Tarcze i klocki hamulcowe. Różne zagadnienia.
To już zauważyłem że inna średnica otworu piasty, a po Fordzie mam jeszcze nowe tarcze 300mm których nie zdążyłem założyć. Zamówię 300mm bo jak przyłożyć miarę na odległość to bliżej 300mm jak 278mm.
Myślałem że konkretne silniki mają konkretne tarcze ale widzę że tak jak w Fordzie nie ściągniesz nie masz 100% pewności.
Myślałem że konkretne silniki mają konkretne tarcze ale widzę że tak jak w Fordzie nie ściągniesz nie masz 100% pewności.
- Od: 22 cze 2008, 22:16
- Posty: 32
- Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
- Auto: Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '03 136KM
Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '06 143KM
Mazda 5 (CR) 2.0 MZR CD '08 143KM
Mazda CX-9 `08
277KM + LPG
Witam! Pozwólcie ze podepnę sie pod temat,choć posiadam M5 2.0 benzyna .Po zmianie klocków na przedniej osi pojawiły sie wibracje kierownicy podczas hamowania (nie zauwazyłem tego podczas jazdy na starych klockach) Wszystko wskazuje na zwichrowane tarcze ,ale chciałbym sie upewnic ,czy jest cos jeszcze co mogłem żle założyć lub coś w tym stylu co może powodowac wibracje przy hamowaniu (koła wyważone,zbieżność zrobiona-objawy po zmianie klocków) Przed ewentuną wymianą tarcz spróbuje lekko przetoczyć tarcze Jaka jest dopuszczalna grubość tarcz hamulcowych przednich w w/w modelu?
Witam.
Proponuje zdjac mocowanie klocków, zdemontowac tarcze – i wyczysciec powierznie miedzy tarczą a piastą, wtedy znacznie poprawisz przyleganie tarczy do piasty i wibracje znacząco powinny zmaleć.
Pozdr
Cristow
Proponuje zdjac mocowanie klocków, zdemontowac tarcze – i wyczysciec powierznie miedzy tarczą a piastą, wtedy znacznie poprawisz przyleganie tarczy do piasty i wibracje znacząco powinny zmaleć.
Pozdr
Cristow
Ostatnio edytowano 9 paź 2011, 17:52 przez cristow, łącznie edytowano 1 raz
Jaka jest dopuszczalna grubość tarcz hamulcowych przednich w w/w modelu?
Dla 2.0 benzyna minimalna grubość tarczy przód – 23 mm
ssij mnie wydech, liż mnie felgę :P
- Od: 1 sty 2009, 23:09
- Posty: 67
- Skąd: Warszawa
- Auto: 3 '03r BK 2.0i 16V 150 KM
cristow napisał(a):Na przednią oś
– jak masz koła 16 cali – to tarcza 300mm
– jak masz kola 15 cali – to tarcza ma 278mm
grubosc nowych 25mm
min wymiar to 23mm
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
mner napisał(a):A jakie tarcze na tył przy kołach 16 cali?
15" – 280mm
16" – 302mm
grubosc nowych: 11mm
minimalny wymiar: 9mm
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
No to pozostaje jeszcze tylko pytanie jakiej firmy tarcze polecacie Oglądałem polskie Mikody (przy czym nie produkują do tyłu 302 mm) niemniej jestem ciekaw opinii na temat tej firmy. Pozatym zastanawiam się jeszcze nad TRW (tu myślałem o zestawie z klockami TRW) oraz ATE (te najczęściej używałem w poprzednim – niemieckim- aucie ale jakoś w rozmiarze do M5 nie ma tego dużo ). Najbardziej chyba jestem za tymi TRW co o nich sądzicie...
- Od: 7 lut 2011, 20:43
- Posty: 37
- Auto: M5- 2.0d – 143KM- DPF
Witam ponownie! Jak moze zauwazyłes kilka postów wyrzej kupiłem jakis czas temu standartowe mikody na przód, wcześniej kupiłem również mikody do nissana sunny-na których do tej pory auto jeżdzi (kilkadziesiąt kkm) bez zastrzeżeń .W M5 mikody współpracują z klockami od MAYLE -hamowanie żyleta,bez zadnych pisków czy jęków. Moim skromnym zdaniem Mikody to dobre tarcze za przystępną cene-sporo niższej od TRW czy ATE . Słyszałem z wielu żródeł ,że mikoda robi/ła tarcze dla BREMBO,wiec jakość musi być porównywalna, zresztą należy wspierać rodzimy przemysł
Przy okazji wizyty w MAZVAGTECH (na wymianie płynu hamulcowego) wyszło, że mam z tyłu tarcze i klocki do wymiany. Wymienie je sobie sam.
Teraz pytanie: jakie wziąść (jakie są w oryginale?)
Gdzie moge sprawdzić czy są 280mm czy 300mm (koła mam 16`) – wiem wiem, moge iść na dwór, sciągnąć koło i zmierzyć.... ale może można gdzieś po Vinie to sprawdzić?
A co do firmy – są jakieś sprawdzone zestawy?
Ceny są takie (firm, które znam)
Klocki ATE(200zł), Bosch, Brembo, TRW (140),
Tarcze ATE (350/szt!!!), Bosch (200), TRW (100) – ogolnie jeśli chodzi o rozmiar 300mm to nie ma wyboru i wszystko tylko na zamowienie...
Teraz pytanie: jakie wziąść (jakie są w oryginale?)
Gdzie moge sprawdzić czy są 280mm czy 300mm (koła mam 16`) – wiem wiem, moge iść na dwór, sciągnąć koło i zmierzyć.... ale może można gdzieś po Vinie to sprawdzić?
A co do firmy – są jakieś sprawdzone zestawy?
Ceny są takie (firm, które znam)
Klocki ATE(200zł), Bosch, Brembo, TRW (140),
Tarcze ATE (350/szt!!!), Bosch (200), TRW (100) – ogolnie jeśli chodzi o rozmiar 300mm to nie ma wyboru i wszystko tylko na zamowienie...
Ostatnio edytowano 5 lip 2012, 00:50 przez Anonymous, łącznie edytowano 2 razy
Powód: poprawilem temat...
Powód: poprawilem temat...
Tarcze najlepiej zmierzyć jakie są.. U mnie ostatnio zmieniałem tarcze 302mm TRW DF4468 po 82zł/szt i klocki bosch 0986494127 za 100 zł razem 264zł plus wysyłka na iparts.pl Nie narzekam na ten zestaw, klocki boscha miałem jako fabryczne w nowym masterze i od tego czasu wszędzie je stosuje i nie narzekam... Raz kupiłem tylko klocki TRW i trochę piszczały bo lekko za twarde chyba.. Polecam przy okazji kupić taką tubkę smaru do zacisków ate i wszystko ładnie przesmarować, coś koło 14 zł tubka na kilka razy wystarczy..
- Od: 31 mar 2009, 22:14
- Posty: 107
- Skąd: kalisz
- Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006
uciu, przeczytaj regulamin... i popraw pierwszego posta...
1 problem = 1 watek
ps. moze byc np. o tarczach hamulcowych
ps2. o klimie juz bylo –> prosze tam
1 problem = 1 watek
ps. moze byc np. o tarczach hamulcowych
ps2. o klimie juz bylo –> prosze tam
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
ok tarcze wymienione...w sumie byłoby szybciutko ale miałem troche problemów przy pierwszym kole.
Wziąłem TRW zestaw (klocki + tarcze).
Wyszło w sumie 285zł w Intercarsie.
Troche się namęczyłem bo myślałem że tłok się wciska... dorobiłem sobie taką blache ze śrubą by go wcisnąć... ale lipa -ani drgnął.
Okazało się, że sie go wkręca i od tego momentu poszło jak po maśle:–)
Gdyby nie zabawa z tłokiem to myśle ze w 20-30min szlo by się wyrobić.
100 zaoszczędzona bo tyle chcieli za wymiane:–)
Wziąłem TRW zestaw (klocki + tarcze).
Wyszło w sumie 285zł w Intercarsie.
Troche się namęczyłem bo myślałem że tłok się wciska... dorobiłem sobie taką blache ze śrubą by go wcisnąć... ale lipa -ani drgnął.
Okazało się, że sie go wkręca i od tego momentu poszło jak po maśle:–)
Gdyby nie zabawa z tłokiem to myśle ze w 20-30min szlo by się wyrobić.
100 zaoszczędzona bo tyle chcieli za wymiane:–)
uciu napisał(a):Okazało się, że sie go wkręca
tak, tyl sie wkreca, a przod wciska
co do wymian tarcz i klockow, to polecam watki u naszych siostrzyczek... Mazda6 –> GG/GY
dobrze sa tam opisane fotorelacje
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości