Tarcze i klocki hamulcowe. Różne zagadnienia.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez enriu » 19 kwi 2011, 10:18

To już zauważyłem że inna średnica otworu piasty, a po Fordzie mam jeszcze nowe tarcze 300mm których nie zdążyłem założyć. Zamówię 300mm bo jak przyłożyć miarę na odległość to bliżej 300mm jak 278mm.
Myślałem że konkretne silniki mają konkretne tarcze ale widzę że tak jak w Fordzie nie ściągniesz nie masz 100% pewności.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 22:16
Posty: 32
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
Auto: Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '03 136KM
Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '06 143KM
Mazda 5 (CR) 2.0 MZR CD '08 143KM
Mazda CX-9 `08
277KM + LPG

Postprzez ronin00 » 9 paź 2011, 10:34

Witam! Pozwólcie ze podepnę sie pod temat,choć posiadam M5 2.0 benzyna :) .Po zmianie klocków na przedniej osi pojawiły sie wibracje kierownicy podczas hamowania (nie zauwazyłem tego podczas jazdy na starych klockach) Wszystko wskazuje na zwichrowane tarcze ,ale chciałbym sie upewnic ,czy jest cos jeszcze co mogłem żle założyć lub coś w tym stylu co może powodowac wibracje przy hamowaniu (koła wyważone,zbieżność zrobiona-objawy po zmianie klocków) Przed ewentuną wymianą tarcz spróbuje lekko przetoczyć tarcze ;) Jaka jest dopuszczalna grubość tarcz hamulcowych przednich w w/w modelu?
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2011, 14:43
Posty: 68 (0/2)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 5 2.0 MZR LPG

Postprzez cristow » 9 paź 2011, 11:21

Witam.

Proponuje zdjac mocowanie klocków, zdemontowac tarcze – i wyczysciec powierznie miedzy tarczą a piastą, wtedy znacznie poprawisz przyleganie tarczy do piasty i wibracje znacząco powinny zmaleć.

Pozdr
Cristow
Ostatnio edytowano 9 paź 2011, 17:52 przez cristow, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2007, 13:41
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Orzechowo, Wielkopolska
Auto: Mazda 5, MZR-CD TOP 143 KM '06

Postprzez donbartolesko » 9 paź 2011, 16:45

Jaka jest dopuszczalna grubość tarcz hamulcowych przednich w w/w modelu?


Dla 2.0 benzyna minimalna grubość tarczy przód – 23 mm
Obrazek
ssij mnie wydech, liż mnie felgę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 23:09
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Auto: 3 '03r BK 2.0i 16V 150 KM

Postprzez linisko » 30 gru 2011, 06:44

Witam Ronin przetoczyłeś tarcze? Jak, pomogło? U mnie są podobne objawy (drgania na kierownicy). Zastanawiam się na wymianą (przód). Jeszcze jedno, może ktoś wie jakie są tarcze M5 w wersji amerykańskiej 16". Dzięki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 11:11
Posty: 42
Auto: MAZDA 5 2.3 manual

Postprzez ronin00 » 30 gru 2011, 13:33

Witam! Tarcz jednak nie przetaczałem,kupiłem nowe tarcze (Mikody) nie były w sumie drogie ok 300zł ,a nowe to nowe :) Przejechałem ok 2kkm na nowych tarczach i na razie jest oki.Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2011, 14:43
Posty: 68 (0/2)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 5 2.0 MZR LPG

Postprzez mner » 5 mar 2012, 08:47

Witam,
A jaka jest minimalna grubość tarcz z przodu i tyłu w modelu 2.0 110KM??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2011, 20:43
Posty: 37
Auto: M5- 2.0d – 143KM- DPF

Postprzez Wojtek » 5 mar 2012, 11:05

cristow napisał(a):Na przednią oś
– jak masz koła 16 cali – to tarcza 300mm

– jak masz kola 15 cali – to tarcza ma 278mm

grubosc nowych 25mm
min wymiar to 23mm
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mner » 6 mar 2012, 21:35

Na przednią oś – jak masz koła 16 cali – a raczej masz – to tarcza 300 mm


A jakie tarcze na tył przy kołach 16 cali ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2011, 20:43
Posty: 37
Auto: M5- 2.0d – 143KM- DPF

Postprzez Wojtek » 6 mar 2012, 21:43

mner napisał(a):A jakie tarcze na tył przy kołach 16 cali?

15" – 280mm
16" – 302mm

grubosc nowych: 11mm
minimalny wymiar: 9mm
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mner » 18 mar 2012, 12:03

No to pozostaje jeszcze tylko pytanie jakiej firmy tarcze polecacie ?? Oglądałem polskie Mikody (przy czym nie produkują do tyłu 302 mm) niemniej jestem ciekaw opinii na temat tej firmy. Pozatym zastanawiam się jeszcze nad TRW (tu myślałem o zestawie z klockami TRW) oraz ATE (te najczęściej używałem w poprzednim – niemieckim- aucie ale jakoś w rozmiarze do M5 nie ma tego dużo ??). Najbardziej chyba jestem za tymi TRW co o nich sądzicie...??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2011, 20:43
Posty: 37
Auto: M5- 2.0d – 143KM- DPF

Postprzez ronin00 » 18 mar 2012, 23:28

Witam ponownie! Jak moze zauwazyłes kilka postów wyrzej kupiłem jakis czas temu standartowe mikody na przód, wcześniej kupiłem również mikody do nissana sunny-na których do tej pory auto jeżdzi (kilkadziesiąt kkm) bez zastrzeżeń :) .W M5 mikody współpracują z klockami od MAYLE -hamowanie żyleta,bez zadnych pisków czy jęków. Moim skromnym zdaniem Mikody to dobre tarcze za przystępną cene-sporo niższej od TRW czy ATE . Słyszałem z wielu żródeł ,że mikoda robi/ła tarcze dla BREMBO,wiec jakość musi być porównywalna, zresztą należy wspierać rodzimy przemysł <lol>
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2011, 14:43
Posty: 68 (0/2)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 5 2.0 MZR LPG

Postprzez mner » 21 mar 2012, 11:21

....klockami od MAYLE....

A co to znaczy bo nie bardzo jestem w temacie ?? Czy to firma czy jakiś sprzedawca??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2011, 20:43
Posty: 37
Auto: M5- 2.0d – 143KM- DPF

Postprzez ronin00 » 21 mar 2012, 22:00

Przepraszam za błąd firma mazywa sie MEYLE :) ..... from Germany
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2011, 14:43
Posty: 68 (0/2)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 5 2.0 MZR LPG

Postprzez uciu » 3 lip 2012, 20:05

Przy okazji wizyty w MAZVAGTECH (na wymianie płynu hamulcowego) wyszło, że mam z tyłu tarcze i klocki do wymiany. Wymienie je sobie sam.

Teraz pytanie: jakie wziąść (jakie są w oryginale?)
Gdzie moge sprawdzić czy są 280mm czy 300mm (koła mam 16`) – wiem wiem, moge iść na dwór, sciągnąć koło i zmierzyć.... ale może można gdzieś po Vinie to sprawdzić?

A co do firmy – są jakieś sprawdzone zestawy?
Ceny są takie (firm, które znam)
Klocki ATE(200zł), Bosch, Brembo, TRW (140),
Tarcze ATE (350/szt!!!), Bosch (200), TRW (100) – ogolnie jeśli chodzi o rozmiar 300mm to nie ma wyboru i wszystko tylko na zamowienie...
Ostatnio edytowano 5 lip 2012, 00:50 przez Anonymous, łącznie edytowano 2 razy
Powód: poprawilem temat...
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez kixi4 » 3 lip 2012, 20:16

Tarcze najlepiej zmierzyć jakie są.. U mnie ostatnio zmieniałem tarcze 302mm TRW DF4468 po 82zł/szt i klocki bosch 0986494127 za 100 zł razem 264zł plus wysyłka na iparts.pl Nie narzekam na ten zestaw, klocki boscha miałem jako fabryczne w nowym masterze i od tego czasu wszędzie je stosuje i nie narzekam... Raz kupiłem tylko klocki TRW i trochę piszczały bo lekko za twarde chyba.. Polecam przy okazji kupić taką tubkę smaru do zacisków ate i wszystko ładnie przesmarować, coś koło 14 zł tubka na kilka razy wystarczy..
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez atommy78 » 3 lip 2012, 22:24

Ja mam klocki TRW do fabrycznych tarcz. Spisują się lepiej niż oryginały. Cena 150 zł za komplet.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 20:33
Posty: 219
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez Wojtek » 4 lip 2012, 15:09

uciu, przeczytaj regulamin... i popraw pierwszego posta... <głaszcze>
1 problem = 1 watek ;)

ps. moze byc np. o tarczach hamulcowych ;)

ps2. o klimie juz bylo –> prosze tam <spoko>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez uciu » 4 lip 2012, 19:32

ok tarcze wymienione...w sumie byłoby szybciutko ale miałem troche problemów przy pierwszym kole.
Wziąłem TRW zestaw (klocki + tarcze).
Wyszło w sumie 285zł w Intercarsie.

Troche się namęczyłem bo myślałem że tłok się wciska... dorobiłem sobie taką blache ze śrubą by go wcisnąć... ale lipa -ani drgnął.
Okazało się, że sie go wkręca i od tego momentu poszło jak po maśle:–)
Gdyby nie zabawa z tłokiem to myśle ze w 20-30min szlo by się wyrobić.
100 zaoszczędzona bo tyle chcieli za wymiane:–)
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez Wojtek » 5 lip 2012, 00:55

uciu napisał(a):Okazało się, że sie go wkręca

tak, tyl sie wkreca, a przod wciska ;)

co do wymian tarcz i klockow, to polecam watki u naszych siostrzyczek... Mazda6 –> GG/GY <diabełek>
dobrze sa tam opisane fotorelacje :D
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy