Tarcze i klocki hamulcowe. Różne zagadnienia.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez eusebio » 11 sie 2012, 20:01

Witam,
Mam zamiar zamontować klocki ceramiczne ATE (na przód). Potrzebuję opinii od kogoś kto zdecydował się na takie rozwiązanie, czy warto? Przebieg auta 45000 km.
eusebio
 

Postprzez atommy78 » 14 sie 2012, 00:57

W jednym z ostatnich numerów aś lub motor jest porównanie tych klocków do standardowych. Ponoć różnica w hamowaniu mniejsza niż się spodziewali.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 20:33
Posty: 219
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez Wojtek » 19 sie 2012, 17:44

eusebio napisał(a):zamiar zamontować klocki ceramiczne

witamy,

Prosze o zapoznanie sie z zasadami panujacymi na forum:
1. W pierwszej kolejnosci szukamy tematow nas interesujacych... do tego celu prosze zyc wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jezeli nie znalezlismy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na koncu tego watka
4. Jezeli nie ma takiego tematu, wtedy mozemy zalozyc nowy...


Prosze tez o uzupelnienie profilu uzytkownika... (to cos z prawej strony)
dziekuje

a temat lacze z poprawnym watkiem...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez xawt » 9 wrz 2012, 11:21

Witam,

Obecnie jestem na etapie doboru do M5 klocków. W poprzednim aucie (Focus I) sprawdzały się Ferodo DS Performance ale po szybkim przejrzeniu katalogów wychodzi na to że generalnie do M5 jest niezbyt duży wybór. Ale z racji że auto zbudowane jest na platformie GM wspólnej z Focusem II i Volvo S40 wyszło że może by się zmieściły. Stąd pytanie – wstawił już może ktoś DS-y albo DS2500 do M5?
xawt
 

Postprzez Wojtek » 9 wrz 2012, 13:45

ja nie zakladalem...

ps. widzialem ostatnio tarcze i klocki hamulcowe do naszych piatek... Brembo <jupi>
same tarcze (te wieksze = 300mm srednica) mniej niz 100 GBP, a klocki cos kolo 40 GBP

$(KGrHqN,!lUE9mZtLpD9BPq(+2oHFw~~60_12_Brembo.JPG


ps2. lacze z odpowiednim tematem
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Paweł » 10 wrz 2012, 18:49

W klubowym sklepie dwie tarcze Brembo 300 mm za 435 zł, klocki 164 zł. <ok>
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Wojtek » 10 wrz 2012, 18:51

Paweł napisał(a):W klubowym sklepie dwie tarcze Brembo 300 mm za 435 zł, klocki 164 zł :).

no to tanio!
Pawel, czy piszesz o tarczach na przod, czy tyl?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Paweł » 10 wrz 2012, 18:54

Na przód. Na tył tarcze 302 mm za 332 zł i klocki po 118 zł. Pewnie, że tanio :).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Wojtek » 10 wrz 2012, 19:11

no ;)
polecam je wiec... <diabełek>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez LookR » 17 wrz 2012, 09:27

Witam,
Mam następujące pytanie:
Czy tarcze EBC Turbo Groove: przód, symbol D1313 oraz na tył, symbol D1315 wraz z koockami hamulcowymi Green Stuff (przód: DP21524; tył: DP21354) bedą pasowały do benzynowych M5 (silnik 1,8 oraz 2,0)
Obecnie przedmiotowe + klocki używane w Maździe 3 (benzyna 2,0, felgi 17 calowe)
Z góry dziękuję za odpowiedz.
P.S. Prośba do admin. o nie usunięcie przedmiotowego posta.
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 23:41
Posty: 679 (15/10)
Skąd: Warszawa-Natolin/Lublin
Auto: M3

Postprzez Wojtek » 17 wrz 2012, 15:32

Luker81 napisał(a):P.S. Prośba do admin. o nie usunięcie przedmiotowego posta.

:| ...

Luker81 napisał(a):Czy tarcze EBC Turbo Groove: przód, symbol D1313 oraz na tył, symbol D1315

a podasz nam jakis link? czy mam sobie sam poszulac? :>

ps. w M5 sa dwie wielkosci tarcz... sam musisz sobie okreslic ktore z nich masz...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez LookR » 17 wrz 2012, 15:59

Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 23:41
Posty: 679 (15/10)
Skąd: Warszawa-Natolin/Lublin
Auto: M3

Postprzez Wojtek » 17 wrz 2012, 17:34

no niestety podales linki do tarcz.. nie do katalogu EBC... <głaszcze>
ale...
przod:
sprawdzilem wymiarami w katalogu Brembo...
i M3 (przed i ta po lifcie) maja takie same tarcze jak M5 ;)

tyl:

pasuja, ale tylko te mniejsze... o srednicy 280mm

dziwne... :|

a ceny maja...
http://www.ebcbrakeshop.co.uk/
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Paweł » 18 wrz 2012, 05:04

Mam przyjemność poinformować, że klubowy sklep wzbogacił się o pełną ofertę firmy EBC. Obecnie informacja, wycena i zamówienia dostępne są przez formularz kontaktowy (http://www.mazdaspeed.pl/sklep/kontakt). Z czasem wprowadzimy produkty na stronę. :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez pawelwiktor15 » 10 paź 2012, 20:00

ja mam podobny problem.
po wymianie klocków i tarcz przejechałem około 2tys km i zaczeło sie stukanie w tylnych kolach podczas jazdy. :(
kiedy zaczynam hamować stukanie ustaje.
po rozmowie z mechanikiem przyznał sie ze nie założył speżyn na wewnetrzne klocki gdyż stare ich nie miały.
prosze poradźcie mi co z tym zrobic. <co?>
maja byc te srezynki czy nie i czy brak ich może byc przyczyna stuków?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2012, 12:21
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Londyn-Reszów
Auto: Mazda 5 Sport
2005r.
2.0 benzyna

Postprzez Paweł » 11 paź 2012, 17:17

pawelwiktor15 napisał(a):maja byc te srezynki czy nie i czy brak ich może byc przyczyna stuków?

Sprężynka wewnętrznego klocka powinna być razem z nim w komplecie. Oddzielnie jest tylko ta zewnętrzna. Bez sprężynek klocek będzie latał w zacisku – szczególnie jeśli coraz cieńszy, a poza tym może się źle układać. Nie bez powodu sprężynka dociska klocek w kierunku środka koła.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez pawelwiktor15 » 11 paź 2012, 20:52

Paweł napisał(a):
pawelwiktor15 napisał(a):maja byc te srezynki czy nie i czy brak ich może byc przyczyna stuków?

Sprężynka wewnętrznego klocka powinna być razem z nim w komplecie. Oddzielnie jest tylko ta zewnętrzna. Bez sprężynek klocek będzie latał w zacisku – szczególnie jeśli coraz cieńszy, a poza tym może się źle układać. Nie bez powodu sprężynka dociska klocek w kierunku środka koła.



czy te klocki mają wyglądać na przykład tak:

http://auto-czesci-sklep.pl/pl/k/Mazda- ... gt-7;t-893

jak tak to czeka mnie nie miła rozmowa z mechanikiem <klotnia>

tak czy inaczej dzięki za podpowiedz <jupi>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2012, 12:21
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Londyn-Reszów
Auto: Mazda 5 Sport
2005r.
2.0 benzyna

Postprzez Wojtek » 12 paź 2012, 21:56

a nie chodzi czasem o zestaw montazowy, ktory utrzymuje klocek w odpowiedniej pozycji?

http://auto-czesci-sklep.pl/pl/k/Mazda- ... 5593;gt-17
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez pawelwiktor15 » 12 paź 2012, 22:12

Wojtek napisał(a):a nie chodzi czasem o zestaw montazowy, ktory utrzymuje klocek w odpowiedniej pozycji?

http://auto-czesci-sklep.pl/pl/k/Mazda- ... 5593;gt-17




nie te spezyny mam nowe bo mechanik stwierdził ze sa przegrzane i były strasznie skorodowane :) wiec je wymienił.
chodzi mi o te sprezynki które sa w zestawie z wewnętrznymi klockami.
ten konował (mechanik) powiedział ze ich nie załozył bo stare klocki ich nie miały.
zastanawiam sie czy nie mógłbym ich gdzieś dostać (samych sprężynek)? <co?>
troche szkoda wydawac kasy na klocki ktore sa prawie nowe.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2012, 12:21
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Londyn-Reszów
Auto: Mazda 5 Sport
2005r.
2.0 benzyna

Postprzez Paweł » 13 paź 2012, 07:26

pawelwiktor15 napisał(a):zastanawiam sie czy nie mógłbym ich gdzieś dostać (samych sprężynek)?

Może z innych używanych klocków? Ale każdy producent mógł ich mocowanie nieco inaczej rozwiązać...

Poza tym z tego co pobieżnie widziałem, były dwa rodzaje rozwiązania tych sprężyn – jedne klocki mają "motylek" na zewnętrznej krawędzi, a drugie sprężystą klamrę od lewej strony, która opiera się o tłoczek. Nie wiem, czy różnica jest wynikiem zmiany projektu, czy wielkości hamulca (280/302 mm).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy