Chce wam zwrocic uwage na wade znaleziona w M5. Dotyczy ona tylnej osi, a dokladniej szybkiego scinania opon po wewnetrznej ich stronie.
Nie każda M5 "podlega" tym dziwnym prawom fizyki... Jak na tą chwilę, to ta dolegliwość dotknęła w UK tylko najwyższą wersje piatki... wersje z 17" kolami o nazwie Sport
Nie ma tutaj znaczenia czy to auto przed liftowe czy tez juz po...
problem znaleziony zostal w autach wyprodukowanych pomiedzy 2005 do 2011r
Opony potrafia zostac zjechane juz po okolo 6 tys mil (10 kkm) i to tak, ze opona nadaje sie do wymiany... Zaleca sie wtedy wykonanie zbieznosci, ale... wlasnie wtedy okazuje sie, ze nie mozna jej ustawic... Parametry zawieszenia znajduja sie poza zakresem regulacji...

Mazda Motor Corp. obwiniala za ta sytuacje opony Dunlop... ale wiadomo juz, ze to byl tylko zastepczy temat...
Ponizej scan biuletynu Mazdy w sprawie w/w opon... Zapoznajcie sie z nim, a dokladniej z opisem objawow... moze to uchroni was od kupowanie ciagle nowych kompletow opon...

Rozwiazania:
1. Wedlug niektorych znawcow tematu, problem jest brak regulacji jednego parametru, a ujawnia sie podczas jezdzenia na 17" felgach (co potwierdza wystepowanie tego tylko w wersji Sport).
Proponuja oni zmienic kola na 16", albo obnizyc auto...

podobno, to ma bardzo spowolnic dzialanie zle zaprojektowanego/wykonanego zawieszenia tylnego...
jest to bezposrednio zwiazane z negatywnym katem nachylenia kola:
negative rear camber
ponizej pogladowe wyjasnienie w/w pojecia:
caly element ( element: 28-2AO )jest zamocowany pomiedzy karoseria (podłogą) auta a gorna czescia zawieszenia kola (link traveling). Jezeli obnizymy karoserie, to "wypchniemy" gorna czesc kola w kierunku zewnetrznym, czyli zmniejszymy negatywny kat nachylenia kola...
2. Innym jest wymiana czesci tylnego zawieszenia Mazdy5 na:
Ford Focus, Mazda 3/5 Adjustable Rear Camber Kit
Po takiej czynnosci w/w parametr jest juz regulowalny... i mozna zbieznosc ustawic w poprawnym zakresie...
btw.
Sam mam wersje Sport, ale niedlugo po zakupie auta, zmienilem zawieszenie na Eibach'a, czyli mam auto obnizone i nie zauwazylem jeszcze zadnych niepokojacych oznak przedwczesnego zuzycia opon...

ponizej wspomniany biuletyn:
zrodla:
http://www.wheels-inmotion.co.uk/forum/ ... topic=7137
http://www.mazdaforum.com/forum/mazda5- ... 351/page5/