 1.8 115KM 2007

Postprzez szopen6 » 13 lip 2015, 16:53

Witam
półosie po obu stronach wymienione, a auto dalej wpada w wibracje ......... ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną ..........
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 09:51
Posty: 63
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 5 2.3 l USA 07+LPG

Postprzez koval888 » 14 lip 2015, 04:59

Obstawiam przegub wewnętrzny albo któraś z poduszek silnika albo skrzyni biegów.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 12:24
Posty: 37 (2/1)
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 diesel 2016 150KM

Postprzez szopen6 » 14 lip 2015, 06:57

przeguby nowe poduszki silnika ok .............ale poduszę skrzyni nie sprawdzałem
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 09:51
Posty: 63
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 5 2.3 l USA 07+LPG

Postprzez marian-macki » 15 lip 2015, 15:54

ja mysle ze poduszka
marian-macki
 

Postprzez Radomianin » 3 lis 2015, 09:39

Może ktoś pomoże. U mnie drgania pojawiają się na autostradach podczas jazdy mięzy 120 -130 km, przy różnych prędkościach, nie zawsze, wydaje mi się , że zależy to od rodzaju nawierzchni – może to dziwne ale czasami jadąc tym samym odcinkiem drogi nie drzą , ale na powrocie w tym samym miejscu występują drgania. Drży tylko kierownica, drgania nie przenoszą sie na nadwozie.
Czasem drża ok 120km/h , czasem ok 130 km/h. Po zmianie prędkości ustępują, czasem wcale nie występują.

Koła wyważone – ne pomogło
Zamienione miejscami – wydaję mi się , że częstotliwość występowania drgań się zmniejszyła.
Przy przyspieszaniu – drgania nie występują
Dodczas hamowania- nie wyczówam żadnych drgań
Drążki kierownicze – sprawdzone i ponoć nie mają luzów


Auto ogólnie wydaje mi sie sztywne, wyczuwam każdą nadlewkę na drodze, nie na kierownicy tylko slychać jak koło pracuje nawet na najmniejsztch nierównościach. Tak jak by opony miały bardzo ostry kąt natarcia na najmniesze nierówności.

Od czego zacząć, gdzie szukać? Jakieś pomysły ?

Wiem,że to szukanie igły w stogu siana, ale może ktoś miał podobny przypadek?
Początkujący
 
Od: 2 sty 2014, 14:54
Posty: 28

Postprzez dzux » 3 lis 2015, 22:29

Podmien opony z kompletu zimowego sprawdz ciśnienie w oponach.
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez Damian68 » 4 lis 2015, 18:37

Witam u mnie przy 120-130 km/h drgania występowały kiedy padała dwumasa . M5 diesel <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy