Tarcze i klocki hamulcowe. Różne zagadnienia.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez stonoga » 28 cze 2013, 10:35

Może mech. skrzywił mocowanie zacisku i po zamontowaniu zacisk nie jest w osi względem tarczy. Ja jak u siebie wymieniałem tarcze miałem problem z ich ściągnięciem. Po 2 dobach polewania rożnymi odrdzewiaczami zdecydowałem się na rozwiązanie siłowe :D Stukałem po tarczy ale kilka razy młotkiem przez nieuwagę uderzyłem w mocowanie zacisku. To dość miękki odlew i ok 2 mm się skrzywił. Efekt był taki że po zmontowaniu zacisku tarło. Ściągnąłem zacisk i delikatnie młoteczkiem naprostowałem.
Twardość klocków raczej nie powinna mieć nic do rzeczy. Klocki hamulcowe mają takie blaszki które wchodzą w tłoczek. Może przy zakładaniu klocka pękła ta blaszka i przez to klocek lekko przekrzywiony jest.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 170 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez martin77 » 28 cze 2013, 12:51

Pisze to co stwierdzil mechanik,podejrzewa ze klocek lub kolcki w prawym kole sa zbyt twarde i nie moga sie dotrzec,kupilem komplet brembo,zdjal zacisk w prawym kole rozebral go ,zaciski sie nie blokuja,tarcza do 3/4 juz ma starta powierzchnie.Nic nie jest pokrzywione,klocki maja blaszki na swoim miejscu.Przejrzalem forum i rzeczywiscie zdazaja sie takie przypadki ze klocki trafia sie zbyt twarde i ludzie mieli podobny przypadek jak ja czyli piszczenie i mocne zgrzytanie w takich przypadkach niekiedy pomagalo zeszilfowanie klocka,a w niektorych niestety dopiero ponowna wymiana klockow na inne i po problemie!Jezeli powodem mojego problemu nie sa klocki i zaciski to <co?>Mam jeszcze taki pomysl,stare klocki zostaly zdjete i wygladaj dobrze sa dosc grube, a gdybym je zalozyl w miejesce nowych i zobaczyl czy problem zniknie wiem ze to poraniony pomysl a co wy na to ?

Dopisano 28 cze 2013 14:49:

Dzis odwiedzilem kolejny warsztat opowiedzialem mechanikowi ze samochod wczoraj zostal podniesiony do gory i na biegu lewe kolo sie krecilo,prawe nie,wysmial mnie i mowil ze to normalne czasami obracaja sie dwa czasami tylko jedno!Sytuacja zaczyna sie robic powoli smieszna taki maly cyrk,i czym wiecej mechanikow tym wiecej opinii!Wszyscy wsiadaja i sluchaja stwierdzaja jedna zgodna opinie to jest prawe kolo przod i nic wiecej rozkladaja bezczynnie rece.Ale zdecydowalem ze samochod odstawie do tego ostatniego mechanika i on mi wszystko przejzy od poczatku.Mmowil ze kiedys mial podobny problem w mazdzie 6 i okazalo sie ze po wymianie zaciskow hamulcowych problem zniknal,ale przyznal ze wtedy halasy z M6 byly inne i trwaly caly czas a nie tylko czasami u mnie przy hamowaniu rowniez wyraznie i glosno slychac pisk i to tylko z prawego kola!!!Jestem bardzo ciekawy co sie urodzi z tego problemu napewno jak to rozwiaze napisze co bylo powodem tak aby innym zaoszczedzic tego cyrku!!!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez martin77 » 29 cze 2013, 13:45

Koledzy problem jeszcze nie rozwiazany,jestem po zakupie uzywanego zacisku hamulca 250 zloty,jezeli bedzie pasowal to zostanie w wtorek zmieniony,caly zestaw zostal rozebrany,prowadnice przeczysczone,nasmarowane,jescze raz usunieta dokladniej rdza,klocki zmienione na Bosch,tarcie wystepuje caly czas no i <dupa> .Z malego problemu zrobic sie ogromny problem!Prawdopodobienstwo jest takie ze mechanik potraktowal wewnetrzny zacisk mlotkiem, na oko po zamontowaniu jest on za blisko tarczy a jezeli po zmianie zacisku nadal bedzie halas podobny do (pospiesznego wjezdzajacego na peron)to ja juz rozloze rece!Nie wspominam tu o kosztach jakie ponosze przez prawdopodobne jedno glupie potraktowanie zaciskow mlotkiem,slad od uderzenia widoczny!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez martin77 » 1 lip 2013, 10:44

Prezentuje uzywane jarzmo z zaciskiem hamulcowym (wersja po liftingu,ale sprzedajacy zapewnial mnie ze bedzie ona pasowala do mojego modelu z przed liftingu) moze komus sie kiedys przyda.W miom przypadku jest to prawdopodobny wynik niepoprawnego montazu,demontazu tarcz i klockow,potraktowanie zaciskow mlotkiem,odksztalcenie i stad problemy!Na pierwszym zdjeciu widoczna jest gorna czesc zacisku przy zielonym znaku,po zamontowaniu tarcz jest ona zbyt blisko tarczy,prawdopodobnie tarcza nagrzewa sie i stad przerazliwe tarcie i zgrzyt. W wtorek po zamontowaniu widocznego zacisku bede wiedzial wiecej i mam nadzieje ze problem rozwiaze!
Załączniki
IMG_6851.JPG
Jarzmo z zaciskiem hamulcowym
IMG_6850.JPG
Jarzmo hamulcowe z zaciskiem Mazda 5 wersja 2.0 benzyna
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez Wojtek » 1 lip 2013, 11:59

czekam na wiesci... i trzymam kciuki, ze to wlasnie to bylo powodem...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez martin77 » 1 lip 2013, 12:11

Mam taka nadzieje Wojtek juz mi rece opadaja przede mna wakacje podroz z dziecmi,a tu takie "jaja" na ta chwile nie zaryzykowal bym podrozy 1200 km!No ale nadzieja jest ze w koncu dojde do ladu jutro i problem rozwiaze,szczerze mechanicy sa zbyt leniwi jezeli czlowiek sam nie pomysli nie pokombinuje to lipa!!!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez martin77 » 2 lip 2013, 14:22

Koledzy niestety pokazane na zdjeciu wyzej jarzmo z zaciskami nie pasuje do mojego modelu!Mechanik zdecydowal sie na rozwiazanie silowe i pare razy mlotkiem uderzyl w zacisk,i teraz na ta chwile spokoj bloga cisza!Tak wiec problem tkwil w skrzywionym zacisku!!!Wracajac od niego i hamujac delikatnie przy predkosci powyzej 140km/h powrocilo lekkie drganie kierownicy!I do was pytanie czy to wina nowych klockow i tarcz (musza sie ulozyc?) czy nadal bede musial szukac przyczyny!Prawy zacisk ktory wczesniej tzreszczal raczej bedzie do wymiany!Czekam na wasze opjnie!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez Wojtek » 2 lip 2013, 15:19

hm... Martin, trudno wyrokowac, ale tak powaznie, to sprawdz bicie kola na tarczy, a poza konkursem wywazenie kol...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez martin77 » 3 lip 2013, 00:03

Jedno jest pewne musze wymienic zacisk(jest skrzywiony) to po pierwsze,po drugie jezeli nadal beda drgania na kierownicy,sprawdze bicie na tarczy,kola sa wyzwazone,wiec jescze geometria kol ale to juz chyba ostatecznosc tym bardziej ze ponad roku temu robilem ja!No coz na ta chwile tarcie ustapilo,i chyba czeka mnie daleka podroz z drganiami na kierownicy.Wezme sie za to wszystko juz na miejscu w Polsce bo w Nl mechanicy sa juz bezradni!Jeszce jedno pytanko do was czy na stacji diagnostycznej sprawdze bicie tarcz?

Dopisano 03 lip 2013 11:18:

Koledzy jedno szybkie pytanie moge kupic zacisk hamulcowy z mojego modelu,ale problem tkwi w tym ze zacisk jest od Anglika czy bedzie on pasowal???
http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-praw ... 30724.html
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez martin77 » 4 lip 2013, 08:56

A tak wyglada nowa tarcza przy zle pracujacym zacisku,kant tarczy uszkodzony,i mala dziurka na srodku,pewnie czeka mnie jeszcze przetaczanie tarczy po zamontowaniu innego zacisku!!!!

przez martin77 » 10 lipca 2013, o 14:54

Koledzy jestem wlasnie po zmianie zacisku z jarzmem,zmieniona tez tarcza niestety Brembo nie moglem kupic pojedynczej wiec zdecydowalem sie na Boscha!I tak z jedenej strony mam Brembo z drugiej Boscha,obie sa nowe no moze na Brembo mam przejchane 250-300 km!Az sie boje zapeszac ale jak narazie jest dobrze zadnych zgrzytow,piskow i oby tak dalej w piatek wyjazd na wakacje tak wiec bede mial okazje sprawdzic czy nadal kierownica przy hamowaniu szarpie czy nie!
Załączniki
IMG_6853.JPG
Tarcze hamulcowe Brembo
IMG_6852.JPG
brembo
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez ceegla » 19 lip 2014, 16:22

Witam wszystkich. Właśnie jestem po wymianie tarcz hamulcowych robiłem to pierwszy raz wiec chciałabym się podzielić moimi uwagami. Po zakupie samochodu mechanik stwierdził, że do wymiany są klocki hamulcowe zamontowano mi firmy TRW. Po wymianie klocków podczas hamowania przy prędkości w przedziale 120 do 90 km/h odczuwalne były mocne drgania na kierownicy. Zakupiłem tarcze firmy Brembo 400 zł komplet. Po na oglądaniu się programu "Będzie Pan zadowolony" na TVN TURBO postanowiłem proste rzeczy sam naprawiać przy mojej Madzi. Czytając fora oraz oglądając rożne filmy nigdzie nie znalazłam Mazdy 5 a szkoda bo po odkreceniu koła musiałam dymać na nogach do Castoramy po klucz imbusowu rozmiar 7 akurat mialem 6 i 8 jak na złość. To taka pierwsza moja cenna uwaga zacisk jest przykrecony śrubą na imbusa rozmiar 7. Druga to taka że jarzmo jest przykręcone śrubą na klucz nasadowy 17. Tłoczek cofa się elegancko po odkreceniu śrub zacisku i włożeniu śrubokręta miedzy zacisk i jarzmo (robimy małą dźwignię). Odkrecamy cztery śruby (dwie zacisk, dwie jarzmo) ściągam tarcze i zakladamy nowe. <jupi> . Piszę o tym gdyż tak naprawdę wystarczą dwa klucze, śrubokręt oraz młotek i tarcze wymienione, a i "stówka" zaoszczędzona, bo pewnie coś koło tego bym zapłacił za mechanika. Jak rownież frajda że samemu się to zrobiło. Pytanie mam tylko o smarowanie zacisków gdyż nie miałem żadnego smarowania, a wiem że dobrze przesmarować. Czym najlepiej przesmarować i w którym miejscu nakładać smarowanie?
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2014, 21:53
Posty: 9 (0/1)
Auto: Mazda 5 2.0 CRD 110KM rok prod. 2009

Postprzez Wojtek » 19 lip 2014, 16:31

pod gumowe osłony prowadnic zacisku :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez koval888 » 13 gru 2014, 03:14

Chciałem kupic klocki brembo do mojej 5 ki w sklepie internetowym w uk,ale gosciu mi powiedzial,ze brembo nie robi klockow do mojej wersji sport na 17 calowych alusach,cos nie wierze, patrzylem w necie w katalog brembo i ten sam model silnika na 16 kach wydaje mi sie ze powinny klocki pasowac, nie mam jak sprawdzic bo auto codziennie w trasie, co doradzicie?
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 12:24
Posty: 37 (2/1)
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 diesel 2016 150KM

Postprzez Wojtek » 13 gru 2014, 11:54

Brembo robi i tarcze i klocki do obu wersji zawieszenia... ;)
Mamy wersje zawieszenia dla15" i 16" kol...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez koval888 » 13 gru 2014, 23:15

No właśnie,a moja mazda 5 sport diesel,jest na fabrycznych oryginalnych 17kach, i co dalej? To jednak nie robią do mojej? To jakie kupić?
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 12:24
Posty: 37 (2/1)
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 diesel 2016 150KM

Postprzez Wojtek » 14 gru 2014, 00:02

Przecież wszystko jest w temacie :P

Wojtek napisał(a):
cristow napisał(a):Na przednią oś
– jak masz koła 16 cali – to tarcza 300mm

– jak masz kola 15 cali – to tarcza ma 278mm

grubosc nowych 25mm
min wymiar to 23mm


i

Wojtek napisał(a):
mner napisał(a):A jakie tarcze na tył przy kołach 16 cali?

15" – 280mm
16" – 302mm

grubosc nowych: 11mm
minimalny wymiar: 9mm


Kupuj brembo tarcze i klocki według poniższego zrzutu ekranu:

16 cali.jpg


i tył:

16 cali tyl.jpg
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez koval888 » 1 sty 2015, 19:34

Dzięki za pomoc,wybrałem jednak tarcze i klocki firmy Pagid, po przejechaniu 500km mogę szczerze polecić ten komplet, cena stosunkowo niska ale hamulce brzytwa(wczoraj miałem awaryjne hamowanie,więc wiem co piszę). Pozdrawiam i życzę wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku <:o)
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 12:24
Posty: 37 (2/1)
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 diesel 2016 150KM

Postprzez Wojtek » 6 sty 2015, 00:13

Ciesze się, że kolega jest zadowolony...
Mazda i Pagid nie bardzo się lubią ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kallak » 21 kwi 2015, 09:08

Podpowiedzcie mi prosze jakie hamulce wybrac. Do tej pory mialem fabryczne tarcze + klocki – chcialbym by po zmianie nie hamowało gorzej. Mam M5 2.0 Pb na 16" , po FL, tarcze na przodzie właściwie już mi się skonczyły (czy fabryczne również mają dopuszczalne minimum 23mm?) .
Naczytalem się, napytałem w sklepach, zwyklych ale i internetowych – ku mojemu zdziwieniu prawie wszędzie polecają TRW (czy to faktycznie taka dobra jakość, czy po prostu wciska się je wszędzie bo sklep łatwo na nich zarabia biorąc pod uwagę ilość sprzedanych..?). O TRW na forum, nawet w tym wątku pisane było że po 10-15k tarcze juz zbyt fajnie nie wyglądają, że są a ja chciałbym pojezdzić raczej trochę więcej na nowych tarczach..
Zastanawiałem się nad zestawem Brembo – ale w niewielu miejscach można je dostać. Mikoda – tania, nawet tansza niż TRW , ale mam wrazenie ze wiele opinii jest na plus, tyle że bardzo szybko się kończą tarcze...
Nawet w forumowym sklepie -brembo brak, polecane TRW...
Czy Bosh, Brembo, Textar, TRW, ATE – to wszystko porównywalna półka ? W moim serwisie też mi proponują TRW, ale na zamówienie będzie co zechcę, z tym że ceny i tak mają na tyle wysokie że pewnie zamawiać będę przez net.
W moim poprzednim aucie mialem zestaw tarcze Brembo + klocki Ferodo i strasznie piszczały – tego chciałbym uniknąć.. Ale przede wszystkim nie chcialbym by hamowały gorzej niż seryjne..

I do ostatniego postu – Wojtek czemu Pagid nie lubi się z Mazdą ? Koval888 jak ci się sprawują po przejechaniu większej ilości km?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2013, 14:49
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 Exclusive + | 2.0 Pb | '09

Postprzez Wojtek » 21 kwi 2015, 10:38

Nie wiem dlaczego, ale z zycia to wyszlo...
Bierz Brembo... calosc, a bedziesz zadowolony. Wtedy dopiero zobaczysz jakie masz dobre hamulce...
Ps. Kupuj tylko u przedstawiciela. ..

TT user
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy