Problem z "wrzuceniem" 2 biegu – Wymiana oleju
1, 2
Witam przedświątecznie
czy spotkał się ktoś z taką przypadłością jak w tytule? Podczas ruszania i próby wrzucenia 2 słychać zgrzytnięcie. Bieg generalnie wchodzi ciężko. Przy dłuższym przytrzymaniu sprzęgła problem znika bieg wchodzi bez zarzutu tak jak przy redukcji z 2 na 1 – dłużej przytrzymane sprzęgło i jest OKI. Nie ma również problemów przy redukcji z 3 na 2. Co może być przyczyną?
I przy okazji drugie pytanie. Przy szybkim puszczeniu sprzęgła 1, 2 i czasami 3 słychać gdzieś z przodu głuche stuknięcie. Jeżeli sprzęgło puszczam powoli problemu nie ma. W mojej 323f były to łozyska kolumny MacPhersona, tu podejrzewam poduszke silnika ale czy to dobry trop
Pozdrawiam
czy spotkał się ktoś z taką przypadłością jak w tytule? Podczas ruszania i próby wrzucenia 2 słychać zgrzytnięcie. Bieg generalnie wchodzi ciężko. Przy dłuższym przytrzymaniu sprzęgła problem znika bieg wchodzi bez zarzutu tak jak przy redukcji z 2 na 1 – dłużej przytrzymane sprzęgło i jest OKI. Nie ma również problemów przy redukcji z 3 na 2. Co może być przyczyną?
I przy okazji drugie pytanie. Przy szybkim puszczeniu sprzęgła 1, 2 i czasami 3 słychać gdzieś z przodu głuche stuknięcie. Jeżeli sprzęgło puszczam powoli problemu nie ma. W mojej 323f były to łozyska kolumny MacPhersona, tu podejrzewam poduszke silnika ale czy to dobry trop
Pozdrawiam
- Od: 19 lip 2009, 12:39
- Posty: 19
- Skąd: Puławy
- Auto: Mazda 6, 2,0 D, 2004r., 136 kucyków, kombiaczek
rafaellozo napisał(a):Podczas ruszania i próby wrzucenia 2 słychać zgrzytnięcie. Bieg generalnie wchodzi ciężko. Przy dłuższym przytrzymaniu sprzęgła problem znika bieg wchodzi bez zarzutu tak jak przy redukcji z 2 na 1 – dłużej przytrzymane sprzęgło i jest OKI.
Opisz jeszcze co oznacza dla ciebie: "Przy dłuższym przytrzymaniu sprzęgła."
np. wciskasz sprzeglo (do konca), zmieniasz bieg i puszczasz sprzeglo?
czy moze: ...wciskajac sprzeglo wrzucasz bieg...
Od sposobu zmiany biegu mozna wywnioskowac co moze byc przyczyna...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Sprzęgło zawsze wciskam do końca, potem wrzucam bieg. Ten problem występuje jedynie przy zmanie z 1 na 2. Jeżeli wcisnę i przytrzymam dłużej jakieś 4 sek bieg wchodzi bez problemu.
- Od: 19 lip 2009, 12:39
- Posty: 19
- Skąd: Puławy
- Auto: Mazda 6, 2,0 D, 2004r., 136 kucyków, kombiaczek
Duku666 napisał(a):A może synchronizator?
Przynajmniej na to wyglada... po opisie.
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
jekr napisał(a):...sprzęgło-luz-sprzęgło-2bieg i przesunięcie tulei powinno odbyć się bez bólu.
Wlasnie cos w tym stylu ...
Ps. Odpowietrzales juz sprzeglo?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Po Nowym Roku wybieram się do mechanika, zobaczymy co powie. Jaki może być koszt tego synchronizatora?
Sprzęgła nie odpowietrzałem. Szczerze mówiąc pierwszy raz o takim czymś słyszę.
Sprzęgła nie odpowietrzałem. Szczerze mówiąc pierwszy raz o takim czymś słyszę.
- Od: 19 lip 2009, 12:39
- Posty: 19
- Skąd: Puławy
- Auto: Mazda 6, 2,0 D, 2004r., 136 kucyków, kombiaczek
rafaellozo napisał(a):Sprzęgła nie odpowietrzałem. Szczerze mówiąc pierwszy raz o takim czymś słyszę.
...to otworz maske i popatrz na pompe hamulcowa... stad idzie wezyk... do drugiej pompy...
a jak dalej to sam sprawdz
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Ja też mam podobny problem, występuje on jednak teraz gdy jest zimno. Jak przejadę w trasie ileś tam kilometrów to już jest wszystko OK. Może trzeba wymienić olej w skrzyni? Żadnych rozszczelnień nie mam, nie paruje na uszczelkach a słyszałem że jeśli nie ma rozszczelnień to lepiej jeździć na oryginalnym oleju. Serwis znowu zaleca wymianę po 120 tys. Co sądzicie?
- Od: 14 lut 2011, 19:22
- Posty: 26
Witam,
Jestem nowym posiadaczem Mazdy 5 i mam podobny problem.
Przy wrzucaniu biegu 2 z 1 mam zgrzytnięcie. Ale jak wcisnę sprzęgło i przytrzymam je chwilę i wrzucę 2 to wchodzi gładko. Przy pozostałych biegach, redukcjach jest ok.
Trochę boję się że to synchronizator, ale spróbuję najpierw wymienić olej w skrzyni mam przebieg 158 kkm i podejrzewam, że nie był wymieniany.
Czy ktoś wie ile wchodzi tego oleju? Wyczytałem że 2,55 l., gdzie indziej 2,77 l. ?
No i spuścić spuszczę bo wiem, którą śrubę odkręcić (już patrzyłem ),
ale przez którą wlać olej to za bardzo nie wiem bo są dwie, jedna wyżej, druga trochę niżej?
Ktoś już to przerabiał?
Pozdrawiam
Jestem nowym posiadaczem Mazdy 5 i mam podobny problem.
Przy wrzucaniu biegu 2 z 1 mam zgrzytnięcie. Ale jak wcisnę sprzęgło i przytrzymam je chwilę i wrzucę 2 to wchodzi gładko. Przy pozostałych biegach, redukcjach jest ok.
Trochę boję się że to synchronizator, ale spróbuję najpierw wymienić olej w skrzyni mam przebieg 158 kkm i podejrzewam, że nie był wymieniany.
Czy ktoś wie ile wchodzi tego oleju? Wyczytałem że 2,55 l., gdzie indziej 2,77 l. ?
No i spuścić spuszczę bo wiem, którą śrubę odkręcić (już patrzyłem ),
ale przez którą wlać olej to za bardzo nie wiem bo są dwie, jedna wyżej, druga trochę niżej?
Ktoś już to przerabiał?
Pozdrawiam
- Od: 26 lut 2011, 22:58
- Posty: 37
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM.
nightfly24 napisał(a):Czy ktoś wie ile wchodzi tego oleju? Wyczytałem że 2,55 l., gdzie indziej 2,77 l. ?
wchodzi 2,3l , ale co za roznica... i tak trzeba kupic 3l...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
No niby tak
Ale jeszcze przez którą śrubę wlać?
Kiedyś wymieniałem w innym japońcu – Mitsubishi Galant – tyle, że tam była 1 śruba do wlewania i trza było lać, aż zacznie wyciekać i weszło tyle ile miało wejść .
Ale jeszcze przez którą śrubę wlać?
Kiedyś wymieniałem w innym japońcu – Mitsubishi Galant – tyle, że tam była 1 śruba do wlewania i trza było lać, aż zacznie wyciekać i weszło tyle ile miało wejść .
- Od: 26 lut 2011, 22:58
- Posty: 37
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM.
Ok, dzisiaj było w miarę ciepło i znalazłem trochę czasu na wymianę oleju w silniku no i w skrzyni biegów.
Zacznę od skrzyni biegów
Śruba spustowa znajduje się w najniższej części skrzyni czyli w pobliżu zawieszenia. (wahacz?)
Jest tam mało miejsca na klucz, a klucz potrzeba spory bo 24 na szczęście śruba dobrze się odkręciła.
Olej, który zleciał nie był bardzo czarny, wręcz jasny i miał specyficzny zapach olejów skrzyniowych
Być może był już wymieniany, natomiast do wlewania służy śruba, która też ma rozm. 24 i wygląda tak samo jak spustowa – dostęp łatwy, od przodu silnika.
W sumie wlałem oleju ok 2,7 l – lałem, aż zaczęło kapać
Pierwsze moje wrażenie z króciutkiej jazdy to takie, że 2 wchodzi lepiej – ale muszę trochę pojeździć, aby stwierdzić czy wymiana faktycznie coś pomogła...
Wymieniłem też olej w silniku (Dexelia 5W30 DPF + filt oleju) i mam pytanko odnośnie ilości jaką powinno się wlać do silnika. Znowu wyczytałem, że wchodzi ponad 5l (5,1-5,3 l) więc śmiało wlałem całą bańkę 5l i patrze na bagnet, a tu mam sporo nad kreskę F (jakiś 1 cm). Silnik chwilę popracował – czy to możliwe, że olej jeszcze nie doleciał w różne zakamarki i temu jest go tak dużo ?
Zaznaczam, że spuściłem wszystko wcześniej.
Muszę przejechać parę km i zobaczyć później na zimnym silniku czy spadł, a jak nie to czy będzie sens spuszczać nadmiar?
Pozdrawiam.
Zacznę od skrzyni biegów
Śruba spustowa znajduje się w najniższej części skrzyni czyli w pobliżu zawieszenia. (wahacz?)
Jest tam mało miejsca na klucz, a klucz potrzeba spory bo 24 na szczęście śruba dobrze się odkręciła.
Olej, który zleciał nie był bardzo czarny, wręcz jasny i miał specyficzny zapach olejów skrzyniowych
Być może był już wymieniany, natomiast do wlewania służy śruba, która też ma rozm. 24 i wygląda tak samo jak spustowa – dostęp łatwy, od przodu silnika.
W sumie wlałem oleju ok 2,7 l – lałem, aż zaczęło kapać
Pierwsze moje wrażenie z króciutkiej jazdy to takie, że 2 wchodzi lepiej – ale muszę trochę pojeździć, aby stwierdzić czy wymiana faktycznie coś pomogła...
Wymieniłem też olej w silniku (Dexelia 5W30 DPF + filt oleju) i mam pytanko odnośnie ilości jaką powinno się wlać do silnika. Znowu wyczytałem, że wchodzi ponad 5l (5,1-5,3 l) więc śmiało wlałem całą bańkę 5l i patrze na bagnet, a tu mam sporo nad kreskę F (jakiś 1 cm). Silnik chwilę popracował – czy to możliwe, że olej jeszcze nie doleciał w różne zakamarki i temu jest go tak dużo ?
Zaznaczam, że spuściłem wszystko wcześniej.
Muszę przejechać parę km i zobaczyć później na zimnym silniku czy spadł, a jak nie to czy będzie sens spuszczać nadmiar?
Pozdrawiam.
- Od: 26 lut 2011, 22:58
- Posty: 37
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM.
Tak to już jest,że im niższa temperatura to olej jest gęściejszy a co z tym idzie w parze bardziej lepki. To powoduje ,że części "bardziej się kleją" a to powoduje np. sklejenie synchronizatora lub bardziej utrudnione przesunięcie tulei. Po rozgrzaniu ,olej robi się rzadszy i spełnia swoją funkcję. Brak oleju lub jego niski stan mógł być przyczyną opisanych przez Ciebie objawów,ale Jeśli miałeś olej w skrzyni to wydaje mi się ,że jego wymiana na niewiele się zda. Bardziej wygląda to na wyjechany synchronizator,ale z tym też da się żyć. Natomiast jeśli chodzi o olej w silniku to przejrzyj dobrze forum, na pewno znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie a tak nawiasem to skoro wymieniłeś olej to musisz jeszcze dokonać wykasowania inspekcji w komputerze bo w przeciwnym razie psu na budę całą Twoja praca i koszty.
Myślę, że trochę pomogła, jest teraz trochę więcej oleju i dwójka płynniej wchodzi.
Na poprawę ma też wpływ temp. na dworze – im cieplej tym lepiej wchodzi, jak skrzynia jest rozgrzana to też lepiej. Synchronizator jest pewnie do wymiany.
Generalnie jest tak jak napisał wyżej "jekr"
Co do oleju w silniku to już spuściłem nadmiar.
Pozostaje skasowanie inspekcji, tyle że w mojej mieścinie może być z tym problem
Na poprawę ma też wpływ temp. na dworze – im cieplej tym lepiej wchodzi, jak skrzynia jest rozgrzana to też lepiej. Synchronizator jest pewnie do wymiany.
Generalnie jest tak jak napisał wyżej "jekr"
Co do oleju w silniku to już spuściłem nadmiar.
Pozostaje skasowanie inspekcji, tyle że w mojej mieścinie może być z tym problem
- Od: 26 lut 2011, 22:58
- Posty: 37
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM.
Synchronizator synchronizatorem, a urok wrzucania "dwójki" w piątkach to inna bajka. Od momentu zakupu mojej piątki przy stanie licznika niecałe 130tkm cały czas dwójka troszkę "przychacza" i nie wydaje mi się, aby na chwilę obecną (prawie 170tkm) nastąpiło jakieś pogorszenie. Jak olej w skrzynce zimny to "dwójka" wchodzi wyraźnie nieprecyzyjnie, muszę ją troszkę "na siłę" przeciskać, jak olej się rozgrzeje to jest duuuuużo lepiej. Co ciekawego inne biegi wchodzą bez zastrzeżeń i to niezależnie czy olej zimny czy ciepły (no może jedynka mogłaby wchodzić ciut lepiej, ale i tak wchodzi zdecydowanie lepiej, jak dwójka).
Jak byłem w październiku 2010r. na przeglądzie w Mazda Księżyno B-stok to po naprawie (tuleja wahacza tylnego i klocki) pojechałem z kierownikiem serwisu na małą przejażdżkę testową (on za fajerą). Jak zobaczyłem, że koleś z dwójką się coś mota, to zapytałem, czy te małe problemy z dwójką to przypadłość akurat mojej Mazdy, czy wszystkich piątek. I usłyszałem odpowiedź, że to urok wszystkich skrzyń piątek, już jakoś tak ta dwójką wszędzie topornie wchodzi w nierozgrzanym aucie.
Dlatego ja to olewam i traktuję w kategorii TTTM. Nie zamierzam się babrać ze sprawdzeniem/wymianą synchronizatora, bo coś czuję, że nic to nie da (skoro nawet w nówkach czy z niewielkimi przebiegami też się łoi).
Edit. Zapomniałem dodać, że rok temu olej w skrzyni wymieniałem i po tej operacji absolutnie nie zauważyłem zmiany we wchodzeniu biegów.
Jak byłem w październiku 2010r. na przeglądzie w Mazda Księżyno B-stok to po naprawie (tuleja wahacza tylnego i klocki) pojechałem z kierownikiem serwisu na małą przejażdżkę testową (on za fajerą). Jak zobaczyłem, że koleś z dwójką się coś mota, to zapytałem, czy te małe problemy z dwójką to przypadłość akurat mojej Mazdy, czy wszystkich piątek. I usłyszałem odpowiedź, że to urok wszystkich skrzyń piątek, już jakoś tak ta dwójką wszędzie topornie wchodzi w nierozgrzanym aucie.
Dlatego ja to olewam i traktuję w kategorii TTTM. Nie zamierzam się babrać ze sprawdzeniem/wymianą synchronizatora, bo coś czuję, że nic to nie da (skoro nawet w nówkach czy z niewielkimi przebiegami też się łoi).
Edit. Zapomniałem dodać, że rok temu olej w skrzyni wymieniałem i po tej operacji absolutnie nie zauważyłem zmiany we wchodzeniu biegów.
gorylla napisał(a):Dlatego ja to olewam i traktuję w kategorii TTTM. Nie zamierzam się babrać ze sprawdzeniem/wymianą synchronizatora, bo coś czuję, że nic to nie da (skoro nawet w nówkach czy z niewielkimi przebiegami też się łoi).
potwierdzam... dwojke wrzucam ze spokojem... aby synchronizator zdazyl zadzialac...
mi to nie przeszkadza... w miescie i tak na dwojce sie nie kulam...tzn. bardzo rzadko...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Mam podobny problem co ty z moim mx-3 . Ja przy dynamicznym ruszaniu na pierwszym biegu i przy bardzo szybkim wrzuceniu drugiego słychać zgrzyt . Problem ten pojawił sie kilka dni temu, wcześniej nic takiego nie zauważyłem . Zaznaczam ,że przez ostatnie dni scigałem sie kilka razy na 1/4 , zastanawia mnie czy to moze mieć z tym jakiś związek.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości